näillä palstoilla on aina kova meininki päällä ja hurjia tarinoita tulee tuutista,mutta kun olen itse esim.viettänyt useita kuukausia vuosin aikana nepalissakin niin en ole yhtään rentoa tai kansainvälistä finskiä nähnyt.yleensä kuljetaan huomaamattomasti vältetään keskusteluja, pälyillään epämääräisesti ja ollaan varuillaan koko ajan. ihan kuin oltais tupakanpoltosta jääty koulussa kiinni.muutaman kerran olen kulkenut kadulla ja kuullut suomalaista puheen sorinaa,kun olen asiaa tiedustellut,menevät suomalaiset yleensä ihan lukkoon automaattisesti.vältellään sanomasta mistä ollaan tultu,minne ollaan menossa jne...pyritään vaan siitä epämieluisesta tilanteesta mahd.äkkiä pois.,varsinkin nuoret mimmit on ihan skitsona ja aika lailla muutkin porukat.minun mielestä jos matkaa toiselle puolelle maapalloo tai ihan mihin vaan kannattais jonkin näköinen avoimuus pitää tai opetella.paras esimerkki minkä itse tiedän on hyvä kaverini joka lähti v.2001 intiaan yksin extemporee..ei osaa sanaakan kieliä ainoastaan härmää.matkusteli aikansa ja saapui nepaliin.elekielellä meni mukaan ja sekaan.tänä päivänä on naimisissa nepalitytön kanssa ja asuu suomessa.like that
kastocha
1
1475
Vastaukset
- Outoja
kokemuksia sinulla, vai pitäisikö sanoa, että ainakin erilaisia kuin mitä minulla. Toisaalta en nyt ole niin hirveän moneen suomalaiseen Nepalin reissuillani törmännyt, että olisi laajemmalti tuota vertailumateriaalia. Olenkohan sitten ollut väärään aikaan liikenteessä vai pyörinkö väärissä paikoissa? Ihan normaaleilta reissaajilta tapaamani suomalaiset ovat vaikuttaneet kun ollaan kokemuksia vaihdettu ja matkasuunnitelmistame keskusteltu. Vai lienenkö sitten itsekin tuollainen vähemmän rento, ei-kansainvälinen finski - mitä se nyt sitten tarkoittaneekin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283939- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 106477