Yrtti-tomaatti Leipä- ja muffinssimix

Kissan.emäntä

Sain eilen kokeiluerän yrtti- ja tomaatti leipä- ja muffinssimix-aineksia. Onko joku jo niitä kokeillut? Uudet hyvät ideat ovat tervetulleita. Aion piakkoin kokeilla jotakin sovellutusta yhdestä pussillisesta. Vielä en tiedä mitä siihen sekoittaisin...

5

264

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smahof

      Yhden erän ihan perusohjeella kokeilin tuossa aiemmin, aiheesta löytyy muutamia ketjuja tuolta alempaa (ainakin yksi lisäkseni sielä oli jo tuota testannut).

      Seuraavaksi ajattelin sitten jotain voileipäkakun tyylistä viritellä, nyt kun noita testipussejakin tuli. Joko ihan yksivälisenä ja väliin todennäköisesti kurkku-tomaattimajoneesia, tai sitten jos oikein innostuu niin lähteä sitten erilaisilla tuorejuustoilla koittamaan. Viikonlopuksi on taas leffailtaa suunnitteilla niin sitten lienee hyvä sauma virityksille, kun syöjiäkin on taas enemmän :)

    • luin ensin siitä niitä ohjeita vaan sovelsin sitten oman version, joka on seuraava....1 pussillinen mixainesta ja 3dl vettä sekä 1/2 dl öljyä, sekoitin ja katselin sitä massaa, mietin että aikaa löysää on leiväksi ja ohje olikin että lusikalla nostaa. Minä kuitenkin kaadoin sen matalaan vuokaan johon se levisi ns. piirakkapohjaksi. Päälle laitoin kanaa, ja luumutomaatteja sekä jonkusen ananaspalan heitin siihen myös. Sitten tein kananmunasta ja juustoraasteesta massan joka oli suht koht paksua ei juoksevaa. Sen massan ripottelin siihen päälle ja uuniin....annoin uunissa olla 25 min 200 asteessa. Hyvää tuli kuulema, en itse ehtinyt edes maistaa, kun lapset olivat syöneet kaikki...)))).

      Meni vähän pitzan asemasta. Pitää kokeilla jotain muuta niistä kahdesta pussista...)

    • hölömöukko

      Nam, nam !

    • Siihen ohjeen mukaan tehtyyn taikinaan laitoin hiukan vähemmän öljyä. Sekaan sipulsin kirsikkatomaatteja ja viipaloituja vihreitä oliiveja ja jonkinmoisen möhkäleen juustoraastetta. Levitin leivinpaperille pellille ja paistoin kypsäksi.

      Kyllä siitä ihan syötävää tuli. Leikkasin sopivan kokoisiksi paloiksi ja töihin sain mukavaa evästä kun laitoin hiukan oivariinia ja juustoa kahden leipäpalan väliin.

      Niin kuin joku oli jo kokeillut niin tuo taikina varmaan on aika hyvää pizzapohjana myös. Pitääpä joskus kokeilla.

    • Kokeile sarvia. Mä haluan tietää onnistuuko ja millaisia tulee (kuvia!!)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe