Olen hakenut kanilleni oksia ja pari koivuhalkoa talven jyrsimispuuhaksi. Huomasin että kanini oikeen mielellään syö (siis ei vain jyrsi, nielee myös) koivun kaarnaa ja puuta, onko tästä jotain haittaa? Eikai tuki suolistoa tai mitään? paljon ei kerralla syö, maistelee aina välillä.
Puun syönti
6
3614
Vastaukset
- tania&puput
olla mitään haittaa, jos kani pureskelee kunnolla. Puut ovat hyviä virikkeitä kaneille :)
- tania78
Tottakai kani voi puuta syödä.
Luonnossahan jänikset käyttävät talviravintona puun kuorta ja pieniä oksia - valitettavaa meidän ihmisten kannalta, jotka joudumme suojaamaan omenapuut ja muut.
Oletko kokeillut pajua ja haapaa ?
Monipuolisuutta voi lisätä myös vaikkapa mustikanvarvuilla. ( jos jaksaa lumen alta kaivaa.... )- Emppy
Entäpä hevoset sitten. Nehän saavat puuta syödä...? Vein hevoselleni puun laitumelleja se söi siitä kaarnat, sitten se jatkoi aina koko puun syömistä. Saako hevonen siis syödä vain kaarnan puusta vai koko puun? Olen huomannut, että tämä auttaa etteivät ne pureksi aidan tolppia. Kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata. :)
- tania78
Emppy kirjoitti:
Entäpä hevoset sitten. Nehän saavat puuta syödä...? Vein hevoselleni puun laitumelleja se söi siitä kaarnat, sitten se jatkoi aina koko puun syömistä. Saako hevonen siis syödä vain kaarnan puusta vai koko puun? Olen huomannut, että tämä auttaa etteivät ne pureksi aidan tolppia. Kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata. :)
Eivät hevosetkaan puuta pureksimatta niele... =)
Tietysti, jos syöminen hankaloituu kannattaa tarkistaa hampaat, ettei ole puutikkuja hmpaankolossa...
- varoitan vain
Joo toi on ihan hyväjuttu että antaa kanin syödä puuta. Mutta kannattaisi kuitenkin antaaa sen syödä viikonloppuisin ja muistathan että sillä pitää ollla säännöllnen ruokavalio koska sen maha rupeaa muuten kurnimaan... ja kakasta tuleelöysää...
- tatu p
syön itsekkin puuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058