kulutus 1.8 p11 vm 99-02

pettynytttt

Ostin juuri itselle 01 mallisen 1.8 primeran. Myyjä kehu autoa taloudelliseksi, että
keskikulutus pyörii siinä 7 litran paikkeillla. Entinen 96 mallin primera 1.6 vei tosi vähän
maantiellä 6 paikkeilla ja kaupunkissa 8. Tämä "uusi" hörppää talvella 7-7.5 maantiella kieli keskellä suuta
ajettuna 80 km/h nopeudella. Tavallisessa reippaassa 80km/h maantie ajossa vie 8-8.5l. Kaupunkissa palaa
minimissään 9l/100km. Aika hyvin bensa maistuu, mites muilla? Musta toi on aika paljon tehoihin nähden.

6

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissanistikin

      Vie P11 näin pakkaskeleillä 6,75 satasella (viimeisin mittaus), pelkässä maantieajossa olis luultavasti 6-6,5, ennätys kesäkelillä 5,8.

      • kbvekllke

        Mulla oli viimeisin maantie keskikulutus 7.5l/100km, todella rauhallista ajoa 80km/h.
        Taitaa autossa olla jotain vikaa.. Tosin almerassa pitäs olla sama moottori josta TM totesi, että
        talvi ja kesä kulutuksen ero on suuri. Talvella maantie kulutukset on lähempänä kahdeksaa litraa,
        joka on aika paljon. Kesällä auton pitäs olla pihimpi. Taitaa auto vaihtua pienempi ruokaiseen..


    • Ex 1,8

      Talven kulutuslukemien perusteella ei kannata hirveän suuria päätelmiä vielä tehdä.
      Itse huomasin omassa P12 1,8:ssa seuraavaa:
      - Rengaspaineet kohdilleen (ylöspäin), tiputti kulutusta.
      - Takajarrut laahaavat hyvin usein tuon ikäisessä primerassa, syytä herkistellä vuosittain.
      Laahaavat jarrut nostavat helposti kulutusta 0,5l/100km.
      - Pienimmät kulutuslukemat eli -0,5l/100km normaalista sain, kun
      kokeilin ajaa mahdollisimman isoilla vaihteilla. Ilmeisesti normaali ajotavalla
      tulee helposti kierrätettyä konetta liikaa pikkuvaihteilla.

      • sdvgsd

        "Pienimmät kulutuslukemat eli -0,5l/100km normaalista sain, kun
        kokeilin ajaa mahdollisimman isoilla vaihteilla. Ilmeisesti normaali ajotavalla
        tulee helposti kierrätettyä konetta liikaa pikkuvaihteilla. "

        Joko on vaihdelaatikko hajonnut ja bensassa säästyneet rahat palaneet moninkertaisesti? Moinen ekoajelu kielletty ainakin vitosvaihteella joka ennenpitkää menee hajalle.


    • primmu 1.8

      1.8 p11 -144 menee seka-ajossa n. 7 - 7, 5L satkulla talvella kun kaikki on kunnossa JA tankissa 98:a. Huomaa heti jo koneen käytöksestäkin ettei tälle sovi uusi etanolisotku 95.

      n. 90% matka/10% kaupunkiajossa olen saanut helposti lukemaksi 6, 7l satasella ja tämä talvikeleillä eikä mitenkään erityisen säästeliäällä ajolla. Minusta ihan hyvin lähes 15 vuotiaalle parin tonnin käyttökipolle.

    • kurttushow

      Kerran sain 1.8 primeralla kulutukseksi alle 7,5L/100km kun ajoin pelkkää matka-ajoa tankillisen talvinopeusrajoituksilla. Kesällä menee matka-ajossa 8L.
      Kaupungissa (taajamassa) pyöriessä menee 9L ja talvella pakkasilla 10L pätkäajossa.
      Kone ei ole taloudellinen, mutta kiihtyy hyvin väännön ansiosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe