Hesari ja dekkarit

En oikeastaan ymmärrä miksi esimerkiksi Hesarin kultuurisivut ei ota kantaa dekkareihin. Lehtolainen, Rönkö ovat olleet esillä, mutta ei kovinkaan moni muu. Olen vihainen, koska parhaimmillaan dekkarit, jännärit (ja what so ever) ovat todella laadukkaita kirjajo ja laadukasta kirjallisuutta. Muualla maailmassa tunnetaan niiden sisältä ja esim. yhteiskuntaan kodistuva kritisointi. Miksi kaiken pitäisi olla niin helvetin perkeleen sivistynyttä ja ylenpalttista kielen koukeroinnin ylistystä. Luin "Puhdistuksen" ja viron historiaa tunteneena, en löytänyt siitä juurikaan uutta. Asiat olivat, menivät ja kulkivat. Näin pitääkin. Uutta Pudistusta en aio koskaan enää lukea, koska se ei kantanut tulevaisuuteen. Monet ns. pohjoismaiset dekkarit kertovat meneillä olevista tapahtumista, joista on helppo hahmottaa jotain, joka auttaa meitä ymmärtämään tulevaisuutta ja lastemme tulevaisuutta.

7

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alvari.raappavaara

      tulevassa Hesaissa dekkarigenreä on mielestäni esitelty sangen laajasti ja monipuolisesti. Ei tosin aivan päivittäin, niin kuin klassisen musiikin uutuuslevyjä jostain syystä tuodaan tyrkylle. Kun yritetään olla siellä kulttuuritoimituksessa niin helvetin perkeleen sivistyneitä.

      • Nesboestä oli kattava juttu Hesarissa. En tiedä kertoiko se hyvästä ystävästäni Harry Holesta vai Nesboestä. Joka tapauksessa Harry Hole is hole in one! Ensimmäinen kerta kun paneudetaan jonkun kirjailijan henkilöhahmoon, Wallanderia lukuunottamatta.
        Klassinen musiiikki oli koko sivun juttu. Joku Karita Mattila kiemurteli sävellyksen tahdista Emilenä. Ja mikä, ettei! Oliko se joku Saariaho tai muu sellainen kun sävelsi.
        Hole in one is the best kuitenkin!


    • pelkäävät

      Enkä minä. Vaikka parempi niin. Se yks tolvana haukku Sarkolan kerran, tais olla se eka kirja, vaan siks että se oli raivoissaan kun se ei ollu huomannu, ettei T Sariola pysty kirjottamaan. Paskanko väliä, kenen nimi kannessa seisoo? Sarkola oli Sariolan nimellä hyvä ja on nyt vielä parempi. Kauanks Hesari ynnä muut aikoo kantaa kaunaa?

      • riepoo

        Heikkoja harmittaa ja ylpeys estää...


    • Suurempi lukija

      joo, ihemettelen itekin uutismies Rönkän hehkutusta. Mieshän kehuu itseään itsekin lahjakkaaksi! Mitä lahjaa vaaditaan kun lukee uutisia ja kirjoittaa laukkuryssän seikkailuista?? Valtakunnan ykköslehden pitäis antaa palstaa Äijädekkaristeille: Reijo Mäki, Juha Vuorinen, Eero Pasanen. Verratkaa kuinka suomen ykköskriitikko E Karelll antoi Mäelle viisi (5) tähteä Valkovenäläisestä (www.barrikadi.fi) ja perusteli arvion kansantajui-sesti!!!

    • Iso Nina

      Herran jestas mitä sönkötystä hesarin vp leppäseltä vuoden parhaasta kotimaisesta dekkarista. kaskisen norsun vuosi oli ihanan makea satiirinen parodia tylsistä lökäpöksydekkareista poiketen, mutta juju ei auennut the kriitikolle. kirjailija kaskinen (sinulle, yö) totesi kotimaisten dekkarien olevan kelvottomia mutta unohti mainita näiden teosten kriitikot! hävetkää hesarin kulttuuripunikit!

      hyviä uutisia! norsu-noren jatkaa kymmenen teoksen verran. onneksi meillä on ´vuorisen juha ja norsu-noren- suomidekkarin aateliset.

      • booky

        >--vuoden parhaasta kotimaisesta dekkarista
        Jaah..., minäkin toisaalla loihin jostakin ulkomaisesta lausumaan samansuuntaista. Mistä sen vuoden parhaan tunnistaa ja tietää? Saako maaliskuun perustelut vielä lisänä. Juha Vuorinen ei keiku minun aatelistossani, että siksi vähän tarkemmin... josko ei kai ihan samanlaista hupatusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2071
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1538
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1146
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      962
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      949
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      923
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      908
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      788
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      691
    Aihe