miten nuo loma-asiat menee, meneekö ne koulun vai työpaikan mukaan? ja pitääkö ylitöitä tehdä, jos työnantaja niin määrää? olen siis palkattomassa harjoittelussa eikä mitään sopimusta missä näistä asioista puhuttaisiin ole tehty.
harjoittelijan lomat?
3
2180
Vastaukset
- 4+10
Eikait se nyt voi määrätä sua mihinkään ylitöihin. Eihän teillä ole edes työsopimusta. Vain harjoittelusopimus jos kerran palkattomana olet. Itse haistattaisin vitut jos palkattomassa harjoittelussa joka jo sinällään on vääryys pitäisi ylitöitä alkaa tekemään.
Lomat olen itse pitänyt harjoittelupaikoissa aina työpaikan mukana.- -------------
Palkaton harjoittelu itsessään on jo sen tason huoraamista, että ei kannata yhtään enempää alistua. Vähän näytät sille pomolle, kuka on isäntä talossa.
- loraine:)
Riippuen millaisesta harjoittelusopimuksesta on kyse ja minkä pituisesta harjoittelusta, mutta kyllä työnantaja joka tapauksessa noudattaa normaaleja työelämän työsopimuksia työajan pituuden, lepotaukojen ja ylitöiden suhteen. Lomista en osaa sanoa, koska en ole itse sitä omalla kohdallani selvittänyt ja muutenkin sopinut harjoittelujaksot sen pituisiksi kuin ne minulle parhaiten sopivat. Harjoittelussahan ei ole pakko olla oppilaitoksen määräämää aikajaksoa, vaan se aika jonka uskoo olevan itselleen oppimisen kannalta tarkoituksenmukaista.Ainakin aikuisopiskelussa.
Jos työn kuva on sellainen,että siinä on oltava joustava työaikojen suhteen en erityisesti kehottaisi pitämään liian tiukasti puoliansa. Osaava työnantaja neuvottelee ja sopii heti, miten ylityö korvataan ja mihin mennessä. Eli ole vain tarkkana siinä, ettet jää pelkästä pyynnöstä ylitöihin vaan sovi rauhassa olisiko ylityöt mahdollista saada takaisin vaikkapa tulevana perjantaina pääsemällä aikaisemmin tmv. Ja pidä ihmeessä kirjaa työtunneistasi. Jos ei muuta, niin saat työtodistuksen todellisen tehdyn ajan mukaan eli minä esim. viime harkkapaikassani muutin tunnit työpäiviksi ja työnantaja kirjoitti työtodistuksen oikeiden työpäivien mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133634
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931014
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993