Pitbull "allergia vapaa koira" ?

Sara27-

Olen jossain myynti ilmoituksissa nähnyt että pitti olisi ns. allergia vapaa koira. Mietin että jos perheessä olisi koira allergiaa niin onko pitti heille mahdollisesti sopiva koira?

Amerikanpitbullterrieriä tulee kaikissa väreissä. Turkki on aina lyhyt ja ilman aluskarvaa. Usein nivuset ja kainalot ovat suorastaan kaljut.

http://www.sathy.fi/opas.html

Tarkoittaako tuo "..ilman aluskarvaa.." että koirasta ei tule niin sietämättömiä oireita?

3

3262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mikään koira ei ole "allergia vapaa". Minulla kotona staffi, jolla siis samanlainen turkki apbt:llä. Jotkut koirat aiheuttaa mulle allergisia oireita (lähinnä pitkäkarvaiset, pörröiset), oma koira ei ole aiheuttanut allergisia oireita missään vaiheessa. Muutama allerginen kaveri taas saa rajujakin oireita meidän koirasta. Yleensä se on se koiran hilse mikä allergisoi, minua allergisoi selvästi tietyntyyppinen karva ja eräs tuttava saa oireita koiran syljestä/kuolasta. Useimmat tahot taitaa "suositella" allergiselle nimenomaan sellaista koiraa jolla on aluskarva ja karva on "tiheää", jolloin hilse ja karva eivät pölise ympäristöön niin paljon, jotkut taas sanovat että koira jolla ei ole aluskarvaa, hilseilisi vähemmän. Itse en ole asiaan niin kovin perehtynyt, mutta pointtina siis kuitenkin se, että apbt ei ole missään nimessä 100% allergia vapaa rotu. Tuon tyyppisten koirien seuraan hakeutuminen kertoo parhaiten sen, että soveltuuko rotu vai ei, vaikka yksilöissäkin on aina eroja.

• hiphei10

Oletko kuullut sellaisesta rodusta kuin Bicon frisé?
      Bichon frisé saattaa hyvinhoidettuna aiheuttaa vähemmän allergiaoireita kuin moni muu rotu, MUTTA
      täysin allergiaa aiheuttamatonta koiraa ei ole olemassakaan!!!

• allerginen_98

Se on niin yksilöllistä että millaisista koirista tulee eniten oireita. Itse en siedä Bicon frisétä ollenkaan ja alan oireilemaan heti. Itselleni sopii karkeakarvaiset rodut parhaiten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1127
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe