firefox uusi kirjanmerkkipalkki

böööööö

saakohan tuohon firefoxiin uutta kirjanmerkkipalkkia toiselle riville kun yksi rivi ei enään riitä.

10

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjanmerkkipalkkia

vaan laita vasemmalle sivupalkki pystyyn ja kirjanmerkit siihen.
      FF:ssä on tuo ominaisuus ja se on laajakuvanäytöllä huomattavasti
      kätevämpi.

• Tomi ....

Kerrot ettei yksi kirjanmerkkipalkki riitä. Miten olet järjestänyt kirjanmerkit? Kaikki viittaa siihen, että sulla on yhdessä kirjanmerkissä vain yksi web-sivu? Jos näin on niin lisää kirjanmerkkipalkkiin kansio ja nimeä se haluamallasi tavalla. Esim: Sanomalehdet, Viihde jne. Noihin kansioihin keräät sitten haluamasi web-sivut.
      Mulla on 19 tuumainen näyttö ja kansioita mahtuu näkyville 16 kappaletta ja jos niitä pitää olla enemmän, niin kirjanmerkkipalkin oikeaan reunaan ilmestyy kaksoisnuoli, mitä klikkaamalla aukeaa pudotusvalikko mahdollisia lisäkansioita varten.

• optiosanktio1

Minä samoilla linjoilla Tomin kanssa. Mun 19" näytössä on 17 pikku kuvaketta ja 8 kansiota ja tilaa on vasta puolet käytetty.
        Monissa osotteissa on osoitteen edessä se pieni kuvake jos sen perusteella oppii tunnistaa niin nimen voi voistaa jolloin jää pelkkä kuvake symboloimaan mikä sivu sen takaa löytyy. Minulla toiminut jo näin vuosia.

• Terbbbba

Noko se niin vaikea kertoa jollain että saako vai ei? Kiinnostas itelläkin kyseinen asia

• Tarkkkkkkkka

Ei saa

• safarikäyttäjä

Safari on tässä kohtaa paras. Mulla on kirjanmerkkipalkissa n. 40 linkkiä. Ei tarvi jakaa mihinkään kansioihin, muuta kuin viimeinen, josta löytyy harvoin tarvittavia. Muiden selainten väkisin sinne väleihin tunkemat kuvakkeet ovat enimmäkseen turhia. Aiemmin Firefoxissa mullakin oli palkissa vain kansioita plus pari useimmin käytettyä suoraan, juuri tuon tilaongelman takia.

• optiosanktio1

Tarpeita on monenlaisia, kaikilla ei ole tarvetta esim saada mahtumaan 40 suoraa linkkiä. Joku pärjää muutamalla minä pärjään 16 ja tarvittaessa toinen mokoma mahtuis jos olis päivittäin käytettäviä.

Minulla Firefox-selain ja näytön resoluutio 1920x1050. Näytön resoluutiostakin se johtyy minkä verran sinne niitä saa sopimaan. Eiköstä vaan niin ole Safarikäyttäjä..??

• safarikäyttäjä
        optiosanktio1 kirjoitti:

Tarpeita on monenlaisia, kaikilla ei ole tarvetta esim saada mahtumaan 40 suoraa linkkiä. Joku pärjää muutamalla minä pärjään 16 ja tarvittaessa toinen mokoma mahtuis jos olis päivittäin käytettäviä.

Minulla Firefox-selain ja näytön resoluutio 1920x1050. Näytön resoluutiostakin se johtyy minkä verran sinne niitä saa sopimaan. Eiköstä vaan niin ole Safarikäyttäjä..??

No minulla näytön resoluutio on tavallisesti 1680x1050. Firefoxissa on melkein samat kirjanmerkit ja siinä näkyviin mahtuu vain n. 27 kpl. Safariin mahtuisi kirjanmerkkejä lisääkin, kun ikkuna on koko näytölle levitettynä. Eipä tarvitse erotella päivittäin tai kuukausittain käytettäviä sivuja toisistaan. Kun pitää lisätä uusia, niin yhdellä silmäyksellä voi poistaa palkista tarpeettomia. Kansioissa on sekin huono puoli, että aikaa myöten tarpeettomiksi tulevat sivut jäävät poistamatta. Mielestäni on usein myös kätevämpää kirjoittaa suoraan osoiteriville muutama merkki ja valita sivusto siitä, kuin hakea linkki kansioiden takaa.

• optiosanktio1

Tuohan on kätevää että silmäys riittää tiedon poistamiseen.
        Firefoxissa tarvitsee klikata tietoa ja sitten vahvistaa poisto toisella klikkauksella. Yhtä helppoa tai vaikeaa se on tehdä kansioistakin.

Minulla ei ole kansioihin jäänyt sellaisia kirjanmerkkejä mitkä ovat jo vanhentuneet tms. Laiskalle ihmiselle niitä varmaan kertyy mutta minä poistan heti jos huomaan että sivua ei enää löydy tai sivu saanut uuden osoitteen jolloin vaihdan sen tilalle nykyisen, ei se sen vaikeampaa ole.

Jokainen tietenkin tekee asiat resurssiensa mukaan omasta lähtökohdistaan, näin se vaan menee.

• jklkg

(todella järkevää keskustella aiheesta vm 2010?)

Minulla on niin iso kasa kirjanmerkkejä, ettei tulisi edes mieleen miettiä jotain uusia palkkeja. Kansiossa ne pysyy edes jossain järjestyksessä.

Kirjanmerkkipalkissa on tällä hetkellä 8 kansiota 7 irtonaista kirjanmerkkiä useimmin avattujen linkki. Kirjanmerkkivalikossa on 11 kansiota ja suunnilleen saman verran irtonaisia. Jossain kansiossa on alakansioitakin.

Osa kirjanmerkeistä ja kansioista on pysyviä, osa vaihtuu tarpeen mukaan. Kun joku projekti on kesken, siihen liittyvät linkit on kätevä laittaa aina omaan kansioon, joka on helppo poistaa sitten kun sitä ei enää tarvita. Useimmin tarvitut kirjanmerkit on palkissa, valikon puolella on sitten enemmän arkistotyyppistä, harvemmin tarvittua linkkiä. Ne linkit on kuitenkin kätevämpi hakea sieltä valikosta kuin lähteä haarukoimaan esim. googlella, että missäs se olikaan se näppärä ohje aiheesta X...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      410
      2729
    2. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      593
      2222
    3. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      2144
    4. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      41
      1957
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      65
      1483
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1344
    7. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      132
      1201
    8. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      152
      1167
    9. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1162
    10. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe