Moro, kun viimeeksi kävin Madeiralla vuonna 2003, koko kaupunki kuhisi sisiliskoja? Onko tilanne yhtä paha kun silloin? Ensi viikolla lähden Madeiralle, ja minulla on lievä liskokammo.
Sisiliskot
7
974
Vastaukset
- no jaa
Jos viihtyy rannalla tai puistoissa missä kivipintoja ja muureja, niin kyllä niitä pikkuliskoja näkee, mutta ei minun mielestäni kuhinaksi asti.
Ja jos vaikka kävelee pääkatua hotellialueelta keskustaan, niin ei bonganne yhtään liskoa. Sisiliskoja on sekä Portugalin mantereella että saarilla (Azorit, Madeira) ja ylipäätään eteläisessä Euroopassa (Madeira sijaitsee maantieteellisesti Afrikassa). Aurinkoisina päivinä ne tulevat esiin ja liikkuvat vilkkaasti, yleensä kiviaidoilla. Ne eivät ole mitenkään kiinnostuneita ihmisistä. vain päinvastoin pakenevat ihmisen nähdessään kovaa vauhtia koloihinsa.
- vikkeliä
kiipeilevät puunrunkoja pitkin. Mielenkiintoista. Elävä parkki puussa. Saattoi niitä muualakin vilahdella, mutta ei niihin sitten enempää kiinnitä huomiota. Meilläkin pihalla kesällä kuumalla säällä saattaa nähdä sisilskon kivellä lämmittelmässä.
- vaarattomia
Eivät ne mitään tee, vaan pelkäävät ihmistä. Madeira on siinä mielessä ihana paikka, ettei siellä ole mitään muita inhottavia eläimiä kuten käärmeet tms. ei myöskään lentäviä inhotuksia - hyttysiä amppareita en ole koskaan siellä nähnyt. Opas kertoi kerran, että metsissä elää villeinä ainoastaan jäniksiä.
- voi hellanlettas
Hupaisaa, että joku pelkää sisiliskoja. Varmaa joulupukkikin pelottaa?
- lettukestinen
että jotkut pelkää käärmeitä tai lintuhämähäkkejä ja suuria koiria tai pieniä koiria tai jotkut jopa kissoja. Itse en näitä pelkää.
Ei se oikeastaan ole huvittavaa. Jos pelkää niin pelkää. Vinoilu tuskin auttaa muuta kuin vinoilijan itsetuntoa, joka sekin aika huvittavassa kunnossa.
Hellanlettas vaan:) - Barbeito
lettukestinen kirjoitti:
että jotkut pelkää käärmeitä tai lintuhämähäkkejä ja suuria koiria tai pieniä koiria tai jotkut jopa kissoja. Itse en näitä pelkää.
Ei se oikeastaan ole huvittavaa. Jos pelkää niin pelkää. Vinoilu tuskin auttaa muuta kuin vinoilijan itsetuntoa, joka sekin aika huvittavassa kunnossa.
Hellanlettas vaan:)Nyt kun alkuperäinen kysyjä on jo matkansa aikaa sitten tehnyt, voin paljastaa kammotuksen: kyllä ne liskot muuallekin eksyvät kuin kivimuureille ja puiden runkoihin puistossa. Aikanaan majailtiin Mimosassa jossain kahdeksannen kerroksen tienoilla. Lisko pyyhki menemään seinää myöten ja eikö perkule kipaissut parvekkeelle ja siitä sisään. Yäk! En minäkään niitä pelkää, mutta matelijat ovat minusta inhottavia. Jonnekin sängyn alle se livahti ja ei sitä sen koommin nähty eli sujahti varmaan aika vikkelään takaisin ulos sillä välin kun me siellä sitä yäk-yäk -moodissa tähyiltiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882