TM talviautotestissä oli mukana VW Polo 1,2 TSI. Autossa oli koko porukan huonoin lämmityslaite. Mukana oli myös Toyota Prius ja Dacian joku malli.
Mikä ihme siinä on, että Toyota Prius todella vähäisellä hukkalämmön tuotolla kaupunkiajossa on huikeasti nopeampi lämpenemään kuin VW Polo 1,2 TSI? Voisiko asiaan jotenkin liittyä se, että Toyota haluaa rakentaa kaikkiin autoihin myös hyvän lämmityslaitteen, mutta VW ei viitsi, koska kyse on vain joillakin reuna-alueilla (kuten Suomi) tärkeästä asiasta?
Volkkari on niin kiva auto ajaa ja niin jämäkän oloinen, että harmittaa, kun tuolla lämmityslaitepuolella esitys on ala-arvoinen.
Polo lämmityslaite
8
956
Vastaukset
- mercan
Uusissa Poloissa lohkolämmitin aiheuttaa ajotietokoneen vikailmoituksen katalysaattorin toimintahäiriöstä. Maahantuojan neuvo oli: käykää kuittauttamassa testerillä takuuseen ja lopettakaa lohkarin käyttö kunnes keksitään, mitä asialle voisi tehdä - eli näin hyvin auton suunnittelijat ovat paneutuneet pohjoismaisen talviautoilun ongelmiin - lujaa volkswagen laatua - hah
- BaTseba
Lohkolämppäri ei ole VW:n suunnittelema.
- Priuksessa
Priuksessa hukkalämpö ei olisi riittänyt alkuunkaan kabiinin lämmitykseen, joten siinä on erillinen lämmityslaite sitä varten. Tosin hintakin monikertoja Polon hinnasta.
- Golf TSI
Nopeammin lämpenivät myös Dacia Logan, Hyundai i20, Suzuki Alto ja Kia Soul. Eivät ole kalliimpia kuin Polo.
- Lämmin autoilija
Eikös jokaisessa Volkkarissa ole lämmityslaite hansikaslokerossa - hyppynaru.
- Das Romu
Volkkarilla on ollut aikaa 40 luvulta asti kehittää lämmityslaite mutta ei ole Gunther vielä sitä keksinyt!
- Masa--
Das Romu kirjoitti:
Volkkarilla on ollut aikaa 40 luvulta asti kehittää lämmityslaite mutta ei ole Gunther vielä sitä keksinyt!
Ihmetyttää, että miksi VAG ei voi varustaa näitä bensakoneisia dieselmalleista löytyvällä kilowatin sähkövastuksella. Sen ei luulisi olevan suuri kustannus, siitä ei toki ole tietoa jääkö laturi sille pieneksi tms.
Lämpöongelmaa pahentaa se, ettei kyseiseen moottoriin saa edes kunnon lohko/letkulämppäriä toistaiseksi. Tekee varmaan koneelle hyvää käydä jatkuvasti alilämpöisenä talvikelillä.. - Fabisti
Masa-- kirjoitti:
Ihmetyttää, että miksi VAG ei voi varustaa näitä bensakoneisia dieselmalleista löytyvällä kilowatin sähkövastuksella. Sen ei luulisi olevan suuri kustannus, siitä ei toki ole tietoa jääkö laturi sille pieneksi tms.
Lämpöongelmaa pahentaa se, ettei kyseiseen moottoriin saa edes kunnon lohko/letkulämppäriä toistaiseksi. Tekee varmaan koneelle hyvää käydä jatkuvasti alilämpöisenä talvikelillä..Pitääkö paikkaansa ettei uusiin Poloihin saa asennettua letkulämmitintä? Meikäläisen Polo 1.4 TDI:ssä on letkulämmitin vuosimallissa -09.
Hyvin piisaa lämpöä kabiiniin -27 asteen pakkassella. Tuli testattua eilen Pieksämäki-Kuopio välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska604325- 1752679
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592468Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2182431Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4351669- 1691537
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1761534- 1011338
- 791291
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari591249