Haluaisin neuvoja pulmaani teiltä joilla on samanlaisia kokemuksia. En tiedä tuleeko tämä väärälle osastolle, mutta en keksinyt muutakaan. Minulla on neljä-vuotias poika, täyttää kesällä viisi vuotta ja hän yökastelee. En edes muista onko hänellä koskaan ollut kuivaa vaippaa aamulla. Yökastelu sinänsä ei minua haittaa niinkuin ei poikaakaan, vaikka välillä öisin pissa tulee vaipastakin läpi, mutta en silti ole ottanut asiaa ongelmaksi. Nyt kuitenkin pojan isä, josta olen eronnut on sitä mieltä, että poika täytyy opettaa yökuivaksi. No sinänsä kiva ajatus, mutta kuinka sen voi opettaa? Kuinka te olette opettaneet poikanne yökuivaksi? Poikani on erittäin sikeäuninen ja päiväkodissa ovat sanoneetkin että vaikka pommi räjähtäisi niin hän vain jatkaa nukkumista, joten epäilen että yöllä hän ei heräisi pissahätään mennäkseen vessaan. Vaikka hän kävisi ennen nukkumaanmenoa pissalla ja ei joisi ennen nukkumaanmenoa niin pissaa on aina vaipassa. Poikani ei käytä päivällä vaippaa ja käy itse päivisin vessassa. Hän ei myöskään käytä vaippaa päiväkodissa päiväunilla, mutta välillä on pissa tullut sen muutaman tunninkin aikana housuun, vaikka hän olisi käynyt pissalla ennen päiväunia. Mikä siis neuvoksi? Vaippa pois tylysti yöksi ja herätä joka yö vaihtamaan petivaatteita/yöpaitaa, vai herätä itse öisin muutaman tunnin ajan käyttämään poikaa vessassa? Olen sen verran mukavuuden haluinen, että haluaisin nukkua yöni heräilemättä, koska käyn töissä ja muutenkin täytyy herätä aikaisin. Tietenkin hauaisin itsekin joskus eroon pojan vaipoista, mutta oppiiko hän paremmin kuivaksi kun vaipat otetaan pois vai kun hän saa pitää vaippaa niin kauan kuin tarvetta on? Olen kuullut hoidoista yms., mutta käytetäänkö hoitojen yhteydessä vaippoja? Ehkä tämä onkin minun ongelmani, kun en ole ottanut vaippaa pois, mutta välillä tuntuu että isän on helppo sanoa kuinka pitää tehdä/toimia, kun ei kuitenkaan itsensä tarvitse hoitaa asiaa sen kummemmin. Poika käy isällään kuitenkin niin vähän, joten koko homma olisi kuitenkin minun harteillani. Luin netistä, että vielä 15-20% 5-6 vuotiaista lapsista kastelee öisin. Miksi siis pian viisi-vuotias pitäisi olla jo täysin kuiva. Lapset kehittyvät myös eri aikaan ja jopa teinitkin vielä yökastelevat, joten miksi tästä täytyy tehdä niin suuri numero? Eikö lapsi opi kuivaksi sitten kun oma keho on siihen valmis? Vaikka muut sisarukset, serkut, pikkuserkut, vanhemmat, tädit/sedät, isovanhemmat olisivat oppineet aikaisin kuivaksi. Eikö jokainen lapsi kehity omaan tahtiin, miksi pitää olla samassa muotissa muiden sisarusten kanssa? Auttakaa!!
VAIPPA ONGELMAA
KERRAKSEEN
1
603
Vastaukset
- hyvääyötä
Ei yökuivuutta voi opettaa. Yökuivaksi kehitytään. Sillä on jotain tekemistä hormoonitoiminnan kanssa.
Jos ei lapsi ole 5 vuotiaana yökuiva, kannattaa asia ottaa puheeksi neuvolassa, tai käydä kysymässä lääkäriltä neuvoja.
Mun kaverin pojalla oli yövaippa vielä 8 vuotiaanakin. Ihan täysipäinen mies hänestä on tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212227- 671096
- 107980
- 46936
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70923Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54905KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.10868Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55868Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30858Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46799