mitä öljymaalin päälle voisi laittaa, pinta pysyy niin kauan nahkeana. Että pinnasta saisi nopeammin kestävämmän
mitä...
7
489
Vastaukset
- PakkaessaMaalannut
Se sun öljymaali ei ole vielä kuiva. Eikä se kuivakaan jos sitä pakkasessa kuivatat. Ei siihen mitään vippaskonsteja liene.
- maalit reseptille
pyyhi pinta pois sinolilla ja teräsvillalla ja huuhtele sinolilla ja rievulla. sitten maalaa uudelleen paremmalla öljymaalilla (esim uula). älä käytä kylmäpuristettua öljyä jos itte timpraat maalin. lisää uulankin maaliin tippanen serotiinia, ja ennen kaikkea: maalaa OHUITA kerroksia. anna kuivua välissä kaksi kolme päivää lämpimässä huoneessa. öjlymaalilla ei malata kuin seinälateksilla, kuivuu katsos hapettumalla. valmis pinta vaatii 2-4 kerrosta väristä riippuen.
- Japa 10
Käyttöesineet voi hyvinkin lakata. Halutessaan voi vielä patinoida ennen lakkausta. Lakkaa pinta ainakin kahteen kertaan. Itse tavallisesti sekoitan himmeää ja kirkasta lakkaa. Öljymaali ei oikein tahdo kestää ilman kovempaa pintakeerosta.
- jasse-setä
Japa 10 kirjoitti:
Käyttöesineet voi hyvinkin lakata. Halutessaan voi vielä patinoida ennen lakkausta. Lakkaa pinta ainakin kahteen kertaan. Itse tavallisesti sekoitan himmeää ja kirkasta lakkaa. Öljymaali ei oikein tahdo kestää ilman kovempaa pintakeerosta.
mitä lakkaa laitat öljymaalin päälle? tuossa kun kysyin siitä että, mitä öljymaalin päälle voisi laittaa kun pysyy kauan nahkeana, tarkoitin juuri huonekalujen maalausta
- jasse-setä
Japa 10 kirjoitti:
yksi kaveri sanoi että öljymaalin päälle voisi laittaa heloa, mitä mieltä? jos pinta alkaa halkeilla helon jälkeen, kun öljymaali kovettuu niin kauan, ja helo kuivuu päivässä
- Japa 10
jasse-setä kirjoitti:
yksi kaveri sanoi että öljymaalin päälle voisi laittaa heloa, mitä mieltä? jos pinta alkaa halkeilla helon jälkeen, kun öljymaali kovettuu niin kauan, ja helo kuivuu päivässä
Heloa minä olen käyttänyt aina, vaikka ei merkillä sinällään ole väliä. Sekoitan kiskasta ja mattaa, suhteet vaihtelee tilanteen mukaan. Ei pitäisi halkeilla, mutta enhän tiedä, kuinka maalaus on onnistunut. Öljymaali kuivuu aina, mutta aikaa se voi viedä, jos ollut ongelmia. Itse kuivaan mahdollisuuksien mukaan auringonvalossa öljymaalipinnat. Lakkaamalla pinta tulee kovaksi ja kauniiksi. Kaksi kerrosta lakkaa tietysti, välihiontaan riittää säkkikangaskin.
- Verhoilija ss
jasse-setä kirjoitti:
Antaa laitetun öljymaalin kuivua rauhassa ja mieluummin asuntolämpötilassa n 20.
Nuo öljymaalin lakkaukset on täysin tietämättömien touhuja sillä missään ei kalusteiden öljymaalipintoja lakata!
Ei nimittäin tarvitse sillä:
Yksinkertaisesti jos haluaa kiiltävämmän pinnan niin valitsee täyskiiltävän maalin ja maalauskerroksia 2-3!
Autoja ja metallipintoja maalatessa ruiskulla lakkaa kuitenkin käytetään viimeisenä kerroksena ,joskus jopa 10-20 kerrosta!
Asia on kokonaan toinen jos olisit käyttänyt kohteeseesi spraymaalia jonka päälle voi vetää lakan!
Esim sparymaali/automaalin maalauksen viimeiseen märkään maalintaan ruiskutetaan yleensä ensimmäinen lakkakerros joka sitoo aluslakan maaliin kiinni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126