Led-näytön käyttöikä?

Tadzio de Santis

Onko nuo led-valaistut litteät näytöt miten pitkäikäisiä? Kontrastisuhde näyttäisi ainakin mainosten perusteella olevan huomattavasti parempi kuin tft:llä, sekä virrankulutus murto-osan.

Samalla joku voisi lyhyesti kertoa, miksi dvi-liitännästä kannattaa maksaa parikymppiä enemmän.

En ole koskaan panostanut tuohon näyttöpuoleen, minulla oli samtron 76e putkinäyttö 8 vuotta, olisi vieläkin mutta siihen tuli mystinen häiriö.. se tippui aina 60hz virkistystaajuudelle, vaikka koneella luki 85, piti romplata edestakaisin virkistystaajuutta, resoluutiota ja värejä muutaman kerran että se asettui. Joka käynnistysken jälkeen. Nyt viime kesänä tälläsin tilalle vastaavan philipsin, jossa kuva on melko vihertävä.

Näytönohjaimena jyllää radeon 9550. Ostan yleensä tietokonetarvikkeet käytettynä, vuoden takaista tekniikkaa kun saa neljänneshintaan. Jos vastaan tulisi käytetty tft 50 euron pintaan, harkitsisin vakavasti kaupantekoa.

22

3251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Onko nuo led-valaistut litteät näytöt miten pitkäikäisiä? Kontrastisuhde näyttäisi ainakin mainosten perusteella olevan huomattavasti parempi kuin tft:llä, sekä virrankulutus murto-osan."

      LED-valaistut TFT näytöt on yleisistä näyttötekniikoista selvästi kestävin. Yksi LED kestää käyttöä keskimäärin 100000h, ei tarvitse invertteriä ja yhden LED:n palaminen ei hajoita näyttöä, sillä ne on rinnan kytkettynä. Vertailun vuoksi kylmäkatodit taas kestää käyttöä keskimäärin 50000h, lampun palaminen pimentää näytön ja sitten on vielä se invertteri riesana.

      CRT sitten on ihan turha. Paljon epätarkempi kuva kuin TFT näytöllä, etenkin kun ei saa subpiksel antialiasointia. Ja sitten on vielä se säätäminen herzien ja kuvan muodon kanssa ja haukkaa sähköä ikävästi..

      "Samalla joku voisi lyhyesti kertoa, miksi dvi-liitännästä kannattaa maksaa parikymppiä enemmän."

      Enemmän kuin mikä? DVI on halvin liitin. Ellet sitten tarkoita jotain muinaista VGA:ta mutta siinähän signaali menee analogisena läpi, eli ei ole mitään järkeä sellaisessa kun käyttää litteitä näyttöjä. Menee suttuiseksi.

      Eipä siinä mitään, käytettyjen laitteiden käyttö on järkevää ja varsinkin laitteiden käyttäminen loppuun ja korjaaminen. Virkistystaajuuden pudotus kuullostaa siltä että säädetään softaa ja vihertävä kuva on helposti korjattavissa. Monissa näytöissä on säätimet valikossa sitä varten ettei tarvitse näyttöä avata.

      • Tadzio de Santis

        Niin noita samoja halvempia litteitä näyttöjä löytyy dvi:llä ja ilman eli pelkän vga:n kanssa, ja hinta on silloin yleensä pari kymppiä vähemmän. Kysynkin onko tuosta digitaalisesta liitännästä konkreettista etua. Halvempien mukana ei näy yleensä edes tulevan kuin vga-kaapeli, vaikka dvi-liitin löytyisikin.

        Näytönohjain olikin 9250. Oli poistokoritarjous jokunen vuosi sitten. Ei oikein tue ainakaan mukana tulleilla ajureilla laajakuvaresoluutioita, 3:4 kuvaa riittäisi 2048x1536 asti.

        Joku lehti tarjosi tässä hiljattain 19" led-valaistua näyttöä 129 eurolla. Saattoi olla joku paikallinen avajaistarjous. Kun nyt tarkemmin miettii minulle passaisi mainiosti 17"-19" tft-näyttö 3:4 kuvasuhteella. Resoluutio saisi olla enemmänkin kun tuo 1024x768 mitä käytän putkinäytössä. Led-valaistuna ei taida löytyä kuin laajakuvanäyttöjä. Pitää seurata paikallislehtien ilmoituksia.

        Tuossa samtronissa kuva myös pehmenee reunoilta, saisihan senkin varmaan teräväksi kun jaksaisi avata ja säätää. Virkistystaajuus temppuilee toisessakin koneessa tuolla näytöllä, en oikein viitsisi enää tapella sen kanssa. Philipsiä en ala purkamaan koska se ei varsinaisesti ole minun.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Niin noita samoja halvempia litteitä näyttöjä löytyy dvi:llä ja ilman eli pelkän vga:n kanssa, ja hinta on silloin yleensä pari kymppiä vähemmän. Kysynkin onko tuosta digitaalisesta liitännästä konkreettista etua. Halvempien mukana ei näy yleensä edes tulevan kuin vga-kaapeli, vaikka dvi-liitin löytyisikin.

        Näytönohjain olikin 9250. Oli poistokoritarjous jokunen vuosi sitten. Ei oikein tue ainakaan mukana tulleilla ajureilla laajakuvaresoluutioita, 3:4 kuvaa riittäisi 2048x1536 asti.

        Joku lehti tarjosi tässä hiljattain 19" led-valaistua näyttöä 129 eurolla. Saattoi olla joku paikallinen avajaistarjous. Kun nyt tarkemmin miettii minulle passaisi mainiosti 17"-19" tft-näyttö 3:4 kuvasuhteella. Resoluutio saisi olla enemmänkin kun tuo 1024x768 mitä käytän putkinäytössä. Led-valaistuna ei taida löytyä kuin laajakuvanäyttöjä. Pitää seurata paikallislehtien ilmoituksia.

        Tuossa samtronissa kuva myös pehmenee reunoilta, saisihan senkin varmaan teräväksi kun jaksaisi avata ja säätää. Virkistystaajuus temppuilee toisessakin koneessa tuolla näytöllä, en oikein viitsisi enää tapella sen kanssa. Philipsiä en ala purkamaan koska se ei varsinaisesti ole minun.

        Onhan siitä DVI:stä hyötyä kun ei mene kuva epäselväksi. Sitä paitsi mistäs tiedät onko seuraavassa tietokoneessasi mitään VGA liitintä?


      • Tadzio de Santis
        M-Kar kirjoitti:

        Onhan siitä DVI:stä hyötyä kun ei mene kuva epäselväksi. Sitä paitsi mistäs tiedät onko seuraavassa tietokoneessasi mitään VGA liitintä?

        Onhan noita sovittimia dvi->vga kertynyt. Ei ole niinkään sanottua että seuraavaa tietokonetta tuleekaan, ainakaan pöytäkoneena. Tuo kestää minkä kestää, sitten joko haalaan käytettyjä osia taas kasaan tai jättäydyn vain kannettavan varaan.

        Missä se vga-kuvan epäselvyys ilmenee? Töissä on lenovan ja acerin 17" tft-näyttöjä vga-narun päässä, hyvin näkee testiohjelmat ja 8 fontin tekstitiedostoissa lukea. Vai olenko vain liian tottunut pehmeään putkinäytön kuvaan.

        Lähinnä kone on nyt serverikäytössä ja vanhempien pelien tahkoamiseen, pelaan velipojan kanssa half-lifea verkossa. Ennen katsoin tuosta elokuvatkin, nykyään enempi tästä kannettavalta.

        Vasteaika tietysti saisi olla mieluummin alle 10 millisekunnin.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Onhan noita sovittimia dvi->vga kertynyt. Ei ole niinkään sanottua että seuraavaa tietokonetta tuleekaan, ainakaan pöytäkoneena. Tuo kestää minkä kestää, sitten joko haalaan käytettyjä osia taas kasaan tai jättäydyn vain kannettavan varaan.

        Missä se vga-kuvan epäselvyys ilmenee? Töissä on lenovan ja acerin 17" tft-näyttöjä vga-narun päässä, hyvin näkee testiohjelmat ja 8 fontin tekstitiedostoissa lukea. Vai olenko vain liian tottunut pehmeään putkinäytön kuvaan.

        Lähinnä kone on nyt serverikäytössä ja vanhempien pelien tahkoamiseen, pelaan velipojan kanssa half-lifea verkossa. Ennen katsoin tuosta elokuvatkin, nykyään enempi tästä kannettavalta.

        Vasteaika tietysti saisi olla mieluummin alle 10 millisekunnin.

        Voi olla pehmeyttä, ikkunat voi tehdä haamuja yms. häiriöitä.

        En muutenkaan ymmärrä penninvenytystä kun mikäli ostaa uusia tavaroita. Silloinhan sitä äänestää rahoillaan valmistajia tekemään paskaa, ja saa itse myös paskaa laitetta. Ennemmin menee sitä kultaista keskitietä, tai ehkä vähän paremmalla puolella kun ostaa uusia laitteita niin ei tarvi joka vuosi ostella. Uusia vehkeitä kun ostaa niin pitäisi lähteä siitä, että niitä käytellään 10v. Käytettyjen laitteiden hankinta on sitten erittäin suotavaa toimintaa.


      • Tadzio de Santis
        M-Kar kirjoitti:

        Voi olla pehmeyttä, ikkunat voi tehdä haamuja yms. häiriöitä.

        En muutenkaan ymmärrä penninvenytystä kun mikäli ostaa uusia tavaroita. Silloinhan sitä äänestää rahoillaan valmistajia tekemään paskaa, ja saa itse myös paskaa laitetta. Ennemmin menee sitä kultaista keskitietä, tai ehkä vähän paremmalla puolella kun ostaa uusia laitteita niin ei tarvi joka vuosi ostella. Uusia vehkeitä kun ostaa niin pitäisi lähteä siitä, että niitä käytellään 10v. Käytettyjen laitteiden hankinta on sitten erittäin suotavaa toimintaa.

        Hyvä tietää, pitänee tässä vielä seurailla markkinoita ja hinnankehitystä. Lähinnä minua kiinnosti tuo ledinäytön käyttöikä. Harvemmin minä uutta ostan, uusi muuttuu käytetyksi sillä hetkellä kun raha vaihtaa omistajaa, ja samalla hetkellä arvo tippuu. Jätän tuon vaiheen mieluummin edelliselle omistajalle. Tuota litteää näyttöä olen katsellut viime kesästä. Ei tässä mikään kiire vielä ole. Penniä venytetään ettei se lopu kesken.

        Pikkuveli osti toissasyksynä benq:n littunäytön jossa pelkkä vga-liitäntä, eikä ole ainakaan vielä tunnustanut että kuvassa olisi jotain vikaa ollut. En minäkään varmaan tunnustaisi, ainakaan velipojalle.

        Toinen mikä noissa litteissä näytöissä, varsinkin halvemmissa pistää silmään, on hutera jalka. Ovat kuin jousen nokassa jotkut.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Hyvä tietää, pitänee tässä vielä seurailla markkinoita ja hinnankehitystä. Lähinnä minua kiinnosti tuo ledinäytön käyttöikä. Harvemmin minä uutta ostan, uusi muuttuu käytetyksi sillä hetkellä kun raha vaihtaa omistajaa, ja samalla hetkellä arvo tippuu. Jätän tuon vaiheen mieluummin edelliselle omistajalle. Tuota litteää näyttöä olen katsellut viime kesästä. Ei tässä mikään kiire vielä ole. Penniä venytetään ettei se lopu kesken.

        Pikkuveli osti toissasyksynä benq:n littunäytön jossa pelkkä vga-liitäntä, eikä ole ainakaan vielä tunnustanut että kuvassa olisi jotain vikaa ollut. En minäkään varmaan tunnustaisi, ainakaan velipojalle.

        Toinen mikä noissa litteissä näytöissä, varsinkin halvemmissa pistää silmään, on hutera jalka. Ovat kuin jousen nokassa jotkut.

        Se arvon tippuminen liittyy oikeastaan kahteen asiaan:

        1) Takuun/tuotetuen loppumiseen
        2) Onko ostajaa kusetettu

        Niin kauan kun on takuu voimassa, on moitteettomassa kunnossa ja ei ole kusetettu jollain rihkamalla niin arvo laskee jokseenkin sitä tahtia mikä vastaa laitteiden hintakehitystä, kuinka paljon on takuuta jäljellä ja yleensäkin käyttöarvoa. Harvemmin ihan uusia laitteita myydään joten jos laitteessa on vuoden takuu ja sen myy vuoden kuluttua niin arvo on romahtanut. Jos laitteessa on 5v takuu, se ei ole rihkamaa ja moitteettomassa kunnosas niin vuoden käytön jälkeen olisi 4v takuuta jäljellä ja arvo pysynyt paremmin.

        Rihkamalla jossa lyhyt takuu, arvo luonnollisesti romahtaa hyvin nopeasti. Toisin sanoen, uutta kannattaa ostaa vain jos ostaa järkevänlaatuista tavaraa ja käyttää pitkään. Saa sitten hyvälaatuisen tuotteen jolla on koko elinkaari jäljellä eikä tarvi sitten kituuttaa jonkun rojun kanssa. Itse aikaisemmin käytin lähinnä käytettyjä osia ja keskusyksikön sisuskalut on edelleen käytettynä hankkittuja komponentteja. Tietokoneiden kehitystahti alkoi hyytyä 7v takaperin ja hyytyy edelleen, mutta käytettyinä löytyy yhä enemmän vain roskaa. Suosin nyt sitten enemmän uutena ostamista että ei tarvi kuin korkeintaan kerran vuosikymmenessä olla uusimassa, ja käytän toki hajoamiseen saakka. Mutta, riippuu vähän tilanteesta.

        Näytön ostin vajaa vuosi takaperin ihan tuliterän, mutta jos en muuta isompaan kämppään 5-10v aikana, tein huonon ostoksen kun 3D-tekniikka pääsi yllättämään. Tai sitten tein Täydellisen ostoksen kun se 3D-tekniikka kehittyy niin nopeasti aluksi ja standardit hakee muotoaan. Tällä näytöllä sitten voi karvalakki 3D:tä katsella kuitenkin hyvin saakka.


    • paskaa mikä paskaa

      led kestää noin 10000 tuntia, mutta itse näyttö ei!
      mm. konkat possantaa noin 6000 tunnin päästä.
      mutta kuva on hyvä.

    • Tadzio de Santis

      Esimerkiksi tuo kelpaisi varmaan minun käyttööni vallan hyvin:

      http://www.fennosoft.fi/product.aspx?id=508&linkki=hintaseuranta

      Mutta resoluutio 1280x1024 tarkoittaa kuvasuhdetta 4:5? Sehän on vielä kanttisempi kuin perinteinen 3:4, vielä kauempana laajakuvasta johon kehitys on menossa.

      Ei minua niin haittaisi vaikka ruutu olisi kanttinen, passaisi hyvin 20-luvun mykkäfilmeille. Mutta kuvasuhde on pyhä, jos ympyrät muuttuvat kuvassa ellipseiksi tekee mieli repiä päällysvaatteensa ja ripotella multaa hiuksiin.

      • 4:3 näytöissä minusta järkevin resoluutio tällä hetkellä on 1600x1200. Kuvasuhde on oikea ja näytölle jopa mahtuu jotain. Valitettavasti tämä tarkoittaa 20" kokoa ja korkeaa hintaa, verrattuna vaikkava vastaavaan 22-23" laajakuvanäyttöön.

        Laajakuvanäyttö taas on hyvä leffoja katsellessa ja leveitä exceleitä pyöriteltäessä. Muussa en ole siitä vielä hyötyä havainnut olevan (joskin tämä ATI:n surkea näytönohjain/ajuri ei mahdollista eri kuvasuhdetta kummallekin näytölle, mikä tuntuu oudolta näin tarkemmin ajatellen).

        VGA liittimenä ei ole huono ja kuvanlaatu on parhaimmillaan loistava. Valitettavasti silloin merkittävä tekijä kuvanlaadun kannalta on näytönohjaimen VGA-signaalin laatu. Perinteisesti ATI:n korteissa oli siedettävä laatu ja Matroxilla hyvä. Muita kuluttajakortteja ei kannattanut edes harkita. Valitettavasti Matrox ei enää kuluttajille juuri kortteja tuota ja ATI:n laatu on romahtanut. Miksi maksaa laadusta, kun sitä ei oikeasti kukaan laadusta kiinnostunut enää käytä? Digitaalisella liittymällä näytönohjaimen merkitys kuvanlaadun suhteen on lähes nolla.

        Summa summarum: osta käytetty 20" 4:3 LCD-näyttö tai uusi 22" laite. Led on vain valaisutekniikka, mutta koska minulla ei ole siitä kokemuksia, en lähde väittämään mitään sen vaikutuksesta kuvanlaatuun. Luvatut kontrastilukemat ovat korkeita, mutta niissä on aina joku kiva lisäsana mukana, mikä tarkoittaa, että todellinen kontrasti on sitten jotain muuta. :)


      • The_Rat kirjoitti:

        4:3 näytöissä minusta järkevin resoluutio tällä hetkellä on 1600x1200. Kuvasuhde on oikea ja näytölle jopa mahtuu jotain. Valitettavasti tämä tarkoittaa 20" kokoa ja korkeaa hintaa, verrattuna vaikkava vastaavaan 22-23" laajakuvanäyttöön.

        Laajakuvanäyttö taas on hyvä leffoja katsellessa ja leveitä exceleitä pyöriteltäessä. Muussa en ole siitä vielä hyötyä havainnut olevan (joskin tämä ATI:n surkea näytönohjain/ajuri ei mahdollista eri kuvasuhdetta kummallekin näytölle, mikä tuntuu oudolta näin tarkemmin ajatellen).

        VGA liittimenä ei ole huono ja kuvanlaatu on parhaimmillaan loistava. Valitettavasti silloin merkittävä tekijä kuvanlaadun kannalta on näytönohjaimen VGA-signaalin laatu. Perinteisesti ATI:n korteissa oli siedettävä laatu ja Matroxilla hyvä. Muita kuluttajakortteja ei kannattanut edes harkita. Valitettavasti Matrox ei enää kuluttajille juuri kortteja tuota ja ATI:n laatu on romahtanut. Miksi maksaa laadusta, kun sitä ei oikeasti kukaan laadusta kiinnostunut enää käytä? Digitaalisella liittymällä näytönohjaimen merkitys kuvanlaadun suhteen on lähes nolla.

        Summa summarum: osta käytetty 20" 4:3 LCD-näyttö tai uusi 22" laite. Led on vain valaisutekniikka, mutta koska minulla ei ole siitä kokemuksia, en lähde väittämään mitään sen vaikutuksesta kuvanlaatuun. Luvatut kontrastilukemat ovat korkeita, mutta niissä on aina joku kiva lisäsana mukana, mikä tarkoittaa, että todellinen kontrasti on sitten jotain muuta. :)

        Jos koneella pelataan tai katsotaan leffoja niin kyllä minä lähtisin jostain 23"-> 1920x1200 ruudusta, ja ehdottomasti LED-valaistuna.


      • Tadzio de Santis
        M-Kar kirjoitti:

        Jos koneella pelataan tai katsotaan leffoja niin kyllä minä lähtisin jostain 23"-> 1920x1200 ruudusta, ja ehdottomasti LED-valaistuna.

        Kovin ovat isoja. Katselin tänään gigantissa 19" laajakuvanäyttöä, resoluutio 1360x768. Vähän kuulostaa pieneltä resoluutio, kun miettii että tässä kannettavalla on 1280x800. Olisin katsellut tarkemmin ja muitakin malleja, mutta myyjä oli turhan päällekäyvää sorttia, päätin että tämä ei ole minun liikkeeni.

        Ei sen tarvisi niin iso olla, että päätä tarvitsisi yhtenään käännellä tai tuupata näyttöä kauemmaksi. Eikä tuohon juuri mahdukaan kovin leveätä näyttöä.

        Etsintä jatkuu, käytettyjäkin kyylään lehdestä. Ehdoton raja on 0 kuollutta pikseliä. Töissä in yhdellä koneella valkoinen pikseli melkein keskellä ruutua, ja meinaa yöunet mennä vaikka ei oma olekaan. Giganttiin en kummiskaan enää mene.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Kovin ovat isoja. Katselin tänään gigantissa 19" laajakuvanäyttöä, resoluutio 1360x768. Vähän kuulostaa pieneltä resoluutio, kun miettii että tässä kannettavalla on 1280x800. Olisin katsellut tarkemmin ja muitakin malleja, mutta myyjä oli turhan päällekäyvää sorttia, päätin että tämä ei ole minun liikkeeni.

        Ei sen tarvisi niin iso olla, että päätä tarvitsisi yhtenään käännellä tai tuupata näyttöä kauemmaksi. Eikä tuohon juuri mahdukaan kovin leveätä näyttöä.

        Etsintä jatkuu, käytettyjäkin kyylään lehdestä. Ehdoton raja on 0 kuollutta pikseliä. Töissä in yhdellä koneella valkoinen pikseli melkein keskellä ruutua, ja meinaa yöunet mennä vaikka ei oma olekaan. Giganttiin en kummiskaan enää mene.

        Suosittelen, että tilaat netistä näytön. Verkkokauppa.com -sivustolla on laaja valikoima, sieltä valitsee ja sitten katsoo saako muualta halvemmalla... :)

        Pointti kuitenkin se, että palautus ei maksa mitään, jos ei tykkää tai on kuolleita pikseleitä. Kaksi viikkoa voi kokeilla. Vaan eipä niitä taida nykyään kovin usein enää olla.

        Laajakuvanäytössä suosittelen resoluutioksi "full HD:tä", josta on sitten iloa ehkä leffoja katsellessakin. 1920x1080. En tiedä minkä kokoisina saa, valmistusteknisistä syistä ei välttämättä hirveän pieninä. Ainakaan halvalla. Pienimmät eivät ole halvimpia, eivätkä taatusti isoimmatkaan.


      • Tadzio de Santis
        The_Rat kirjoitti:

        Suosittelen, että tilaat netistä näytön. Verkkokauppa.com -sivustolla on laaja valikoima, sieltä valitsee ja sitten katsoo saako muualta halvemmalla... :)

        Pointti kuitenkin se, että palautus ei maksa mitään, jos ei tykkää tai on kuolleita pikseleitä. Kaksi viikkoa voi kokeilla. Vaan eipä niitä taida nykyään kovin usein enää olla.

        Laajakuvanäytössä suosittelen resoluutioksi "full HD:tä", josta on sitten iloa ehkä leffoja katsellessakin. 1920x1080. En tiedä minkä kokoisina saa, valmistusteknisistä syistä ei välttämättä hirveän pieninä. Ainakaan halvalla. Pienimmät eivät ole halvimpia, eivätkä taatusti isoimmatkaan.

        Pitää katsastaa tuo verkkokauppa. Parikin kertaa on aikoinaan tullut netanttilasta tilattua polttava cd-asema kun ei itsellä ollut, ja polteltua varmuuskopiot sun muut tarvittavat. Mikä kätevintä, mukana tuli vielä paketti cd-levyjä joita eivät kyselleet takaisin.

        Ei tässä mikään kiire ole, minulla on parikin 15" mikromikkoa varastossa ettei tässä näytöt käsiin lopu vaikka jonkin aikaa jahkailisikin.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Pitää katsastaa tuo verkkokauppa. Parikin kertaa on aikoinaan tullut netanttilasta tilattua polttava cd-asema kun ei itsellä ollut, ja polteltua varmuuskopiot sun muut tarvittavat. Mikä kätevintä, mukana tuli vielä paketti cd-levyjä joita eivät kyselleet takaisin.

        Ei tässä mikään kiire ole, minulla on parikin 15" mikromikkoa varastossa ettei tässä näytöt käsiin lopu vaikka jonkin aikaa jahkailisikin.

        Ei sitten välttämättä kannata edes vielä hankkia näyttöä vaan käyttää vanhat loppuun ja ostaa 3D-näytön seuraavaksi.


      • Tadzio de Santis
        M-Kar kirjoitti:

        Ei sitten välttämättä kannata edes vielä hankkia näyttöä vaan käyttää vanhat loppuun ja ostaa 3D-näytön seuraavaksi.

        Olisiko tämä varteenotettava tarjous

        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=544944&shopId=19651&findPath=true&comp...

        Benq, G2222HDL 21,5" Full HD LED-näyttö
        * Koko: 21,5" kuvasuhde 16:9
        * Resoluutio: 1920 x 1080
        * Kontrastisuhde: 5 000 000:1
        * Vasteaika: 5 ms
        * Katselukulma (vaaka/pysty): 170/160
        * Liitännät: DVI, VGA

        Kolmen vuoden takuu.

        Hinta 150 tarjouksessa, "oikea" hinta 249,90 ekeä.

        Tuon voisi kai tilata, kokeilla pari viikkoa ja lyödä takaisin jos tulee ajoissa järkiinsä. Mutta joutuuko silloinkin kustantamaan vähintään postimaksun? Toisekseen se on aina päivän reissu suuntaansa kun lähtee naapurikylään lähimpään postiin hakemaan/viemään pakettia.


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Olisiko tämä varteenotettava tarjous

        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=544944&shopId=19651&findPath=true&comp...

        Benq, G2222HDL 21,5" Full HD LED-näyttö
        * Koko: 21,5" kuvasuhde 16:9
        * Resoluutio: 1920 x 1080
        * Kontrastisuhde: 5 000 000:1
        * Vasteaika: 5 ms
        * Katselukulma (vaaka/pysty): 170/160
        * Liitännät: DVI, VGA

        Kolmen vuoden takuu.

        Hinta 150 tarjouksessa, "oikea" hinta 249,90 ekeä.

        Tuon voisi kai tilata, kokeilla pari viikkoa ja lyödä takaisin jos tulee ajoissa järkiinsä. Mutta joutuuko silloinkin kustantamaan vähintään postimaksun? Toisekseen se on aina päivän reissu suuntaansa kun lähtee naapurikylään lähimpään postiin hakemaan/viemään pakettia.

        Ei huono tarjous!


      • Tadzio de Santis

      • Näytön myyjä
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Näytönohjaimesta taitaa löytyä vain tuo 1366x768 laajakuvaresoluutio. Eikä ole pienintäkään aikomusta vaihtaa näytönohjainta.

        http://www.expert.fi/Products/Tietokoneet/Naytot/LG---W1943SS-PF

        Olisikohan tuosta normaalikäyttöön?

        Mulla olis sellane LG LCD näyttö myynnissä jos kiinnostais.


      • Näytön myyjä
        Näytön myyjä kirjoitti:

        Mulla olis sellane LG LCD näyttö myynnissä jos kiinnostais.

        jos kiinnostaa nii meilaa toho: [email protected]


    • l.e.d.3.d.h.d

      todellakaan tiedä! Aika näyttää!

    • hilirimpsis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2112
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      376
      1576
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1176
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      989
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      979
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      943
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      928
    8. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      920
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      858
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      808
    Aihe