Pitbull "allergia vapaa koira" ?

Sara27-

Olen jossain myynti ilmoituksissa nähnyt että pitti olisi ns. allergia vapaa koira. Mietin että jos perheessä olisi koira allergiaa niin onko pitti heille mahdollisesti sopiva koira?


Amerikanpitbullterrieriä tulee kaikissa väreissä. Turkki on aina lyhyt ja ilman aluskarvaa. Usein nivuset ja kainalot ovat suorastaan kaljut.

http://www.sathy.fi/opas.html

Tarkoittaako tuo "..ilman aluskarvaa.." että koirasta ei tule niin sietämättömiä oireita?

3

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mikään koira ei ole "allergia vapaa". Minulla kotona staffi, jolla siis samanlainen turkki apbt:llä. Jotkut koirat aiheuttaa mulle allergisia oireita (lähinnä pitkäkarvaiset, pörröiset), oma koira ei ole aiheuttanut allergisia oireita missään vaiheessa. Muutama allerginen kaveri taas saa rajujakin oireita meidän koirasta. Yleensä se on se koiran hilse mikä allergisoi, minua allergisoi selvästi tietyntyyppinen karva ja eräs tuttava saa oireita koiran syljestä/kuolasta. Useimmat tahot taitaa "suositella" allergiselle nimenomaan sellaista koiraa jolla on aluskarva ja karva on "tiheää", jolloin hilse ja karva eivät pölise ympäristöön niin paljon, jotkut taas sanovat että koira jolla ei ole aluskarvaa, hilseilisi vähemmän. Itse en ole asiaan niin kovin perehtynyt, mutta pointtina siis kuitenkin se, että apbt ei ole missään nimessä 100% allergia vapaa rotu. Tuon tyyppisten koirien seuraan hakeutuminen kertoo parhaiten sen, että soveltuuko rotu vai ei, vaikka yksilöissäkin on aina eroja.

    • hiphei10

      Oletko kuullut sellaisesta rodusta kuin Bicon frisé?
      Bichon frisé saattaa hyvinhoidettuna aiheuttaa vähemmän allergiaoireita kuin moni muu rotu, MUTTA
      täysin allergiaa aiheuttamatonta koiraa ei ole olemassakaan!!!

      • allerginen_98

        Se on niin yksilöllistä että millaisista koirista tulee eniten oireita. Itse en siedä Bicon frisétä ollenkaan ja alan oireilemaan heti. Itselleni sopii karkeakarvaiset rodut parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3962
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      191
      2830
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1706
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1684
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1458
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1337
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1254
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      27
      1201
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1196
    Aihe