Onko kenelläkään kokemusta betonielementti omakotitalo rakentamisesta? Kiinnoistaa missä hintaluokassa elementit pyörii sekä minkä kokoisia ne ovat? Muutenkin pystytyksestä ja muusta rakentamis kokemuksesta fakta/omakohtainen kokemuskiinnostaa.
Betonielementti pientalosta
27
4066
Vastaukset
- hgdghdfgh
lammiharkkoseinä syntyy muutamassa viikossa. Pientalorakentaminen on melko lailla eri juttu kuin jonkun ison betonikerrostalon, jotka monet nykyään rakennetaan paikalla valaen ylöspäin nousevilla muoteilla.
Betonielementtiseinä kerrostalorakentamisessakin taitaakin olla nykyää enemmän tai vähemmän out, monet toimistorakennuksetkin ovat terärunkoisia. Ontelolaattoja tosin käytetään kaikenlaisessa rakentamisessa paljon lattioissa.
Tälle alueelle rakenettiin kymmenittäin uusia pientaloja, paljon harkko- ja puutalopakettitaloja. Yksi on muoteilla paikallaan valettu betonitalo, yhtään betonielementtiseinäistä en muista nähneeni.- tämmöisiä
Ei omaa kokemusta, mutta surffailessa oon törmännyt tällaiseen
http://www.betoniluoma.com/pientalot.html
2008 asuntomessuilla oli yksi tuon firman tekemä talo.
Hinnoista en tiedä. Enkä siitä onko tuo rakenne kuinka järkevä. - 32
en ymmärrä miksi pitää, latoa, putkimiesten sorkkia sähkö- ja iv-putket yhtäaikaa latojen kanssa, pelleillä pysty- ja vaakarautojen kanssa, muotittaa/tukea ikkuna-aukkojen ylityksiä, tilata työmaalle pumppua-autollisia betonia jopa 10 eri kertaa.... vain, että saisi ulkoseinät pystyyn?
hölömöläisten homma, kun voi tehdä fiksumminkin. - hiki ajatellessa
32 kirjoitti:
en ymmärrä miksi pitää, latoa, putkimiesten sorkkia sähkö- ja iv-putket yhtäaikaa latojen kanssa, pelleillä pysty- ja vaakarautojen kanssa, muotittaa/tukea ikkuna-aukkojen ylityksiä, tilata työmaalle pumppua-autollisia betonia jopa 10 eri kertaa.... vain, että saisi ulkoseinät pystyyn?
hölömöläisten homma, kun voi tehdä fiksumminkin.Kyllä siellä veletaan, raudoitellaan laitellaan putkia, sähköjohtoja ja ikkunoita vaikka ottaisit betonielementtitalon. Varo vaan, hiki voi tulla ja rahaakin menee.
- dsdfgsdfh
32 kirjoitti:
hölömöläisten homma, kun voi tehdä fiksumminkin.siihen menee jos yksin tekee pientalon, muutamassa viikossa yksin latoo,raudoittaa, putkittaa ja valaa lammiseinän. Iv putket muuten eivät mahdu lammiharkon sisään ,joten tietämyksesi aiheesta on erittäin puutteelinen, yksikerrokisessa talossa ivputket jopa eivät ole missään tekemisissä seinien kanssa.
- Jorma.
Teimme elementeistä . Kokonaishinta rungon osalla oli 30% halvempi kuin harkkokasalla.
Oli sähköt upotettu siististi seiniin. Ei tarvinnut piikkailla. Ikkuna ja ovismyygit oli jo tehtaalla tehty valmiiksi. Seiniä ei tarvinnut oikoa ne olivat aika hyvät . joten tasoitetyöt tuli edulliseksi. - sdfggg
Jorma. kirjoitti:
Teimme elementeistä . Kokonaishinta rungon osalla oli 30% halvempi kuin harkkokasalla.
Oli sähköt upotettu siististi seiniin. Ei tarvinnut piikkailla. Ikkuna ja ovismyygit oli jo tehtaalla tehty valmiiksi. Seiniä ei tarvinnut oikoa ne olivat aika hyvät . joten tasoitetyöt tuli edulliseksi.lammitalossa ei tarvitse piikkailla. Siinä ajassa kun tilauksesi elementeistä oli tehtaalla, meitin lammitalon seinät olivat jo pystyssä. Time is money.
- 24
sdfggg kirjoitti:
lammitalossa ei tarvitse piikkailla. Siinä ajassa kun tilauksesi elementeistä oli tehtaalla, meitin lammitalon seinät olivat jo pystyssä. Time is money.
poeka parka... totuus valkenee joskus sinullekin, kun finnit saat naamastasi ja oikeasti alat rakentamaan.
- HP
Jorma. kirjoitti:
Oli sähköt upotettu siististi seiniin. Ei tarvinnut piikkailla. Ikkuna ja ovismyygit oli jo tehtaalla tehty valmiiksi. Seiniä ei tarvinnut oikoa ne olivat aika hyvät . joten tasoitetyöt tuli edulliseksi.paljastaa, mistä firmasta tilasitte talonne? Lukijat näyttävät muutkin olevan kiinnostuneita betonielementtitalojen toimittajista ja hintatiedoista tietenkin.
- hörhö 2
HP kirjoitti:
paljastaa, mistä firmasta tilasitte talonne? Lukijat näyttävät muutkin olevan kiinnostuneita betonielementtitalojen toimittajista ja hintatiedoista tietenkin.
Wa-belta tietenkin
- 18
hörhö 2 kirjoitti:
Wa-belta tietenkin
kun halavalla sain! Oli halvempi kuin Lammi-harkot!
- LämpöLuolaMies
18 kirjoitti:
kun halavalla sain! Oli halvempi kuin Lammi-harkot!
Terve!
Kävin tuossa Vaben sivuilla, ja löytyi mielenkiintoiselta vaikuttava ulkoseinän rakenne: betoni-villa-tuulensuoja-tuuletusrako-alumiinikehikko-vuorilauta. Onko tämä rakenne jollekin tuttu?
Miten suhtautuu hinnassa verrattuna sandwichiin?
Voiko elementtien koko olla isompi, kun on kevyempi rakenne?
Kiitos tiedosta etukäteen!
- ajankohdan
ja talonmukaan. Nyt voi olla hyväkin aika ottaa tarjoukset bet.elementeistä. Mutta.. On kaksi vaihtoehtoa. Teetkö itse vai et ? Jos teet itse niin unohda elementit. Jos teetät rahalla niin ei väliä minkä valitset. Elementeissä plussana nopea pystytys ja rappaus voi olla valmiina.
terv.
harkkovalinnan tehnyt.- Elementistäkö
Elikkä ajatus on teettää työtä aika paljon ulkopuolisilla, koska en omalta työltä ehdi tekemään rakennus hommia itse. Betoni elementissä kiinnostaa kustannuspuoli, ei tarvitse itse olla ainakaan runko vaiheessa "kyttäämässä" tunti miesten perään! Elementtejä näyttää nykyään saavan hyvin erillaisilla pinnotteilla, jopa tiili pinnalla. Harkkokin on ollut mielessä mutta mielestäni kustannukset nousee huomattavasti kun miettii nosto teline kuluja.. Talo 2krs.rinne n.240m2 kok.
- Rakentava
Elementistäkö kirjoitti:
Elikkä ajatus on teettää työtä aika paljon ulkopuolisilla, koska en omalta työltä ehdi tekemään rakennus hommia itse. Betoni elementissä kiinnostaa kustannuspuoli, ei tarvitse itse olla ainakaan runko vaiheessa "kyttäämässä" tunti miesten perään! Elementtejä näyttää nykyään saavan hyvin erillaisilla pinnotteilla, jopa tiili pinnalla. Harkkokin on ollut mielessä mutta mielestäni kustannukset nousee huomattavasti kun miettii nosto teline kuluja.. Talo 2krs.rinne n.240m2 kok.
Tarkoituksemme on rakentaa pinehkö noin 130 neliön kaksikerroksinen rakennus pk-seudulle. Olen itsekin harkinnut betonielementtitaloja eli osaisitteko mainita joitain kohtuuhintaisia mutta silti laadukkaita ja luotettavia firmoja. Sipotalon nimi tulikin jo mutta on kai niitä muitakin. Kiitos!
- Rakentava
Rakentava kirjoitti:
Tarkoituksemme on rakentaa pinehkö noin 130 neliön kaksikerroksinen rakennus pk-seudulle. Olen itsekin harkinnut betonielementtitaloja eli osaisitteko mainita joitain kohtuuhintaisia mutta silti laadukkaita ja luotettavia firmoja. Sipotalon nimi tulikin jo mutta on kai niitä muitakin. Kiitos!
Ei kun Sipotalo tarkoittaneekin Siporex-taloa... Betonielementtitalofirmoja siis metsästän vaikkei se toki ketjun aloittajan kysymykseen ainakaan suoraan vastaakaan.
- tilasin jo
Rakentava kirjoitti:
Ei kun Sipotalo tarkoittaneekin Siporex-taloa... Betonielementtitalofirmoja siis metsästän vaikkei se toki ketjun aloittajan kysymykseen ainakaan suoraan vastaakaan.
Wa-be valkeakoskella.
- 17
tilasin jo kirjoitti:
Wa-be valkeakoskella.
möit, ti*o?
- Rakentava
17 kirjoitti:
möit, ti*o?
Juu Wabesta olen joskus kuullut mutta on kai niitä muitakin? Googlettamalla löytyy puutaloja ja muita vaikka kuinka mutta betonielementit taitaa olla harvemmassa nykyään.
Muutenkin täällä päässäkin kyllä kiinnostaa samat asiat kuin ketjun aloittajalla. - m
Rakentava kirjoitti:
Juu Wabesta olen joskus kuullut mutta on kai niitä muitakin? Googlettamalla löytyy puutaloja ja muita vaikka kuinka mutta betonielementit taitaa olla harvemmassa nykyään.
Muutenkin täällä päässäkin kyllä kiinnostaa samat asiat kuin ketjun aloittajalla.Käykää betoniteollisuus ry;n sivuilla www.betoni.com. Löytyy paljon lisätietoa ja varmasti auttavat eteenpäin.
- Muutaman vuoden taka
Elementit tulivat huomattavasti edullisemmaksi (30%) kuin harkot. Lisäksi harkkoihin olisi tullut rappaus ja elementissä pinta oli jo valmiina. Pystytykseen kannattaa valita ammattitaitoinen firma tai esim Taraelement tarjoaa talon pystytettynä (emme ostaneet elementtejä sieltä). Talossamme on 330 50 m2 rinteessä. Näin jälkikäteen sanoisin, että elementit pelastivat budjettimme (meni vain 3% yli arvioidun). Kannattaa valita elementit jos et itse ole alan ammattilainen.
- hgdghjk
rakentaminen on helppoa kuin legotalon. Jos ei halua olla tuulari lopun ikää, kantsii itse muutamassa viikossa pykätä lammiharkoista talonsa seinät. Näin jälkikäteen sanoisin, että 15 keur harkkojen ladontatarjous teki musta rikkaan miehen ,rakensin saman tien koko talon itse loppun asti.
- K-astepiste
hgdghjk kirjoitti:
rakentaminen on helppoa kuin legotalon. Jos ei halua olla tuulari lopun ikää, kantsii itse muutamassa viikossa pykätä lammiharkoista talonsa seinät. Näin jälkikäteen sanoisin, että 15 keur harkkojen ladontatarjous teki musta rikkaan miehen ,rakensin saman tien koko talon itse loppun asti.
Sä olet hieno mies hgdghjk.
- lkkl
Pääkaupunkiseudulle ei saa minkäänlaisia tarjouksia elementtitoimittajilta. Parilta olen tarjouksen saanut, mutta pelkkä elementtitoimitus pystytyksineen maksaa sen verran paljon, että alle puolen miljoonan ei rakenna kuin leikkimökin valmiiksi.
- löytyi...
www.talovertailu.fi sivuilta löytyy yhtä betonielementtivalmistajaa hintatietoineen. Käsittääkseni sinne on tulossa lisää niitäkin, palvelu on ilmeisesti aika uusi.
- a
Onko kellään kokemuksia paikalla valetun betonitalon tekemisestä? Meillä tontti sen verran hankala ettei taida elementit nosturi mahtua. Ja ei Lammi on paras vastauksia, Kiitos!
- taidetalo
a kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia paikalla valetun betonitalon tekemisestä? Meillä tontti sen verran hankala ettei taida elementit nosturi mahtua. Ja ei Lammi on paras vastauksia, Kiitos!
Jos osaat tehdä muotteja niin vain mielukuvitus on rajana betonitalon muodoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2172890Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1702539Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061182Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1321072- 681038
Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831035Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait274978Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka327960Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20919Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22778