hyvä ruokapaikka Tallinnassa

onks tietoo

Hei, kerro mielipiteesi hyvästä ruokapaikasta Tallinnassa. Jossain olen käynyt Karl Friedrik ja Olde Hansa (ehkä väärin kirjoitettu) näitä olen kokeillut....mitä muita?
T: Tiina ja kumppanit

23

27631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyn usein

      Moi!

      Kokeile:
      Kalliimmat:
      Balthasar, Lydia, Kadriorg, Egoist.

      Edullisemmat:
      Honky Tonk

      • jänes

        Kymmenien ravintoloiden jälkeen, niin suomessa kuin virossa -> Tallinnan Citymarkettien oma grillipiste. Ostat hyvin grillatun ja maustetun kanan, paistetut perunat samasta paikkaa (yrtti/valkosipuli/tavallinen) ja raikasta rapusalaattia. Sitten ulos piknikille. Ihan helvetin hyvää ruokaa.

        Kumpaakaan ei saa suomesta mistään. Salaatti ei ole jotain etikkalientä, jonka "säilyvyys" on 3 viikkoa. Perunat paistetaan ja maustetaan erittäin hyviksi. Ja kanat on ihan eri maata kuin suomen minibroilerit. Kana 3,50e/kilo perunat 1,80e/kilo salaatit 3e/kilo. Eikä tarvi odotella tarjoilijoita tms.

        Jälkiruuaksi vaikkapa Pihlakan marjaisa kermakakku, n. 5 euroa. Tai banaanirahkarullaa.

        Tuo satsi on lopulta tullut omaksi suosikiksi.


      • Heidi
        jänes kirjoitti:

        Kymmenien ravintoloiden jälkeen, niin suomessa kuin virossa -> Tallinnan Citymarkettien oma grillipiste. Ostat hyvin grillatun ja maustetun kanan, paistetut perunat samasta paikkaa (yrtti/valkosipuli/tavallinen) ja raikasta rapusalaattia. Sitten ulos piknikille. Ihan helvetin hyvää ruokaa.

        Kumpaakaan ei saa suomesta mistään. Salaatti ei ole jotain etikkalientä, jonka "säilyvyys" on 3 viikkoa. Perunat paistetaan ja maustetaan erittäin hyviksi. Ja kanat on ihan eri maata kuin suomen minibroilerit. Kana 3,50e/kilo perunat 1,80e/kilo salaatit 3e/kilo. Eikä tarvi odotella tarjoilijoita tms.

        Jälkiruuaksi vaikkapa Pihlakan marjaisa kermakakku, n. 5 euroa. Tai banaanirahkarullaa.

        Tuo satsi on lopulta tullut omaksi suosikiksi.

        hyvää oli, etenkin BANAANIRULL, ja edullista!
        Tallinnan Citymarketista kannattaa ostaa kakkuja
        tuliaisiksikin :)


    • pete

      pärnu mnt 19, pihvit ja fajitakset erinomaisia, argentiinalainen kokki

    • liisa

      vene-kadulla löytyy elevant niminen ravintola. ehdottomasti paras ravintola tallinnassa, eikä laisinkaan kallis. Ravintola on kaikinpuolin miellyttävä, palvelu ystävällistä ja sisustus todella kaunis.

      • onks tietoo

        Hei, kerrotko vielä, onko tämä Elevant sellainen ravintola, josta saisi myös vähemän maustettua ruokaa...itse pidän kyllä voimakkaistakin, mutta ehkä kaikki seurueessamme eivät. Mitenkä kaukana mahtaa olla Grand-hotellista?
        Kiitos vinkistä


      • J_K

        Mielestäni Maharaja parempi intialainen. Molemmat testattu 2 kertaan. Maharaja kalliimpi tosin.


      • Käyn usein
        J_K kirjoitti:

        Mielestäni Maharaja parempi intialainen. Molemmat testattu 2 kertaan. Maharaja kalliimpi tosin.

        Moi!

        Toi on mielenkiintoinen väite.

        Itse olen syönyt molemmissa kaiketi kolme kertaa ja sitten pari kertaa Tanduurissa.

        Elevantin annokset ovat mielestäni enemmän laadukkaan oloisia, palvelu on ystävällisempää ja "ilmapiiri" parempi. Tanduurkin on mielestäni Maharajaa parempi, mutta ei yhtä hyvä kuin elevant.

        Mutta makuasioista saa kiistellä, kun oikeaa vastausta ei ole. Entäs Cafe VS, oletko käynyt? Minä en. Kommentteja siitä?


      • J_K
        Käyn usein kirjoitti:

        Moi!

        Toi on mielenkiintoinen väite.

        Itse olen syönyt molemmissa kaiketi kolme kertaa ja sitten pari kertaa Tanduurissa.

        Elevantin annokset ovat mielestäni enemmän laadukkaan oloisia, palvelu on ystävällisempää ja "ilmapiiri" parempi. Tanduurkin on mielestäni Maharajaa parempi, mutta ei yhtä hyvä kuin elevant.

        Mutta makuasioista saa kiistellä, kun oikeaa vastausta ei ole. Entäs Cafe VS, oletko käynyt? Minä en. Kommentteja siitä?

        Cafe VS testaamatta, ensi viikolla testiin. Maun perusteella maharaja paremmaksi, ei palvelun. Palvelu ei kummassakaan hyvää. Mutta maharajan mahuaistien herättely vie pojot. Mausteita enemmän ja paremmin käytettynä.

        Mutta, Cafe VS ensi viikolla testiin, ohi kulkenut monesti, muttei testannut.


      • Käyn usein
        J_K kirjoitti:

        Cafe VS testaamatta, ensi viikolla testiin. Maun perusteella maharaja paremmaksi, ei palvelun. Palvelu ei kummassakaan hyvää. Mutta maharajan mahuaistien herättely vie pojot. Mausteita enemmän ja paremmin käytettynä.

        Mutta, Cafe VS ensi viikolla testiin, ohi kulkenut monesti, muttei testannut.

        Odotellen raporttia. Täytyy käydä sitten kokeilemassa.
        Tallinnassa paistaa nyt aurinko!


      • J_K
        Käyn usein kirjoitti:

        Odotellen raporttia. Täytyy käydä sitten kokeilemassa.
        Tallinnassa paistaa nyt aurinko!

        En ehtinyt poikkeamaan,täytyy katsoa parin viikon päästä, jos silloin.


    • 337733

      en tiedä mitä tarkoitat hyvällä. Ns Fransmann tasoa löytyy sieltä täältä, lähinnä suomen fransun hintaan. Hyvää ruokaa ei ole vielä tullut vastaan alle 400 eekkiä per lautanen. Virossa on se vika, että raaka-aineet ovat keskimäärin huonoja, ainakin turistille tarjoiltaessa. Toisaalta olen kuullut: "ai kuinka hyvän makuista.. " suomalaisen suusta kun lihan ollut sitkeää ja ns. keittiöön palautettavaa tavaraa Suomessa.
      Olen Tallinnassa syönyt usein ja vatsani saanut kylläiseksi. Jos edullisesti haluan kelpo ruokaa, löydän paikat helsingistä, vaikka nyt-liitteen avulla..

      Ei se aina hyvää ole, vaikka ulkomailla syödään..

      • J_K

        Laatu voi olla todella huonoa. Karikas ravintolassa myytiin naudan sisäfilee nimikkeellä jotain ulkopaistia, joka oli erittäin sitkeää ja jänteistä. Valitimme, tarjoilija kävi kokin juttusilla, tuli takaisin: Kokki sanoi, on sisäfileetä. Hupsista, kun korvausta ei kuulunut, punaviiniä oli lautas-, pöytäliinoilla ja lattialla.

        EN suosittele Karikas ravintolaa, kallis, palvelu huonoa, tarjoilijat venäläisasenteella.


      • sampsu
        J_K kirjoitti:

        Laatu voi olla todella huonoa. Karikas ravintolassa myytiin naudan sisäfilee nimikkeellä jotain ulkopaistia, joka oli erittäin sitkeää ja jänteistä. Valitimme, tarjoilija kävi kokin juttusilla, tuli takaisin: Kokki sanoi, on sisäfileetä. Hupsista, kun korvausta ei kuulunut, punaviiniä oli lautas-, pöytäliinoilla ja lattialla.

        EN suosittele Karikas ravintolaa, kallis, palvelu huonoa, tarjoilijat venäläisasenteella.

        Melkein totta tuo, että laadukasta, hyvää ruokaa alkaa oleen tosi vaikea löytää. Siksi citymarketin tuoreet tuotteet on minun pääruokavalioni virossa. Niin se vaan on. Ei huvita katsella niitä tympeitä, hitaita tarjoilijoita ja maksaa 10-15 euroa jostain miniannoksesta, mikä ei edes maistu miltään.


    • matkailija

      Ravintola "Vanaema juures" Vanhassakaupungissa, suosittelen!

      • Simo

        on hyvä valinta ja Maiasmokk tosi hieno valinta, rauhallinen ja kiireetön ja alakerrasta Maiasmokin konditoriasta kotiin leivonnaiset.


    • Eestistä

      Kaikken parempia ovat Compressor, missä saa eritäin hyviä pannukakkuja. Myös on hyvä ruokapaikka Columbus Crisostomus. Tuolla on ruoka hyvä ja ei ole eritäin kallis. Kannata kokeilla.

    • Käyn usein

      Tässä lisää kokeiluja:

      Vana Tunnel, hyvät pihvit. Palvelu aika hidasta, jälkiruuat ei erikoiset.

      Scotland Yard:
      Hidas palvelu, ruuat ok, suosittelen kanaa ja keittoja. Wrapissa aika kummallisia sisälmyksiä.

      Tartto, Pizzeria La Dolce Vita
      Erinomaiset pizzat ja loistavaa kotitekoista jäätelöä. Edullinen.

      Tallinna, Pizzeria Amore. Rautatieaseman
      vieressä.
      Tallinnan parhaat pizzat, hinta kohtuullinen.
      Välillä täys ja puhutaan lähes vain venäjää. Luottokortti ei käy.

      • Lilli

        Kävin pääsiäisenä Tallinnassa. Tässä kokemuksiani ravintoloista:

        Fellini (Raatihuoneen torin laidalla): "kuollut" meininki, vaikka kävimme perjantai-iltana, joka on tallinnalaisten ykkösulkoiluilta. Mainostavat pizzojansa kaupungin parhaimmiksi, itse en kuitenkaan ole huonompaa pizzaa syönyt -mukaanlukien saarioisten einespizzat. Vetinen täyte haalealla pohjalla. Aika hintava paikka verrattuna vanhan kaupungin muihin "parempiin" paikkoihin.
        Peppersack (Olde Hansaa vastapäätä): Emme saaneet la-illaksi pöytää Olde Hansasta, joten ajattelimme kokeilla tätä toista "keskiaikaista" ravintolaa. Pöytä varattiin jo aamusta, mutta illalla paikalle saavuttuamme meidät ohjattiin ravintolan kellariin, joka itse asiassa ei ollutkaan sama keskiaikainen ravintola vaan kolmen sammakon grilli. Melkoinen pettymys: haimme vähän hienostuneempaa tunnelmaa kuin muovitetut ruokalistat osasivat ennustaa. Pyysimme toista pöytää keskiaikaisen ravintolan puolelta (josta pöydän olimme varanneetkin!). Tarjoilija viittasi yläkertaan lähtemättä näyttämään paikkaamme! Istuimme varattu-merkein varustettuun paikkaan, jonka oletimme olevan meidän. Hetken kuluttua saimme siirtyä pois venäläispariskunnan tieltä, ja tarjoilija ohjaili meidät jo kolmanteen paikkaan, joka oli miljööltään täysin eri ravintola napatanssiesityksineen. Tässä vaiheessa löimme hanskat tiskiin ja vaihdoimme ravintolaa. Ilmeisesti Peppersack harrastaa yleisemminkin tuplabuukkauksia.
        "Kultaisen porsaan ravintola" (alkuperäinen virolainen nimi hukassa): Viihtyisä talonpoikaisravintola katua ylös Raatihuoneen torilta. Perinteistä virolaista ruokaa, joka oli tosin mielestämme aika saksalaistyylistä ja lihapainotteista. Mainio ruoka! Suosittelen sekä ystävällisen palvelun ja tunnelman että ruokalistan puolesta. Ovensuussa oli jostain syystä kaneja avoaitauksessa - ei taitaisi läpäistä terveysviranomaisten seulaa Suomessa, mutta persoonallinen lisä..
        Controvento (italialainen ravintola luostarin kujalla):Viihtyisä ravintola ja oikeaoppinen italialainen ruoka. Suosittelen! Kannattaa tehdä pöytävaraus varsinkin la-illaksi.


    • -h-

      Miten nyt ikinä tuo nimi kirjoitettiinkaan...Niin Olimme syksyllä Tallinnassa ja kävimme kyseisessä ravintolassa syömässä. Pöydän saimme helposti, paikka oli ihanan tunnelmallinen, isoine pöytineen yms. Kynttilät ja tarjoilijoiden pukeutuminen toi todella ihanaa tunnelmaa ravintolaan. Palvelu oli mielestäni hyvää ja ruoka ERITTÄIN HYVÄÄ!!!Minulle ja poikaystävälle jäi tästä erittäin positiivinen mieli:D Olde hansa taas oli valtava pettymys...=( Paikkahan oli vallan hieno ja tarjoilijoiden ystävällisyys ja pukeutuminen oli todella ihanaa, mutta ruoka....Siihen olimme molemmat ERITTÄIN PETTYNEITÄ!!!Ei vain tämä ruoka meihin iskenyt...ehkä jotkut muut pitävät, mutta me emme. Peetri Pizza(nimi ei ihan varma, mutta joku tuollainen;) sijaitsee Metropol hotellin läheisyydessä....nooh...me emme paikasta hirveästi tykänneet...palvelu oli kiireistä, no mitä otatte, joko olette päättäneet, no....yms...rasittavaa ja ruokakaan ei ollut mitään kovin kehuttavaa...!!! Tällaisia kokemuksia!!

      • Käyn usein

        Moi!

        Noita peetri pizzoja on pitkin kaupunkia,
        eikä ole hyvää oikeastaan missään.


    • tyyris tyllerö
    • Tine

      Hei, onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä ravintolasta? Millaista ruokaa ja mikä hintataso?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe