Tarinaa etsimässä...

akunmetsästäjä

Itselläni on todella ja painotan sanaa todella hatara muisti kuva tarinasta jossa Roope-setä joutuu vankilaan. Tuo on ainoa asia jonka tarinasta varmasti muistan. On myös jäänyt epävarma mielikuva siitä että Aku olisi haastanut Roopen oikeuteen ja saanut siten Roopen omaisuuden itselleen, mutta en ole aivan varma tuosta. Mielessäni on myös muistikuva siitä miten tarinan toinen osa alkoi kun Aku oli yksin suuressa synkässä kartanossa. Tarina taisi olla vähintään kaksiosainen ja julkaistu Aku Ankka lehdessä luultavimmin joskus 1996-2006 välisenä aikana itse sanoisin että se oli 2000-luvun alkupuolella, mutta aivan varmaksi en voi sanoa.

Kysyin tuota joskus akuankka.fi:stä, mutta sanoivat että noin pienellä kuvauksella he eivät pysty sanomaan mikä numero voisi olla kyseessä tai jotain muuta vastaavaa. Olen itse kadottanut jonnekin kaikki vanhat Aku Ankat vuosien saatossa joten en voi itse oikein etsiä tarinaa kun omat muistikuvatkin ovat noin hataria, joten kysyisinkin jos joku muistaisi tuota tarinaa? onko sellainen edes ollut olemassa vai muistanko aivan väärin ja vielä hienompaa olisi jos joku osaisi sanoa numeron tai edes vuoden jolloin tuo on julkaistu.

5

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ank(n)isti

      Kuulostaa tutulta, mutta enempää en voi auttaa...:) Tarinan uskoisin olevan olemassa. Ootko varma että ei ole ilmestynyt taskarissa? Niistä tarinoistahan on netissä kaikista kuvaus, Taskaritietokannassa (vai mikä sen nimi oli...)

    • chibiusa

      olisikohan tämän niminen "erään ankan nousu ja tuho"

      • Ankisti

      • akunmetsästäjä
        Ankisti kirjoitti:

        "Erään ankan nousu ja tuho" kävi mielessä itsekkäkin. Lehti löytyy I.N.D.U.C.K.S.ista
        http://coa.inducks.org/issue.php?c=fi/AA2000-07#f

        Lehdet ovat 2000/7-9 (3-osainen jatkis).

        Toivottavasti auttoi.

        Suur kiitokset kaikille auttaneille. Kävin kirjastosta hakemassa tänään nuo lehdet ja tuo tarinahan se oli.


    • Anonyymi

      Etsin tämän tarinan kirjoittajaa, kun tuli mieleen. Täältähän se löytyi. Odotin jotakuta tunnetumpaa kuin Andreas Pihl (ei sano minulle mitään?)

      Tämä lienee nimittäin, ainakin omasta mielestäni, paras Aku Ankka tarina muiden kuin niiden kolmen klassikko tarinankirjoittajan tekemänä (Barks, Rosa ja Vicar)

      Ehdottomasti suosittelen tutustumaan, ellei ole tuttu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe