Mikä on BIOS?

............

Sain ohjeen mennä läppärini BIOSiin. Kysymys: mikä on BIOS ja miten sinne mennään?

Vastausta kiitollisena odotteleva aloittelija...

15

2286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äkkiä..

unohdat koko jutun.
      se BIOS on sellainen,että asiasta ymmärtämätön saa koneen sekaisin.
      siinä ei sitten pärjääkkään käyttiksen uudelleen asennuksella.

• ............

Minulla on täällä tarkat ohjeet, mitä tehdä. Mutta mikä se BIOS on ja miten sinne mennään?

Olen valmis ottamaan riskin :)

• ............ kirjoitti:

Minulla on täällä tarkat ohjeet, mitä tehdä. Mutta mikä se BIOS on ja miten sinne mennään?

Olen valmis ottamaan riskin :)

Sama kuin antaisi viisvuotiaalle käsikranaatin.

• cfgnfnfcdn

• Joidenkien tietokoneiden firmwarea kutsutaan Biossiksi. Ja se riippuu ihan tietokoneesta miten sinne mennään, käyttöohjeet varmaan valaisee asiaa.

• ..........

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-vista/BIOS-frequently-asked-questions

googlella löydät lisää aiheesta.

• paljon...
    • dfhfhdf
    • Mika++

BIOS:n hallintaohjelmaan pääsee käsiksi heti tietokoneen alkaessa käynnistyä. Eli kun ensimmäiset logot tai alkutekstit tulee näytölle, niin pidä tiettyä näppäintä pohjassa. Näppäin voi olla del, F1, F10. Pitäis olla mainittu läppärin manuskassa, mutta saa sen kokeilemallakin selville. Usein bios-näppäin maininta näkyy näytöllä pari sekuntia koneen käynnistyessä.

• *.*

meneminen mikään riski ole, eikä juuri tietojen muuttaminekaan, mutta PÄIVITTÄMINEN on.

• Mika++
        *.* kirjoitti:

meneminen mikään riski ole, eikä juuri tietojen muuttaminekaan, mutta PÄIVITTÄMINEN on.

Nähtävästi kysyjä ei ollut päivittämässä biosia. Eikä se päivittäminenkään riski ole ellei satu sähkökatkoa. Asuksen emojen biosin voi päivittää Windowsin kautta. AsusUpdate tsekkaa onko uutta biosia saatavilla ja asentaa sen. Ei vois olla helpompaa. Tietenkin asetukset täytyy tsekata päivityksen jälkeen.

• Äim yfd

On joku komposti laatikko, moskat sisään ja muuttuu mullaksi.

• --------------------
    • jormapaappa1235

Emolevyllä oleva ohjelma, joka valvoo tietokoneen laitteistoa yms. Pystyy esimerkiksi muokkaamaan käynnistysjärjestyksiä (CD, kiintolevy, levyke jne.) Varovainen pitää kuitenkin olla, sillä väärien asetusten muokkaaminen voi johtaa tietokoneen kaatumiseen. Kerran käynyt tälleen, korjaantui nollaamalla bios ottamalla emolevyn paristo puoleksi tunniksi pois. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe