Riika vai Kaunas ?

ystävykset matkaan

Kaksi reilut 30v naista lähdössä parin vrk:n reissulle ja vaihtoehtoina olisi Riika tai Kaunas. Kumpaa suosittelette ja perustelut ?

Matkan pääasiallinen tarkoitus olisi shoppailu :) Lisäksi hyvä ruoka ja nähtävyydet, minkä ehtii.

Emme hae matkalta discoja tms illanviettopaikkoja.

Olisiko Riika vai Kaunas edullisempi paikka shoppailuun, ruokailuun jne ?

2

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Colbert

Kertokaahan nyt te, jotka olette molemmissa käyneet, millaista oli! Ryanairilla pääsee nyt edullisesti kumpaankin ja etsiskelen itsekin parhaillaan tietoa Kaunasista. Ehkä me teemme viikon lomamatkan: lennämme Riikaan ja matkustamme sieltä muutaman päivän päästä Kaunasiin ja palaamme sieltä aikanaan Suomeen.

Riiassa olin viikko sitten työreissulla. Hyvätasoisen hotellin sai edullisesti. Talouslama näkyy ostoskeskuksissa: aika hiljaista oli. Vanhan kaupungin ostoskeskuksessa (Galerija Centrs) on perusliikkeiden - Marc O’Polo, Reserved, Nike jne - lisäksi hurmaava saippuakauppa Stenders. Toreilla (Zeppeliinit) oli paljon väkeä. Ruoka on hyvää ja edullista. Kannattaa liikkua vanhan kaupungin ulkopuolellakin.

• Liivio

Olemme useita kertoja käyneet molemmissa ja koko ystäväpiirimme mielipide on: riitti Riikaa, varsin mukiinmenevästä Jurmalasta huolimatta. Riika on kylmä ja luotaantyöntävä kaupunki, toki sillä pääkaupungin edut on mutta siitä huolimatta, varsinkin kun emme ole erityisempiä himoshoppailijoita. Kaunasiin sen sijaan menemme jatkossakin aina kun tilaisuus tulee. Kaunas on riittävän iso kaupunki, että siellä on kaikki mitä ihminen matkallaan tarvitsee, hintatasokin on edullisempi ja sitten se keskusta-avenue kuin suoraan Pariisista. Paljastetaan nyt vielä sekin, että kaikki seurueittemme naiset ovat höpsähtäneet Kaunasin kenkäkauppoihin, niitä laatikoita on kotiin kannettu autonperät täynnä. Sanassa höpsähtäminen ei ollut etumerkkejä. Netissä on jonkin verran tietoa kaupungista, meillekin riittää vielä jatkossa uusia kokemuksia sillä läheskään kaikkea emme ole vielä nähneet. Alkukesästä sitten taas jatketaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2822
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      185
      2589
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      1504
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      247
      1307
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1157
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      37
      980
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      967
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      884
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      134
      859
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43