harjoittelijan lomat?

kertokaahan?

miten nuo loma-asiat menee, meneekö ne koulun vai työpaikan mukaan? ja pitääkö ylitöitä tehdä, jos työnantaja niin määrää? olen siis palkattomassa harjoittelussa eikä mitään sopimusta missä näistä asioista puhuttaisiin ole tehty.

3

2361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+10

Eikait se nyt voi määrätä sua mihinkään ylitöihin. Eihän teillä ole edes työsopimusta. Vain harjoittelusopimus jos kerran palkattomana olet. Itse haistattaisin vitut jos palkattomassa harjoittelussa joka jo sinällään on vääryys pitäisi ylitöitä alkaa tekemään.

Lomat olen itse pitänyt harjoittelupaikoissa aina työpaikan mukana.

• -------------

Palkaton harjoittelu itsessään on jo sen tason huoraamista, että ei kannata yhtään enempää alistua. Vähän näytät sille pomolle, kuka on isäntä talossa.

• loraine:)

Riippuen millaisesta harjoittelusopimuksesta on kyse ja minkä pituisesta harjoittelusta, mutta kyllä työnantaja joka tapauksessa noudattaa normaaleja työelämän työsopimuksia työajan pituuden, lepotaukojen ja ylitöiden suhteen. Lomista en osaa sanoa, koska en ole itse sitä omalla kohdallani selvittänyt ja muutenkin sopinut harjoittelujaksot sen pituisiksi kuin ne minulle parhaiten sopivat. Harjoittelussahan ei ole pakko olla oppilaitoksen määräämää aikajaksoa, vaan se aika jonka uskoo olevan itselleen oppimisen kannalta tarkoituksenmukaista.Ainakin aikuisopiskelussa.

Jos työn kuva on sellainen,että siinä on oltava joustava työaikojen suhteen en erityisesti kehottaisi pitämään liian tiukasti puoliansa. Osaava työnantaja neuvottelee ja sopii heti, miten ylityö korvataan ja mihin mennessä. Eli ole vain tarkkana siinä, ettet jää pelkästä pyynnöstä ylitöihin vaan sovi rauhassa olisiko ylityöt mahdollista saada takaisin vaikkapa tulevana perjantaina pääsemällä aikaisemmin tmv. Ja pidä ihmeessä kirjaa työtunneistasi. Jos ei muuta, niin saat työtodistuksen todellisen tehdyn ajan mukaan eli minä esim. viime harkkapaikassani muutin tunnit työpäiviksi ja työnantaja kirjoitti työtodistuksen oikeiden työpäivien mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1124
    2. 75
      1121
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1014
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      968
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      52
      617
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe