Onko Netwjork (tai Tenda) W268R -WLAN tukiasemasta mahdollista disabloida NAT:ia?
Itse en omista yhtään kappaletta vielä, enkä viittisi sijoittaa edes 20€ tuohon ellei siitä NAT:ia saa pois. Kiitos jos joku viitsii vastata.
Laite: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9624
Netwjork WLAN-aseman NATIN disablointi
12
2395
Vastaukset
- reijo kuurna
miksi ostaa joku tuntematon laite kun kunnon rahalla saa kunnon laitteen kuten TW-EA510. Maksaahan se enemmän mutta laatu maksaa aina.
- Netwjorkker
Tuo TW-EA510 taas tähän käyttöön on turha, koska modeemille ei ole mitään käyttöä. Jos budjetti sallisi hankkisin luultavasti ciscon laitteita, mutta niiden hinta on kymmenkertainen kappaleelta. Tämä wlan asema hinnan puolesta vaikutti mukavalta, ja WDS-ominaisuus tässä tapauksessa on myös vain plussaa.
- Netwjork on paska
Netwjorkin tukiasemat on ihan paskoja, eihän niissä saa millään esim. salasanaa vaihdettua pysyvästi, vaikka miten painais hallintasovelluksessa SAVE-nappia. Samoin monet muut tärkeät turvallisuuteen liittyvät asetukset EI vaan tallennu mitenkään. Heti jos sen joutuu buuttaamaan niin omat asetukset on tiessään.
Mä heitin omani vesilinnuille ja kaloille ruuaksi (no en oikeesti, vaan vien sen SER-keräykseen keväällä). En viitsi tollaisia paskoja käyttää, hommasin tilalle D-linkin tukiaseman.
Niinkuin toi Reijokin tossa sanoi, tuntemattomat laitteet on surkeita.- Netwjorkker
WLAN-asemat on tulossa luultavasti julkiseen käyttöön, joten minulle riittää se, että niistä liikkuu bitti jotenkin läpi, (esim. suojaukset hoidetaan muulla tavalla kuin wlanien salasanoilla)
- Netwjork on paska!
Netwjorkker kirjoitti:
WLAN-asemat on tulossa luultavasti julkiseen käyttöön, joten minulle riittää se, että niistä liikkuu bitti jotenkin läpi, (esim. suojaukset hoidetaan muulla tavalla kuin wlanien salasanoilla)
Niin mutta kun et saa edes laitteen hallintaohjelman salasanaa tallennettua!!! Vaikka se tuliskin julkiseen käyttöön, eli ei salausta, mutta laitteen hallintasivun salasana pitäis kyllä saada vaihdettua. Se on yks osa turvallisuutta, elikkä kuka tahansa ei pääse sorkkimaan laitteesi asetuksia. Netwjorkissa tämäkään asia ei onnistu. Sanoisin että susi jo syntyessään.
- Netwjorkker
Netwjork on paska! kirjoitti:
Niin mutta kun et saa edes laitteen hallintaohjelman salasanaa tallennettua!!! Vaikka se tuliskin julkiseen käyttöön, eli ei salausta, mutta laitteen hallintasivun salasana pitäis kyllä saada vaihdettua. Se on yks osa turvallisuutta, elikkä kuka tahansa ei pääse sorkkimaan laitteesi asetuksia. Netwjorkissa tämäkään asia ei onnistu. Sanoisin että susi jo syntyessään.
Totta, mutta pohjautuuko sinun kokemuksesi juuri tähän kyseiseen laitteeseen? Verkkokauppa.com ainakin kovasti mainostanut tätä, ja itsellä ei ole Netwjorkista (Tendasta) kovin huonoja kokemuksia, 10€ verkkokortit ovat porskutelleet jo pitkään ja vähemmän ongelmia niissä on ollut kuin Intelin korteissa.
- Netwjork on paska
Netwjorkker kirjoitti:
Totta, mutta pohjautuuko sinun kokemuksesi juuri tähän kyseiseen laitteeseen? Verkkokauppa.com ainakin kovasti mainostanut tätä, ja itsellä ei ole Netwjorkista (Tendasta) kovin huonoja kokemuksia, 10€ verkkokortit ovat porskutelleet jo pitkään ja vähemmän ongelmia niissä on ollut kuin Intelin korteissa.
oli siis Netwjorkin tukiasema, ei aivan samaa mallia kuin tuo. siihen perustuu kokemukseni.
Verkkokortit on sitten asia erikseen mutta ne onkin niin paljon simppelimpiä laitteita kuin tukiasemat, siinä missä halpakin verkkokortti voi toimia hyvin, halpa tukiasema voi olla täys susi ja kuten mun tapauksessa se myös OLI sitä.
Noi Netwjorkit on samaa halpistuotantoa from China, mistä tulee myös Verkkokauppa.comin halpiskännyt Nu:fonet jotka nekin on ihan silkkaa p*skaa, itselläni on kokemusta sellasestakin enkä toista kertaa tohon kännymerkkiin sorru. - Eki69
Netwjork on paska kirjoitti:
oli siis Netwjorkin tukiasema, ei aivan samaa mallia kuin tuo. siihen perustuu kokemukseni.
Verkkokortit on sitten asia erikseen mutta ne onkin niin paljon simppelimpiä laitteita kuin tukiasemat, siinä missä halpakin verkkokortti voi toimia hyvin, halpa tukiasema voi olla täys susi ja kuten mun tapauksessa se myös OLI sitä.
Noi Netwjorkit on samaa halpistuotantoa from China, mistä tulee myös Verkkokauppa.comin halpiskännyt Nu:fonet jotka nekin on ihan silkkaa p*skaa, itselläni on kokemusta sellasestakin enkä toista kertaa tohon kännymerkkiin sorru.itse ostin tämän netwjorkin ja kyllä se on ihan toimiva - ainakin toistaiseksi. Ei valittamista. Ja edellä mainittu "feature" ettei muka saisi usertunnusta ja passwordiä päivitettyä on kyllä täyttä skeidaa ilman parempaa tietoa.
NATin saa tästä vehkeestä pois ottamalla raksin pois kohdasta "enable NAT".
Manuaaliin yms firmis upgradeihin voi tutustua valmistajan sivuilla:
http://www.tenda.cn/product/show.php?productid-351.html
Itse laite on kevyt ja muovinen, eli silleen ei luo luotettavaa kuvaa, mutta asennus on nopea ja helppo. Lisäksi kaikki featuret toimii juuri kuin pitääkin. Hinta on halpa.
Mulla on noita d-linkkejä mennyt jo 3 kpl rikki 6 vuoden aikana, eli enää en niitä nurkkiini halua.
Päätän raporttini tähän. - funchameleon
Eki69 kirjoitti:
itse ostin tämän netwjorkin ja kyllä se on ihan toimiva - ainakin toistaiseksi. Ei valittamista. Ja edellä mainittu "feature" ettei muka saisi usertunnusta ja passwordiä päivitettyä on kyllä täyttä skeidaa ilman parempaa tietoa.
Itse laite on kevyt ja muovinen, eli silleen ei luo luotettavaa kuvaa, mutta asennus on nopea ja helppo. Lisäksi kaikki featuret toimii juuri kuin pitääkin. Hinta on halpa.
Mulla on noita d-linkkejä mennyt jo 3 kpl rikki 6 vuoden aikana, eli enää en niitä nurkkiini halua.
Päätän raporttini tähän.Ootkos eki saanut kytkettyä tosta wlanista NAT:ia pois päältä. itse en tunnu saavan mitenkään
- Helposti lähtee
funchameleon kirjoitti:
Ootkos eki saanut kytkettyä tosta wlanista NAT:ia pois päältä. itse en tunnu saavan mitenkään
Saa WLAN: ista natinkin pois päältä eikä oo vaikeetakaan millään merkillä: eri merkeissä on vaan eriväriset valot ja nappulat toisella sivulla, että kaikki luulis, että se on eri merkkinen, mutta ne on sisältä ihan samanmerkkiset!
- Joo ...
Eki69 kirjoitti:
itse ostin tämän netwjorkin ja kyllä se on ihan toimiva - ainakin toistaiseksi. Ei valittamista. Ja edellä mainittu "feature" ettei muka saisi usertunnusta ja passwordiä päivitettyä on kyllä täyttä skeidaa ilman parempaa tietoa.
Päätän raporttini tähän.Kumman hyvä vehe tämä Netwjork (tai Tenda) W268R. Ainut ongelma on ollut iPadin kanssa. Toivottavasti toimii sekin nyt uusimmalla firmware päivityksellä (U268R_H1_V3.3.6d_EN.zip). Kannattaa olla tarkka kun päivittää Tendan firmwaren (on nimittäin ainakin kolme eri versiota).
http://tenda.cn/
http://tenda.cn/tendacn/DownLoads/show.aspx?productid=351
Product Name Updated Version Download
W268R 12-14-2009 V3.2.5e
W268R 04-06-2011 H1_V3.3.6d
W268R 04-06-2011 H3_V3.3.6h
W268R 04-06-2011 V3.2.4.02s - ToimiiSittenkin
Joo ... kirjoitti:
Kumman hyvä vehe tämä Netwjork (tai Tenda) W268R. Ainut ongelma on ollut iPadin kanssa. Toivottavasti toimii sekin nyt uusimmalla firmware päivityksellä (U268R_H1_V3.3.6d_EN.zip). Kannattaa olla tarkka kun päivittää Tendan firmwaren (on nimittäin ainakin kolme eri versiota).
http://tenda.cn/
http://tenda.cn/tendacn/DownLoads/show.aspx?productid=351
Product Name Updated Version Download
W268R 12-14-2009 V3.2.5e
W268R 04-06-2011 H1_V3.3.6d
W268R 04-06-2011 H3_V3.3.6h
W268R 04-06-2011 V3.2.4.02sHain eilen Verkkokaupasta kaksi Netwjork 150 Mbps langatonta tukiasemaa. Toista päivää tapeltuani pätkivien ja tahmaavien yhteyksien kanssa, kokeiltuani kaikkia mahdollisia asetuksia, päivitin viimeisenä temppuna purkin mukana tulleen H1 3.3.5e firmiksen Tendan sivuilta löytyvään H1 3.3.6d firmikseen. Kas kummaa, purkit alkoivat pelittämään. Ei pätkiviä saati tahmaavia yhteyksiä ja jopa WDS alkoi toimimaan.
Imuroimani tiedosto oli U268R_H1_V3.3.6d_EN.zip (sisältää .BIN tiedoston joka ladataan hallintakonsoliin).
Hieman kyllä ihmetyttää tämä. Miten voivat toimittaa Verkkokaupasta täysin toimimattoman laitteen? Vielä kaksi kappaletta? Taitaa olla koko erä rikki ellei kaikki Verkkokaupasta tulleet erät.
Aiempi 54 Mbps Netwjork pelitti ongelmitta toista vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965