keuhkosyöpä

taistelijat

Onko kellään kokemusta ja tietoa TAXOTERE nimisestä lääkkeestä.Miehelläni on keuhkosyöpä ,johon sai ensimmäisen satsin mainittua lääkettä.Syöpä todettiin viimevuoden keväällä ,jolloin hoidot alkoivat.Aluksi sai aika pitkään jotain muuta sytostaattia.Kasvain pieneni puolella(.Oli alunperin 6-7 cm).oli aikomus pitää tauko,mutta tuli tulehdus ja molemminpuoleinen keuhkokuume.hoitoja jatkettiin.Joulukuussa sai 10 kertaa sädehoitoa ,mutta sekään ei lääkärin mukaan tepsinyt.Nyt sitten saa tätä uutta lääkettä ja on jännitys päällä tehoaako tämä lääke.Keuhkosta poistettiin nestettä aika paljon.Lääkäri oli kysynyt ilmeisesti yleiskuntoa tarkoittaen,että haluaako hoitoja.Muuten on vielä hyvässä kunnossa ,joskin voimat vähenevät ja nyt tämän uuden lääkkeen kanssa tulee aina kolmen päivän kortisoonikuuri ,joka voi tehdä huonon olon.Mieheni kysyessä ennustetta lääkäri oli sanonut sen olevan keskimäärin 1 vuosi.Kuuluuko hikka näihin oireisiin.Onko kokemuksia -Kiitos vastauksessta jos jollakin on näistä tietoa.

8

3365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rs*2

      Ikävää, että miehesi on sairastunut. Taxotere on ymmärtääkseni hyvin yleinen solusalpaaja esim. rintasyövän hoidossa. Minulle olisi annettu sitä, mutta sain hyvin voimakkaan allergisen reaktion siitä, tiputus keskeytettiin. Tälläkin palstalla on ollut muistaakseni joitakin henkilöitä, jotka ovat saaneet ko. lääkettä. Rintasyöpäyhdistyksen keskustelupalstalla on paljon tietoa ja kokemuksia taxotere lääkkeestä. Laitan sinulle linkin, jos tahdot käydä siellä lukemassa. Paljon voimia ja jaksamista teille, toivotaan että tämä lääke auttaa.
      http://www.rintasyopayhdistys.fi/?page=21&lang=1

    • aija_h taas

      Hei
      Lueskelin juuri viikonloppuna suomalaista käsialaa olevaa Syöpäsairaudet kirjaa ja sattumalta osui silmiin teksti hikasta. Eli se meni jotenkin niin, että hikka on yleistä johtuen palleahermon ärsytyksestä tai sinnepäin.
      Jaksamista sinulle ja miehellesi.

    • *jatta

      Minulla oli rintasyöpä. Sain alkuun 3 x TAXOTERE suuret annokset kortisonia. Ennen hoitojen alkua olin suht hyväkuntoinen. Jo ekan tiputuksen jälkeen jouduin välillä konttaamaan. Voimat hävisi kuin tuhka tuuleen. Lisäksi tuli 2 x verensiirto ja 3 viikon antibiootikuuri. Tuhtia tavaraa tuo lääke on. Perussairauteni vuoksi minun ei pitänyt kestää hoitoja eikä selvitä hengissä. Tässä kuitenkin vielä naputtelen. Hikkaa ei ollut missään vaiheessa. Joten en osaa kertoa miten se liittyy hoitoon.

      Hurtti huumori on hyvä lääke. Jaksamista ja voimia teille ja läheisillenne. Ihmeitäkin tapahtuu.

      • taistelijat

        Kiitos kun saan tietoa,koska kokemushan se on varmin tietolähde.Varmaa on sitten se,että voimat tuo Taxotere vie.Ja tietty se kortisoni lisänä.Mies on nyt aika voimaton,sekä nivelvaivat,hikka ja suun kuivuminen yhtäaikaa on hänelle kauhistus.Nyt tuli vielä noroviirus,eli kunto senkun heikkenee.
        Nyt voin lohduttaa edes sillä,että voimat menee,mutta tulee myös takaisin,kunhan ei mene niin huonoon kuntoon ,että taas olis tauko hoidoissa.Meillä taitaa olla kiire saada se kasvain edes pienemmäksi.Olen luottavaisella mielellä,koska meille on nämä päivät laskettu kullekin omansa.Kaikki omat sukulaiseni niin isän ,kuin äidinkin puolelta ovat melkein kaikki kuolleet johonkin syöpään,mutta en ole kuitenkaan joutunut kokemaan sitä näin läheltä.Itselläni oli v.69 kohdunkaulan esiasteella oleva syöpä.Se meni leikkauksella ,enkä enää muista koko juttua.Luin hölmö netistä siitä hikasta ,ja se löytyi kohdasta,jossa oli jo melkein saattohoito kyseessä,eli sitä en ottanut vakavasti,ei kaikkeen voi uskoa.Varmaan voit antaa vinkkejä ,millä potilaan mieltä vois virkistää,koska sehän on puolet paranemista.Välillä kun tulee tunne ,ettei tiedä mitä pitäis tehdä.Kun haluais että toisella olis edes vähän hyvä olla.Kiitos ja voimia sullekin.Olet todella sitkeä nainen.Tsemppiä.


      • Kevättä kohti )))
        taistelijat kirjoitti:

        Kiitos kun saan tietoa,koska kokemushan se on varmin tietolähde.Varmaa on sitten se,että voimat tuo Taxotere vie.Ja tietty se kortisoni lisänä.Mies on nyt aika voimaton,sekä nivelvaivat,hikka ja suun kuivuminen yhtäaikaa on hänelle kauhistus.Nyt tuli vielä noroviirus,eli kunto senkun heikkenee.
        Nyt voin lohduttaa edes sillä,että voimat menee,mutta tulee myös takaisin,kunhan ei mene niin huonoon kuntoon ,että taas olis tauko hoidoissa.Meillä taitaa olla kiire saada se kasvain edes pienemmäksi.Olen luottavaisella mielellä,koska meille on nämä päivät laskettu kullekin omansa.Kaikki omat sukulaiseni niin isän ,kuin äidinkin puolelta ovat melkein kaikki kuolleet johonkin syöpään,mutta en ole kuitenkaan joutunut kokemaan sitä näin läheltä.Itselläni oli v.69 kohdunkaulan esiasteella oleva syöpä.Se meni leikkauksella ,enkä enää muista koko juttua.Luin hölmö netistä siitä hikasta ,ja se löytyi kohdasta,jossa oli jo melkein saattohoito kyseessä,eli sitä en ottanut vakavasti,ei kaikkeen voi uskoa.Varmaan voit antaa vinkkejä ,millä potilaan mieltä vois virkistää,koska sehän on puolet paranemista.Välillä kun tulee tunne ,ettei tiedä mitä pitäis tehdä.Kun haluais että toisella olis edes vähän hyvä olla.Kiitos ja voimia sullekin.Olet todella sitkeä nainen.Tsemppiä.

        Minulle on sopinut Taxotere / Sisplatiini, saan hoitoja 3viik. välein, tiputus kestää noin. 5h, kortisonia otan 18tab, 3:na päivänä hoidon aikana.
        Minua hoidetaan keuhkosyövän takia, syöpä on keuhkojen ulko-ja sisäpuolella.
        Sivuvaikutuksia ei ole ollut muuta, kun karvat ja hiukset on lähtenyt.
        Hoitojen jälkeen olen yli- energinen, on tullut siivottua ja ja järjestettyä paikkoja uuten malliin, ruoka maittaa ja muutenkin olen hyvin positiivinen.
        Lisää tietoa saan kunhan hoitojakso loppuu, minulle lääkärit ei ole antanut muuta tietoa, kun leikkausta ei voi tehdä. Kuntoni on heidän mukaan hyvä, eikä minulla ole mitään perus-sairautta. Vielä yksi kerta niin sitt tiedän enenmän.
        Jaksamisia kaikille.


      • taxo tehoaa
        Kevättä kohti ))) kirjoitti:

        Minulle on sopinut Taxotere / Sisplatiini, saan hoitoja 3viik. välein, tiputus kestää noin. 5h, kortisonia otan 18tab, 3:na päivänä hoidon aikana.
        Minua hoidetaan keuhkosyövän takia, syöpä on keuhkojen ulko-ja sisäpuolella.
        Sivuvaikutuksia ei ole ollut muuta, kun karvat ja hiukset on lähtenyt.
        Hoitojen jälkeen olen yli- energinen, on tullut siivottua ja ja järjestettyä paikkoja uuten malliin, ruoka maittaa ja muutenkin olen hyvin positiivinen.
        Lisää tietoa saan kunhan hoitojakso loppuu, minulle lääkärit ei ole antanut muuta tietoa, kun leikkausta ei voi tehdä. Kuntoni on heidän mukaan hyvä, eikä minulla ole mitään perus-sairautta. Vielä yksi kerta niin sitt tiedän enenmän.
        Jaksamisia kaikille.

        Minäkin olen saanut suuriannoksisen kuurin taxoterea rintasyöpään. Kestin hoidot suhteellisen hyvin, ensimmäinen oli tietysti shokki elimistölle. Oireita tietytysti tuli, mutta näin jälkikäteen ne tuntuvat jo kaukaisilta ja epäoleellisilta. Olen pysynyt terveenä syövästä jo useamman vuoden.

        Ystävällini on levinnyt rintasyöpä, hän sai lähes vuoden taxoterea yhdessä täsmälääkkeen kanssa. Syövän etäpesäkkeet pienenivät ja suurin osa hävisi kokonaan. Nyt hän on ollut jo yli puoli vuotta pelkällä täsmälääkityksellä.

        Taxotere on tehokas lääke, toivottavasti se saa sinunkin miehesi sairauden hyytymään.


      • taistelijat
        Kevättä kohti ))) kirjoitti:

        Minulle on sopinut Taxotere / Sisplatiini, saan hoitoja 3viik. välein, tiputus kestää noin. 5h, kortisonia otan 18tab, 3:na päivänä hoidon aikana.
        Minua hoidetaan keuhkosyövän takia, syöpä on keuhkojen ulko-ja sisäpuolella.
        Sivuvaikutuksia ei ole ollut muuta, kun karvat ja hiukset on lähtenyt.
        Hoitojen jälkeen olen yli- energinen, on tullut siivottua ja ja järjestettyä paikkoja uuten malliin, ruoka maittaa ja muutenkin olen hyvin positiivinen.
        Lisää tietoa saan kunhan hoitojakso loppuu, minulle lääkärit ei ole antanut muuta tietoa, kun leikkausta ei voi tehdä. Kuntoni on heidän mukaan hyvä, eikä minulla ole mitään perus-sairautta. Vielä yksi kerta niin sitt tiedän enenmän.
        Jaksamisia kaikille.

        Hei kaikille.Mun mies sai alunperin jotain toista lääkettä.Hoidot alkoivat 23.06.2009.Ensin oli pikä tiputus,kaks viikkoa väliä ja lyhyt tiputus.Tämä jatkui marraskuun lopulle,ja oli pieni tauko.Kasvain kuitenkin ärhäköityi ,eli sitten joulukuussa ennen joulua oli kymmenen kertaa sädehoitoa.Ja niinkuin kerroin ei kai oikein ollut apua joten nyt oli 17.päivä ensimmäinen taxotere tiputus.Nyt on vasta mieheltä puhti pois.Teitä on taas kaksi erilaista ihmistä.Mun mies sai siitä ensimmäisestä sytostaatista sellasen puhtipaketin,että pois alta.Vaikka ikäkin jo alkaa painaa,kuitenkin mennä viiletti tukka putkella,etten perässä kestänyt.Eikä se aine vienyt tukkaakaan.Nyt on kyllä tiukat paikat tän aineen kanssa,varmaankin osaltaan tekee ne oireet tuo kortisoni.Ja kun ruokahalut tulis takaisin,niin sekin auttais.Nyt on taas todistettu,miten eritavalla sama lääke ,vaikuttaa eri ihmiselle.Siksihän niitä kokeillaan että saadaan selville ,mikä aine tehoaa.Kortisoni on tehnyt miehelle käsiin sormiin ja kämmenselkään ,aivan kuin verenpurkauksia ,eli ne on kai mustelmia.Aika kamalan näköisiä.Miehelläni oli jokusen vuoden keuhkoahtauma lääkitys.Edellinen talvi oli rankka ,koska vähän väliä oli jonkin verran lämpöä,ja jonkinlainen tulehdus koko ajan.Eipä osattu ajatella sen kummempaa,onneksi välkky lääkäri antoi lähetteen keuhkokuvaan,ja siitähän tää sitten alkoi.Luoja tietää mitä on edessäpäin,mutta periksi ei anneta.On niin paljon vielä pahempia tapauksia jotka ovat toipuneet hyvin.Eihän miehenikään kasvainta voi leikata,koska se on kasvanut kiinni joihinkin valtimoihin,mutta jos sen saa pysähtymään ja pysymään aisoissa niin hyvä niin.Kyllä niitä myrkkyjä voi välillä ottaa jos tarve vaatii,jos vaan se kasvain tottelee.Hoitaja oli kyllä sanonut miehelleni,että tuo Taxotere tekee valtavat ruokahalut,mutta ei ole vielä tuntunut.Ihanaa vaihtaa kuulumisia toisten kanssa,koska kaikki on uutta ja epävarmaa.Yhdessä kaikki on helpompaa.Voimia kaikille


      • Anonyymi
        Kevättä kohti ))) kirjoitti:

        Minulle on sopinut Taxotere / Sisplatiini, saan hoitoja 3viik. välein, tiputus kestää noin. 5h, kortisonia otan 18tab, 3:na päivänä hoidon aikana.
        Minua hoidetaan keuhkosyövän takia, syöpä on keuhkojen ulko-ja sisäpuolella.
        Sivuvaikutuksia ei ole ollut muuta, kun karvat ja hiukset on lähtenyt.
        Hoitojen jälkeen olen yli- energinen, on tullut siivottua ja ja järjestettyä paikkoja uuten malliin, ruoka maittaa ja muutenkin olen hyvin positiivinen.
        Lisää tietoa saan kunhan hoitojakso loppuu, minulle lääkärit ei ole antanut muuta tietoa, kun leikkausta ei voi tehdä. Kuntoni on heidän mukaan hyvä, eikä minulla ole mitään perus-sairautta. Vielä yksi kerta niin sitt tiedän enenmän.
        Jaksamisia kaikille.

        Olen tukihenkilönä ihmiselle, jolla ihan sama sairaus, lisänä levinnyt keuhkosyöpä ja kaulalla levyepiteelikarsinooma! Hiukset lähteneet! Hän sai eilen kolmannen tiputuksen, viime yönä vaikea parin tunnin hikka! Viikon päästä toinen kuvantaminen, sitten tieto kuinka hoidot auttoivat 🙏🏻


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe