Lämmityslaite ei toimi!

vieras1

Onko muilla Renussa lämmityslaite vaimennut niin, ettei puhalla kunnolla lämmintä? Korjauksessa ollut jo kolme kertaa, eikä saada toimimaan. Hermot menee kohta, kun rahaa palaa, eikä valmista tule! Missä vika?

14

5005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jämäkkyyttä

      Eli puhaltimen moottorin vaihto auttaa. Mutta hieman ihmettelen, että miksi maksat korjauksesta, jota ei ole tehty? Maksastko ravintolassa annoksesta, jota sinulle ei tuoda?

      • vieras1

        pitää maksaa kaikki työt, kun kuulemma lääkärissäkin käyntikin maksaa ihmiselle, vaikka ei paranisikaan..olin kyllä loppuun asti sitä mieltä, ettei tarvi tyhjästä maksaa, mutta ukko vaan inttää, etten ymmärrä???


    • kylmä on

      Vastausta itsekin etsien, ON TYÖN ALLA!
      Voin vain ihmetellä, millaista arpapeliä se voi välillä olla:
      Onko se termostaatista, lämmityslaitteen kennosta; tukossa/vaihda tai jäässä/sulata, vesipumpun, letkujen, puhaltimen moottorin VAI jonkun muun vian takana ettei lämpene??? Vikaa selvittäessä kouluttaudun itse asiantuntiaksi ja totean: syy on siinä ettei aurinko paista ja talvella on kylmä!
      Tsemppiä ja vastatkoon ne jotka tietävät!

      • Huoltoaineet

        Jonkun kerran on syy ollut kennon tukkeutuminen. Jotain peltipurkkiin pakattua puhdistusmössöä laitoin nesteen joukkoon ja ajoin noin viikon. Lämppäristä alkoi tulla haaleaa ilmaa jo muutaman tunnin ajon jälkeen. Mössön myyjän mukaan sitä ainetta voi pitää turvallisesti moottorissa pitemmänkin aikaa, kun joidenkin aineiden kanssa täytyy olla tarkkana noiden aikojen suhteen. "Kun aine on järjestelmässä niin autolla tulisi ajaa mieluummin 200 kuin 100 kilsaa normaalilämpöisellä moottorilla sen viikon aikana, ja sen jäkeen järjestelmä tulee huuhdella huolellisesti", oli myyjän ohje. Eli myyjän ohje poikkesi hiukan pakkauksen ohjeesta.

        Hyvin on ainakin minulla toimineet jäähdytys/lämmitysjärjestelmän huoltoaineet.


    • Lagupekka

      Renussa ei ollut ongelmaa, mutta omistin aikoinaan Nissanin jossa oli tuollainen ongelma. Syynä siihen ole, että klämmityslaitteessa oli sellaisia ohjausläppiä jotka ohjaa ilman joko kennon läpi tai sitten ohittaa kennon. Minun autossa oli se läppä sellaisessa asennossa, että kaikki ilma ei mennytkään kennon läpi vaan sisään pääsi kylmää ilmaa. Sain korjattua itse säätämällä välivarsia joita läpässä oli.
      Tämä siis sellaisessa autossa jossa ei ole lämmityskennossa venttiiliä vaan kennossa kiertää koko ajan neste. Uskon että Renussakin on tälläinen lämmityslaite. Ihan varma en ole.

    • smide79

      Onko tietoa rellu lagunan osalta missä vika? Nesteet kiertää ja lämmöt nousee tyhjäkäynnillä tai yleensäkin paikallaan ollessa normaaliin käyntilämpöön ja kierroksilla puhaltaa lämminta sisälle, jo 2000 kiekoilla, mutta heti kun lähtee ajamaan niin lämmöt putoaa aivan kylmälle ja sitten puhaltaa myöskin sisälle vain kylmää..?

      • Termostaatti zippi

        Termostaatti zippi.


    • laguna ukkeli

      Smide79 veikkaisin täältäkin että termari vaihtoon... Vieras 1 lämpökennon veikkaisin olevan tukossa! Lagu 1 lämpökenno on rakennettu siten että vaikka 1/9 kupariputkesta olisi avoinna neste menee läpi mutta ilma ei lämpene. Itsellä kokemusta tuosta asiasta sekä omistajan v-käyrän nousemasta kun vikaa ei löydy. Voin kertoa tarkemminkin asiasta jos jotakuta kiinnostaa

      • ilmaa järjestelmässä

        Omassa dci-Lagunassa (-02) vaihdettiin syksyllä lohkolämmittimen vastus. Nyt pakkasten tultua Eberi ei toimi eikä kunnolla lämmöt nouse muutenkaan. Epäilen ilmalukkoa järjestelmässä.
        Osaako joku neuvoa missä kohtaan järjestelmässä olisi paras ilmauspaikka. Merkkiliikkeessä vain huudattavat kierroksilla ja odottavat termostaatin aukeamista. Ilmeisesti tämä ei nyt toiminut.
        Monissa aikaisemmissa autoissa syylärin yläreunassa on ollut proppu ilmausta varten. Olisiko Lagunassa paras esim. löysätä syylärin yläletkua ja työntää vaikka ruuvarilla vähän rakoa tms?
        Eberi on D3W... mallia enkä tiedä onko siinä ilmaruuvia päällä. Luulen että kun vesi ei kierrä niin ylikuumenemissuoja laukeaa...


      • Ilmaus
        ilmaa järjestelmässä kirjoitti:

        Omassa dci-Lagunassa (-02) vaihdettiin syksyllä lohkolämmittimen vastus. Nyt pakkasten tultua Eberi ei toimi eikä kunnolla lämmöt nouse muutenkaan. Epäilen ilmalukkoa järjestelmässä.
        Osaako joku neuvoa missä kohtaan järjestelmässä olisi paras ilmauspaikka. Merkkiliikkeessä vain huudattavat kierroksilla ja odottavat termostaatin aukeamista. Ilmeisesti tämä ei nyt toiminut.
        Monissa aikaisemmissa autoissa syylärin yläreunassa on ollut proppu ilmausta varten. Olisiko Lagunassa paras esim. löysätä syylärin yläletkua ja työntää vaikka ruuvarilla vähän rakoa tms?
        Eberi on D3W... mallia enkä tiedä onko siinä ilmaruuvia päällä. Luulen että kun vesi ei kierrä niin ylikuumenemissuoja laukeaa...

        Olen noita töitä tehnyt jo kymmeniä vuosia ja en muista ainuttakaan tapausta, että henkilöautoissa ilmaus olisi vaatinut ilmausruuvien avaamista. Jäähdytysnesteen kierto on niin voimakas että järjestelmä ilmaa itse itsensä. Jäähdyttimen kennon yläosaan on joissakin tapauksissa taipumusta jäädä ilmaa, mutta siitäkin selviää yleensä jäähdyttäjän letkuja puristelemalla.

        Eberin oma kierto voi olla niin hiljainen että sen ilmaus on syytä varmistaa sen omat ilmausruuvit avaamalla.


      • Ilmaus BX GT19
        Ilmaus kirjoitti:

        Olen noita töitä tehnyt jo kymmeniä vuosia ja en muista ainuttakaan tapausta, että henkilöautoissa ilmaus olisi vaatinut ilmausruuvien avaamista. Jäähdytysnesteen kierto on niin voimakas että järjestelmä ilmaa itse itsensä. Jäähdyttimen kennon yläosaan on joissakin tapauksissa taipumusta jäädä ilmaa, mutta siitäkin selviää yleensä jäähdyttäjän letkuja puristelemalla.

        Eberin oma kierto voi olla niin hiljainen että sen ilmaus on syytä varmistaa sen omat ilmausruuvit avaamalla.

        Kiitos vinkistä, mutta itselläni on Citroen BX:stä sellainen kokemus, että ilmausruuvin avaus syylärin päältä oli toimiva ratkaisu. Ennenkuin tämä tuhtia pierua muistuttava röpellys kuului oli hallissa saatava termostaatti aukeamaan. Normaalissa ajossa ei varmaan olisi ikinä ilmaantunut.
        Dieselissä lämpöjen saanti ylös voi olla vaikeampaa. Kannen tiiviste ei varmaan tykkää tällaisesta lämmittelystä.
        Jokainen keskyslämmitystalossa asuva tietää, että kattilan yhteydessa oleva automaattiventtiili ei aina riitä patterien ilmaukseen.


    • autoilij

      Vanhaan kyssaan .niin a termari ,b varmista etta jaahdytys neste kestaa tarpeeksi pakkasta,c sit vasta miettia niita tukoksia,naa pystyy itte toteamaan ilman ammattiapua ja rahapussia aukasematta.

    • Anonyymi

      Kokeile kaataa skyylariin pari desiä nestemäistä mäntysuopaa. Jos sen jälkeen lämpenee niin vika on kansipahvissa. Perustuu siihen että mäntysuopa saa öljyisen skyylarinesteen kiertämään paremmin. Vaikutus kestää muutaman päivän riippuen tilanteesta.

    • Anonyymi

      Osta kakspuol syntappi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe