Ilmanvaihdon mittaus/säädön hinta

Sormi suussa...

OKT 130 kerros-m2. Paljonko noin suurin piirtein maksaa ilmanvaihdon säätöjen tarkastaminen ammattilaisen toimesta? Ketkä näitä tekevät?

10

8760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sormi suussa...

läheisestä LVI-liikkeestä ja he antoivat summaksi noin 200 €. Onko tämä ylihintainen?

• ph

kyllä minusta ainakin tosi edulliselta,tuntuu että nykyisin eivät tule käymäänkään tuolla hinnalla.Mulla kävi kesällä putkimies laittamassa yhden vesisulun joka oli minun ostama aikaa meni n.15 min ajokilometrejä 28 vastuitten takia en itse asentanut hinta 219e.

• Hienoakunonkallista
        ph kirjoitti:

kyllä minusta ainakin tosi edulliselta,tuntuu että nykyisin eivät tule käymäänkään tuolla hinnalla.Mulla kävi kesällä putkimies laittamassa yhden vesisulun joka oli minun ostama aikaa meni n.15 min ajokilometrejä 28 vastuitten takia en itse asentanut hinta 219e.

Ainakin hinnoittelu vaikuttais siltä...

• vapaa-ajallasi
        Hienoakunonkallista kirjoitti:

Ainakin hinnoittelu vaikuttais siltä...

Jaa, sä olet selvästi yksi näistä tahvoista, jotka suostuu siihen, että saa palkan ainoastaan 15 min työsuorituksesta ja 28 km ajo = pääkaupunkiseudulla helposti tunti autossa istumista on sitten vapaa-aikaa.

Kuten tarvikkeiden hankintaan, tuntien kirjaamiseen (jos siis tehtiin ns. kuitilla), laskutukseen yms. käytetty aika (asentajan tai jonkun muun toimesta).

Kun kerran aikasi on ilmaista / sinulle riittää 15 min palkka 2-3 h työstä, voisi tulla siivoamaan kämppääni. Että yhteystietoja tulemaan vaan....

• huuhuhuhuhuh
        vapaa-ajallasi kirjoitti:

Jaa, sä olet selvästi yksi näistä tahvoista, jotka suostuu siihen, että saa palkan ainoastaan 15 min työsuorituksesta ja 28 km ajo = pääkaupunkiseudulla helposti tunti autossa istumista on sitten vapaa-aikaa.

Kuten tarvikkeiden hankintaan, tuntien kirjaamiseen (jos siis tehtiin ns. kuitilla), laskutukseen yms. käytetty aika (asentajan tai jonkun muun toimesta).

Kun kerran aikasi on ilmaista / sinulle riittää 15 min palkka 2-3 h työstä, voisi tulla siivoamaan kämppääni. Että yhteystietoja tulemaan vaan....

silti yksinkertaisesta putkityöstä vaikka menisi 2 tuntiakin, 219€. Onko putkareiden veloitus muka 100€/h ???

• suorastaan jäässä
        huuhuhuhuhuh kirjoitti:

silti yksinkertaisesta putkityöstä vaikka menisi 2 tuntiakin, 219€. Onko putkareiden veloitus muka 100€/h ???

Sulla ei ole matot suorassa vintillä.

Ei riitä, että laskulla katetaan just sen asentajan työaika. Tuossahan lienee mukana myös kilometriveloitus ... ai niin, mutta sullahan on sellainen auto, joka ei ajossa kulu eikä vie bensaa, jote kustannukset ovat 0,00 e/28 km.

Ja myös laskun teko, vieminen kirjanpitoon yms. sujuu siellä firmassa täysin harrastuspohjalta.

Taidat olla melkoisessa suojatyöpaikassa itse, kun et tällaisia ymmärrä.

• huhuhuhuhuh
        suorastaan jäässä kirjoitti:

Sulla ei ole matot suorassa vintillä.

Ei riitä, että laskulla katetaan just sen asentajan työaika. Tuossahan lienee mukana myös kilometriveloitus ... ai niin, mutta sullahan on sellainen auto, joka ei ajossa kulu eikä vie bensaa, jote kustannukset ovat 0,00 e/28 km.

Ja myös laskun teko, vieminen kirjanpitoon yms. sujuu siellä firmassa täysin harrastuspohjalta.

Taidat olla melkoisessa suojatyöpaikassa itse, kun et tällaisia ymmärrä.

kukahan ei ymmärrä... km-korvaus on yleensä 0,45€/km, voi olla tietysti enemmänkin, mutta 28km ei silti tee kun pari kymppiä max. Laskujen teko ym. kustannukset sisältyy siihen tuntiveloitukseen, pässi, ei niistä yleensä erikseen veloiteta. Edelleen tuntilaskutukseksi jää 100€/h vähintään, jos siihen edes 2 tuntia edes meni. Eikä matkoista yleensä veloiteta samaa mitä työstä. Joka tapauksessa 219€ ihan pikkuhommasta, onko sinusta kohtuullista? Putkitöistä!

• paskaduunari
        huuhuhuhuhuh kirjoitti:

Niin sanotut "pikkukeikat" on kertakaikkisen epäkiitollisia tehtäviä, sekä asentajalle, että firmalle joka asentajan lähettää. Useimmiten itse työ kestää vain murto-osan ajasta, jonka asentaja käyttää aikaa koko keikkaan. Asiakkaan näkemys on tietenkin se, että hänen ei tarvitse maksaa kuin ajasta jonka asentaja käyttää itse työhön.
        Kerron esimerkin jonka muistan kyllä pitkään:
        Aamulla työmääräyksiä jaettaessa sain tehtäväksi WC-pöntön asennuksen. Työmääräyksessä osoite ja asiakkaan puhelinnumero. Soitin asiakkaalle, joka kertoi ostaneensa tarjouksella WC-pöntön rautakaupasta, mutta hänellä ei ollut tilaa autossaan tuoda sitä kotiinsa. Eli, käy hakemassa se tänne tullessasi hän sanoi. Ajoin tähän kauppaan, etsin myyjän joka tiesi missä asiakkaan ostama pönttö on (pelkästään kaupassa meni lähes tunti), pönttö kyytiin ja etsimään asiakkaan taloa. Pönttö piti kantaa, sitten työkalut. Itse asennuksessa ei mennyt kuin n. 30min. Sitten takaisin pajalle. Asiakas ihmetteli laskun saatuaan miksi hän sai kolmen tunnin laskun. En koko keikan aikana käyttänyt edes kahvitaukoa, joka yleensä lain mukaan on työntekijän oikeus. Lisäksi käytin omaa aikaani aikaani ajamiseen n. 20min.
        Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle ilmastoinnin säädöstä:
        Nopea keikka voisi viedä 4 tuntia. Sisältää ajon työmaalle, ilmamäärien kirjaaminen kuvasta, venttiilien esisäätö, ensimmäinen mittauskierros, venttiilien säätö lopulliseen arvoon, uusi mittauskierros, pöytäkirjan teko ja työmaalta takaisin pajalle. Jos talo on iso, 4 tuntia ei riitä millään, ehkäpä 6-8 tuntia on lähellä. Ennätykseni kaikkeen edellä luettuun pienessä talossa oli 3 tuntia ja silloinkin ajoin pajalle "omalla" ajallani, koska asiakkaan rutinan takia en jaksanut mokomasta väitellä. Eli; 4 tuntia kertaa 50 euroa plus kilometrikorvaus. Tää vois olla lähellä yksikerroksisen 130 neliöisen talon iv-säädön hinta.

• iv95

Nää on niitä töitä josta voit maksaa naapurin pertille kossupullon, mutta sitten voi pahimmassa tapauksessa kämppä ruveta homehtuun. Onko täälä yhtään jätkää kuka antais naapurin pertin tehdä vaikka peräsuolitutkimuksen? Tarkotan vaan, että ammattilainen tekee asian ammattimaisesti ja velotta siitä sen mukaan. Lähellä alaa työskentelevänä voisin sanoa, että 100€ tarkistus(jos sinulla on vanha mittauspöytäkirja) ja 150-300€ mittaus ja säätö.

• Anonyymi

Iv kanavaan kannattaa suihkuttaa etikkaa sumupullolla. Pysyy raikkaana, hyttyset ja ketut loitolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe