Eka pyörä naiselle

recipe

Haaveilen tässä lumien keskellä ensi kesäksi pyörän hankintaa.
Olen yli 40 v mutta pituutta vaivaiset 157 cm ja painoa alle 60 kg. Custom malli kiinnostaa...
Mopolla tullut ajettua teininä mutta muuten ei ajokokemusta kuin autolla, siksi suunnittelin muutaman ajotunnin ottamista.
Te kokeneet, jotka ajelette, naiset ja miehet, kertokaa millaista kannattaa lähteä harkitsemaan näillä eväillä?

14

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konepyöräksi

      Kaikki custom pyörät, joissa on matala painopiste, on aika hyviä ekaksi pyöräksi.
      Itse ostaisin Honda VT 600 tai VT750. Ellei sitten XV250, jos on pieni budjetti.
      Voihan tuo kevyemmän Hondan vaihtaa sitten vuoden, parin päästä isompaan.
      Jos ostaa jonkun CB600 tai vastaavan, on vaarana, että liikennevaloissa pyörä kaatuu,
      kun ei jalat yllä maihin.

      • Jammutar

        Moi ! Itse olen 158 cm pitkä ja aika pieni nainen muutenkin :)
        Olen ajanut nyt jo 3 kesää Yamaha DragStar 650 mallisella customilla.
        Jalat yltää hienosti maahan ja pyörä on tosi hyvä ajettava. Sopii katucruisailuun ja pitkille matkoille.
        Pyörässä ei ole ilmennyt mitään vikaa, perushuoltoa ja pesua, se on riittänyt.
        Suosittelen ensipyöräksi ja itse en ainakaan meinaa vaihtaa, miksi vaihtaa kun nykyinen on enemmän kuin hyvä :)


    • Kevättä odotellen

      Itse ostin mp vuosi sitten eikä ollut aiempaa kokemusta pyörällä ajosta.Otin muutamia ajotunteja autokoulusta joka tuli tarpeeseen.Käytiin läpi perusjuttuja ajan kanssa ja harjoiteltiin.Maksoi varmasti vaivan.Kesä ja syksy meni mukavasti ajellen kerraten opittuja asioita.Motskarin hankinta on makuasia.

      • suzuki,.,

        Osta savage.Hihnaveto ei tarvitse rasvata käsiä.
        Lisäksi kevyt ja rauhallinen.Edullisia.


    • V-maX:n kaveri

      Yamaha X-maX olis aika makee, Tuusmotorissa uusi hintaan 5300e.

      • kesämusti

        Miten olisi polkupyörä apurattailla ja peräpeilillä. Oikeanlaiseen tunnelmaan pääset kun asennat päristimen takarenkaaseen. Kirkkaan oranssi viiri on myös aika kiva ja varoittaa sinusta muille tiellä liikkujille.


      • recipe
        kesämusti kirjoitti:

        Miten olisi polkupyörä apurattailla ja peräpeilillä. Oikeanlaiseen tunnelmaan pääset kun asennat päristimen takarenkaaseen. Kirkkaan oranssi viiri on myös aika kiva ja varoittaa sinusta muille tiellä liikkujille.

        kesämusti niilläkö sinä aloitit? Mikä on nykyinen vaihe?
        Kiitos suosituksesta mutta luulen olevani vähän edellä tuosta vaiheesta :-)


    • Tsaaari

      Mä ostaisin XVS:ssän.

      sillä oli hyvä vetää pitkää sladia kolmperän crossiradallakin.

      ja on parhaimman näkö se classic.

      mut mä haluisin väinon

    • virkamies

      Mene hyvä ihminen mp-liikkeeseen. Kysele ja katsele, "sovita". Ei ostopakkoa! Kysy mistä löytyy mp kerho ja koska on kokoontumisia (tai yhdystiedot) Kysy kerholaisilta (kyllä, siellä on myös naisia, jopa "matalia", tulee vastauksia oikeista kokemuksista!) Ota selvää autokulujen kalustoista, jos on eroja voit ottaa tunteja useammasta autokoulusta. (Opetus ja koeajo yhdellä kertaa) Kerhoihin saa liittyä, mutta antaa ne tietoa muillekkin. Voit myös kysyyä motoristilta nykäsemällä hihasta, tuskin pahastuu! Ja sitten on viellä naisten oma mp kerho, dementikkona ei nyt nimi tule mielee... Googlaa?
      Katso myös "sillä silmällä" uusia kawasaki 250 ninja ja Honda (CB?) 250. Kawasakia saa käytettynäkin?

      Ja mihin pyörään päädytkin tervetuloa sakkiin sekavaan!

      • Recipe

        Kiitos neuvoista.
        Homma hoidossa ja kilometrejä jo ajettu Kawasakilla :-)


      • virkamies too
        Recipe kirjoitti:

        Kiitos neuvoista.
        Homma hoidossa ja kilometrejä jo ajettu Kawasakilla :-)

        Uudelle motoristille! Kawaan päädyit, ei paha. Malli? kerro vähän miltä nyt tuntuu...
        Itekkin aloitin yli 40 kymppisenä, kiinnostuin pyöristä jo -60 luvun lopussa, kesti vähän tuo aloitus...
        Kiinnostavia kilometrejä! Matka on tärkeämpi kuin päämäärä...


    • prum..prum...

      Hei kokemusta omaavat, ei siis jonninjoutavat suunsoittajat. Ostin Yamaha 650 Dragstarin tulevaksi kesäksi. Olen normikokoinen N.50 setä 180/95, mites asiantuntijat ja kokemusta omaavat tuolla pelillä matka-ajon sujuvan vai gruisailuunko pitää nurkkakulmilla tyytyä??

      • rauhallisesti

        Kokemuksesta sanoisin, että cruisailu sujuu rauhallisesti koska voimavaroja ei Jammusta ihan hirveästi löydy.


      • Yussi

        Mulla muija ( 45v. ) opetteli Virago 535:lla muutaman kesän. Eikä oo koskaan ajanut edes mopolla. Nyt on Kawa 900 VN. Muija ei tykänny 535:lla tulla pitkille matkoille, mutta nyt jo on mukavata tolla VN:llä.
        Ei muuta ku odotellaan kesää ja katot sit tykkäsitkö vai et!?!?! Kaikki me ollaan erilaisia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      509
      3033
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1385
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1221
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1196
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      165
      1176
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1119
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      99
      999
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      41
      906
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      902
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      804
    Aihe