On niitä ollut lumisia talvia ennenkin, ennen ilmaston muutosta, mutta ei koskaan tällaista avuttomuutta junaliikenteen kanssa..
Muistan joskus -50-luvulla, kun olin opiskelijana Helsingissä niin lunta oli paljon ja junien puskureissa aura. Lisäksi ratoja ja varmaan vaihteita myös lakaistiin niin että luudat vain huiskivat.
Nyt ei kelpaa kuin turvakoulutettu työntekijä. Varmaan sellaisiakin on maassa pilvin pimein. Armeija voisi antaa nuorille sellaisen koulutuksen, niin olisi siitäkin ajasta jotain hyötyä.
Junaliikenteen katastrofi
2
320
Vastaukset
- adfadsfasdf
Kuule, ei sinne passaa laittaa raiteille mitään pitkäaikaistyöttömiä ja huumehörhöjä luudan kanssa touhuamaan. On kohta monta ruumista, kun nämä sekolevat itsensä junan alle.
- Reservin kirjuri
Ovatko armeijassa palvelevat varusmiehet ja heidän esimiehensä "pitkäaikaistyöttömiä" ja "huumehörhöjä"?
Puolustusvoimien olisi syytä kouluttaa edes osa varusmiehistä niinkin arkiseen ja todelliseen kriisinhallintatehtävään kuin lumenluonti. Kussakin joukko-osastossa (varuskunnassa) toimii erillinen hälytyskomennuskunta, jonka tehtäväkenttä voidaan määritellä erityisen tilanteen ja tarpeen mukaan hyvin lyhyellä varoitusajalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19911814
- 585559
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462867Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k172590- 422479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131921- 381775
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71747