kastocha

minä65

näillä palstoilla on aina kova meininki päällä ja hurjia tarinoita tulee tuutista,mutta kun olen itse esim.viettänyt useita kuukausia vuosin aikana nepalissakin niin en ole yhtään rentoa tai kansainvälistä finskiä nähnyt.yleensä kuljetaan huomaamattomasti vältetään keskusteluja, pälyillään epämääräisesti ja ollaan varuillaan koko ajan. ihan kuin oltais tupakanpoltosta jääty koulussa kiinni.muutaman kerran olen kulkenut kadulla ja kuullut suomalaista puheen sorinaa,kun olen asiaa tiedustellut,menevät suomalaiset yleensä ihan lukkoon automaattisesti.vältellään sanomasta mistä ollaan tultu,minne ollaan menossa jne...pyritään vaan siitä epämieluisesta tilanteesta mahd.äkkiä pois.,varsinkin nuoret mimmit on ihan skitsona ja aika lailla muutkin porukat.minun mielestä jos matkaa toiselle puolelle maapalloo tai ihan mihin vaan kannattais jonkin näköinen avoimuus pitää tai opetella.paras esimerkki minkä itse tiedän on hyvä kaverini joka lähti v.2001 intiaan yksin extemporee..ei osaa sanaakan kieliä ainoastaan härmää.matkusteli aikansa ja saapui nepaliin.elekielellä meni mukaan ja sekaan.tänä päivänä on naimisissa nepalitytön kanssa ja asuu suomessa.like that

1

1475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoja

      kokemuksia sinulla, vai pitäisikö sanoa, että ainakin erilaisia kuin mitä minulla. Toisaalta en nyt ole niin hirveän moneen suomalaiseen Nepalin reissuillani törmännyt, että olisi laajemmalti tuota vertailumateriaalia. Olenkohan sitten ollut väärään aikaan liikenteessä vai pyörinkö väärissä paikoissa? Ihan normaaleilta reissaajilta tapaamani suomalaiset ovat vaikuttaneet kun ollaan kokemuksia vaihdettu ja matkasuunnitelmistame keskusteltu. Vai lienenkö sitten itsekin tuollainen vähemmän rento, ei-kansainvälinen finski - mitä se nyt sitten tarkoittaneekin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe