fiat 80-90 nostolaite

tupla10

Millainen mahtaa olla vika 80-90 fiiatin nostolaitteessa, kun nostovarret laskee raskaalla taakalla suht nopeasti? Eli nostolaite joutuu korjaamaan korkeutta usein.
Fiiatin nostolaitehan ei juuri laske omia aikojaan raskaallakaan taakalla.
Onko nostolaitekannen alla jokin palloventtiili joka voi vuotaa? Vai onko pääsylinterin tiivisteet sököt? Voiko joku O-rengas aiheuttaa ton laskemisen?

7

2636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4 Fiat

      Taitaapa olla nostolaitesylinterin tiivisteet loppu. Tuolta löytyy kuvat tiivisteistä -> http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layout/dokumentit/1265176664-C1.pdf
      Ei ole montaa rinkulaa, eikä kyllä maksakaan juuri mitään. Vanhempiin mallaihin pystyi muistaakseni vaihtamaan kun irroittaa työntövarrenkorvakon päällä olevan suorakaiteen muotoisen luukun pois. Sylinteri on sen takana. Eikä se ole koko nostolaitekansikaan kovin vaikea irroittaa, muutama letku, vaijeri ja pultti irti ja nostaa koko paketin pois. Edes öljyjä ei tarvitse laskea.

      • tupla10

        Pystyykö vian paikallistamaan jos sulkee laskunopeuden säätö venttiilin?


      • 4x4 Fiat
        tupla10 kirjoitti:

        Pystyykö vian paikallistamaan jos sulkee laskunopeuden säätö venttiilin?

        Tietysti jos nostolaite laskee silloinkin yhtä nopeasti, se viittaa sylinterin tiivisteisiin. Minulla oli ne tiivisteet ihan loppu, mutta kyllä sillä silti ajamaan pystyi.


      • 4x4 Fiat
        tupla10 kirjoitti:

        Pystyykö vian paikallistamaan jos sulkee laskunopeuden säätö venttiilin?

        Tuli mieleen että juuri se laskeutumisnopeuden säätö aiheuttaa nostolaitteen nykimistä toisessa ääriasennossaan. Kokeile sen säätöjä, ellet ehtinyt jo purkaa koko laitetta;)


      • tupla10
        4x4 Fiat kirjoitti:

        Tuli mieleen että juuri se laskeutumisnopeuden säätö aiheuttaa nostolaitteen nykimistä toisessa ääriasennossaan. Kokeile sen säätöjä, ellet ehtinyt jo purkaa koko laitetta;)

        Saan traktorin ensi viikolla, jolloin pääsen perehtymään tarkemmin.


      • Pyöränpyörittäjä
        tupla10 kirjoitti:

        Saan traktorin ensi viikolla, jolloin pääsen perehtymään tarkemmin.

        www.kpketola.fi/fi/uutiset.html?id=8

        Työntötankosylintereitä ja kallistussylintereitä näköjään myynnissä..


    • Anonyymi

      Mistä lisätään öljyä nostolaitteeseen ja onko siinä mitään tikkua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe