Digitaalinen ajopiirturi

amattikuljettaja

Nyt kun nämä digitaaliset ajopiirturit on ollut käytössä jonkin aikaa, niin kysympä että onko sinusta tuntunut siltä että on ollut vaikutusta sinun omaan sosiaaliseen elämään ?

Omalta kohdalta vastaus on: Kyllä

12

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ihan sama kumpi on, ennen vaihdettiin kiekkoa ja nyt vaihdetaan korttia.

• M48Kla

mitä tekemistä piirturinkiekolla tai digikortilla on sosiaalisen elämän kanssa. Tietysti jos ei tarvitsisi kumpaakaan ja älyäisi pysyä ratin takaa pois niin silloin varmasti sosiaalinen elämä paranis.

• Panze

On kai sillä sikäli merkitystä sosiaaliseen elämään, että paperipiirturisen auton kuskin on helpompi järjestää lepotauot kotiin, kuin digipiirturiin ajavan.

• olla...........

jonkin muun alan heppu ?

• uusi-maa

Eipäs tainnut oikein ymmärtää avaajaa, suosittelen asiallista vastausta koska avauksen kysymys on asiallinen ja hyvä !

Digikortti on tervetullutta kamaa, olis vaan saanut tulla 30 vuotta sitten.

• kaukokiitolainen

Kun laittomat päivät piti digin vuoksi rakentaa lailisiksi, niin kaikki on paremmin. Aikaa on jo muksuille, kavereille ja emännälle. Se muutama satanen kuussa, mitä tulot on niiden entisten 120-140 -tuntisten kaksviikkoisjaksojen jälkeen pudonnut on pikku juttu lisääntyneen vapaa-ajan rinnalla. Itseasiassa, yllättävän vähän palkka on laskenut.

Suuri kiitos minulta EU:lle digikortin tulon vuoksi. Ei ole pahvilappuja ikävä.

• olet.............

Aivan sama mielipide.

• M48Kla

teidän vastauksia. Lakihan on sama ajaako kiekkoautolla tai digipiirturilla varustellulla. Itse ajelen molemmilla ja sama työaika laki ainakin minua koskee ainut että kiekkoa pitää vähän tarkemmin seurata taukojen suhteen kuin digiä. Mutta todellakaan ei se töyhön ole vaikkuttanut eikä sosiaaliseen elämään.

• ei ihmettelijä
        M48Kla kirjoitti:

teidän vastauksia. Lakihan on sama ajaako kiekkoautolla tai digipiirturilla varustellulla. Itse ajelen molemmilla ja sama työaika laki ainakin minua koskee ainut että kiekkoa pitää vähän tarkemmin seurata taukojen suhteen kuin digiä. Mutta todellakaan ei se töyhön ole vaikkuttanut eikä sosiaaliseen elämään.

Kyllä minä aiakin ymmärsin aloittajan pointin ja kaukoliitolaisen näkemyksen. Hehän juuri tarkoittivat, että aiemmin teetettyjä laittomia päiviä on työnantaja joutunut rukkaamaan laillisiksi. Enää ei kiekkojen pätkimiset ja repimiset käryltä pelasta. Näin kävi myös minulla. Ennen digiä hommat oli puhdasta orjuutta ja kun kotisohvalle pääsin, niin ei siinä paljoa jaksanut perheen kanssa seurustella. Nyt on asiat paljon paremmin.

Jos kommentoijalla tyäajat on aina ollut laillisia, niin luuletko että kaikilla muillakin on? Ja minä puolestani en ymmärrä yhtään tuota, että kiekkoa pitää tauoilla seurata tarkemmin, kuin digiä??? Sehän on juuri toisinpäin.

• M48Kla
        ei ihmettelijä kirjoitti:

Kyllä minä aiakin ymmärsin aloittajan pointin ja kaukoliitolaisen näkemyksen. Hehän juuri tarkoittivat, että aiemmin teetettyjä laittomia päiviä on työnantaja joutunut rukkaamaan laillisiksi. Enää ei kiekkojen pätkimiset ja repimiset käryltä pelasta. Näin kävi myös minulla. Ennen digiä hommat oli puhdasta orjuutta ja kun kotisohvalle pääsin, niin ei siinä paljoa jaksanut perheen kanssa seurustella. Nyt on asiat paljon paremmin.

Jos kommentoijalla tyäajat on aina ollut laillisia, niin luuletko että kaikilla muillakin on? Ja minä puolestani en ymmärrä yhtään tuota, että kiekkoa pitää tauoilla seurata tarkemmin, kuin digiä??? Sehän on juuri toisinpäin.

semmoisen työpäivän kuin itselle sopii, rikkooko ajoaika lakia tai ei. Eihän työn antaja voi siihen pakottaa. Minusta digistä on helpompi seurata paljonko on ajoaikaa jäljellä ja montako minuuttia taukoa pidetty kuin paperikiekosta ei tarvitse merkitä papereihin milloin aloitti ja milloin lopettaa.
        Ja kun digissä syttyy keltainen vasara niin silloin viimeistään vedetään tien sivuun ja kun se sammuu niin jatketaan.

• pilkunnussija
        M48Kla kirjoitti:

semmoisen työpäivän kuin itselle sopii, rikkooko ajoaika lakia tai ei. Eihän työn antaja voi siihen pakottaa. Minusta digistä on helpompi seurata paljonko on ajoaikaa jäljellä ja montako minuuttia taukoa pidetty kuin paperikiekosta ei tarvitse merkitä papereihin milloin aloitti ja milloin lopettaa.
        Ja kun digissä syttyy keltainen vasara niin silloin viimeistään vedetään tien sivuun ja kun se sammuu niin jatketaan.

on muuten T-kirjain. T = Tachograph. On saarivaltion murretta ja tarkoittaa ajopiirturia... :)

Ja ainakin niissä autoissa millä itse olen ajanut, tuo valo sammuu painamalla piirturin OK-nappia. Silti ei saa heti jatkaa...

• Pokemooni
        pilkunnussija kirjoitti:

on muuten T-kirjain. T = Tachograph. On saarivaltion murretta ja tarkoittaa ajopiirturia... :)

Ja ainakin niissä autoissa millä itse olen ajanut, tuo valo sammuu painamalla piirturin OK-nappia. Silti ei saa heti jatkaa...

No se ei kyllä sammu ok napilla, mutta sammuu kunhan se tauko on pidetty. Ei ainakaan meikäläsen scaniassa. Muistutuksena, jaettu tauko on ensin 15min ja sitten 30 min. Taikka sitten ajoa 4,5 h ja taukoa 45min... jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe