Mac vakoilee sinua !!

huh huh...

No huh huh...

http://www.itviikko.fi/tietoturva/2010/02/19/kanne-koulu-tirkisteli-oppilaita-web-kameroilla/20102628/7

Paikallinen lukiotason oppilaitos on jakanut koululaisille Applen kannettavia tietokoneita. Epäily vakoilusta lähti liikkeelle, kun koulu syytti poikaa sopimattomasta käytöksestä tämän kotona. Todisteena oli web-kameran ottama valokuva.

Vanhemmat ovat huolissaan, että eri oppilaat ovat saattaneet tulla kuvatuiksi esimerkiksi ilman vaatteita kotonaan, jossa heillä on ehdoton oikeus yksityisyyteen. Kameran etäkuvauksesta ei vanhempien mukaan ollut varoitettu etukäteen.

9

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Eikös tossa jenkkikoulu vakoile oppilaitaan? Ja varmasti onnistuisi yhtä hyvin vaikka HP:n läppärin kameralla.

Että huh huh tosiaan.

• mac..

Mikä tahansa kone kävisi, jossa web-kamera. Omassa Mac Minissä ei ole mitään kameroita :)

• on "no huh huh" -Mr. Trolilla aivan liian suuret luulot Macin kyvyistä. Hienoja vehkeitä nää on, muttei näillä sentään omaa älyä ole. Vielä.

Vai että Mac vakoilee oikein minua, nyt on jollakulla terapian aika kuulepas. Enkä usko että se olen minä.

• Sulle

tilipussi applelta kerran kuussa riittääkin varmaan terapiaksi.

• 1stMacFinn
        Sulle kirjoitti:

tilipussi applelta kerran kuussa riittääkin varmaan terapiaksi.

Repe ei saa mitään. Minä taas olen osakkeenomistajana toinen juttu.

• drypussy

Kumma paikka tämä suoli24. Uutisiakin saa vääristellä vapaasti. Foorumeilla ei onnistu ikinä, mutta täällä it-keskustelujen peräsuolessa saa sönkätä mitä tahansa jätettä.

• heh heh

Eihän Macit oletuksena ketään vakoile, tuossa tapauksessa oltiin oppilaitoksen puolesta asennettu koneisiin erityinen vakoiluohjelma josta ei oltu kerrottu käyttäjille!

Tätä vaan ei M$-trollit muista kertoa.

Ei kenellekään ole epäselvää että Mikkiksellä menee huonosti mut tää on yks huonoimmista trolleista ikinä! Ai niin, Mikkis kyllä vakoilee ihan omatoimisesti, se kun "soittaa kotiin" eli on julkista tietoa että windowsissa on "call home" toiminto, siitäkään ei käyttäjille olla kerrottu mitään mutta asia on kumminkin tutkittu ulkopuolisten toimesta. Ne salaperäiset yhteydenotot, jotka eivät liity päivityksiin, mikkiksen palvelimille ovat outoja.

• sen.

Tämä todistaa vain sen, että Applen koneissa CIA-tason ja FSB-tason huipputeknologinen vakoilulaitteisto on ihan sisäänrakennettua perustavaraa.

• Koneisiin asennettu lisäohjelma, jolla voi käynnistää kameran ja tarkistaa koneen toimintaa ulkoisella hallinnalla.
        Ei todellakaan ole mikään "vakio varuste" .

Windows trollerit, imuttakaa sitä siankyrpää paskojenne kanssa, DOS on edelleen Winshit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9444
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2970
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2736
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2591
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      2005
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1892
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1856
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1399
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe