Häiritseekö muita Matkaoppaissa esiintyvä nimittely?
Välillä oppaat puhuvat todella rumasti asiakkaista. Olkoonkin, että asiakkaat valittavat jostain ja vaikka olisivatkin väärässä. Mielestäni ohjelma antaa erittäin negatiivisen kuvan Detourista kun oppaat sanovat asiakkaita "eukoiksi tai akoiksi".
Muutenkin on tullut sellainen kuva, että kyseiset oppaat ovat aika leipiintyneitä työhönsä.
Matkaoppaat,
56
3531
Vastaukset
- Sotis.
Minusta se ohjelma on täysin kriminaali. Asiakkaita vähätellään, niiden asioita käsitellää julkisesti, nimitellään. Ihmettelen suuresti, että moista paskaa voidaan suoltaa telkkarista parhaaseen katseluaikaan.
Näkemykseni matkanjärjestäjien etiikasta tässä kyllä hieman horjuu. Deturista ei ole henkilökohtaista kokemusta, eikä tule - vannon - kautta kiven ja kannon.
Ohjelman lähtökohta on täysin väärä. Kerätään suuret katsojaluvut inhimillisen elämän nurjalta puolelta. Tätä tarkoitan kriminaalisuudella. Sarja on luultavasti kuvattu viime kesän ja syksyn aikana, joten sitä ei enää saa pois. Mutta sääli, koko suomalaista valmismatkailua kohtaan.
Toisessa ketjussa väitettiin erilaisia ongelmatapauksia ja örveltäjiä löytyvän kaikilta matkoilta. Eipä ole vielä kävlellyt vastaan.- Alanyaan syksyllä
Ollaan oltu useamman kerran Alanyassa ja viimevuonna matkanjärjestäjä oli Detur. Ei moitittavaa ja en kyllä noita örveltäjiä nähnyt. Onneksi matkaoppaat hoitaa nuo ongelmatapaukset, me saamme nauttia lomastamme. Ohjelmahan kertoo matkaoppaiden työstä!!!
- vuoden asiakaspalvel
Alanyaan syksyllä kirjoitti:
Ollaan oltu useamman kerran Alanyassa ja viimevuonna matkanjärjestäjä oli Detur. Ei moitittavaa ja en kyllä noita örveltäjiä nähnyt. Onneksi matkaoppaat hoitaa nuo ongelmatapaukset, me saamme nauttia lomastamme. Ohjelmahan kertoo matkaoppaiden työstä!!!
kaupan, pankin ym. asiakaspalvelualojen räväkät naurut takahuoneessa idiooteista asiakkaista...
itse olen kaupassa töissä ja kyllä välillä on itsessä hillitsemistä että saa asiakaspalvelutaapahtuman hoidettua asiallisesti ja ammattimaisesti. Kyllä varmaan moni asiakas muuttaisi käytöstään asiallisempaan
suuntaan kun näkisivät TV:stä mitä mieltä heistä oikeasti ollaan. Yleensä nää hyökkäävästi, asiakaspalvelijoita aliarvoisesti kohtelevat asiakkaat ovat kaikkein herkkänahkaisimpia... - varmasti saatu
"Asiakkaita vähätellään, niiden asioita käsitellää julkisesti, nimitellään"
Et kai kuvittele, että nykyään voitaisiin mitään tehdä,ilman että henkilöiltä on itseltään saatu luvat. - kevättä odotellessa
Onhan se tosi että samanlaisia tomppeloita ja örveltäjia on joka paikassa. Itse olen matkaillut paljon ja aina on näitä mukana muutama ja itse asiassa viime keväänä kun kävin turkissa (Deturin matka) ei mukaan sattunut yhtään ikävää tapausta ja muutenkin matka oli niin mukava että tänä keväänä taas turkkiin ja Deturin matkalle!!!
- nainen 60
Kaikki örveltäjät ovat antaneet luvan kuvaukseen. Niin ainakin luulen. eihän ketään voi kuvata luvatta.oma on sitten häpeä, jos antaa kuvata omaa örvellystään.
- Siisti!?
En ole havainnut mitään rumaa.
Jos noita hillityn spontaaneja ilmaisuja ryhdytään "siistimään" joudutaan keinotekoisen steriilille, luonnottomalle alueelle joka ei enää kuvaa oppaiden työtä!
Ajoittaista leipiintymistä (väsymistä) en ihmettele.
Pelkästään inhimillistä!- Suljetut ovet
mitä lystää ja aivan varmasti jokaisessa ammattikunnassa "tuuletetaan" kun on kohdattu hankala tapaus, mutta mitä siitä päästetään julkisuuteen onkin ihan toinen juttu. Tässäkin pätisi vanha viisaus "omaa pesää ei liata" ja ämmittelyt ja akoittelut jne. käsiteltäisiin suljettujen ovien takana. Jos on takapuolessa paise ei sitä tarvitse kaikille kertoa ja näyttää!!
- Kylmäkalle
Ei todellakaan häiritse, tostahan näkee että nämä oppaat ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Ja hyvä niin.
Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka sinä suhtaudut ja käyttäydyt kun idioottiasiakas jää nurkan taakse...
Toi on vielä niin pientä mitä "kulisseissa" puhutaan, alalla kuin alalla!
Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä yli 35 vuotta, eri aloilla...
Ohjelmassa näytetään asiakkaista ne ääritapaukset, eihän se muuten kiinnostaisi.
Ja niitähän aina sekaan mahtuu, kohteesta tai matkatoimistosta riippumatta.
Mielestäni ohjelma on hulvattoman hauska!
Itse olen ollut Deturin matkoilla useamman kerran ja olen ollut tyytyväinen, itse asiassa jos Turkkiin menen, käytän nykyisin juuri Deturia.
AM:lla ja FM:lla oli huonompi palvelu ja hotellit ja enemmän hinnoiteltuja palveluja asioista jotka Deturilla kuuluvat hintaan. - YÄK Detur
Tosiaankin häiritsee asiakkaiden nimittely ja "haistattelu". Eivät oppaat mollaa ohjelmassa pelkästään humalaisia vaan ihan laidasta laitaan muitakin.Törkeää päästää tuollaista TV:stä ulos. Ala-arvoista käytöstä ja erittäin huonoa mainosta Deturille. Miettikää kaikki Deturin matkalla olleet, mitä juuri SINUSTA on selän takana puhuttu ja naurettu ongelmillesi.
- turkki<3
jos olen käyttäytynyt kuten hyvätapaisen ihmisen kuuluu örveltämättä lomallani niin tuskimpa ne minusta ovat puhuneet =) tai jos ovat niin sitten ovat, kestän sen kyllä =D suomalaiset ovat hieman herkkänahkaista kansaa... =)
- akkap
on ihan ykslysti mitä seläntakana puhuvat ja mille toilaukselleni nauravat. Kuvitteletko tosiaan, ettei kukaan koskaan missään puhu sinusta tai naura selkäsi takana? Ihan varmasti joku jossakin sen tekee, mutta mitä väliä sillä oikeesti on?
En muista yhtään tilannetta jossa joku oppaista olisi käyttäytynyt huonosti asiakasta kohtaan. - Günesli
turkki<3 kirjoitti:
jos olen käyttäytynyt kuten hyvätapaisen ihmisen kuuluu örveltämättä lomallani niin tuskimpa ne minusta ovat puhuneet =) tai jos ovat niin sitten ovat, kestän sen kyllä =D suomalaiset ovat hieman herkkänahkaista kansaa... =)
Ihan olet oikeassa turkki
- Kylmäkalle
mitä sinusta on puhuttu tai sinulle naurettu postissa, kaupassa, paikallisessa ravintolassa, työpaikallasi...
Sinä vaan et tiedä sitä.
Jos tietäisit, joutuisit boikotoimaan kaikkea.
Juntteihin asiakkaisiin suhtaudutaan kuin ansaitsevat, jos käyttäydyt fiksusti ja kunnioitat asiakaspalvelijaa ja hänen työtään, on kohtelu myös sen mukaista.
Ikinä ei ole ollut valittamista.
Kyseinen sarja saa minut entistä enemmän kääntymään deturin kannalle, palvelu hyvää ja ihmisiä palvelemassa myös niitä aasiakkaita.
Kas, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... - ÄLLLÖ
Günesli kirjoitti:
Ihan olet oikeassa turkki
Kyllä kaikissa asiakiaspalvelussa puhutaan inhottavista asiakkaista slän takana ns. purkaudutaan, se on luonnollista ja olen tehnyt niin ítsekkin ja aivan varmaan minusta myös on puhuttu, samoin ovat varmaan antaneet luvan ja eihän kaikki todellakaan ole moisia örveltäjiä, koska ne fiksut matkustajat eivät ole antaneet tähän lupaa eivätkä halua että heitä kuvataam.En minäkään menisi lomalle niin että kamera seuraa mitä teen.
Ohjelma on tehty oppaan työstä ja tuollaista paskahommaahan se on juuri noiden örveltäjien ansiosta.Minä henkilökohtaisesti olen saanut Deturista aika huonon kuvan, aiemmin matkustin sillä useinkin mutta nyt oppaat on juuri tuota tasoa, muuallakin kuin Turkissa mitä näytetään ohjelmassa. En tajua miten se yksi opas edes on jäänyt sinne koko kesäksi kun koko ajan on tupakalla, kaljalla ja laskee päiviä millloin pääsee pois ja heti alussa oli inhoa täynnä koko turkkia kohtaan. Ei kai se enää ole siellä tänä kesänä, tekikö kaiken sentakia kun tiesi ettei enää tule ja on jotakin hampaankolossa...Ohjelmassa voisi esiintyä joskus vähän jotakin hyvääkin tai ohjelman nimi jo pitäis olla joku muu esim: pahimmat palat matkaoppaan työssä.
- IhanaAurinko
Ohjelma olisi onnistunut paremmin, jos olisi örveltäjien sijaan kerätty hauskoja kommelluksia ja loman kohokohtia. Ongelma-asiakkaiden toilailuja olisi voinut vain mainita (kasvottomina ja nimettöminä), mutta sivuuttaa kokonaan esim. tämän Börjen kuvaaminen. Pari jaksoa melkein keskittyi Alzheimerin taudista kärsivän ihmisen lomaongelmien setvimiseen, mikä tuntui katsojana mielestäni vaivaannuttavalta hyväksikäytöltä ja oli toisaalta täysin epämielenkiintoista. Varmasti matkaoppaan työssä korostuu matkustajien ongelmien, valitusten ja pieleen menneiden asioiden setviminen, mutta valtaosa turisteista nauttii matkastaan ja selviää siitä ilman suurempia ongelmia.
Jokainen tekee itse matkansa. Olin viime kesänä ensimmäistä kertaa Alanyassa Tjäreborgin järjestämällä matkalla ja kerrankin jäi jostakin paikasta sellainen olo, että viikko oli liian vähän; kaikenlaista mielenkiintoista nähtävää olisi ollut ympäristössä, mihin ei aika riittänyt. Tätä ohjelmaa varsinkin aluksi uteliaana seurattuani olen alkanut sittenkin epäröidä. Ohjelma antaa Alanysta aivan hirveän kuvan. Pari tuttavaa, joille ehdin Alanyaa kehua ja suositella, ovat myös minulle kauhistelleet, kuinka saatoin ihastua tuollaiseen paikkaan... Pitänee lopettaa sarjan katsominen ja säilyttää omat hauskat lomamuistot. :D- akkap
miten se antaa Alanyasta hirveän kuvan. Tätä minun on vaikea ymmärtää kun se sarja ei mielestäni anna Alanyasta minkäänlaista kuvaa joitain upeita maisemia lukuunottamatta. Mistä te ne hirveydet oikein revitte esiin? Ei kait se ole kaupungin tai paikallisten ihmisten vika, jos turistit örveltää ja oppaat selän takana haukkuu asiakkaita
- ihanakuu
Tämä ohjelma ESITTELEE MATKAOPPAAN TYÖTÄ,ei ole Alanyan mainos.Miten sitä on niin vaikea käsittää......
Siis kerrotaan oppaan työstä.
Raskasta työtä,en haluaisi olla opas. - Tykkään
Ei ohjelma Alanyasta anna hirveää kuvaa, ainoastaan matkaoppaan työstä. Eikä siitäkään hirveää kuvaa vaan melko vaihtelevaahan tuo työ näyttää olevan.
Alanya on ihana paikka. Aikaisemmin minullakin ennakkoluuloja Turkkia kohtaan, mutta ekan reissun jälkeen kaikki muuttui ja uudelleen ollaan menossa alkukesästä.
Ohjelmaa on mukava katsella : )
- nnnnk
Detur ja Matkaoppaat-sarja tekee palveluksen meille kaikille muille asiakaspalveluammateissa toimiville. Joka paikassa puhutaan asiakkaista samaan, varmasti myös pahempaan, tyyliin kuin mitä Matkaoppaissa. Jos pönttöasiakkaat eivät ennen tienneet, että asiakaspalvelijatkin ovat ihmisiä, niin nyt tietävät.
- tässä omaan
aloitukseeni kun monessa viestissä kyseltiin omista suhtautumisistani toisiin ihmisiin.
Olen ollut asiakaspalvelutyössä ja minulla on ollut niin hyvä tuuri, etten juuri ole törmännyt hankaliin asiakkaisiin. Itse olen myös erittäin iloinen ja positiivinen luonne.
Onneksi myös tutuillani ja sukulaisillani on muutakin juteltavaa kuin muiden asioista keskusteleminen.
Tiedän, että minustakin on puhuttu takanapäin. Olen kuullut monta juorua ystäviltäni, mutta jostain syystä nämä juoruajat eivät edes tunne minua. Minua se ei haittaa, koska minulle merkitsee vain se, että ystäväni ja läheiseni tuntevat minut. Ja voin myös sanoa, että kuulemani juorut ovat kaikki olleet keksittyjä, mistä lie sekin kertoo?
Matkaoppaissa minua häiritsee suunnattomasti juuri asiakkaiden nimittely. Itse en sorru muiden nimittelyyn ja mielestäni nimittelijä antaa itsestään erittäin epämiellyttävän kuvan. En myöskään näe mitään "steriiliä" siinä, että osaa käyttäytyä muita kohtaan ja olla nimittelemättä.- BBBBBBBBBBBBBBBBBBB
"Olen kuullut monta juorua ystäviltäni, mutta jostain syystä nämä juoruajat eivät edes tunne minua."
-Tunnetko jonkun noista oppaista?
"En myöskään näe mitään "steriiliä" siinä, että osaa käyttäytyä muita kohtaan ja olla nimittelemättä."
- Asiakaspalvelussa on oleellista se miten asiakkaat tulee kohdelluksi. Muistatko sinä tilannetta jossa opas olisi kohdellut asiakasta huonosti? Minä en. Kyllähän se on ihan oleellista miten asiakkaat kohdataan, ei se mitä muualla puhutaan.
Jotenkin tuntuu niin turhalta saivartelulta puhua siitä mitä oppaat keskenään puhuvat. Omapa on asiansa, jos vielä antavat sitä kuvata. kyse nyt ei varmaankaan ole siitä etteikö heilläkin olisi muuta puhuttavaa kuin asiakkaat. Onko mahdotonta käsittää, että kyse on ohjelmasta jossa nimenomaan on kyse oppaiden työstä ja asiakaat ovat oleellinen osa sitä työtä? - ketään
BBBBBBBBBBBBBBBBBBB kirjoitti:
"Olen kuullut monta juorua ystäviltäni, mutta jostain syystä nämä juoruajat eivät edes tunne minua."
-Tunnetko jonkun noista oppaista?
"En myöskään näe mitään "steriiliä" siinä, että osaa käyttäytyä muita kohtaan ja olla nimittelemättä."
- Asiakaspalvelussa on oleellista se miten asiakkaat tulee kohdelluksi. Muistatko sinä tilannetta jossa opas olisi kohdellut asiakasta huonosti? Minä en. Kyllähän se on ihan oleellista miten asiakkaat kohdataan, ei se mitä muualla puhutaan.
Jotenkin tuntuu niin turhalta saivartelulta puhua siitä mitä oppaat keskenään puhuvat. Omapa on asiansa, jos vielä antavat sitä kuvata. kyse nyt ei varmaankaan ole siitä etteikö heilläkin olisi muuta puhuttavaa kuin asiakkaat. Onko mahdotonta käsittää, että kyse on ohjelmasta jossa nimenomaan on kyse oppaiden työstä ja asiakaat ovat oleellinen osa sitä työtä?näistä oppaista. Mihin liittyy? En myöskään juorua heistä, vaan mainitsin asiasta, jota tekevät.
Vai oletko sitä mieltä, että sarja on dubattu jälkeenpäin? Tuskinpa vaan.
Eihän tässä olekaan kysymys siitä, että mitä oppaat puhuvat keskenään, vaan siitä mitä he puhuvat ohjelmassa. Siis siinä ohjelmassa, mikä mitä ilmeisimmin tulee monen muunkin vastaanottimesta, kuin meidän. Kyllä heidän pitäisi osata suodattaa sitä, mitä kameroiden aikana puhuvat.
Käsitän oikein hyvin mistä ohjelma kertoo. Sitä en käsitä, että miten asiakkaiden nimittely kuuluu siihen työhön. Olisi erittäin valaisevaa jos joku osaisi siinä asiassa minua neuvoa.
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen, että minut on kasvatettu niin, ettei kenelläkään ole syytä nimitellä toisia. - rähjä repe
ketään kirjoitti:
näistä oppaista. Mihin liittyy? En myöskään juorua heistä, vaan mainitsin asiasta, jota tekevät.
Eihän tässä olekaan kysymys siitä, että mitä oppaat puhuvat keskenään, vaan siitä mitä he puhuvat ohjelmassa. Siis siinä ohjelmassa, mikä mitä ilmeisimmin tulee monen muunkin vastaanottimesta, kuin meidän. Kyllä heidän pitäisi osata suodattaa sitä, mitä kameroiden aikana puhuvat.
Käsitän oikein hyvin mistä ohjelma kertoo. Sitä en käsitä, että miten asiakkaiden nimittely kuuluu siihen työhön. Olisi erittäin valaisevaa jos joku osaisi siinä asiassa minua neuvoa.
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen, että minut on kasvatettu niin, ettei kenelläkään ole syytä nimitellä toisia.Matkaopas Heidi on liki ainoa syy katsoa koko sarjaa...nam..)
Huvitti hieman eilen ne kaksi Tampereen kossia.Lipittivät vettä pullosta ja olivat selvin päin. Jos tuon ikäisenä olisi päässyt reissuun ilman äiteetä,niin kaljapullot ei kauaa vanhenis..) Nykynuoret taitaa olla hieman erilaisia. - Suomessa noin
rähjä repe kirjoitti:
Matkaopas Heidi on liki ainoa syy katsoa koko sarjaa...nam..)
Huvitti hieman eilen ne kaksi Tampereen kossia.Lipittivät vettä pullosta ja olivat selvin päin. Jos tuon ikäisenä olisi päässyt reissuun ilman äiteetä,niin kaljapullot ei kauaa vanhenis..) Nykynuoret taitaa olla hieman erilaisia.kaikkialla sivistyneissä maissa kaljaa imevät "rähjä-repet" ovat huvittavia ja säälitt'viä.
- Jos olisin
ketään kirjoitti:
näistä oppaista. Mihin liittyy? En myöskään juorua heistä, vaan mainitsin asiasta, jota tekevät.
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen, että minut on kasvatettu niin, ettei kenelläkään ole syytä nimitellä toisia.vastaavassa kuvaustilanteessa, harkitsisin tarkkaan sanojani ja tekojani, jotka antaisin kuvata. Etenkin, jos olisin töissä! Mielestäni se nyt vaan antaa tietynlaisen kuvan oppaista ja heidän sietokyvystään. Sietokykyä ja erilaisista hankalista tilanteista selviytymistähän heiltä pitäisi edellyttää ennenkuin palkataan koko hommaan. Ei ohjelma anna huonoa kuvaa Alanyasta vaan Deturista ja sen oppaista. Toivon mukaan tietosuoja syistä opas meni sairaalaan kyselemään asiakasta, jonka nimeä tai sukupuolta ei edes tiennyt??? Sini on sympaattisen oloinen ja varmasti ihana ihminen, mutta aikas avuttoman ja pelokkaan tuntuinen.
- akkap
ketään kirjoitti:
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen, että minut on kasvatettu niin, ettei kenelläkään ole syytä nimitellä toisia."Olen kuullut monta juorua ystäviltäni, mutta jostain syystä nämä juoruajat eivät edes tunne minua."
Ehkäpä hekin ovat vain maininneet sinut ja tekemisesi?
Minulla ei ole suuri tunteita kyseistä sarjaa kohtaan. Mielenkiintoisempaa on se mitä sinä ja monet muut siitä kirjoittelette.
Se miten oppaat puhuvat toki kuuluu siihen ammattiin. Oikeastaan siihen tapaan miten he hommansa hoitavat.Jos eivät osaa tai välitä suodattaa puheitaan, omapa on asiansa. Edelleenkään en näe asiaa ongelmana. Jokainen antaa itsestään sellaisen kuvan kuin haluaa. Olipa se millainen vain ei se kuitenkaan kaikkia miellytä. Sillä miten itse toimisin tai haluaisin tulla tunnetuksi vastaavanlaisessa tilanteessa tai miten minut on kasvatettu, ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa. Ihan satavarmaa, että jokainen meistä saisi negatiivistäkin kritiikkiä. Myös sinä. Olen tyytyväinen siitä, ettei ammatistani koskaan voida tehdä vastaavaa ohjelmaa:) - nyt vielä
akkap kirjoitti:
Ehkäpä hekin ovat vain maininneet sinut ja tekemisesi?
Minulla ei ole suuri tunteita kyseistä sarjaa kohtaan. Mielenkiintoisempaa on se mitä sinä ja monet muut siitä kirjoittelette.
Se miten oppaat puhuvat toki kuuluu siihen ammattiin. Oikeastaan siihen tapaan miten he hommansa hoitavat.Jos eivät osaa tai välitä suodattaa puheitaan, omapa on asiansa. Edelleenkään en näe asiaa ongelmana. Jokainen antaa itsestään sellaisen kuvan kuin haluaa. Olipa se millainen vain ei se kuitenkaan kaikkia miellytä. Sillä miten itse toimisin tai haluaisin tulla tunnetuksi vastaavanlaisessa tilanteessa tai miten minut on kasvatettu, ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa. Ihan satavarmaa, että jokainen meistä saisi negatiivistäkin kritiikkiä. Myös sinä. Olen tyytyväinen siitä, ettei ammatistani koskaan voida tehdä vastaavaa ohjelmaa:)kun sinua tuntuu vaivaavan tuo lauseeni, jossa mainitsin juoruista, joita minusta levittivät tuntemattomat ihmiset.
Eihän se olisi juoru jos asia pitäisi paikkansa, vaan totta. Totuudessa joku kertoo tietämänsä asian toiselle.
Näissä omalle kohdalleni sattuneissa asioissa oli kyse juoruilusta ja yrityksestä rikkoa tai ainakin vahingoittaa mm.avioliittoni ja hyvä ystävyys. Ei siis todellakaan mitään pikku juttuja, ainakaan minulle.
Ikävä juttu näille juoruajille, etteivät tunteneet minua niin paljoa, että olisivat tienneet joitakin faktoja minusta...
Eli nyt sinäkin tiedät juorun ja totuuden eron! - se edellien
nyt vielä kirjoitti:
kun sinua tuntuu vaivaavan tuo lauseeni, jossa mainitsin juoruista, joita minusta levittivät tuntemattomat ihmiset.
Eihän se olisi juoru jos asia pitäisi paikkansa, vaan totta. Totuudessa joku kertoo tietämänsä asian toiselle.
Näissä omalle kohdalleni sattuneissa asioissa oli kyse juoruilusta ja yrityksestä rikkoa tai ainakin vahingoittaa mm.avioliittoni ja hyvä ystävyys. Ei siis todellakaan mitään pikku juttuja, ainakaan minulle.
Ikävä juttu näille juoruajille, etteivät tunteneet minua niin paljoa, että olisivat tienneet joitakin faktoja minusta...
Eli nyt sinäkin tiedät juorun ja totuuden eron!Minua ei vaivaa mikään sinun kirjoittelussasi. Keskustelustahan tässä on ollut kyse vai mitä?
En ota kantaa siihen mitä sinusta on juoruiltu, mutta mielestäni sinä olet vuorostasi juoruillut näistä oppaista. Toki aina voi puolustautua sillä, että kyse on ns. julkisuuden henkilöstä.
Kun on kyse asioista jotka eivät sinulle kuulu, ja levität juttua seläntakana eteenpäin, kyse on juoruilusta. Juoruilu taas voi olla ilkeämielestä tai ihan ajattelemattomuuttakin joskus. Oleellista ei ole se onko puheet totta vai tarua. Juoru voi siis olla tottakin, mutta perättömät puheet on perättömiä puheita. Muistapa tämä jatkossa. - 20+12
se edellien kirjoitti:
Minua ei vaivaa mikään sinun kirjoittelussasi. Keskustelustahan tässä on ollut kyse vai mitä?
En ota kantaa siihen mitä sinusta on juoruiltu, mutta mielestäni sinä olet vuorostasi juoruillut näistä oppaista. Toki aina voi puolustautua sillä, että kyse on ns. julkisuuden henkilöstä.
Kun on kyse asioista jotka eivät sinulle kuulu, ja levität juttua seläntakana eteenpäin, kyse on juoruilusta. Juoruilu taas voi olla ilkeämielestä tai ihan ajattelemattomuuttakin joskus. Oleellista ei ole se onko puheet totta vai tarua. Juoru voi siis olla tottakin, mutta perättömät puheet on perättömiä puheita. Muistapa tämä jatkossa.Minäkin oon ajatellut, että juoru olisi jotain sellaista, ettei välttämättä pidä paikkaansa. Miksei siitä sitten yleensä voida keskustella kohteen kanssa? Kukkanakin juoru on oikein helppo kasvattaa, joten kukasta "juoru" on varmaan nimensäkin saanut, koska sehän yleensä vaan kasvaa mitä useamman juoruajan suun kautta kulkee.
Minun mielestä aloittaja ei ole juorunnut mitään. Onhan tuo ohjelma kaikkien katsottavissa, jote kaikki katsojat ovat näitä tilanteita nähneet, mutta aloittaja on vaan sanonut sen ääneen. - edellien
20+12 kirjoitti:
Minäkin oon ajatellut, että juoru olisi jotain sellaista, ettei välttämättä pidä paikkaansa. Miksei siitä sitten yleensä voida keskustella kohteen kanssa? Kukkanakin juoru on oikein helppo kasvattaa, joten kukasta "juoru" on varmaan nimensäkin saanut, koska sehän yleensä vaan kasvaa mitä useamman juoruajan suun kautta kulkee.
Minun mielestä aloittaja ei ole juorunnut mitään. Onhan tuo ohjelma kaikkien katsottavissa, jote kaikki katsojat ovat näitä tilanteita nähneet, mutta aloittaja on vaan sanonut sen ääneen.tarkemmin, ettei tavi turhia kommentoida.
- juoruaminen
edellien kirjoitti:
tarkemmin, ettei tavi turhia kommentoida.
kuitenkin tarkoita sellaista juttua joka ei pidä paikkaansa. Tai että juttu on ainakin lihonut matkan varrella. Eli juorussa voi olla osa totta mutta liikaa muiden keksimää.
Tosiasiasta puhuminen on keskustelua. - seedellinen
juoruaminen kirjoitti:
kuitenkin tarkoita sellaista juttua joka ei pidä paikkaansa. Tai että juttu on ainakin lihonut matkan varrella. Eli juorussa voi olla osa totta mutta liikaa muiden keksimää.
Tosiasiasta puhuminen on keskustelua.Juoru eli kulkupuhe on yleensä epäedullinen juttu joka kulkee puheissa puhujalta/juoruajalta toiselle. Epäedullinen juttuhan ei aina ole valheellinen. Voi olla 100% tottakin.
Jos kerron sinulle naapurini joka ilta juopottelevan ja riitelevän, se on juoru vaikka olisikin totta. Sinä sitten kertoisit seuraavalle, että X:n naapuri on kova juopottelemaan jne., syyllistyisit juoruamiseen. Ja taas seuraava kertoisi juttua eteenpäin. Pikkihiljaa se värittyisi ja muuttuisi. Tiedä vaikka lopulta minusta tehtäisiin se riitelevä juoppo. Se ei enää olis totta, mutta yhtälailla juoru.
Kannattaa miettiä mitä puhuu kun puhuu kolmansista henkilöistä jotka eivät itse ole paikalla.
Toki sitä voi keskusteluksikin sanoa, mutta silloin kyllä saattaa pettää itseään. Kaikki puhuminen ei ole keskustelua, voi lipsahtaa juoruilun puolelle. Ja kannattaa muistaa myös se, ettei puhu perättömiä. Juorun jatkamisessa kun on sekin riski. - ihmettelinkin,
20+12 kirjoitti:
Minäkin oon ajatellut, että juoru olisi jotain sellaista, ettei välttämättä pidä paikkaansa. Miksei siitä sitten yleensä voida keskustella kohteen kanssa? Kukkanakin juoru on oikein helppo kasvattaa, joten kukasta "juoru" on varmaan nimensäkin saanut, koska sehän yleensä vaan kasvaa mitä useamman juoruajan suun kautta kulkee.
Minun mielestä aloittaja ei ole juorunnut mitään. Onhan tuo ohjelma kaikkien katsottavissa, jote kaikki katsojat ovat näitä tilanteita nähneet, mutta aloittaja on vaan sanonut sen ääneen.että olenko ainut, joka pitää juoruilua negatiivisena asiana.
Mukava huomata, että onhan meitä muitakin!
Terveisiä myös pari viestiä alemmas!
Mukavaa kevään odotusta kaikille! - siis...
ihmettelinkin, kirjoitti:
että olenko ainut, joka pitää juoruilua negatiivisena asiana.
Mukava huomata, että onhan meitä muitakin!
Terveisiä myös pari viestiä alemmas!
Mukavaa kevään odotusta kaikille!pari viestiä ylemmäs...
T: aloittaja - Cavallari
Jos olisin kirjoitti:
vastaavassa kuvaustilanteessa, harkitsisin tarkkaan sanojani ja tekojani, jotka antaisin kuvata. Etenkin, jos olisin töissä! Mielestäni se nyt vaan antaa tietynlaisen kuvan oppaista ja heidän sietokyvystään. Sietokykyä ja erilaisista hankalista tilanteista selviytymistähän heiltä pitäisi edellyttää ennenkuin palkataan koko hommaan. Ei ohjelma anna huonoa kuvaa Alanyasta vaan Deturista ja sen oppaista. Toivon mukaan tietosuoja syistä opas meni sairaalaan kyselemään asiakasta, jonka nimeä tai sukupuolta ei edes tiennyt??? Sini on sympaattisen oloinen ja varmasti ihana ihminen, mutta aikas avuttoman ja pelokkaan tuntuinen.
Jouduin itse samaisessa Alanyassa Deturin matkalla tilanteeseen, jossa selvisi jälkeenpäin oppaan kanssa asioidessani, että oppaalla oli jonkinlainen äänittävä laite taskussaan. Laittoi sen kesken kaiken kiinni. Tuli juteltua oppaan kanssa monenlaista ja nyt jännityksellä (lievästi stressaantuneena) odottelen, millaista on tulossa. Ainoastaan sen takia muuten sarjaa seuraan. Olin kieltänyt itseni kuvaamisen!
Mutta kova tarve oli saada kuvausryhmällä jotakin materiaalia tapahtuneesta...
Taisi olla itselle viimeinen Deturin matka. Useita reissuja olen heidän kauttaan tehnyt juuri matkojen halvan hinnan vuoksi (useampi lapsi aina mukana).
Mutta itse oppaista on jäänyt Deturin matkoilla vain kerran tympeä kokemus. Matkoja on tullut tehtyä jo 5 Deturin kautta....
Palkkaa muuten oppaat saavat noin 700 euroa kuussa....sillä ei paljon rilluttele.
Tohtori Kiminkinen myös "akoittelee" naispuolisia asiakkaitaan. Hänelle se suodaan ilmeisesti koska hän sanoo sen suoraan eikä selän takana - ja hyvällä eikä pahalla. Ukko taas koetaan nykyisin aika positiivisena nimittelynä. Molemmat sanat - akka ja ukko - ovat hyvin vanhoja eikä niihin käsittääkseni vanhastaan liity negatiivista merkitystä.
Kyllähän ihmisiltä lupa on saatu siihen, että heidät identifioidaan ohjelmassa. Se ei tarkoita yleiskuvia. Ja esimerkiksi henkilöä "Piu Pau"/"Tuija" ei kuvissa näytetty niin, että hänet olisi voinut tunnistaa.
En yleensä pidä tosi-tv-sarjoista, mutta nämä erilaisten ammattiryhmien työtä kuvaavat ovat aika mielenkiintoisia. Miksi ihmeessä te, jotka inhoatte sarjaa, katsotte sitä?- ainakaan
inhoa, jos minua tarkoitit, tätä sarjaa.
Minua kieltämättä häiritsee tuo nimittely, mutta jos inhoaisin sarjaa niin en sitä katsoisi.
Katsomme sarjaa siitä syystä, että lähdemme keväällä juhlimaan appivanhempieni hääpäivää Alanyaan ja on mukava nähdä paikkaa jo hiukan etukäteen.
Kyseinen matkatoimisto on saanut ainakin meillä ikävän leiman itseensä.
T: aloittaja - Eino.
ainakaan kirjoitti:
inhoa, jos minua tarkoitit, tätä sarjaa.
Minua kieltämättä häiritsee tuo nimittely, mutta jos inhoaisin sarjaa niin en sitä katsoisi.
Katsomme sarjaa siitä syystä, että lähdemme keväällä juhlimaan appivanhempieni hääpäivää Alanyaan ja on mukava nähdä paikkaa jo hiukan etukäteen.
Kyseinen matkatoimisto on saanut ainakin meillä ikävän leiman itseensä.
T: aloittajaMatkaoppaat ohjelma. Olen pettynyt " Matkaoppaat" ohjelman sisältöön. Kyseinen ohjelman sisältö on huonosti toteutettu. Vaikuttaa siltä, että ohjelma on alunperinkin suunníteltu Deturin ja Alanyan kaupungin mainoskampanjaksi. Ties kuinka monta jaksoa käsiteltiin dementikko Börjen kommelluksia ja muidenkin vanhojen ihmisten asioita. Ohjelma menee liikaa turistien kännisekoiluihin ja käsittelee liikaa turisteja henkilötasolla.
Ohjelmassa pitäisi olla enemmän juttua positiivista asioista ja enemmän juttua Turkista.
Ohjelman teema on jotenkin vääristynyt. Ohjelman matkaoppaat näyttävät oikeasti mitä mieltä he ovat asiakkaista. Toki on huolehtivakin puoli deturin oppaista. Toinen puoli suhtautumisesta taas ei ole niin hyvä.
Pidän yhdestä Deturin oppaasta ohjelmassa. Hän on Tampereen tyttö, 22-vuotias Heidi. Hän ei sylje lasiin eikä polta röökiä ja hän käyttäytyy asiallisesti ohjelmassa. Toki Deturin opas Mattikin vaikuttaa ihan asialliselta ihmiseltä.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/matkaoppaat/matkaoppaat/heidi
-
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/matkaoppaat/matkaoppaat/matti
-
- - hoh hoh
Eino. kirjoitti:
Matkaoppaat ohjelma. Olen pettynyt " Matkaoppaat" ohjelman sisältöön. Kyseinen ohjelman sisältö on huonosti toteutettu. Vaikuttaa siltä, että ohjelma on alunperinkin suunníteltu Deturin ja Alanyan kaupungin mainoskampanjaksi. Ties kuinka monta jaksoa käsiteltiin dementikko Börjen kommelluksia ja muidenkin vanhojen ihmisten asioita. Ohjelma menee liikaa turistien kännisekoiluihin ja käsittelee liikaa turisteja henkilötasolla.
Ohjelmassa pitäisi olla enemmän juttua positiivista asioista ja enemmän juttua Turkista.
Ohjelman teema on jotenkin vääristynyt. Ohjelman matkaoppaat näyttävät oikeasti mitä mieltä he ovat asiakkaista. Toki on huolehtivakin puoli deturin oppaista. Toinen puoli suhtautumisesta taas ei ole niin hyvä.
Pidän yhdestä Deturin oppaasta ohjelmassa. Hän on Tampereen tyttö, 22-vuotias Heidi. Hän ei sylje lasiin eikä polta röökiä ja hän käyttäytyy asiallisesti ohjelmassa. Toki Deturin opas Mattikin vaikuttaa ihan asialliselta ihmiseltä.
-
-
-"Heidi. Hän ei sylje lasiin "
Tuo tarkoittaa,että juo reippaasti. Tarkoititko todellakin sitä, vai oletko tosiaan vain niin tyhmä kuin miltä vaikutat? - Eino.
hoh hoh kirjoitti:
"Heidi. Hän ei sylje lasiin "
Tuo tarkoittaa,että juo reippaasti. Tarkoititko todellakin sitä, vai oletko tosiaan vain niin tyhmä kuin miltä vaikutat?Olen ihan tavallinen ihminen. Kiitti vain, kuin haukut tyhmäksi. Mielestäni sinun pitää katsoa itseäsi peiliin. Kerro mitä näet! Sitä on mitä toisesta haukkuu. Eikö ole sellanen sanonta olemassa?
- mutta se
Eino. kirjoitti:
Olen ihan tavallinen ihminen. Kiitti vain, kuin haukut tyhmäksi. Mielestäni sinun pitää katsoa itseäsi peiliin. Kerro mitä näet! Sitä on mitä toisesta haukkuu. Eikö ole sellanen sanonta olemassa?
sanonta ("ei sylje lasiin") todellakin tarkoittaa, että joku juo runsaasti ja minun mielestäni Heidi ei sitä tee.
- Eino.
mutta se kirjoitti:
sanonta ("ei sylje lasiin") todellakin tarkoittaa, että joku juo runsaasti ja minun mielestäni Heidi ei sitä tee.
Heidi ei juo paljoa. Minusta se on positiivinen juttu.
- akkap
mutta se kirjoitti:
Kyllä sillä tarkoitetaan, ettei kieltäydy ottamasta alkoholia. Se taas ei todellakaan tarkoita runsasta juomista.
- vartinen nainen
Eino. kirjoitti:
Matkaoppaat ohjelma. Olen pettynyt " Matkaoppaat" ohjelman sisältöön. Kyseinen ohjelman sisältö on huonosti toteutettu. Vaikuttaa siltä, että ohjelma on alunperinkin suunníteltu Deturin ja Alanyan kaupungin mainoskampanjaksi. Ties kuinka monta jaksoa käsiteltiin dementikko Börjen kommelluksia ja muidenkin vanhojen ihmisten asioita. Ohjelma menee liikaa turistien kännisekoiluihin ja käsittelee liikaa turisteja henkilötasolla.
-
-
-Ohjelma oli ja on matkaoppaista ja heidän työskentelystä / toiminnastaan.
Kyse ei ole matkailusta yleensä eikä matkakohteista. Toki monet toivovat näkevänsä enemmän
kohteesta käytyään siellä tai matkaa sinne suunnitellessaan. Mutta teema oli oppaat.
Sairaat ja juopot työllistää oppaita paljon joten niiden saama näkyvyys on suuri. Toisaalta,
jos mitään häikkää ei lomalaisissa ole,niin aika tasapaksu ohjelma tulisi.
Kentällä vinkataan bussiin, hotellilla kävellään katsomaan että huoneet ja laukut löytyy.
Toimistoon paperisotaa ja seuraavan päivän ohjelmaa / retkiä junailemaan. Ja kiiruusti nukkumaan. Leikkaa siitä sitten vetävä pätkä telkkuun. - Eino.
Tämä tarkoittaa, että tarjotaan sirkushuveja kansalle. Matkaoppaat ohjelma menee jossain vaiheessa tylsäksi. Kuka jaksaa enää katsoa kyseistä ohjelmaa? Kattelin alkuun ihan mielenkiinnosta ohjelmaa.
Olen kerran Alanyassa käyny. Hyvä nahkatakki maksaa turkissakin. Siis ostanut sen B-luokan nahkatakin. Ikävää turkkilaisten kaupuskelijoiden kulttuuri. Osa myyjistä huijaa jos pystyy rehellistä asiakasta. Hinnat alkuun pilvissä. Jos ei ymmärrä tinkiä sitten maksaa liikaa. Sittenkään ei ole varma sainko hyvän tuotteen ostetuksi. - roskaa koko
Eino. kirjoitti:
Tämä tarkoittaa, että tarjotaan sirkushuveja kansalle. Matkaoppaat ohjelma menee jossain vaiheessa tylsäksi. Kuka jaksaa enää katsoa kyseistä ohjelmaa? Kattelin alkuun ihan mielenkiinnosta ohjelmaa.
Olen kerran Alanyassa käyny. Hyvä nahkatakki maksaa turkissakin. Siis ostanut sen B-luokan nahkatakin. Ikävää turkkilaisten kaupuskelijoiden kulttuuri. Osa myyjistä huijaa jos pystyy rehellistä asiakasta. Hinnat alkuun pilvissä. Jos ei ymmärrä tinkiä sitten maksaa liikaa. Sittenkään ei ole varma sainko hyvän tuotteen ostetuksi.Ohjelma, oppaiden marinaa julkisesti, oppaiden henkilö kohtaisia asioita puidaan TV;ssä, voi, voi kun menee huonosti, Deturin matkalle en mene mihinkään, niin huonosti ei minulla mene, törkeitä mokomat oppaat ja varsinkin se pullukka.
- ...
roskaa koko kirjoitti:
Ohjelma, oppaiden marinaa julkisesti, oppaiden henkilö kohtaisia asioita puidaan TV;ssä, voi, voi kun menee huonosti, Deturin matkalle en mene mihinkään, niin huonosti ei minulla mene, törkeitä mokomat oppaat ja varsinkin se pullukka.
täälläkin oppaita nimitellään...et vain pärstääs viitti näyttää, vois pian joku suakin nimitellä.
- Terhi the Turk
It tasont poter mee ät ool!
- 16+19
entäs sitten nämä jotkut eukot ja ukot joiden huone oli aivan siisti niin siitäkin piti valittaa että kun on kauheassa kunnossa. ihme porukkaa ensin pitää määrittämättömään majotukseen itsensä tunkea että säästää satasen ja sitten valitetaan kun on huono hotelli ja sotkunen.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865