TM talviautotestissä oli mukana VW Polo 1,2 TSI. Autossa oli koko porukan huonoin lämmityslaite. Mukana oli myös Toyota Prius ja Dacian joku malli.
Mikä ihme siinä on, että Toyota Prius todella vähäisellä hukkalämmön tuotolla kaupunkiajossa on huikeasti nopeampi lämpenemään kuin VW Polo 1,2 TSI? Voisiko asiaan jotenkin liittyä se, että Toyota haluaa rakentaa kaikkiin autoihin myös hyvän lämmityslaitteen, mutta VW ei viitsi, koska kyse on vain joillakin reuna-alueilla (kuten Suomi) tärkeästä asiasta?
Volkkari on niin kiva auto ajaa ja niin jämäkän oloinen, että harmittaa, kun tuolla lämmityslaitepuolella esitys on ala-arvoinen.
Polo lämmityslaite
8
1037
Vastaukset
- mercan
Uusissa Poloissa lohkolämmitin aiheuttaa ajotietokoneen vikailmoituksen katalysaattorin toimintahäiriöstä. Maahantuojan neuvo oli: käykää kuittauttamassa testerillä takuuseen ja lopettakaa lohkarin käyttö kunnes keksitään, mitä asialle voisi tehdä - eli näin hyvin auton suunnittelijat ovat paneutuneet pohjoismaisen talviautoilun ongelmiin - lujaa volkswagen laatua - hah
- BaTseba
Lohkolämppäri ei ole VW:n suunnittelema.
- Priuksessa
Priuksessa hukkalämpö ei olisi riittänyt alkuunkaan kabiinin lämmitykseen, joten siinä on erillinen lämmityslaite sitä varten. Tosin hintakin monikertoja Polon hinnasta.
- Golf TSI
Nopeammin lämpenivät myös Dacia Logan, Hyundai i20, Suzuki Alto ja Kia Soul. Eivät ole kalliimpia kuin Polo.
- Lämmin autoilija
Eikös jokaisessa Volkkarissa ole lämmityslaite hansikaslokerossa - hyppynaru.
- Das Romu
Volkkarilla on ollut aikaa 40 luvulta asti kehittää lämmityslaite mutta ei ole Gunther vielä sitä keksinyt!
- Masa--
Das Romu kirjoitti:
Volkkarilla on ollut aikaa 40 luvulta asti kehittää lämmityslaite mutta ei ole Gunther vielä sitä keksinyt!
Ihmetyttää, että miksi VAG ei voi varustaa näitä bensakoneisia dieselmalleista löytyvällä kilowatin sähkövastuksella. Sen ei luulisi olevan suuri kustannus, siitä ei toki ole tietoa jääkö laturi sille pieneksi tms.
Lämpöongelmaa pahentaa se, ettei kyseiseen moottoriin saa edes kunnon lohko/letkulämppäriä toistaiseksi. Tekee varmaan koneelle hyvää käydä jatkuvasti alilämpöisenä talvikelillä.. - Fabisti
Masa-- kirjoitti:
Ihmetyttää, että miksi VAG ei voi varustaa näitä bensakoneisia dieselmalleista löytyvällä kilowatin sähkövastuksella. Sen ei luulisi olevan suuri kustannus, siitä ei toki ole tietoa jääkö laturi sille pieneksi tms.
Lämpöongelmaa pahentaa se, ettei kyseiseen moottoriin saa edes kunnon lohko/letkulämppäriä toistaiseksi. Tekee varmaan koneelle hyvää käydä jatkuvasti alilämpöisenä talvikelillä..Pitääkö paikkaansa ettei uusiin Poloihin saa asennettua letkulämmitintä? Meikäläisen Polo 1.4 TDI:ssä on letkulämmitin vuosimallissa -09.
Hyvin piisaa lämpöä kabiiniin -27 asteen pakkassella. Tuli testattua eilen Pieksämäki-Kuopio välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 585020
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544552Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1214472Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2751523- 2281298
- 811291
- 681245
- 305978
- 199920
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50800