Voi että mä inhoan tätä piinaviikkoa...Outoja oireita riittää lähes joka kerta. Tuntuu, ettei uskalla tehdä oikein mitään, ettei vahingoittaisi mahdollista "alkua". Nyt puolen vuoden yrityksen jälkeen on jo tottunut siihen, että kyllä ne menkat sieltä taas alkavat. Pieni toivo kuitenkin itää, vaikka ehkä nyt jo pitäisi käsittää, että ei tärppää.
Piinaviikko
20
2752
Vastaukset
- p11n1s
Täällä piinaillaan myös. Ihan samoissa fiiliksissä. Menkat nyt 2 päivää myöhässä ja oireita on jakaa vaikka jokaikiselle naiselle maailmassa, on rintojen aristusta, "kuumetta" jo toista viikkoa, mahaa nippailee ja möyrii, turvotusta, ummetusta, mielialanvaihteluita. Ja vielä viikko sitten oli satavarmasti raskaana omasta mielestäni. Testit näyttää negaa ja nyt tuntuu siltä että alkaispa ne menkat edes että tapahtuis JOTAIN ja tietäis missä mennään. Tää on vasta neljäs yrityskierto ja oletettu valeraskaus meillä. Mistä sais ostaa kärsivällisyyttä ?
- nånna
Täällä myös viisi kuukautta toivon ja epätoivon vuoristorataa taivallettu. Menkkojen pitäis alkaa to - pe. Oireissa löytyy laidasta laitaan ihan kaikkea... vai löytyykö?
Siis aivan kamalaa, kun terve nainen ei voi olla edes varma siitä, että onko tuo kaikki "oireilu" vain kuvittelua, vai todellista... Jospa kummin nyt ois...:)- Kerdsi
Kyllä se kärsivällisyys kasvaa yrityksien ja pettymysten myötä, kun ei ole vaihtoehtoja.
Nimimerkillä 4 vuotta yrittänyt..ja toivo mennyt! - lgki
Kerdsi kirjoitti:
Kyllä se kärsivällisyys kasvaa yrityksien ja pettymysten myötä, kun ei ole vaihtoehtoja.
Nimimerkillä 4 vuotta yrittänyt..ja toivo mennyt!Itsekin jo hetken toivoin, että olisko tärpännyt. Mutta ei, nyt tuttu kipuilu aluillaan, pettymys taas kova. Takana 8v. hoitoja, ja kauan odotettu esikoinen nukkuu tuolla vauvan untaan (ikää 8kk). Tunnen itseni vähän kiittämättömäksi kun toistakin vielä toivon, mutta.. Näin se vaan menee. Itku taas vaan tuli, ei se auta.. Esikoisen syntymän jälkeen tätä kestää onneksi enää vain sen päivän, lopulta on kuitenkin vaan niin paljon mistä olla kiitollinen.. Nyt vaan harmittaa silti. :(
Toivottavasti en pahoittanut tällä kenenkään mieltä, tiedän millaista se on kun odottelee eskoistaan pitkään....
Jaksamista ja hyvää onnea matkaan muille kuitenkin!! - Ikgi
lgki kirjoitti:
Itsekin jo hetken toivoin, että olisko tärpännyt. Mutta ei, nyt tuttu kipuilu aluillaan, pettymys taas kova. Takana 8v. hoitoja, ja kauan odotettu esikoinen nukkuu tuolla vauvan untaan (ikää 8kk). Tunnen itseni vähän kiittämättömäksi kun toistakin vielä toivon, mutta.. Näin se vaan menee. Itku taas vaan tuli, ei se auta.. Esikoisen syntymän jälkeen tätä kestää onneksi enää vain sen päivän, lopulta on kuitenkin vaan niin paljon mistä olla kiitollinen.. Nyt vaan harmittaa silti. :(
Toivottavasti en pahoittanut tällä kenenkään mieltä, tiedän millaista se on kun odottelee eskoistaan pitkään....
Jaksamista ja hyvää onnea matkaan muille kuitenkin!!Ei ne sitten tulleetkaan. Kp 40 menossa, 2 negatiivista testiä... Hö.. Lämmöt kans koholla ja flunssainen olo ja palelee. Eikä flunssaakaan ole! Enkä sinänsä edes stressaa, toi esikoinen vielä kuitenkin niin pieni ja mittamattoman arvokas lahja jo sekin!! Harmittaa vaan kun pitäisi muutaman päivän vierailullekin lähteä kun ei sitten yhtään osaa sanoa koska tulee. Ja alkavat aina täysiä ensi hetkestä! :( Nyt on tilanne jo se, ett ihan sama miten päin on, kunhan jotakin tapahtuisi.... Esikoisesta plussaa kp 65, oli vaan tullut ovis poikkeuksellisesti ihme aikaan. No, yleensä en edes ovuloi.... Vielä kp 58 oli negaa. Ja selvisi, ett suunnilleen viikolla 1 näytti siis sen plussan. Pieni toive vielä olemassa ett josko kävisi sit samalla lailla..... Tää epätietoisuus vain syö...
- yritystä kans
Ihan samat fiilikset kuin mulla! On ollut kaikenlaista nipistelyä alavatsalla eikä aiemmin ole ollut. Menkkojen piti alkaa eilen ja pelkään myös tuota ettei tee mitään pilatakseen mahdollista onnistumista. Meillä kans yli puolen vuoden yritys ja aina ne menkat on alkaneet. Tänään tuli haamuplussa, mutta ihan pieniä tuttuja oireita lievempinä et menkat alkais. Voiko niitä menkkojen oireita siis olla, vaikka olisi raskaana?
- Ikgi
Oli mulla koko raskausajan, eli ei syytä huoleen. Ja hei mikä on haamuplussa?? Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa ollut vain haalea viiva vaikka hormonit sieltä korkeimmasta päästä... Kyllä se totta on! Nyt vaan toivotaan että pysyy alku kyydissä! :) Mulle ekalla kerralla sanoivat (soitin asiakaspalveluun) ettei viivan vahvuudella mitään merkitystä (apteekin testi). Jostakin muusta sain suurennuslasilla havaittavan viivan (siis näkyi niin, niin heikosti että luulin kuvittelevani vain) ja silloin alkoivat kk:t. Oli kuulemma just ennen kk:a sen verran hormoniarvot korkealla vaikkei raskaus alkanutkaan. Näin sen selittivät.
- Toinen haaveissa
Piinaviikko täälläkin menossa. Menkkojen oletettu alkamispäivä 5.3. Oviksen siis bongasin kp 16 Clearbluen digitaalisella ovistestillä. Aika tarkkaan 24 h:n päästä plussasta, tuntui pistävää tuntemusta oikeassa munasarjassa. Viime viikonlopusta saakka ollut hyvin kova paineen tunne alavatsalla ja jopa kosketusarkuutta. Tiistaina eli kp 22 alavatsakivut olivat kovat, sellaista kramppimaista kipua..jouduttiin jopa sekstailu keskeyttämään, kun niin paljon sattui.. Tämän jälkeen on pikkuhiljaa alkanut etova olo ja nyt kolme päivää ollut päänsärkyä. Alavatsalla on koko ajan enemmän tai vähemmän tuntemusta, muutaman kerran olen tuntenut vihlaisukipua. Kovasti olisi lupaavat oireet, tällaista kun ei ole koskaan aiemmissa kierroissa ollut... Kovasti haluaisi testata, mutta ei siinä mitään järkeä vielä ole eikä mitään näyttäisikään, kun on vielä viikko menkkojen alkuun... Taustaa sen verran, että ollaan miehen kanssa molemmat 28-v ja yksi lapsettomuushoidoilla aikaan saatu rakastakin rakkaampi poika 2,5 v. Yritystä ja hoitoja esikoisesta oli yht. 3,5 vuotta. Diagnoosina tuolloin mulla PCO. Lapsen syntymän jälkeen tehdyissä ultrissa ei PCO:ta ole enää todettu, mutta kierrot mulla silti epäsäännölliset. Nyt kakkosen yritystä 2 vuotta, kolmas Terolut-kuuri menossa. Tähän saakka olen jo monesti luullut olevani raskaana, mutta testit aina negaa. Nyt siis aivan erilaiset tuntemukset ja olo, että olen satavarmasti raskaana..Jos en ole, niin taas tiputaan kovaa ja korkealta =(
Pitkä sepustus, mutta pakko oli kirjoittaa =) Ilmoittelen, miten käy!
Tsemppiä ja onnea muillekin!!- Toinen haaveissa
Nyt on sellainen olo, ettei taaskaan ole tärpännyt..=( Pari testiä tehnyt, mutta negatiivista pukkaa..tosin tänään menossa 30/31, joten mahiksia on vielä...Oireista sen verran, että edelleen vatsaa juilii ja alaselkää kivistää. Nännit on ihan sika-arat, finnejä ei ole tullut (mitä tulee aina ennen menkkoja) ja lämpö on edelleen 36.5-36.9 (norm. 35.8-36.3)... Pahoinvointia ei enää ole...Jotenkin on vaan taas tipahtanut maan pinnalle ja alkanut miettimään, että ei me vieläkään onnistuttu...pitää varmaan saada tuo mies puhuttua taas lapsettomuushoitoihin...=( Mutta toisaalta sain esikoisestakin plussan vasta viikolla 5 6, joten toivotaan vielä =)
Mites muilla? - Toinen haaveissa
Toinen haaveissa kirjoitti:
Nyt on sellainen olo, ettei taaskaan ole tärpännyt..=( Pari testiä tehnyt, mutta negatiivista pukkaa..tosin tänään menossa 30/31, joten mahiksia on vielä...Oireista sen verran, että edelleen vatsaa juilii ja alaselkää kivistää. Nännit on ihan sika-arat, finnejä ei ole tullut (mitä tulee aina ennen menkkoja) ja lämpö on edelleen 36.5-36.9 (norm. 35.8-36.3)... Pahoinvointia ei enää ole...Jotenkin on vaan taas tipahtanut maan pinnalle ja alkanut miettimään, että ei me vieläkään onnistuttu...pitää varmaan saada tuo mies puhuttua taas lapsettomuushoitoihin...=( Mutta toisaalta sain esikoisestakin plussan vasta viikolla 5 6, joten toivotaan vielä =)
Mites muilla?menkat alkanut. Nyt menossa kp 32/31...eilen illalla olin ihan varma, että menkat alkaa, kun vatsa niin paljon kipuili, mutta nyt ei taas mitään...ja rinnatkin hieman aremmat kuin aiemmin, vatsan toiminta normaalia hitaampaa..ja huomasinpa tuossa, että valkovuotokin on sellaista venyvää (yäk) =) Huomenna aamulla ajattelin testailla taas, toivotaan parast!
- Toinen haaveissa
Toinen haaveissa kirjoitti:
menkat alkanut. Nyt menossa kp 32/31...eilen illalla olin ihan varma, että menkat alkaa, kun vatsa niin paljon kipuili, mutta nyt ei taas mitään...ja rinnatkin hieman aremmat kuin aiemmin, vatsan toiminta normaalia hitaampaa..ja huomasinpa tuossa, että valkovuotokin on sellaista venyvää (yäk) =) Huomenna aamulla ajattelin testailla taas, toivotaan parast!
Eli ei vieläkään plussaa =( Itkettää niin vietävästi...mies ei ymmärrä, sanoi vaan, että "mahdatkohan sä odottaa liikoja, kun noin petyt" !!!!!! Miksi helv***ssä en odottaisi, kun kaksi vuotta ilman ehkäisyä ja vikaa ei enää pitäisi mussakaan olla, ovulaatio testien mukaan tapahtuu ja yritystä on paljon ja ympäri kierron???!!! Miten kroppa vaan voi huijata näin paljon?? Kierto oli aivan erilainen kuin ennen ja olin ihan varma, että nyt tärppäsi... Olenkin miettinyt, että onkohan miehen spermassa tapahtunut muutoksia, vai eikö meidän tavarat vaan sovi yhteen... Yksi lapsi jo onneksi on, ja hänestä saankin turvaa pettymysten hetkillä, rakastamme häntä yli kaiken
- yritystä kans
Menkkojen siis piti alkaa perjantaina mutta niitä ei vieläkään kuulunut. Tein tänään testin todella epäluuloisena ja sieltä tuli niin selkeä plussa kuin vain voi! Upea tunne! Yli puolen vuoden odotuksen jälkeen nyt odotan ja pelkään keskenmenoa... Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
Miten aloittajalle on käynyt?- Aloittaja........
eilen lähes kellontarkasti...En tajua. Kierto on tasan 26 päivää aina. Nyt söin jättihelokkiöljykapseleita, mikä vähän vähensi näitä "raskausoireita". Pakko alkaa hyväksyä se tosiasia, että mussa on jotain vialla. Runsas seksielämä ja 7 kk yritystä, ja silti menkat vaan tulevat. En usko enää itsekään raskautuvani.
- Aloittaja....
Aloittaja........ kirjoitti:
eilen lähes kellontarkasti...En tajua. Kierto on tasan 26 päivää aina. Nyt söin jättihelokkiöljykapseleita, mikä vähän vähensi näitä "raskausoireita". Pakko alkaa hyväksyä se tosiasia, että mussa on jotain vialla. Runsas seksielämä ja 7 kk yritystä, ja silti menkat vaan tulevat. En usko enää itsekään raskautuvani.
kuitenkin Sulle :)! Hienoa, että on tärpännyt.
- Ikgi
Aloittaja........ kirjoitti:
Jos ne niin kellon tarkkaan tulevat niin ehkei vikaa kuitenkaan ole. Ole juoni, menää etelän lämpöön / mökille (jos vaan rahatilanne sallii). Pidätte lomaa jolloin ei tarvitse ajatella koko asiaa... Tiedän monta joilla tärpännyt näin!! :) Jos ei sittenkään onnistu, olette saaneet lepoa alle ja voitte aloittaa hoidot vaikka samantien jos siltä tuntuu (tietenkin selvittelyjen jälkeen). Voimia ja jaksamista ja halauksia!!
- Aloittaja...........
Ikgi kirjoitti:
Jos ne niin kellon tarkkaan tulevat niin ehkei vikaa kuitenkaan ole. Ole juoni, menää etelän lämpöön / mökille (jos vaan rahatilanne sallii). Pidätte lomaa jolloin ei tarvitse ajatella koko asiaa... Tiedän monta joilla tärpännyt näin!! :) Jos ei sittenkään onnistu, olette saaneet lepoa alle ja voitte aloittaa hoidot vaikka samantien jos siltä tuntuu (tietenkin selvittelyjen jälkeen). Voimia ja jaksamista ja halauksia!!
Kiitos hyvistä vinkeistä ja tsemppauksesta! Halauksia!
- KevättäOdotellessa
Sama juttu. Pelkään kuvittelevani taas kaiken. Joskaan tätä mieletöntä valkovuodon määrää ei kait voi kuvitella. Pitäisi odottaa keskiviikkoon asti testiä, ja päässä ei pyöri mitään muuta. Miten saisi ajan kulumaan?
- Jännityskakka
Täällä kanssa odotellaan vielä ens viikko ja sit taas testailee.. toinen kierto ilman pillereitä menossa.. ovis ollut vissiin 1-3 päivä.. toivottavasti nyt tärppää:) ei kyllä vielä mitään oireita mutta hissuksii odotellaan..malttia kaipaa..:)
- meppis
Jännityskakka kirjoitti:
Täällä kanssa odotellaan vielä ens viikko ja sit taas testailee.. toinen kierto ilman pillereitä menossa.. ovis ollut vissiin 1-3 päivä.. toivottavasti nyt tärppää:) ei kyllä vielä mitään oireita mutta hissuksii odotellaan..malttia kaipaa..:)
Tääl on kans taas piinailupäivät menossa, menkkojen pitäis alkaa ens viikon aikana (jos kierto on sama ku viime kuus ni sit keskiviikkona) ja välillä jo tuntui et ois kuukautisten alkua edeltävät oireet mut nyt ne häviskin yht`äkkiä kokonaan pois. On vaan karmee pissahätä koko ajan, mitä ei aikasemmin koskaan ole ollut. Mut enpä usko, et olisin raskaana sillä ei ole mitään raskausoireita ei pahoinvointia, ei vatsan aristusta ei siis niin yhtään mitään muuta ku tuo jatkuva pissahätä.
Meillä "vasta" 2 kk yritystä takana eli aika alussa tässä ollaan ja jos nyt ne menkat ens viikolla alkaa ni sit vaan taas uutta yritystä kehiin. :) ei vielä olla lannistuttu, vaan varauduttukin lähinnä jo heti alusta siihen et tää raskautuminen ei kyl ihan heti välttämättä tapahdu.
Mut nyt vaan jännäillään nää muutamat päivät et tapahtuuko mitään ja alkaako ne kuukautiset sieltä. Tosin hyvin rennosti kuitenkin oon, oon vaan yrittäny kokonaan unohtaa tuon raskautumisasian, oon aatellu sen niin et parempi ku ei stressaa ja mieti koko ajan asiaa vaan antaa asian mennä omalla painollaan. Sillä mitä oon kuullu ni stressaaminen ei ainakaan auta millään tavalla raskaaks tulemista.
- KevättäOdotellessa
Mun lämmöt näemmä pomppii; aamulla matalampi, illalla ihmeen korkea. Keskiviikkona pitäisi alkaa menkat, eilen koitin jo illalla herkkää testiä (tiedän, hölmöä mutta kun ei pysty odottamaan). Roskishaamu senkuin sekoitti ajatuksia ennestään. Piti oikein irroittaa liuska kasettitestistä ja syynäillä valossa. On vain niin varma ettei ne menkat sieltä tule seuraavaan yhdeksään kuukauteen ;)
Mutta seuraavan testin teen aikaisintaan perjantaina. Pitää nyt vain yrittää miettiä muuta, mutta äsken taas itkeskelin synnytyslaitosesittelyä vau.fi:n etusivulla :) Mies kannusti illalla kun sitä testiä syynäilin. "Olishan se mahtavaa mutta odotellaan nyt rauhassa". Miehet on kait vaan kärsivällisempiä. Niitten kun ei tarvii kuunnella kehon oireita, jotka poikkeaa menkkaoireista ihan täysin...
Viikonloppuna katselin tippa linssissä kun mieheni leikki ja riehui siskonsa kaksivuotiaiden tyttöjen kanssa. Miten luontevasti mun miehen syliin sopi pieni lapsi! Miten rauhallinen ja toisaalta hullun leikkisä mun ihana puoliso onkaan. Maailman paras isä siitä tulee :D :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642