Nykin lento+välilasku, miten toimitaan?

nykkiinekakertaa

Erittäin vähän matkustellut laipaa apuja! Varaamassani lennossa on välilasku Islannissa. Miten siellä siis käytännössä toimitaan? Eikö matkatavarat toimitetakin suoraan seuraavalle lennolle, vai miten? Minun täytyy siis vain siirtyä seuraavan lennon lähtöportille? Onko turvatarkastukset uudestaan?

Eikö passini ole silloin vaadittavanlainen, jos se on myönnetty 2007?

Kiitos jos joku viitsii antaan neuvoja :)

10

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina uudestaan

      Tätä on kysytty miljoona kertaa, minuutin haulla olisit vastaukset löytänyt. Sinulla ei ole välilaskua vaan koneenvaihto. Jos on samalla lipulla, matkatavarat menevät automaattisesti seuraavalle lennolle. Menet seuraavan lennon lähtöportille ja jos matkalla on turvatarkastus, menet siitä läpi. Ei sitä tarvitse etukäteen tietää missä välissä tarkastukset ovat. Jos sinulla on voimassaoleva passi niin sillä pääset reissuun, kunhan sulla on ESTA.

      • myös APIS eli ensimmäisen yön osoite on annettava ESTA:n lisäksi sekä Secure Flight, eli passin tiedot kuten syntymäaika sekä kaikki nimet.


      • nykkiinekakertaa
        M.1 kirjoitti:

        myös APIS eli ensimmäisen yön osoite on annettava ESTA:n lisäksi sekä Secure Flight, eli passin tiedot kuten syntymäaika sekä kaikki nimet.

        kiitos vastauksesta.

        ihmettelin kun ei lentoja varatessa kysytty passin nroa, tms....?

        Mä luulin, että Estaa ei tarvitse lyhyillä reissuilla??


      • matkaa käy
        nykkiinekakertaa kirjoitti:

        kiitos vastauksesta.

        ihmettelin kun ei lentoja varatessa kysytty passin nroa, tms....?

        Mä luulin, että Estaa ei tarvitse lyhyillä reissuilla??

        ESTAn tarvitsee kaikenpituisille matkoille;

        * Olet Visa Waiver -ohjelmaan kuuluvan maan kansalainen tai ohjelmaan oikeutettu asukas.
        * Sinulla ei tällä hetkellä ole vierailuviisumia.
        * Matkasi kestää alle 90 päivää.
        * Aiot matkustaa Yhdysvaltoihin työ- tai lomamatkalle.

        https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cA71623DB-4A56-AD5B-A90B-E2FD062A1DD5_kA7C06CC9-84F6-FE7B-1631-A6F88B...

        Lentoyhtiö lähettää yleensä sähköpostilla joitain viikkoja enen matkaa kyselyn passin numerosta, Yhdysvaltojen oleskeluosoitteesta yms.


      • RealPoke
        matkaa käy kirjoitti:

        ESTAn tarvitsee kaikenpituisille matkoille;

        * Olet Visa Waiver -ohjelmaan kuuluvan maan kansalainen tai ohjelmaan oikeutettu asukas.
        * Sinulla ei tällä hetkellä ole vierailuviisumia.
        * Matkasi kestää alle 90 päivää.
        * Aiot matkustaa Yhdysvaltoihin työ- tai lomamatkalle.

        https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cA71623DB-4A56-AD5B-A90B-E2FD062A1DD5_kA7C06CC9-84F6-FE7B-1631-A6F88B...

        Lentoyhtiö lähettää yleensä sähköpostilla joitain viikkoja enen matkaa kyselyn passin numerosta, Yhdysvaltojen oleskeluosoitteesta yms.

        Tere.

        Oltiin viimex tuolla suunnalla viime Huhtikuussa ja VisaWaiver systeemi sinällään tuttu juttu.
        Mutta : Meiltä ei ainakaan viime reissua ennen lentoyhtiö, eikä mikään muukaan taho kysellyt
        ensimmäisen yön osoitteita, passin numeroita eikä muutakaan. Ainoastaan Esta täytettiin ja sinne tietenkin tuli se hotellin nimi ja osoite. Lennon loppuvaiheessa nuo normi maahantulolaput ja siinä kaikki. Kysynkin viime hetkinä Amerikassa käyneiltä, onko tähän tullut jotain muutoksia, eli pitääkö lentoyhtiön kysellä näitä yo. asioita?

        Kiittäen etukäteen...


      • mtaman
        RealPoke kirjoitti:

        Tere.

        Oltiin viimex tuolla suunnalla viime Huhtikuussa ja VisaWaiver systeemi sinällään tuttu juttu.
        Mutta : Meiltä ei ainakaan viime reissua ennen lentoyhtiö, eikä mikään muukaan taho kysellyt
        ensimmäisen yön osoitteita, passin numeroita eikä muutakaan. Ainoastaan Esta täytettiin ja sinne tietenkin tuli se hotellin nimi ja osoite. Lennon loppuvaiheessa nuo normi maahantulolaput ja siinä kaikki. Kysynkin viime hetkinä Amerikassa käyneiltä, onko tähän tullut jotain muutoksia, eli pitääkö lentoyhtiön kysellä näitä yo. asioita?

        Kiittäen etukäteen...

        Viime marraskuussa tuli lennettyä Finnairilla New Yorkiin ja lähetin Finnairille nuo tiedot.
        No lähtöselvityksessä virkailija alkoi torumaan meitä, kun emme näitä tietoja etukäteen olleet antaneet hänen mielestään. Meni kylläkin henkilö vähän totiseksi, kun kyseisen ilmoituksen esitin hänelle, kun kopion siitä otin.
        Pari viikkoa sitten tuli lennettyä charterilla Miamiin ja kyseiset tiedot piti antaa matkatoimistolle joka toimitti ne sitten lentoyhtiölle.
        En ole varma, mutta ei kait ne lentoyhtiöt näitä tietoja pyydä lähettämään, vaan matkustajan täytyy tehdä tämä omatoimisesti. Ps.Muistuu kylläkin mieleen että vuosi sitten kun lensin New Yorkiin, Finnairilta tuli kylläkin sähköpostiviesti jossa pyysivät lähettämään nämä tiedot.
        Mutta ehtiipä nämä antaa vielä tuolla lähtöselvityksessäkin.


      • matkailija-x
        mtaman kirjoitti:

        Viime marraskuussa tuli lennettyä Finnairilla New Yorkiin ja lähetin Finnairille nuo tiedot.
        No lähtöselvityksessä virkailija alkoi torumaan meitä, kun emme näitä tietoja etukäteen olleet antaneet hänen mielestään. Meni kylläkin henkilö vähän totiseksi, kun kyseisen ilmoituksen esitin hänelle, kun kopion siitä otin.
        Pari viikkoa sitten tuli lennettyä charterilla Miamiin ja kyseiset tiedot piti antaa matkatoimistolle joka toimitti ne sitten lentoyhtiölle.
        En ole varma, mutta ei kait ne lentoyhtiöt näitä tietoja pyydä lähettämään, vaan matkustajan täytyy tehdä tämä omatoimisesti. Ps.Muistuu kylläkin mieleen että vuosi sitten kun lensin New Yorkiin, Finnairilta tuli kylläkin sähköpostiviesti jossa pyysivät lähettämään nämä tiedot.
        Mutta ehtiipä nämä antaa vielä tuolla lähtöselvityksessäkin.

        Nopeimmin lähtöselvityksestä selviää, kun on antanut nuo Advance Passenger Information (API) tiedot lentoyhtiölle netin kautta jo etukäteen. Joka tapauksessa tiedot on oltava annettuna lentoyhtiölle ennen koneeseen astumista. Ainakin suurimpien lentoyhtiöiden sivuilta löytyy tietoa esim. kohdasta "prepare for travel", "information & service" tms.

        Finnairilla löytyy etusivulta kohdasta matkustusinfo>ennen lentoa>matkustusasiakirjat. Finnair tosin lähettää kyselyyn linkin sähköpostilla joitain viikkoja ennen matkaa, ainakin jos liput on ostettu suoraan Finnairilta.


      • RealPoke
        matkailija-x kirjoitti:

        Nopeimmin lähtöselvityksestä selviää, kun on antanut nuo Advance Passenger Information (API) tiedot lentoyhtiölle netin kautta jo etukäteen. Joka tapauksessa tiedot on oltava annettuna lentoyhtiölle ennen koneeseen astumista. Ainakin suurimpien lentoyhtiöiden sivuilta löytyy tietoa esim. kohdasta "prepare for travel", "information & service" tms.

        Finnairilla löytyy etusivulta kohdasta matkustusinfo>ennen lentoa>matkustusasiakirjat. Finnair tosin lähettää kyselyyn linkin sähköpostilla joitain viikkoja ennen matkaa, ainakin jos liput on ostettu suoraan Finnairilta.

        ...molemmille vastaajille. British Airways ei kyllä tosiaan näitä API tietoja viime HuhtIikuussa kysellyt ja mentiin kyllä Finnairilla Lontooseen asti. Kauanko näitä API tietoja on kyselty kun ei o mulle tuttu muuta kun tän foorumin kautta. Estaanhan noi tulee kuitenkin,joten kenelle nuo menee/kuka niitä tarvitsee?

        P.S. Matkailija x : Tossa taannoin yhdessä ketjussa varoittelit mua siitä, että kaikki nykin uusista hotelleista ei ole viime vuosina auennut silloin kun on pitänyt... No, meillehän nyt kävi sitten juuri näin... Ei valmistu Fashion 26 meidän saapumiseksi. Nyt kauhea työ edessä... Matkatsto käyttää ulkopuolista hotellivaraamoa, joka yrittää järjestää meille korvaavaa/vaihtoehtoista majoitusta. Eivät vaan tiedä (kuulemma) pystyvätkö tähän... Onko sulla tietoa, että kuka tälläisessa tapauksessa kantaa lopullisen vastuun majoituksestamme?

        Matkatsto ei oikein ota kantaa, kun kuulemma on sen varaamon asia ja että he hoitavat vain lentojen osuutta. Ketä pitäisi lähteä kovistelemaan? Maksu on maksettu luottokortilla ja myöskin veloitettu heti varauksenteon yhteydessä. Hotellin varaus olisi peruutettavissa kuluitta, mutta olemmeko naimisissa edelleen saman matkatston kanssa, kun he kuitenkin toimittavat lennot ja ne on ok. Maksu on kuulemma mennyt kokonaisuudessaan matkatstolle ja he ovat sitten osittaneet sen hotellin osuuden tälle varaamolle. Mietin että jos peruutus on aiheellinen ja he vielä palauttavat rahatkin, niin tämän hetken hintataso pompsahtanut niin,että hotelli hinnat paljon kalliimmat cityssä kuin varaushetkellä. Meneekö tässä tapauksessa syntyvä hintojen erotus meidän piikkiin vai onko matkatstolla vastuu tästä?

        Pitkä ja varmaan sekavakin kysymys, mutta koita tulkita. Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta ja muutkin toki saavat vastata.

        Kiitos.


      • matkailija-x
        RealPoke kirjoitti:

        ...molemmille vastaajille. British Airways ei kyllä tosiaan näitä API tietoja viime HuhtIikuussa kysellyt ja mentiin kyllä Finnairilla Lontooseen asti. Kauanko näitä API tietoja on kyselty kun ei o mulle tuttu muuta kun tän foorumin kautta. Estaanhan noi tulee kuitenkin,joten kenelle nuo menee/kuka niitä tarvitsee?

        P.S. Matkailija x : Tossa taannoin yhdessä ketjussa varoittelit mua siitä, että kaikki nykin uusista hotelleista ei ole viime vuosina auennut silloin kun on pitänyt... No, meillehän nyt kävi sitten juuri näin... Ei valmistu Fashion 26 meidän saapumiseksi. Nyt kauhea työ edessä... Matkatsto käyttää ulkopuolista hotellivaraamoa, joka yrittää järjestää meille korvaavaa/vaihtoehtoista majoitusta. Eivät vaan tiedä (kuulemma) pystyvätkö tähän... Onko sulla tietoa, että kuka tälläisessa tapauksessa kantaa lopullisen vastuun majoituksestamme?

        Matkatsto ei oikein ota kantaa, kun kuulemma on sen varaamon asia ja että he hoitavat vain lentojen osuutta. Ketä pitäisi lähteä kovistelemaan? Maksu on maksettu luottokortilla ja myöskin veloitettu heti varauksenteon yhteydessä. Hotellin varaus olisi peruutettavissa kuluitta, mutta olemmeko naimisissa edelleen saman matkatston kanssa, kun he kuitenkin toimittavat lennot ja ne on ok. Maksu on kuulemma mennyt kokonaisuudessaan matkatstolle ja he ovat sitten osittaneet sen hotellin osuuden tälle varaamolle. Mietin että jos peruutus on aiheellinen ja he vielä palauttavat rahatkin, niin tämän hetken hintataso pompsahtanut niin,että hotelli hinnat paljon kalliimmat cityssä kuin varaushetkellä. Meneekö tässä tapauksessa syntyvä hintojen erotus meidän piikkiin vai onko matkatstolla vastuu tästä?

        Pitkä ja varmaan sekavakin kysymys, mutta koita tulkita. Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta ja muutkin toki saavat vastata.

        Kiitos.

        Onko matkatoimisto suomalainen vai joku kansainvälinen toimija? Suomalaisen kanssa lienee helpompi neuvotella. Neuvottelut on paras hoitaa suoraan jonkun esimietason henkilön knassa, jolla on enemmän sananvaltaa. Keskustelussa kannattaa olla asiallinen, mutta tiukka, käyttää esim. lauseita; "valitsimme luotettavana pitämämme matkatoimiston","halusimme helpsoti kaiken yhdestä paikasta", "matkustaja ei voi olla vastuussa matkatomiston alihankintaketjusta" jne.

        Mielestäni matkatoimisto on tässä tapauksessa myyjä, heillä voi olla alihankkijoita tai agentteja, mutta te olette asioineet vain matkatoimiston kanssa, ettekä voi tietää eikä teidän tarvitse edes tietää kuinka he hankkivat hotellit ja mikä yritys vastaa mistä. Olette ostaneet matkatoimistolta heidän markkinoimansa tuotteen. Heillä on vastuu hankkia vastaavan tasoinen korvaava majoitus vastaavalta alueelta. Koettaisin hoitaa ongelman mahdollisimman pian ennen matkaa.

        Itselläni on hieman vastaavanlaisesta tilanteesta kokemusta n. 15 vuoden takaa (siis enen nettimatkatomistoja yms.). Olin varannut Top Clubilta matkan; auton, lennot ja hyvältä paikata San Franciscosta **** hotellin. Kaksi päivää ennen matkaa matkatoimistosta soitettiin ja kerrottiin paikallisen hotelliagentin menneen konkurssiin ja kaikkien hotellivarausten peruuntuneen. Uudeksi hotelliksi tarjottiin kamalaa murjua, jossa olin sattumoisin ollut pari vuotta aiemmin. Kieltäydyin tuosta hotellista ja kehotin etsimään vastaavaa tilalle.

        Majoitus oli lopulta ihan viehättävässä bed and breakfastissa, olisin tosin halunnut hotelliin, en bb-majoitukseen toisen kotiin, alue oli ihan eri kuin aiemmin varatulla hotellilla, ei kunnolla parkkipaikkoja (hotellissa olisi ollut paikoitusalue hotellivieraille), paloasema hälytysajoineen vastapäätä. Paikan päällä selvisi, että yhdeksi yöksi ei ollutkaan tilaa, vaan jouduimme itse hoitamaan yöpymisen tuoksi yöksi.

        Ajoimme Montereyhin, otimme huoneen kaupungin kalleimmasta hotellista. Hotelliin kirjautuessamme saimme parkkisakot, samoin b&b:n edessä tuli yhdet sakot.

        Kotiin pääsyämme kirjoitin kirjeen (sähköposti ei vielä ollut yleisesti käytössä...) Top Clubille. Sävy oli asiallinen, mutta tiukka. Kerroin kuinka pettynyt olin tasokkaan ja luotettavana pidetyn matkatoimiston palveluun ja asioiden hoitoon. Ensin tarjottu, vastaavana markkinoitu majoitusvaihtoehto oli * vs. varaamani ****, lopullinen majoitus eikä alue vastannut alkuperäistä, parkkiongelmien vuosi saimme sakkoja ja lisäksi jouduimme etsimään itse uudeb majoituksen kesken matkan. Ongelmat saivat meidät pettymään raskaasti Top Clubiin ja veivät kohtuuttomasti loma-aikaa ja muuttivat suunnitelmiamme. Lisäksi saamamme majoitus oli hinnallisesti matkatoimistolle edullisempi kuin varaamamme.

        Pyysin sakkoja vastaavaa summaa, Montereyn hotelliyön hintaa ja puolta matkan hinnasta alennusta. Viikkoon ei tullut yhteydenottoa, joten lähetin saman kirjeen uudestaan, tällä kertaa suoraan toimitusjohtajalle. Edelleenkään ei tullut yhteydenottoa, mutta yllätyksekseni koko pyytämäni summa tuli tilille kahdessa päivässä. Olisin ollut valmis neuvottelemaan hieman korvauksesta....

        Vaihtoehtoisia hotelleja kannattaa varmuuden vuoksi katsoa osoitteista www.travelzoo.com, siellä on viime hetken tarjouksia, www.quickbook.com, jossa on hyviä tarjouksia.


      • RealPoke
        matkailija-x kirjoitti:

        Onko matkatoimisto suomalainen vai joku kansainvälinen toimija? Suomalaisen kanssa lienee helpompi neuvotella. Neuvottelut on paras hoitaa suoraan jonkun esimietason henkilön knassa, jolla on enemmän sananvaltaa. Keskustelussa kannattaa olla asiallinen, mutta tiukka, käyttää esim. lauseita; "valitsimme luotettavana pitämämme matkatoimiston","halusimme helpsoti kaiken yhdestä paikasta", "matkustaja ei voi olla vastuussa matkatomiston alihankintaketjusta" jne.

        Mielestäni matkatoimisto on tässä tapauksessa myyjä, heillä voi olla alihankkijoita tai agentteja, mutta te olette asioineet vain matkatoimiston kanssa, ettekä voi tietää eikä teidän tarvitse edes tietää kuinka he hankkivat hotellit ja mikä yritys vastaa mistä. Olette ostaneet matkatoimistolta heidän markkinoimansa tuotteen. Heillä on vastuu hankkia vastaavan tasoinen korvaava majoitus vastaavalta alueelta. Koettaisin hoitaa ongelman mahdollisimman pian ennen matkaa.

        Itselläni on hieman vastaavanlaisesta tilanteesta kokemusta n. 15 vuoden takaa (siis enen nettimatkatomistoja yms.). Olin varannut Top Clubilta matkan; auton, lennot ja hyvältä paikata San Franciscosta **** hotellin. Kaksi päivää ennen matkaa matkatoimistosta soitettiin ja kerrottiin paikallisen hotelliagentin menneen konkurssiin ja kaikkien hotellivarausten peruuntuneen. Uudeksi hotelliksi tarjottiin kamalaa murjua, jossa olin sattumoisin ollut pari vuotta aiemmin. Kieltäydyin tuosta hotellista ja kehotin etsimään vastaavaa tilalle.

        Majoitus oli lopulta ihan viehättävässä bed and breakfastissa, olisin tosin halunnut hotelliin, en bb-majoitukseen toisen kotiin, alue oli ihan eri kuin aiemmin varatulla hotellilla, ei kunnolla parkkipaikkoja (hotellissa olisi ollut paikoitusalue hotellivieraille), paloasema hälytysajoineen vastapäätä. Paikan päällä selvisi, että yhdeksi yöksi ei ollutkaan tilaa, vaan jouduimme itse hoitamaan yöpymisen tuoksi yöksi.

        Ajoimme Montereyhin, otimme huoneen kaupungin kalleimmasta hotellista. Hotelliin kirjautuessamme saimme parkkisakot, samoin b&b:n edessä tuli yhdet sakot.

        Kotiin pääsyämme kirjoitin kirjeen (sähköposti ei vielä ollut yleisesti käytössä...) Top Clubille. Sävy oli asiallinen, mutta tiukka. Kerroin kuinka pettynyt olin tasokkaan ja luotettavana pidetyn matkatoimiston palveluun ja asioiden hoitoon. Ensin tarjottu, vastaavana markkinoitu majoitusvaihtoehto oli * vs. varaamani ****, lopullinen majoitus eikä alue vastannut alkuperäistä, parkkiongelmien vuosi saimme sakkoja ja lisäksi jouduimme etsimään itse uudeb majoituksen kesken matkan. Ongelmat saivat meidät pettymään raskaasti Top Clubiin ja veivät kohtuuttomasti loma-aikaa ja muuttivat suunnitelmiamme. Lisäksi saamamme majoitus oli hinnallisesti matkatoimistolle edullisempi kuin varaamamme.

        Pyysin sakkoja vastaavaa summaa, Montereyn hotelliyön hintaa ja puolta matkan hinnasta alennusta. Viikkoon ei tullut yhteydenottoa, joten lähetin saman kirjeen uudestaan, tällä kertaa suoraan toimitusjohtajalle. Edelleenkään ei tullut yhteydenottoa, mutta yllätyksekseni koko pyytämäni summa tuli tilille kahdessa päivässä. Olisin ollut valmis neuvottelemaan hieman korvauksesta....

        Vaihtoehtoisia hotelleja kannattaa varmuuden vuoksi katsoa osoitteista www.travelzoo.com, siellä on viime hetken tarjouksia, www.quickbook.com, jossa on hyviä tarjouksia.

        Kiitoksia tuosta.

        Matkatsto on Travelstart. En tiedä tston kotimaata, mutta Ruotsissa heillä ainakin on isompi konttori, josta palvelua saa Englanniksi ja Ruotsiksi. Mun kielipää ei niitä kaikkein vahvimpia, (tulen kyllä toimeen jotenkuten normi päivittäisasioiden hoitamisessa) joten olen ollut ennemmin yhteydessä Helsingissä sijaitsevaan haarakonttoriin, jossa ei ilmeisemmin ole kuin 1-2 hlöä töissä ja puhelinneuvonta aikakin vain arkisin 13.00-15.00. Palvelukieli tosin ihan kotoSuomi.

        Eli huonosti varmaankin saan mitään esimiestasoista ihmistä palvelemaan minua tässä-asiassa omalla kielelläni.

        Hieman kinkkinen homma, mutta täytyy vaatia tuolta Helsingin päästä vaan noita< mainitsemisiasi asioita ja koittaa saada asia hoitoon mahd. pian.

        Mikäli tsto on Ruotsalainen tai joku muumaalainen, niin päteekö kuluttajasuoja näihin vai kannattaako jättää suosiolla väliin?

        Nojohan oli tuo sunkin tarina aika mielenkiintoinen... aina hauska näitä kertoa ja lukea, mutta sillä hetkellä ei niin mukavia kun on tilanne päällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      Vedonlyönti ja rahapelit
      6
      2453
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe