Piipertäjistä

Ei tarhaaja

Turkistarhaus tuo rahaa Suomeen. Tarhauselinkeino työllistää ja lähes koko tuotanto myydään ulkomaille. Onko olemassa toista näin kannattavaa elinkeinoa. Nyt nuo piipertäjät (jopa ministeritasolla) yrittävät köyhdyttää suomea yrittäessään ajaa alas tämänkin elinkeinon. Todella vastuutonta! Ymmärtäisin piipertäjien vaatimukset, mikäli nämä vastaavasti kieltäytyisivät vastaanottamasta yhteiskunnan tarjoamia etuuksia. Luulen heidän kuitenkin nauttivan surutta muiden tuottamasta hyvinvoinnista. Tuskinpa heillä muuten olisi varaa parhaaseen työaikaan kulkea kaduilla mieltään osoittamassa. En ole tarhaaja, mutta toivotan jaksamista kaikille tarhaajille. Teette arvokasta työtä, olkaa siitä ylpeitä.

6

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi Maalta

Asiallisesta viestistä. Täyttä asiaa. Herääkin kysymys: Eikö eläin saa sairastaa? Meillä sonni loukkasi kerran jalkansa ja se siirrettiin toipumaan erilliskettaan. Eläinlääkäri kävi,arvioi ja antoi antibioottia ja kipulääkettä.Sovittiin, että jos ei parannusta seuraavaan viikkoon mennessä näy,lopetetaan. No, ei lopetettu vaan sonni parani,ajan kanssa sekä kokoajan kipulääkitys päällä. Silloin,kun se sairasti olisi aktivistit saaneet hyviä kuvia, turvonneesta jalasta. Ja minä menettänyt maineeni,koska olen huono ja välinpitämätön sonninkasvattaja.Siis, eikö eläin saa sairastaa? Entä ihminen,pitääkö hänetkin lopettaa,kun on kovat kärsimykset,esim.syövän loppuvaiheessa?

• tarhurin naapuristi

Julkase tuo keskipohjanmaa lehdessä.

• annamarjaleena

Asiaa,jussi! Mut ei piä unohtaa,et maassamme todella on kehnoja miehiä ja naisia, ne ei elukoitten oloista piittaa.Muistatteks ku oli mediassa juttuu siitä kuin vesiputket oli jäätyneet lehmiltä,nii isäntä ei ollu viittiny sulattaan,niin oli nauta parat kuolleet sit janoon. En ymmärrä, oliko ennen sellaista,pientilallisilla esm.? Mä muistan mummolan karjan,mummoha kyykki siellä navetallaan,aamuin päivin ja illoin ja ennen nukkuun menooki,kävi iltatarkastuksella.Sellanen olo,et ennen hoitivat kaikkia tuotantoelukoita hyvin.Ei kukaan puhunu et ois joku rääkänny. Hevosia käytettiin kovassa tukkiajossa,oliko se rääkkäämistä,en tiijä,mut se oli, ku niitä vietiin rintamalla. Oon kuvii nähny,eikä ole kaunis näky.

• Mykkyrä@
        annamarjaleena kirjoitti:

Asiaa,jussi! Mut ei piä unohtaa,et maassamme todella on kehnoja miehiä ja naisia, ne ei elukoitten oloista piittaa.Muistatteks ku oli mediassa juttuu siitä kuin vesiputket oli jäätyneet lehmiltä,nii isäntä ei ollu viittiny sulattaan,niin oli nauta parat kuolleet sit janoon. En ymmärrä, oliko ennen sellaista,pientilallisilla esm.? Mä muistan mummolan karjan,mummoha kyykki siellä navetallaan,aamuin päivin ja illoin ja ennen nukkuun menooki,kävi iltatarkastuksella.Sellanen olo,et ennen hoitivat kaikkia tuotantoelukoita hyvin.Ei kukaan puhunu et ois joku rääkänny. Hevosia käytettiin kovassa tukkiajossa,oliko se rääkkäämistä,en tiijä,mut se oli, ku niitä vietiin rintamalla. Oon kuvii nähny,eikä ole kaunis näky.

Mutta muistakaa,että ketut ei kuulu häkkiin. Naudat ei kuulu parteen. Eläimet luotiin vapauteen. Ihminen halusi alistaa ja hallita eläintä.Eläin alistui. Voin pahoin, aina kun kuulen ja näen senkaltaista,missä eläimet kärsii IHMISTEN takia!!! Esim. koira,ihmisen ystävä. Vuositolkulla kettingissä,elämänsä loppuun asti.

• doGGystyle
        Mykkyrä@ kirjoitti:

Mutta muistakaa,että ketut ei kuulu häkkiin. Naudat ei kuulu parteen. Eläimet luotiin vapauteen. Ihminen halusi alistaa ja hallita eläintä.Eläin alistui. Voin pahoin, aina kun kuulen ja näen senkaltaista,missä eläimet kärsii IHMISTEN takia!!! Esim. koira,ihmisen ystävä. Vuositolkulla kettingissä,elämänsä loppuun asti.

Elää elämänsä onnellisempana kuin ituhipin gerbiili.. Ekovihreät eivät ymmärrä, että lainsäädännön ja voimakkaan riistavietin takia metsästyskoiraa ei voi pitää irti määrättyinä ajanjaksoina.. Muuten koiranomistaja saa tuta suomalaisen lainsäädännön oikeudenmukaisuuden ja istuu elinkautisen koiransa tappaman räkättirastaan poikasen vuoksi, kun taas ituhippi pääsee ehdollisella raiskattuaan teinitytön..

• Eikä piipertäjäkään

Tuohan rikollisuuskin rahaa suomeen. Kyllä asioita pitää voida ajatella eettisesti. Ei pelkkä rahan luonti voi olla edellytys elinkeinolle. 80 prosenttia turkiksista käytetään somisteisiin! Siis koristeisiin? Huom, koristeisiin? tarvitaanko me oikeasti turkiskoristeita. Jos ei tarvita niin heti voidaan ainakin vähentään turkistarhausta 80 prosentilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      27
      2684
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2632
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      34
      2081
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2043
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      400
      1557
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1123
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259