kastocha

minä65

näillä palstoilla on aina kova meininki päällä ja hurjia tarinoita tulee tuutista,mutta kun olen itse esim.viettänyt useita kuukausia vuosin aikana nepalissakin niin en ole yhtään rentoa tai kansainvälistä finskiä nähnyt.yleensä kuljetaan huomaamattomasti vältetään keskusteluja, pälyillään epämääräisesti ja ollaan varuillaan koko ajan. ihan kuin oltais tupakanpoltosta jääty koulussa kiinni.muutaman kerran olen kulkenut kadulla ja kuullut suomalaista puheen sorinaa,kun olen asiaa tiedustellut,menevät suomalaiset yleensä ihan lukkoon automaattisesti.vältellään sanomasta mistä ollaan tultu,minne ollaan menossa jne...pyritään vaan siitä epämieluisesta tilanteesta mahd.äkkiä pois.,varsinkin nuoret mimmit on ihan skitsona ja aika lailla muutkin porukat.minun mielestä jos matkaa toiselle puolelle maapalloo tai ihan mihin vaan kannattais jonkin näköinen avoimuus pitää tai opetella.paras esimerkki minkä itse tiedän on hyvä kaverini joka lähti v.2001 intiaan yksin extemporee..ei osaa sanaakan kieliä ainoastaan härmää.matkusteli aikansa ja saapui nepaliin.elekielellä meni mukaan ja sekaan.tänä päivänä on naimisissa nepalitytön kanssa ja asuu suomessa.like that

1

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoja

kokemuksia sinulla, vai pitäisikö sanoa, että ainakin erilaisia kuin mitä minulla. Toisaalta en nyt ole niin hirveän moneen suomalaiseen Nepalin reissuillani törmännyt, että olisi laajemmalti tuota vertailumateriaalia. Olenkohan sitten ollut väärään aikaan liikenteessä vai pyörinkö väärissä paikoissa? Ihan normaaleilta reissaajilta tapaamani suomalaiset ovat vaikuttaneet kun ollaan kokemuksia vaihdettu ja matkasuunnitelmistame keskusteltu. Vai lienenkö sitten itsekin tuollainen vähemmän rento, ei-kansainvälinen finski - mitä se nyt sitten tarkoittaneekin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      112
      4368
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      77
      3176
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      99
      1434
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1306
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      91
      846
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      693
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      686
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      667
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      110
      647
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe