OLETKO KÄYNYT POVARILLA?

monica

eli selvinäkijällä,,,,, keskustellaan nyt vähän muustakin kuin kisoista.....Minä kävin ollessani nuori, ja kerron kuinka se povari tiesi kaiken.

Oli Juhannus tulossa, ja minulla oli Tampereella ystävä, jonka kanssa sovimme että vietämme Juhannusta siellä. vaikka olikin Juhannus tulossa niin päätimme mennä ravintolaan.

Ystäväni oli tilanut paikat tammerkosken sillan pielestä ravintolasta (en muista nimeä), Tuli Juhannus viikko, ja päätin käydä povarilla,.

Astuessani ovesta sisälle hän sanoi heti että, tulit kysymään mitenkä Juhannus menee, myöntelin, ja istuuduin kuuntelemaan.

hän otti korttipakkansa ( ei ollut mustalainen) ja rupesi kertomaan että vietät Juhannusta veden äärellä ihan niinkuin Tampereella,, ,, minä olin hiljaa, en sanonut juuta enkä jaata, sitten hän lisäsi että ihan niinkuin tammerkosken sillan pielessä, ja lisäsi vielä että, havainnollisesti voisin sanoa, että voisit ottaa kipolla vettä, niin likellä vietät Juhannustasi tammerkosken sillalta.

Kyllä olen ihmetellyt ja miettinyt tähän päivään asti että, miten kummassa se povari tiesi kaiken. Kyllä hänellä täytyi olla selvinnäkijän lahja.

Kun hän tiesi kaiken niin, kävin jälkeenkin päin hänen luonaan pari kertaa. Jos eläisi vielä, menisin taas käymään.

Oletko käynyt povarilla ja onko tietänyt, kerrohan.

16

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tull miälehen,kos kysysi Monica. Joskus noi 46 vuatt sitt yks oikken piän ja kryppistynny romaanimummu soitt meijä ovikello ja pyys saad povat. Hän ol jotenkis nii miälenkiintose näköne,ettän päästi häne sisäl.Hän kaivoi korttipakan taskustas ja katos piänill terävill silmilläs minu. Iha rupes pelottama,mitä siält tule. Kaikk menne asia tul juur niinko ne olivakki olle,semsenki,ettän ole orpo jommast kummast vanhemmast,nii olinki. Kaikk koulasia ja muu menivä just oikke. Sitt hän sanos,ett ennenkö tämä vuas mailles kallistu nii sylissäs pidät tummakulmast last ja siit o sull paljo ilo. En mää ollu aikon lapsi hommat lissä,mutt kui ollakka,marraskuu lopus saman vuan perhe lisännys ainoval tummakulmasen mukulall ja kyll siit iloakki o ollu,ett paikkas pit se povaamine. Ja kaikk muukki asia ,mitä sillo se pikisilmäne mummu sanos,ova vuassitte aikann käynn tottehe. Uskon kyll,ett jolla o semssi yliluannollissi kyvyi.

• Et heil on ainakkii toisil niinsanotusti lahja nähhä asioita, katoha ko siulkkii on käynt tottee mitä hää haasto siul. Mie käin povaril viel toistenkii, ja samoin on tietänt ensi menneet, ja mitä hää kerto tulevaisuuvest, nii nekkii on pitänt paikkasa.

Miun äiti harrasti, et kuunteli mitä mustalais eukot haasteli, ja varmast siint on miunkkii kiinnostuksein heränt, Menisin vielkkii ennustajaeukolle jos tietäsin mis on hyvä.

• barinja*
        monica kirjoitti:

Et heil on ainakkii toisil niinsanotusti lahja nähhä asioita, katoha ko siulkkii on käynt tottee mitä hää haasto siul. Mie käin povaril viel toistenkii, ja samoin on tietänt ensi menneet, ja mitä hää kerto tulevaisuuvest, nii nekkii on pitänt paikkasa.

Miun äiti harrasti, et kuunteli mitä mustalais eukot haasteli, ja varmast siint on miunkkii kiinnostuksein heränt, Menisin vielkkii ennustajaeukolle jos tietäsin mis on hyvä.

on ikivanha intialainen hm. tieteenhaara. Täytyy myöntää kerran eräs biologi tulkitsi kädestäni ja tiesi ihmeen paljon piirteitä jotka liittyivät elämääni. Hän oli työtön sillä hetkellä, kunnes pääsi Yk tutkimuslaitokseen Wieniin ( tutki ruuan säteilyttämistä) ja nauroin, että hantuuki päähän vaan ja povaamaan, niin tienaa silläkin. Oli kyllä kuin häkkiin suljettu jellona siihen aikaan.

Kummasti sellaistakin on olemassa kun tuo ennustaminen, todellisuus voi olla tarua ihmeellisempi joskus, kaikkea on koettu.Nykyään intialainen taitaa kirjoittaa vaan seuraavalle sukupolvelle.

• barinja* kirjoitti:

on ikivanha intialainen hm. tieteenhaara. Täytyy myöntää kerran eräs biologi tulkitsi kädestäni ja tiesi ihmeen paljon piirteitä jotka liittyivät elämääni. Hän oli työtön sillä hetkellä, kunnes pääsi Yk tutkimuslaitokseen Wieniin ( tutki ruuan säteilyttämistä) ja nauroin, että hantuuki päähän vaan ja povaamaan, niin tienaa silläkin. Oli kyllä kuin häkkiin suljettu jellona siihen aikaan.

Kummasti sellaistakin on olemassa kun tuo ennustaminen, todellisuus voi olla tarua ihmeellisempi joskus, kaikkea on koettu.Nykyään intialainen taitaa kirjoittaa vaan seuraavalle sukupolvelle.

tarua ihmeellisempää, vaikka vain seurataan ajassa taakseppäin niin ennustajia on ollut jo kaukaisista ajoista asti. Empä osaa sanoa, voiko sitä ennustusta sanoa tieteen haaraksi, en ole tietoinen, siksi jätän sen asian omaan rauhaansa!

Mutta minä vakaasti usko että ei se ole kokonaan humpuukia, voihan se olla niinkin että todellisella tietäjällä "näkijällä" on herkistynyt mieli aistimaan tapahtumia, ei varmaankaan voida puhua yleistämällä, että kaikilla näkijöillä olisi niin, sillä uskon senkin että kaikki jotka pitävät itseään näkijöinä, tuskin sitä ovat.

Vielä pieni asia,,,,,Raamattu puhuu noidista, jotka poltettiin, mitä nämä olisi voineet olla?

• Reino´

Koputin oveen. Näkijä kysyi kuka siellä. Läksin tieheni. Muka selvännäkijä.

• 25

säästypä rahat! hah haa....

• Eihän vakaville asioille sovi nauraa, mutta minkäs teet. Kerrankin selväsanaista miehen logiikkaa. Kiva!

Itse en nuukuuksissani ole edes yrittänyt käydä povarilla, mutta nuoruudessani jouduin sairaalassa vanhan romani-rouvan huonetoveriksi. Hän halusi katsoa kättäni ja näki siitä aivan oikein, että minulla on kaksi lasta.
        Ensimmäinen oli kuulemma tyttö. Minä vakuutin, että sekä ensimmäinen että toinen ovat poikia.
        Rouva närkästyi väitteestäni eikä antanut periksi. Lopullisesti hän loukkaantui, kun totesin, että on se hyvä, että viidentoista vanhasta olen riiustellut poikieni isän kanssa. Eipä ainakaan mies rupea ihmettelemään, minne olen tyttäreni tunkenut.

En kuitenkaan suhtaudu täysin kielteisesti korteista katsomiseen.
        Äitini sisar hämmästytti meitä muutaman kerran, ja itsekin olen kolme kertaa povannut taustoista tietämättä aivan nappiin. Näistä tapauksista kuultuani päätin katsoa, mitä tulevaisuus minulle toisi. Pelkkiä ikävyyksiä kortit minulle lupasivat. Pahin oli ristiverisen naisen kuolema, enkä oikeastaan tiennyt muuta ristiveristä naista kuin äitini. Vaikka yritin sanoa itselleni, että povaaminen on hömppää, ennustus jäi kuitenkin painamaan mieltäni, enkä suostunut enää povaamaan kellekään. Äitini kuoli yllättäen pari kuukautta myöhemmin.

• vakuuttavaa

Kyllä uskon että tietävät tulevaisuuden.
        Kävin vuosia sitten povarilla hän sanoi että tulevaisuuteni seuraavina vuosina vaikuttaa epäselvältä mutta myöhemmin näyttää selvemmältä.
        Myöhemmin hänen tarkoituksensa selvisi minullekin, sillä enhän nähnyt sevää päivää moneen vuoteen sittemmin olen kyllä ollut selvempi.

• Hukattu aika
        vakuuttavaa kirjoitti:

Kyllä uskon että tietävät tulevaisuuden.
        Kävin vuosia sitten povarilla hän sanoi että tulevaisuuteni seuraavina vuosina vaikuttaa epäselvältä mutta myöhemmin näyttää selvemmältä.
        Myöhemmin hänen tarkoituksensa selvisi minullekin, sillä enhän nähnyt sevää päivää moneen vuoteen sittemmin olen kyllä ollut selvempi.

Minäkin voisin ennustaa jollekkin näin; pienenä olet syntynyt itkulla ole elämäsi aloittanut ja noin seitsenkymppisinä ole varmasti taatto orpo. Pitääkö paikkansa?

Eiköhän ole parasta elää päivä kerrallaan, kun eilistä ei ole huommista ei tiedä on vain tämä päivä.
        Nämä ennustaja ja povarit on sotkenut monen elämän, varokaa heitä.

• <<<<

Mikähän lienee kun eivät ole suostuneet povaamaan rahastakaan. En nyt vanhempana ole käynyt, on siitä ainakin 20v kun viimeksi kävin.
      Vaikea on elämäni ollut, kaikesta olen selvinnyt, taas on tosi vaikeaa, mutta olen oppinut ottamaan elämän elämänä.
      Olen lapsesta lähtien ollut hyvin herkkä, olisi varmaan ollut voimakkaita taipumuksia selvänäköisyyteen. Olen tietoisesti sulkenut asian pois mielestäni.
      Aina ei voi mitään, minulle ilmestyy joku, "suojelusenkeli" , se enteilee suuria vaikeuksia. On joskus myös estänyt katastrofin.
      En missään tapauksessa halua olla noiden asioiden kanssa tekemisissä, mutta en aina pysty estämäänkään.

• povaamaan edes rahasta? Omituista,,,,, etkai antanut heti alkuun vääriä "singnaaleja" itsestäsi ? olet sitä mieltä että sinulla voisi olla taipumusta nähdä asioita. Kokeilehan asiaa! Ja kerro meillekin.
        Kerro siitä estämästäsi katasrofista !

• En ymmärrä'
        monica kirjoitti:

povaamaan edes rahasta? Omituista,,,,, etkai antanut heti alkuun vääriä "singnaaleja" itsestäsi ? olet sitä mieltä että sinulla voisi olla taipumusta nähdä asioita. Kokeilehan asiaa! Ja kerro meillekin.
        Kerro siitä estämästäsi katasrofista !

Antanut mitään singnaaleja, voi olla että tiedostamattani.
        Nämä asiat ovat mielestäni peloittavia. Katastrofista sen verran että jokin olento herätti minut kesken unien, istuin sängyn laidalla, ihmettelemäsä että kuka tuo on, jotenkin epätodellinen, oli kevät kello noin neljä aamulla.
        Jotenkin vain sain selvää mitä minulle yritettiin kertoa: "Mene heti liiteriin". Pystyin estämään itsemurhan, jos olisin minuutinkaan myöhästynyt niin se olisi tapahtunut.
        Tämä on totta, olen selittänyt asian alitajunnalla, jos olin epäillyt jotain tapahtuvaksi vaikka tietämättäni.
        Kirjoitin tästä kerran eräälle toiselle palstalle yksityiskohtaisemmin.
        Samoin on käynyt suurten vaikeuksien edellä, olento on aivan tavallisen ihmisen näköinen mutta on jotenkin läpikuultava.
        Olen realisti, jalat maassa tyyppi, en ole edes uskovainen. Eikä ole ollut mielenterveysongelmia.

• En ymmärrä' kirjoitti:

Antanut mitään singnaaleja, voi olla että tiedostamattani.
        Nämä asiat ovat mielestäni peloittavia. Katastrofista sen verran että jokin olento herätti minut kesken unien, istuin sängyn laidalla, ihmettelemäsä että kuka tuo on, jotenkin epätodellinen, oli kevät kello noin neljä aamulla.
        Jotenkin vain sain selvää mitä minulle yritettiin kertoa: "Mene heti liiteriin". Pystyin estämään itsemurhan, jos olisin minuutinkaan myöhästynyt niin se olisi tapahtunut.
        Tämä on totta, olen selittänyt asian alitajunnalla, jos olin epäillyt jotain tapahtuvaksi vaikka tietämättäni.
        Kirjoitin tästä kerran eräälle toiselle palstalle yksityiskohtaisemmin.
        Samoin on käynyt suurten vaikeuksien edellä, olento on aivan tavallisen ihmisen näköinen mutta on jotenkin läpikuultava.
        Olen realisti, jalat maassa tyyppi, en ole edes uskovainen. Eikä ole ollut mielenterveysongelmia.

siis olio on ihmisen näköinen mutta läpikuultava, kerroppa vielä, millätavoin hän herätteli sinua ja kuinka se asian ilmaisu tapahtui, että tiesit liiteriin lähteä? Oletko useamminkin nähnyt tämän olion ja tapahtuuko se aamuyöllä aina? Onkotämä kohtaaminen pitkäaikainen, ja viimeiseksi, kuinka kauan se on ilmestynyt sinulle? On senverran mielenkiintoista että pitää kysellä???

• <<>>
        monica kirjoitti:

siis olio on ihmisen näköinen mutta läpikuultava, kerroppa vielä, millätavoin hän herätteli sinua ja kuinka se asian ilmaisu tapahtui, että tiesit liiteriin lähteä? Oletko useamminkin nähnyt tämän olion ja tapahtuuko se aamuyöllä aina? Onkotämä kohtaaminen pitkäaikainen, ja viimeiseksi, kuinka kauan se on ilmestynyt sinulle? On senverran mielenkiintoista että pitää kysellä???

Eräänä aamuyönä 4-5 välillä heräsin aivan kuin joku olisi herättänyt.
        Miehen sänky oli vastakkaisella senustalla. Miehen sängyn yläpuolelle oli kumartuneena olento, katsoin tarkemmin se oli läpikuultava, takana oleva seinävaate näkyi läpi. Ensin luulin että näen unta vaikka tunsin olevani hereillä.
        Olento alkoi siirtyä sänkyni viereen, istuin sängyn laidalla. Nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että siitä tietää näkeekö unta, tuntui yhä siltä että olen hereillä.
        Olento seisoi ehkä minuutin verrana paikallaan ja katseli minua, oli aivan tavallisen pienehkön naisen näköinen.
        Sitten kuulin jollain tavalla vaikka ääntä ei kuulunutkaan että "Mene liiteriin."
        Katsoin miehen sänkyyn päin, se olikin tyhjä, sillä välin olento oli hävinnyt.
        Läksin saman tien katsomaan liiteriin, siellä oli mies naru kädessä nousemassa pölkylle, aikomuksena tappaa itsensä.
        Kysyin mitä sinä teet, hän ikäänkuin havahtui ja yritti olla kuin mitään outoa ei olisikaan tapahtunut.
        Jos olisin myöhästynyt muutaman minuutin olisi mies ollut vainaa.
        Sama olento näyttäytyi toisen kerran muutaman vuoden kuluttua, kello oli kymmen yli viisi aamulla, katsoin kun kello oli vastapäisellä seinällä.
        Olento vain katseli liikahtamatta, en pelännyt, vaikka jälkeenpäin karmikin kun sain kuulla että minua todella paljon kiusannut henkilö oli kuollut juuri samaan aikaan.
        Kerran hän näytti minulle kaikki kuolleet rakkaani, he olivat onnellisia kirkkaassa valossa, tunsin suurta rauhaa ja hyvää oloa. Kuolemanpelko hävisi hyvä olo jatkui kauan jälkeenpäin, tästä en tiedä oliko unta, rauhaisa hyvä olo oli kuitenkin todellista.
        Vaikeuksien edellä olen nähnyt olennon, vuorokaudenajalla ei ole ollut merkitystä, näin on käynyt telkkaria katsellessa.
        Onneksi on heti vuosi aikaa viimeisestä kerrasta. En itsekään tiedä mitä uskoa.

• <<>> kirjoitti:

Eräänä aamuyönä 4-5 välillä heräsin aivan kuin joku olisi herättänyt.
        Miehen sänky oli vastakkaisella senustalla. Miehen sängyn yläpuolelle oli kumartuneena olento, katsoin tarkemmin se oli läpikuultava, takana oleva seinävaate näkyi läpi. Ensin luulin että näen unta vaikka tunsin olevani hereillä.
        Olento alkoi siirtyä sänkyni viereen, istuin sängyn laidalla. Nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että siitä tietää näkeekö unta, tuntui yhä siltä että olen hereillä.
        Olento seisoi ehkä minuutin verrana paikallaan ja katseli minua, oli aivan tavallisen pienehkön naisen näköinen.
        Sitten kuulin jollain tavalla vaikka ääntä ei kuulunutkaan että "Mene liiteriin."
        Katsoin miehen sänkyyn päin, se olikin tyhjä, sillä välin olento oli hävinnyt.
        Läksin saman tien katsomaan liiteriin, siellä oli mies naru kädessä nousemassa pölkylle, aikomuksena tappaa itsensä.
        Kysyin mitä sinä teet, hän ikäänkuin havahtui ja yritti olla kuin mitään outoa ei olisikaan tapahtunut.
        Jos olisin myöhästynyt muutaman minuutin olisi mies ollut vainaa.
        Sama olento näyttäytyi toisen kerran muutaman vuoden kuluttua, kello oli kymmen yli viisi aamulla, katsoin kun kello oli vastapäisellä seinällä.
        Olento vain katseli liikahtamatta, en pelännyt, vaikka jälkeenpäin karmikin kun sain kuulla että minua todella paljon kiusannut henkilö oli kuollut juuri samaan aikaan.
        Kerran hän näytti minulle kaikki kuolleet rakkaani, he olivat onnellisia kirkkaassa valossa, tunsin suurta rauhaa ja hyvää oloa. Kuolemanpelko hävisi hyvä olo jatkui kauan jälkeenpäin, tästä en tiedä oliko unta, rauhaisa hyvä olo oli kuitenkin todellista.
        Vaikeuksien edellä olen nähnyt olennon, vuorokaudenajalla ei ole ollut merkitystä, näin on käynyt telkkaria katsellessa.
        Onneksi on heti vuosi aikaa viimeisestä kerrasta. En itsekään tiedä mitä uskoa.

Tuntuu uskomattomalta, yksi kysymys vielä,,,, oletko aina ollut yksin kun ilmestys on tullut ???? älä nyt mieti sitä asiaa liankanssa, ota se harmittomana hauskana tapahtumana,,,,, jos voit.

Katsos jos liiaksi miettii ja uskoo johonkin, niin sitä voi jopa nähdäkkin. Mielikuvitus on sellainen. En halua epäillä näkyjäsi ollenkaan mutta, on otettava huomioon että, valot ja varjot luo omia kuviaan,

ja vaistokin teetättää ihmeitä, olethan kuullut sanonnan, minä vaistosin sen!

Koetan hakea luonnollita selitystä asioille.

• Joka uniin uskoo...
        monica kirjoitti:

Tuntuu uskomattomalta, yksi kysymys vielä,,,, oletko aina ollut yksin kun ilmestys on tullut ???? älä nyt mieti sitä asiaa liankanssa, ota se harmittomana hauskana tapahtumana,,,,, jos voit.

Katsos jos liiaksi miettii ja uskoo johonkin, niin sitä voi jopa nähdäkkin. Mielikuvitus on sellainen. En halua epäillä näkyjäsi ollenkaan mutta, on otettava huomioon että, valot ja varjot luo omia kuviaan,

ja vaistokin teetättää ihmeitä, olethan kuullut sanonnan, minä vaistosin sen!

Koetan hakea luonnollita selitystä asioille.

Enkä uskovainen. Olen unohtanut koko asian välillä, en päästä noita ajatuksiini. Voi olla että olen ollut jonkinlaisessa unitilassa, ihmisen aivot ovat monimutkaiset. Painostava tunnelma voi välittyä tietoisuuteen monella tavalla.
        Ei ole pelkoa että jäisin koukkuun näihin näkyihin, olen normaalisti hyvin realistinen ihminen.
        Olen ollut yksin joka kerta, kissa reagoi oudosti kerran kun sattui paikalle, sekin voi hermostua minun hämmennykseeni.
        Mutta joka kerta on elämäntilanne ollut hyvin vaikea tai on ollut vaikeuksia tulossa. Kai alitajuntani tekee työtä tietämättäni.
        Kirjoittelin asiasta kun luin viestiketjua ja se toi asiat mieleeni, ajattelin olisiko muitakin "höppänitä". Jo lapsena "näin" kaikenlaista.
        Olen pärjännyt elämässäni hyvin, joutunut ottamaan paljon vastuuta, ei nuo asiat ole minun normaalia elämääni haitanneet.
        Ei tämä olento ole koskaan, yhtä kertaa lukuunottamatta, muuta kuin seissyt noin metrin päässä paikallaan katsellen minua. Kerran hän käski mennä katsomaan miestä liiteriin.
        Lopetan asian ajattelemisen ja siitä kirjoittamisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe