Tarvitsen apua blogin muokkaamisen kanssa !

tyhymä flikka

Hei ja anteeksi tyhmyyteni ja kiitos jos joku vastaa =)
Elikkäs, mulla on blogi bloggerissa mutta en osaa muokata ulkoasua yhtään!
Kaikilla muilla on tosi hienoja nuo "otsikot" joissa lukee tuo blogin nimi esim.

http://everyipossible.blogspot.com/
&
http://givemeeverythingplz.blogspot.com/

mulla on tosi hieno idea tosta otsikosta, mutta en osaa tehä sellasta..
niissä on tollaneinen kuva ja lukee se otsikko miten voin tehä tollasen ??

oon ihan pihalla täst blogista =(
oon katellu netistä noita "taustoja" ja sellasen osaan lataa mutta voiko niitä tehä itse ?
oon surkee tietotekniikas, mutta olis mukavaa jos joku auttais :D ihan seillainen mahdollisimman
"perinpohjainen" ohje olis jees et älyisin ! :D

KIITOS JOS JOKU AUTTAA :)

18

2597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 39ghosts

      se kuva pitää joko tehdä itse jollain kuvanmuokkausohjelmalla, kuvata itse tai ladata netistä jos sattuu sopiva löytymään. Sitten liität siihen tuon tekstin, tosin tuo otsikko taitaa tulla myös automaattisesti siihen kun sen on sinne sivulle kirjoittanut.

      • html

        Bloggerin blogin otsikko ei tule automaattisesti jos sen niin valitsee, ts. tilalle voi laittaa haluamansa kuvan Ulkoasun ylätunnisteen kautta. Käypä visiteeraamassa esim. Mylivesignature jossa voi tehdä otsikon haluamallaan fontilla ja liittää sen suoraan pohjaan läpikuultavana, mahdollisuus tämäkin.

        Tuo ekan linkin otsikko on tehty kuvankäsittelyohjelmalla, jossa kuvaan on lisätty teksti. (Onnistuu ihan vaikka paintillakin!) Tallenna kuva teksteineen koneelle ja lisää blogiisi tuolta Ulkoasuvalikon kautta, klikkaa rasti "tulee otsikon tilalle" tms mitä siinä nyt lukikin, kuitenkin niin ettei otsikko jää jäkyviin kuvan alta.

        Tokan linkin otsikkoa ja koko blogia on muokattu sen verran paljon etten osaa lähteä sitä suoralta kädeltä neuvomaan. Auttaisikohan blogin kirjoittaja jos kauniisti kysyt?


      • tyhymä flikka
        html kirjoitti:

        Bloggerin blogin otsikko ei tule automaattisesti jos sen niin valitsee, ts. tilalle voi laittaa haluamansa kuvan Ulkoasun ylätunnisteen kautta. Käypä visiteeraamassa esim. Mylivesignature jossa voi tehdä otsikon haluamallaan fontilla ja liittää sen suoraan pohjaan läpikuultavana, mahdollisuus tämäkin.

        Tuo ekan linkin otsikko on tehty kuvankäsittelyohjelmalla, jossa kuvaan on lisätty teksti. (Onnistuu ihan vaikka paintillakin!) Tallenna kuva teksteineen koneelle ja lisää blogiisi tuolta Ulkoasuvalikon kautta, klikkaa rasti "tulee otsikon tilalle" tms mitä siinä nyt lukikin, kuitenkin niin ettei otsikko jää jäkyviin kuvan alta.

        Tokan linkin otsikkoa ja koko blogia on muokattu sen verran paljon etten osaa lähteä sitä suoralta kädeltä neuvomaan. Auttaisikohan blogin kirjoittaja jos kauniisti kysyt?

        kiitos kiitos =) yritän jotakin säätää :D


    • uimo

      mulla on kanssa sellanen eräänlainen ongelma, että miten sen sivun taustakuvan saa muutettuun mieleisekseen? esim. jos koneella on joku kuva niin millä sen saisi siihen taustaksi?

      • html

        Jos sulla on valmiina kuva taustalla, etsi html-koodista seuraava kohta:

        background:$bgcolor;
        background-image: url(KUVASIOSOITEKOKONAISUUDESSAAN);
        background-position: center;
        background-repeat: no-repeat;
        background-attachment: fixed;

        Seuraavaksi sinun täytyy laittaa haluamasi kuva nettiin, vaikkapa blogiisi normaalin tekstin tapaan ja sen voi tallentaa julkaisematta jolloin ei näy lukijoille, ota kuvan ominaisuuksista url (http-osoite) ja vaihda se tuohon url-kohtaan. Jos blogissasi ei taustakuvaa valmiiksi ole, lisää ylläoleva koodi body-rivin perään (margin-rivi jää tämän koodin alle).


      • jemzori
        html kirjoitti:

        Jos sulla on valmiina kuva taustalla, etsi html-koodista seuraava kohta:

        background:$bgcolor;
        background-image: url(KUVASIOSOITEKOKONAISUUDESSAAN);
        background-position: center;
        background-repeat: no-repeat;
        background-attachment: fixed;

        Seuraavaksi sinun täytyy laittaa haluamasi kuva nettiin, vaikkapa blogiisi normaalin tekstin tapaan ja sen voi tallentaa julkaisematta jolloin ei näy lukijoille, ota kuvan ominaisuuksista url (http-osoite) ja vaihda se tuohon url-kohtaan. Jos blogissasi ei taustakuvaa valmiiksi ole, lisää ylläoleva koodi body-rivin perään (margin-rivi jää tämän koodin alle).

        Oi jes tääl on hyödyllisiä vinkkejä,mutta kysyisin minäkin tunari nyt sen verran, että kuinka suuri bannerin täytyy yleensä olla? Siis sen yläotsikon,ku aina ku löytyy kiva kuva ni se on joko iihan liian pieni nii et jää valkosta tyhjää tilaa tai ihan liian iso....help please! :)


      • html
        jemzori kirjoitti:

        Oi jes tääl on hyödyllisiä vinkkejä,mutta kysyisin minäkin tunari nyt sen verran, että kuinka suuri bannerin täytyy yleensä olla? Siis sen yläotsikon,ku aina ku löytyy kiva kuva ni se on joko iihan liian pieni nii et jää valkosta tyhjää tilaa tai ihan liian iso....help please! :)

        Kannattaa poistaa headerin reunukset kokonaan niin ei kuvankaan tarvi olla jämpti. Ne saat pois kun rullaat html-koodia kohtaan /* Header ja ...

        #header wrapperin alla
        border:1px solid $bordercolor; -> vaihda tuo luku nollaksi (0)

        ja pikkasen alempana #headerin alla
        border:1px solid $bordercolor; -> sama juttu, vaihda luku nollaksi (0)

        Näin ollen ei ole kehyksiä ollenkaan häiritsemässä kuvan asettelua ;) Muista esikatsella ennen tallentamista!


    • APUA!

      Osaatteko neuvoa, miksi ihmeessä tekstin otsikko ei näy?!

    • help'?):

      laitoi kuviini sellaisen haalennuksen ja kun hiiren pistää kuvan päälle niin se tummenee, miten saan sen pois?!!

      • embbuz

        miten sä laitoit sen siihe? :D


    • blogger

      Voiko joku kertoa, että mistä saa erinlaisia fontteja blogin otsikkoon. Jossain joku kehotti käymään urbafonts.comissa mutta siellä sitte oonkin lataillu niitä tietämättä miten saan ne blogiin!
      Tiedän että jutun voi tehdä tekemällä bannerin ja sen päälle otsikon, mutta saako mitenkään helpommin?
      Kiitos avusta jos joku osaa selittää :)

      • yannss

        etit kansion mihi oot ne tallentanu, jos ne on .rar tai .zip tiedostoja niin purat ja siellä on TrueType-fonttitiedosto niin leikkaa se ja meet käynnistä->ohjauspaneeli->fontit ja ctrl c ni löytyy suurinpiirtein kaikista ohjelmista jota käytät koneellas. blogissa toimiminen vaatii jo astetta parempia taitooja


      • Erikoisfontteja

        http://www.google.com/webfonts/

        kun sopivan löydät ni klikkaa Quick-use ja nakkaat sen linkin sinne sivulle ja tyylitideostoon sen font-familyn siihe kohtaan minkä fontin haluutt muuttaa :D


    • T.Tiukutar

      Minulla on itsellänikin blogi, ja olen saanut paljon apua täältä:: http://www.bloggerpulmia.blogspot.fi/

      Tässä on apua esim miten saa hienon hiiren, kuvista reunat veks, ja muuta siistiä, mutta harmi vain, ei mitään ulkoasusta. Tarvitsisin itsekkin ulkoasu apua, mutta jatkan etsintöjä.... Vastailen lisää jos löydän jotain.

    • menkää blogiini
      • menkää blogiini

        Tuolla siis voi kysyä myös ulkoasuun liittyviä kysymyksiä ja postauksia sen mukaan mitä toivotaaan.


    • Osaako joku neuvoa? Minulla on kaksi samalla pohjalla Bloggerilla tehtyä blogia. Olen määritellyt molempiin kommenttien käsittelyn samalla tavalla, mutta toisessa ei ole ikkunoita, joihin lukija voisi kommenttinsa kirjoittaa, toisessa on.

      • vanha_aloitus

        Minusta on hienoa, että joku nostaa näitä vanhoja aloituksia ylös. Etenkin kun kaikki edeltävissä kommenteissa olevat linkit johtavat tekstiin: Blogia ei löydy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe