Takka + piippu

Puulla lämpiää

Osaisiko joku kertoa suurpiirteisen hinta-arvion paljonko maksaa nelihormisen (1/2-tiiltä) 10,5-metrisen piipun ja normaalin takan muuraus töineen tarvikkeineen. Ja paljonko muurarilta menee aikaa tuollaisen piipun muuraamiseen?

4

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuruu-ukko

      se on kutakuinkin 4500-5000 €. aikaa menee just niin kauan piipuntekoon kun siihen menee.
      talvi olot. vesi kaukana. tiilet pihalla jäässä. huono repsikka. isäntä rulla-mitan ja vatupassin kanssa
      mittailemassa saumoja ja suoruuksia. kukaan ei voi sulle tarkkaa aikaa sanoa. esimerkiksi katolle joutuu tekeen telineet ja isäntä kerkee repsikoimaan milloin sattuu, niin voi tekoon mennä aikaakin.
      eli tellinkit valmiiksi ja hyvä repsikka ja tietysti aukoy valmiina niin hyvinkin 3-5 päivässä.
      ehkä nopeamminkin, varsinkin jos pinta rapataan. kerro vähän tarkemmin, ei me mitään
      ajatusten lukijoita olla. kaveri soitti ja sano että pitäis piippua niistää. kysyin että montako hormia?
      kaveri sano että 4-5 hormia, ja pari varvia täytyis purkaa. kaveri kysy jo ensi soitolla mihin hintaan
      lupaan tehdä. sanoin että eihän toi isolta kuulosta, ja kerroin hintani. saavuin parin viikon päästä mestalle,
      ja järkytyin. 12-horminen piippu ja piti niistää katon alapuolelle yhteensä 13 varvia. sanoin heti että
      en tolla rahalla tee, kaveri intti että olin puhelimessa luvannut. ja jos en tee niin hän levittää
      sanaa että olen epäluotettava. en tehnyt sittenkään. juuri tämän takia on hyvä kertoa kaikki
      suunnitelmat suunnilleen, ettei tule yllätyksiä.

    • RAKENNUSTARKASTJAri

      NELIHORMISEN HORMIN MUURAAMISEEN MENEE AIKAA NOIN 1 TUNTI/METRI JA MUURARIEN TYÖEHDOTSOPIMUKSEN MUKAINEN PALKKA ON 8 E/H. LASKE SIITÄ ITSE. TIILET JA LAASTIT MAKSAA NONIN 50 EUROA/M

      NÄIN TALVISIN MUURAREITA LORVII KORTISTOSSA SADOITTAIN. TEE TYÖVOIMATOIMISTOON TYÖHÖNMÄÄRYS NIIN JOKU NÄISTÄ TYÖMAIDEN "KUNINKAISTA" MÄÄRÄTÄÄN MUURAAMAAN HORMISI.

      ÄLÄKÄ SITTEN USKO SATUJA URAKKAHINNOISTA JA "TYÖAJANLYHENNYSRAHOISTA".

      MITEN JONKUN PÄÄASIASSA KORTISTOSSA LORVAILEVAN PIMEIDEN TÖIDEN TEKIJÄN PITÄISI SAADA VIELÄ TYÖAIKAAN LYHENNYSTÄ ? HÄ?

      • Muuralj

        Metrit riippuu laastista. Voi jäädä paljon vähemmäksikin.


      • muurari11

        onkse heränny taasen talvihorroksesta?
        On ollut herran työmaaalla varmaan vittumainen muurari? No- kerrankin on sattunut oikeaan osotteeseen.
        Niin sitte.
        Lorvaile sää vaan kansalaisopiston oikeinkirjoituskurssille, äläkä satuile muurauksesta mitään kun et siitä ymmärrä :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe