Itselläni on todella ja painotan sanaa todella hatara muisti kuva tarinasta jossa Roope-setä joutuu vankilaan. Tuo on ainoa asia jonka tarinasta varmasti muistan. On myös jäänyt epävarma mielikuva siitä että Aku olisi haastanut Roopen oikeuteen ja saanut siten Roopen omaisuuden itselleen, mutta en ole aivan varma tuosta. Mielessäni on myös muistikuva siitä miten tarinan toinen osa alkoi kun Aku oli yksin suuressa synkässä kartanossa. Tarina taisi olla vähintään kaksiosainen ja julkaistu Aku Ankka lehdessä luultavimmin joskus 1996-2006 välisenä aikana itse sanoisin että se oli 2000-luvun alkupuolella, mutta aivan varmaksi en voi sanoa.
Kysyin tuota joskus akuankka.fi:stä, mutta sanoivat että noin pienellä kuvauksella he eivät pysty sanomaan mikä numero voisi olla kyseessä tai jotain muuta vastaavaa. Olen itse kadottanut jonnekin kaikki vanhat Aku Ankat vuosien saatossa joten en voi itse oikein etsiä tarinaa kun omat muistikuvatkin ovat noin hataria, joten kysyisinkin jos joku muistaisi tuota tarinaa? onko sellainen edes ollut olemassa vai muistanko aivan väärin ja vielä hienompaa olisi jos joku osaisi sanoa numeron tai edes vuoden jolloin tuo on julkaistu.
Tarinaa etsimässä...
5
2199
Vastaukset
- ank(n)isti
Kuulostaa tutulta, mutta enempää en voi auttaa...:) Tarinan uskoisin olevan olemassa. Ootko varma että ei ole ilmestynyt taskarissa? Niistä tarinoistahan on netissä kaikista kuvaus, Taskaritietokannassa (vai mikä sen nimi oli...)
- chibiusa
olisikohan tämän niminen "erään ankan nousu ja tuho"
- Ankisti
"Erään ankan nousu ja tuho" kävi mielessä itsekkäkin. Lehti löytyy I.N.D.U.C.K.S.ista
http://coa.inducks.org/issue.php?c=fi/AA2000-07#f
Lehdet ovat 2000/7-9 (3-osainen jatkis).
Toivottavasti auttoi. - akunmetsästäjä
Ankisti kirjoitti:
"Erään ankan nousu ja tuho" kävi mielessä itsekkäkin. Lehti löytyy I.N.D.U.C.K.S.ista
http://coa.inducks.org/issue.php?c=fi/AA2000-07#f
Lehdet ovat 2000/7-9 (3-osainen jatkis).
Toivottavasti auttoi.Suur kiitokset kaikille auttaneille. Kävin kirjastosta hakemassa tänään nuo lehdet ja tuo tarinahan se oli.
- Anonyymi
Etsin tämän tarinan kirjoittajaa, kun tuli mieleen. Täältähän se löytyi. Odotin jotakuta tunnetumpaa kuin Andreas Pihl (ei sano minulle mitään?)
Tämä lienee nimittäin, ainakin omasta mielestäni, paras Aku Ankka tarina muiden kuin niiden kolmen klassikko tarinankirjoittajan tekemänä (Barks, Rosa ja Vicar)
Ehdottomasti suosittelen tutustumaan, ellei ole tuttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575519- 934417
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752634Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721151Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3311048- 61863
- 28843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja103805Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789