Kirjoittaminen vaikeista asioista

Kysely

Uskoisin, että tältä palstalta löytäisin sellaisia henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet/kirjoittavat hyvin vaikeistakin asioista. Kyse voi olla jotain mitä olet kokenut lapsena tai aikuisena ja se on tehnyt sinusta sellaisen kuin nyt olet. Olet kuitenkin selvitynyt niistä. Olet ehkä tuottanut paljon tekstiä, vaikka kyse ei olisi täysin omaelämänkerrallista, niin jotain yhtäläisyyksiä oikeeseen elämään löytyy vaikka tarinan päähenkilö olisi fiktiivinen.

Olisitko halukas näytämään tekstiä ulkopuoliselle? Uskallatko tulla esiin, oli sitten kysymys, mielenterveysongelmista, alkoholismista, vaikka lapsen psyykkisestä sairastumisesta, väkivallasta, elämästä maahanmuuttajana...

Tämä on tällainen alustava tiedustelu, että löytäisinkö haluamani täältä. Laita vähän viestiä, että millaista tekstiä sinulta löytyisi, niin palailen asiaan.

7

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuee

      Mielestäni voisit kertoa hiukan tarkemmin, mitä sinulla on mielessäsi ja miksi näitä tarinoita tai tekstejä kyselet. On eettisesti arveluttavaa houkutella mahdollisesti traumatisoituneita ihmisiä purkamaan mieltään julkisilla palstoilla lainkaan kertomatta, mitä on hakemassa tai tekemässä. Jos esimerkiksi tutkija hakee haastateltavia tai tutkittavia tekstejä, hänen tulee kertoa se avoimesti ja antaa yhteystiedot. Sama pätee toimittajaan tai vastaavaan.

      Toivottavasti kirjoittajat tajuavat suhtautua varauksella tällaisiin pyyntöihin.

      • kysely

        Kritiikki vastaanotettu. Oikeassa olet, kanava lienee huono.

        Mietin parempaa vaihtoehtoa, missä koen järkevämmäksi tuoda lisää faktoja esiin. (Kustannusmielessä ihan ajattelin, saisiko koottua sopivan pinon paperia.)


      • kysely kirjoitti:

        Kritiikki vastaanotettu. Oikeassa olet, kanava lienee huono.

        Mietin parempaa vaihtoehtoa, missä koen järkevämmäksi tuoda lisää faktoja esiin. (Kustannusmielessä ihan ajattelin, saisiko koottua sopivan pinon paperia.)

        Hei!
        Olen kirjoittanut osin omaelämäkerrallisia runoja, joiden pohjana on pitkälti sairastamani masenns. Runoja on luettavissa täällä http://juuri.julmetus.net/


      • Jepeli
        Hilbert kirjoitti:

        Hei!
        Olen kirjoittanut osin omaelämäkerrallisia runoja, joiden pohjana on pitkälti sairastamani masenns. Runoja on luettavissa täällä http://juuri.julmetus.net/

        Noi ovat kauniita ja koskettavia.

        Täytyisi oikein kahlata läpi noita blogeja, siellä on monia niin upeita.


      • Jepeli kirjoitti:

        Noi ovat kauniita ja koskettavia.

        Täytyisi oikein kahlata läpi noita blogeja, siellä on monia niin upeita.

        Kiitos Jepeli! Blogeja tosiaan löytyy joka lähtöön:)


    • zakus

      Mä ehdin jo näyttää otteita nivaskastani kolmelle tunnetulle suomalaiselle naiskirjailijalle ja yhdelle runoilijalle. Seuranneet keskustelut olivat pitkiä ja vaikeita.

      En olisi tätä mielelläni tehnyt, mutta kun tein. Sosiaalisten verkkojen ylläpitäminen ja uusien yhteyksien luominen on minusta hyvin tärkeää elävässä elämässä, sillä nököttäminen päänsä sisällä ei ole tervettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe