Poikani on homo...

Jutta

Olen juuri saanut tietää poikani olevan homoseksuaali. Tapasin hänet itse teosta parhaan ystävänsä kanssa. Myöhemmin poika myönsi olevansa homo. Poikani on 16-vuotias. Toivon, että tämä on vain jokin ohimenevä vaihe pojan elämässä ja että tämä huomaisi myöhemmin tykkäävänsä tytöistäkin. Hän on ainokaisemme, joten en tiedä saanko koskaan lapsenlapsia. Mieheni on raivoissaan ja haukkuu poikaa hinttariksi. Itkettää...

No, eiköhän tämä tästä, kunhan vaan saamme totutella ajatukseen. Mieheni on hyvin homofoobinen, ja pelkää, että jos muut saavat tietää poikamme suuntautumisesta, ajatellaan, että niin isä kuin poika.

69

17918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N40

      ...poika parkaa, sanon minä. Missä on suvaitsevaisuus, kysynpä vain. Mitä mahtaa pojan päässä pyöriä kun vanhempien reaktio on tuollainen. Herätkää! Hän on elävä ihminen!!! Pahempaa olis jos hän olis pitänyt asian piilossa ja mennyt naimisiin, saanut lapsia jne. Eläis elämänsä kulisseissa, tukahduttaen oman itsensä. Tunnen miehiä, joiden on lopulta ollut liian ahdistava elää "väärää" elämää ja ovat tulleet kaapista ulos. Seurauksena rikkoutuneet avioliitot ja traumatisoituneet lapset.
      Antakaa hänen siis olla se joka hän haluaa olla, älkää vajotko niin alas että pakotatte hänet kaappiin. Itselläni on kaksi murrosikäistä tyttöä. Nuorempi on aika usein miettinyt lesboutta ja kysynyt mitä sanoisin jos hän oliskin lesbo. Olen aina vastannut, että olet se mikä sinusta itsestäs parhaalta tuntuu, minulle olet joka tapauksessa rakas tytär, eikä lesbous asiaa miksikään muuta.
      Peräänkuulutankin suvaitsevaisuutta. Nykyajan nuorilla on muutenkin ihan tarpeeks huolia ja murheita.

    • säde

      Tuntuu tosi pahalta poikasi puolesta!!! Hän tarvitsi juuri nyt paljon tukea ja rakkautta ja saakin vastaansa inhoa ja vihaa. Katso häntä, onko hän jotenkin eri lapsi kuin aiemmin??? Minulla on 4-lasta, jos joku heistä huomaa olevansa homo tai lesbo se ei ikinä muuttaisi minun tunteita. Anna tukesi pojallesi, älä jätä häntä nyt yksin, katuisit sitä varmasti myöhemmin. Osoita hänelle sanoin ja teoin että hyväksyt hänet juuri sellaisena kuin hän on vaikka isänsä ei niin tekisikään. Kumpi olisi sinulle tärkeämpi lastenlapset vai poikasi onni??? Voimia!!!!!

    • N40+

      Ongelma on teidän vanhempien ei pojan, Sehän on hyvä kun poika on sinut oman seksuaalisuutensa kanssa. Kyse on pojan elämästä! Teidän tehtävänne on hyväksyä asia tai olla hiljaa mutta älkää ainenkaan haukkuko ja syyllistäkö poikaa, muuten menetätte hänen lopullisesti.

      Omaista pojistani yhdellä (10v) on kaikki viitteet homouteen, ollut pienestä lähtien. Asiasta puhuttu aikuisten kesken ja jos sille näyttää niin mikäs siinä, se on hänen juttunsa, hänen elämänsä, eikä hänelle selkää sen takia käännetä. Homous tuntuu olevan älytön haukkumasana 6-12 vuotiaiden keskuudessa.

      Olen puhunut nuorteni (4 kpl) kanssa kaikesta seksuaalisuudesta, ehkäisystä lesbouteen ja homouteen asti. Ainoa asia minkä ole tuonutkin esiin kielteisenä asiana on pettäminen ja uskottomuus. Jopa sanonut että eläkää ensin ennenkuin sitoudutte. Sen kun ajallaan kokeilevat, vaihtavat kumppaneita, kunhan huolehtivat suojauksesta mutta aina edellinen suhde pitää olla loppu ennenkuin uutta alkaa. No, näissä jutuissa tulee aina esiin vanhempien omat suhtautumiset asioihin.

    • Jutta

      vaikka osa tuomitsikin minut äitinä. Tietenkin hyväksyn poikani tuollaisena kuin hän on! Ajattelen vain poikani parasta sanoessani, että toivon tämän jäävän vain tilapäiseksi vaiheeksi hänen elämässään, koska homoseksuaalin osa on usein yhä olla yhteiskunnan syrjimä. Toki parannustakin on tullut, esimerkiksi laki, joka sallii homoseksuaalien rekisteröidä suhteensa. Mutta esimerkiksi adoptio on yhä kiellettyä (mikä pitäisi kyllä mielestäni muuttaa). Jokainenhan toivoo lapselleen vain parasta!

      • pettyäkkin.

        Minusta SE on väärin, että pitäisi yhdellä hetkellä hyväksyä sekä homous, että nielasta ne mahd. menetetyt mahdolliset lapsenlapset.Äiti saa tuntea pettymystä.
        Äidilläkin saa ja pitääkin olla tunteet.
        Jokaisella äidillä on haaveensa ja toiveensa lapsiensa suhteen.

        Toisekseen on totta, että tuohon ikään kuuluu seksuaalisuuden hakminen. On tavallista että poikasi ikäiset pojat ja tytöt tuntevat vetoa omaa sukupuoltaan kohtaan siinä missä vastakkaistakin sukupuolta kohtaan.
        Uskon kunkin aika piankin huomaavan, mikä on se oma juttu. Poikasi voi olla siis oikeasti homo tai bi. Toisaalta se siis voi olla myöskin ikäkauteensa liittyvää kokeilua.

        Aika näyttää ja poika löytänee oman suuntauksensa.
        Anna aikaa ja kuuntele.

        Lastenlapsista puheen ollen, nykyään on omat järjestönsä, jota kautti pääsee "varamummoksi". Jos oman lapsen kautta ei lastenlapsia saa, niin sitten yksi vaihtoehto on alkaa "mummiksi" lapselle jolla sellaisia ei ole tai he asuvat kaukana tms...


      • Hetero N
        pettyäkkin. kirjoitti:

        Minusta SE on väärin, että pitäisi yhdellä hetkellä hyväksyä sekä homous, että nielasta ne mahd. menetetyt mahdolliset lapsenlapset.Äiti saa tuntea pettymystä.
        Äidilläkin saa ja pitääkin olla tunteet.
        Jokaisella äidillä on haaveensa ja toiveensa lapsiensa suhteen.

        Toisekseen on totta, että tuohon ikään kuuluu seksuaalisuuden hakminen. On tavallista että poikasi ikäiset pojat ja tytöt tuntevat vetoa omaa sukupuoltaan kohtaan siinä missä vastakkaistakin sukupuolta kohtaan.
        Uskon kunkin aika piankin huomaavan, mikä on se oma juttu. Poikasi voi olla siis oikeasti homo tai bi. Toisaalta se siis voi olla myöskin ikäkauteensa liittyvää kokeilua.

        Aika näyttää ja poika löytänee oman suuntauksensa.
        Anna aikaa ja kuuntele.

        Lastenlapsista puheen ollen, nykyään on omat järjestönsä, jota kautti pääsee "varamummoksi". Jos oman lapsen kautta ei lastenlapsia saa, niin sitten yksi vaihtoehto on alkaa "mummiksi" lapselle jolla sellaisia ei ole tai he asuvat kaukana tms...

        Olen myös ainut lapsi, ja vaikka hetero olenkin ja minulla on pitkäaikainen poikaystävä, niin ei ole mikään varma että teen lapsia. On kyllä itserakasta puhua menetetyistä' lapsenlapsista ym. Lapsen elämä on lapsen oma, ja hän tekee mahd. lapsia oman halunsa mukaan!! Jos esim. on työtön ja muutenkin vaikeaa, niin tuskin siinä ensimmäiseksi tulee mieleen käydä lasta vääntämään vain isovanhempien iloksi!


      • millie
        Hetero N kirjoitti:

        Olen myös ainut lapsi, ja vaikka hetero olenkin ja minulla on pitkäaikainen poikaystävä, niin ei ole mikään varma että teen lapsia. On kyllä itserakasta puhua menetetyistä' lapsenlapsista ym. Lapsen elämä on lapsen oma, ja hän tekee mahd. lapsia oman halunsa mukaan!! Jos esim. on työtön ja muutenkin vaikeaa, niin tuskin siinä ensimmäiseksi tulee mieleen käydä lasta vääntämään vain isovanhempien iloksi!

        kukaan pakota lastaan lapsia vääntämään.
        Mutta HAAVEILLA aina saa. Sitä ei voi kukaan estää.
        Aikanaan aion itse ainakin haaveilla lastenlapsista sain niitä sitten tai en.
        ;). Silti en aio niitä alkaa vaatimaan vaan lapseni saavat elää omaa elämäänsä. Kuka tietää löytänevätkö edes sopivia puolisoita ja vaikka löytäisivätkin saisivatko sittenkään. Tai jos vaikka lie homoja tai lesboja olisivat. mutta ne haaveet, haaveet...


      • OnMuitakinTapoja

        Ei se tarkoita jos poikasi on homoseksuaali, hän voi silti saada lapsia.esim adoptoimalla.


      • Anonyymi
        pettyäkkin. kirjoitti:

        Minusta SE on väärin, että pitäisi yhdellä hetkellä hyväksyä sekä homous, että nielasta ne mahd. menetetyt mahdolliset lapsenlapset.Äiti saa tuntea pettymystä.
        Äidilläkin saa ja pitääkin olla tunteet.
        Jokaisella äidillä on haaveensa ja toiveensa lapsiensa suhteen.

        Toisekseen on totta, että tuohon ikään kuuluu seksuaalisuuden hakminen. On tavallista että poikasi ikäiset pojat ja tytöt tuntevat vetoa omaa sukupuoltaan kohtaan siinä missä vastakkaistakin sukupuolta kohtaan.
        Uskon kunkin aika piankin huomaavan, mikä on se oma juttu. Poikasi voi olla siis oikeasti homo tai bi. Toisaalta se siis voi olla myöskin ikäkauteensa liittyvää kokeilua.

        Aika näyttää ja poika löytänee oman suuntauksensa.
        Anna aikaa ja kuuntele.

        Lastenlapsista puheen ollen, nykyään on omat järjestönsä, jota kautti pääsee "varamummoksi". Jos oman lapsen kautta ei lastenlapsia saa, niin sitten yksi vaihtoehto on alkaa "mummiksi" lapselle jolla sellaisia ei ole tai he asuvat kaukana tms...

        Haista paska


    • ddt

      täysi juntti,otan osaa.
      Saattaa tietenkin olla myös salahinttari.

    • aurajoki

      Totta on, että poikasi on vielä nuori ja etsii omaa seksuaalista identiteettiään.Kuitenkin mitä jos hän olisikin homo? Kait se kuitenkin on tärkeätä vanhemmalle, että lapsi olisi onnellinen ja kykenisi luomaan hyvän ihmissuhteen ja ylipäätään rakastamaan ihmistä?Ja itseään??Ja hän joutuu varmasti itse miettimään monenlaisia asioita ns.suuntautumisestaan, että kai se vaan on niin, että meidän vanhempien tehtävä on olla vierellä kulkija ja rakastaa.Yst.terveisin.

      • mama

        Jos sais valita lapsensa niin mieluummin homo tai lesbo kuin juoppo, narkkari ,rikollinen murhaaja, vaan kun ei saa muuta kun toivoa parasta ohjata ja rakastaa vielä keran rakastaa eikä koskaan hylätä olivat sitten mitä tahansa omia ovat kuitenkin.


      • meeeri

        Eikö ole hyvä kun nykyisin voi avoimesti olla miten tahansa seksuaalisesti suuntautunut, kuinka monta murhenäytelmää olisi voitu välttää jos oltaisiin aina oltu yhtä suvaitsevaisia. Oma äitini oli lesbo hän eli avioliitossa 20 vuotta aina isäni kuolemaan asti synnytti 5 lasta oli hyvin onneton ja masentunut nainen ja meidän lapsuutemme ei ollut helppo. Isäni kuoleman jälkeen hän löysi elämänkumppanin jonka kanssa eli yhdessä 25 vuotta onnellisena. Voin vain kuvitella kuinka paljon hän kärsi avioliittonsa aikana, entä isäni kylmästä torjuvasta vaimosta..Onneksi aika on toinen ja kenenkään ei ole enää pakko piilotella omia taipumuksiaan.


    • minä, pessimisti

      niin, vai että homo? no eihän siinä mitään, se on hänen asiansa. itse en kyllä välitä homoista, mutta jokainen tekee päätöksensä itse, ja valitsee elämäntiensä. muuta en voi sanoa. muistathan tukea häntä ja heitä se raivohullu miehesi ulos jos haukkuu omaa lastasi homoksi, (mikä hän kylläkin on) mutta silti.

    • samurai123

      Siis se että on homo ei vaikuta yhtään siihen kuka on. Sano miehelles että pitää turpansa kiinni ja totutelkaa siihen että hän on homo ja hei kyllä suomessa adoptio on lailista vielä monta vuotta.

      • thda

        HALOO, ette te voi pojaltanne kieltää hänen rakkauttaan toiseen? Eikö parempi olisi, että poikanne menee niinkuin hän tuntee parhaaksi, ja te koittaisitte ymmärtää häntä?


    • juhaniviitasaari

      Murrosikäisillä pojilla ja tytöillä on homo- ja lesbosuhteita, ei kuitenkaan kaikilla. Tämä kuuluu normaaliin sukupuoli-identiteetin hakeutumiseen. 16-vuotias poika ei ole vielä selkeytynyt identiteetissään ja saattaa olettaa homosuhteensa perusteella olevansa homo. Mikäli heteroseksuaalisuutta ei ilmene noin 20 iässä, alkaa olla aika ajatella asioita homouden näkökulmasta. Kertomasi isän reaktio on vanhakantainen, asiaatuntematon ja vastoin Suomen lakia. Tärkeintä on nyt että poikasi toimii kuten hänestä tuntuu ja mikäli myöhemmin suunta muuttuu, se on hyvä asia. Mikäli suunta ei muutu, sekin on hyvä asia koska heteroiden tulee elää heteroelämää ja homojen homoelämää. Mikäli yli 20 vuotias poika/tyttö ei ala kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta, ei kannata väkisin avioitua, siitä tulee sellainen sotku ettei paremmasta väliä. Kirjoitukseni ei ole mielipide vaan faktatietoa. Olen homoseksuaali yli kuusikymppinen mies. Kehoitan kaikkia suhtautumaan hetero/homo/lesboasioihin rauhallisesti ja vakavasti, sillä en halua että homojen/lesbojen joukossa on heteroita pilaamassa elämäänsä. Samoin en halua että homot/lesbot pilaavat elämänsä väkinäisissä heterosuhteissa. Autan tarvittaessa vaikka henkilökohtaisesti/puhelimitse. Minulla on oma yksityinen elämäni enkä tätä kautta siis etsi seuraa!!!

    • mrf nrkm ekmeklmekme

      homojen foorumi tää!

    • mam-iii

      ihan totta. se on pojan oma valinta, ihminen on siltikin. ei omille tunteilleen voi mtn. olisit vain ylpeä omasta pojasta että uskalsi tunnustaa myös.

    • Timppayh

      Poika homo. Mitä sitten? Mun velipoika on homo. Siis mitä oikeasti sitten sillä välii? Itse olen hetero ja tykkään naisista, jotkut sitten tykkää jostain muusta. Pedofiilit on erikseen, lapset ei ole kasvaneet seksuaaliseen.

    • ....................

      Aloitus on provo, niitä tällä palstalla riittää;((

    • oikein hävettää!

      pojan homoudelle ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään!!!!! isältä kyllä aila ala- arvoinen suoritus!!!!!

    • moimoimoimoimoimoi

      siis poikanne on homo ettekä voi hyväksyä sitä? herran tähden, hän on sentään poikanne ja voisitte hyväksyä hänet sellaisena kun hän on!

    • lesb

      ite oon 13 v lesbo tyttö, vanhemmat sanoo mun lesbouteen vaa et oo sellane ku susta tuntuu ja mun tyttöystävä onki melkei joka päivä meillä ja me nuollaa toisiamme ruokapöydässäki eikä vanhemmat sano mitää muuta paitsi et syökää ja menkää sit kuhertelee. joo mut mun mielest on törkeetä ettei vieläkään homoseksuaalisuutta hyväksytä!! :(

    • äiti minäkin

      Varmaan järkyttävää, sillä tietty halusitte että poika olisi seksuaalisesti ns. normaali, sillä hänen elämänsä varmaan olisi siten myös helpompaa. Ja myös teidän elämänne. Se kuitenkin on poikanne ihan oma asia, joka teidän täytyy pikkuhiljaa hyväksyä, nykyisin se lienee kuitenkin helpompaa kuin teidän nuoruudessanne.

      Kerron tähän kuitenkin vertailun vuoksi omasta tilanteestani kun oma poikani oli 17v. Tässä tapauksessa kävi niin, että poikani sekaantui huumeita käyttämään, ja loppujen lopuksi kaikesta siitä sekä rikoksista hän sai 2,5 vuoden linnatuomion, siitä järkyttyneenä hän teki sitten vielä lisää rikoksia ja sai lisää linnaa.
      Tiedän siis mitä on käydä mm keravalla.

      Silloin kävi mielessä paljon, mm. että tuhat kertaa ennemmin olisin ottanut vastaan tiedon hänen homoudestaan.

      Totutelkaa rauhassa asiaan jolle ette mitään voi, käykää läpi lapsenlapsettomuusajatukset ja ihmisten puheet. On kuitenkin hyvä että hän kaiketi on ihan ok poika, ja vailla kuolemantautia.

      Tsemppiä!

    • seksiantti

      Puhaltakaa nyt vittu sukkaanne. Poika on homo jos on. Isälle se pitäisi olla yks vitun hailee. Kommentoijat toivon mukaan jäädä rekan alle ja sairaalassa saavat "vahingossa" paskaa hoitoa. Jos ei rekka osu niin tunkekaa kännykän laturin piuha vedenkeittikeen.

    • metrilerssi6000

      No osta sille oma anaalitappi, niin saa tarpeensa turvallisesti täytettyä XD

      • tyttö 16v.

        Mä oon ite vielä aika hukassa oman seksuaalisen suuntautumiseni kanssa. En oo ikinä seurustellu...johtuu siitä, että en oo ikinä ollu kiinnostunu kenestäkää nii paljo, että oisin halunnu. Oon seksuaalisesti täysin kokematon. Mä oon myös tosi ujo ja aika epävarma ulkonäköni suhteen. Näyttäsin varmana aika hyvältä, JOS uskaltaisin panostaa ulkonäkööni. Mun tyyli on ollu aina aika poikamainen ja ehkä myös tylsähkö, mutta viime aikoina oon miettiny, että haluisin pukeutua vähän naisellisemmin. Se vaan, että ku oon aina ollu tosi poikamaine jne. ni arveluttaa, että mitenhä kaverit ym. suhtautuis muhun jos tyyli muuttuis yhtäkkiä naisellisemmaksi. Äh...nyt mä aloin kirjottaa iha aiheen vierestä. Nii kuitenki...mä ihastun usein julkkiksiin, miehiin ja naisiin. Ehkä vähän useammin naisiin. "Ongelma" on se, että en ihastu ns. oikeisiin tyyppeihin, niihin joita kohtaa ihan oikeassa elämässä. Yhteen kaverityttöön olin vähän ihastunut jonkin aikaa (saatto olla tosin ihan vaan sitä, että ihailen hänen naisellista tyyliään), mutta en ole varma mistä oli kyse. En kertonut näistä tuntemuksista hänelle, koska eivät olleet mitenkään ylitsepursuavia ja ei olla mitään parhaita kavereita (ei kerrota toisillemme mitään kovin henkilökohtaisia juttuja). Koulussani on yksi poika, joka vaikuttaa mukavalta ja hauskalta...hengataan joskus koulussa samassa porukassa, mutta hän ei ole kaverini enkä ole puhunut hänen kanssaan. Huonon itsetuntoni takia en usko kenenkään voivan kiinnostua minusta ja vaikka joku olisikin joskus ollut niin en ole huomannut. Musta varmaan huokuu huono itsetunto. En ole ikinä ollut hirveän puhelias ja ujouteni takia jotkut varmasti ajattelevat minun olevan tylsä ja ylimielinen tyyppi. Oikeasti en ole sellainen...puolituttujen ja vieraiden ihmisten kanssa menen vain jotenkin ihan hiljaiseksi. Joo tiedän hirveä vuodatus ja ihan kamalan pitkä ja aiheen vierestä suurin osa kaiken lisäksi.:P
        Tiedän, että seksuaalisuus muuttuu koko elämän ajan, mutta pitäisikö 16-vuotiaalla olla jo jonkinlainen selvyys kummasta sukupuolesta tykkää vai tykkääkö molemmista??? Musta tuntuu, että olen seksuaalisessa kehityksessä jäljessä ikätovereistani. Tai sitten kaikki johtuu vaan heikosta itsetunnosta?? Arvostaisin kovasti _asiallisia_ vastauksia.:)


      • mjaah...
        tyttö 16v. kirjoitti:

        Mä oon ite vielä aika hukassa oman seksuaalisen suuntautumiseni kanssa. En oo ikinä seurustellu...johtuu siitä, että en oo ikinä ollu kiinnostunu kenestäkää nii paljo, että oisin halunnu. Oon seksuaalisesti täysin kokematon. Mä oon myös tosi ujo ja aika epävarma ulkonäköni suhteen. Näyttäsin varmana aika hyvältä, JOS uskaltaisin panostaa ulkonäkööni. Mun tyyli on ollu aina aika poikamainen ja ehkä myös tylsähkö, mutta viime aikoina oon miettiny, että haluisin pukeutua vähän naisellisemmin. Se vaan, että ku oon aina ollu tosi poikamaine jne. ni arveluttaa, että mitenhä kaverit ym. suhtautuis muhun jos tyyli muuttuis yhtäkkiä naisellisemmaksi. Äh...nyt mä aloin kirjottaa iha aiheen vierestä. Nii kuitenki...mä ihastun usein julkkiksiin, miehiin ja naisiin. Ehkä vähän useammin naisiin. "Ongelma" on se, että en ihastu ns. oikeisiin tyyppeihin, niihin joita kohtaa ihan oikeassa elämässä. Yhteen kaverityttöön olin vähän ihastunut jonkin aikaa (saatto olla tosin ihan vaan sitä, että ihailen hänen naisellista tyyliään), mutta en ole varma mistä oli kyse. En kertonut näistä tuntemuksista hänelle, koska eivät olleet mitenkään ylitsepursuavia ja ei olla mitään parhaita kavereita (ei kerrota toisillemme mitään kovin henkilökohtaisia juttuja). Koulussani on yksi poika, joka vaikuttaa mukavalta ja hauskalta...hengataan joskus koulussa samassa porukassa, mutta hän ei ole kaverini enkä ole puhunut hänen kanssaan. Huonon itsetuntoni takia en usko kenenkään voivan kiinnostua minusta ja vaikka joku olisikin joskus ollut niin en ole huomannut. Musta varmaan huokuu huono itsetunto. En ole ikinä ollut hirveän puhelias ja ujouteni takia jotkut varmasti ajattelevat minun olevan tylsä ja ylimielinen tyyppi. Oikeasti en ole sellainen...puolituttujen ja vieraiden ihmisten kanssa menen vain jotenkin ihan hiljaiseksi. Joo tiedän hirveä vuodatus ja ihan kamalan pitkä ja aiheen vierestä suurin osa kaiken lisäksi.:P
        Tiedän, että seksuaalisuus muuttuu koko elämän ajan, mutta pitäisikö 16-vuotiaalla olla jo jonkinlainen selvyys kummasta sukupuolesta tykkää vai tykkääkö molemmista??? Musta tuntuu, että olen seksuaalisessa kehityksessä jäljessä ikätovereistani. Tai sitten kaikki johtuu vaan heikosta itsetunnosta?? Arvostaisin kovasti _asiallisia_ vastauksia.:)

        ei sun sitä vielä tarvitse tietää. Kyllä sitten huomaat ku alat ihastumaan kunnolla, oli se sit tyttöihin tai poikiin tai molempiin. Mitä väliä :)

        Ite mietin noita asioita sinun ikäisenä, kun en ollut niin hirveen tyttömäinen. Seurustelun aloitin kuitenkin pojan kanssa aikaisin, joskus 15 vuotiaana ja koin olevani muuten hetero mutta oli vähän tuntemuksia tyttöihinkin. No aikuisiällä sitten kokeilin myös seksiä naisen kanssa ja se oli tosi mukavaa :) Miehistä edelleen tykkään ja naimisissa olen, en osaa kuvitella seurustelua tai elämää naisen kanssa vaikka viehättävätkin. Hetkeäkän en kadu kokeiluani, olisi jäänyt harmittamaan ja mietityttämään...
        Olen tosi onnellinen mieheni kanssa, elämä on ihanaa! Mutta tiedostan sen että jotain bi-seksuaaliakin minusta löytyy ja olen täysin sinut sen kanssa.

        Olemme kaikki sitä mitä olemme, ole sinäkin!


    • Kukin on normaali

      Jaksamista vain koko perheelle. Vaikka lapsi on oma, sillä on oikeus omaan elämäänsä. Kaikki tuntevat vähän eri tavalla, ettekä voi kuin arvostaa sitä, että lapsennekin on oma yksilöllinen itsensä, jonka kokemus maailmasta on aivan yhtä arvokas kuin teidänkin kokemuksenne. Jos ette pysty kunnioittamaan lapseanne ihmisenä, menetätte pian vähintään hänen kunnioituksensa ja luottamuksensa teihin sekä ehkä myös hänen rakkautensa.

      Itselläni on ollut jo pari vuotta välit poikki isääni, kun kuulemma se että en halua lapsia tekee minusta itsekkään, sairaan ja kieroutuneen (siitä hän ei mitään vielä tiedäkään, että olen myös transsukupuolinen, ja koska hänen kykynsä ymmärtää muita ihmisiä on tätä luokkaa, tuskin kerronkaan ennen kuin se näkyy jo päältä päin). Kaikki eivät halua elämältä samoja asioita, eikä se tee kenestäkään epänormaalia.

      Oho, tajusin myöhässä että tämä on ikivanha ketju. No, ehkä joku relevantissa tilanteessa oleva sattuu tämän lukemaan.

    • 14v

      Tajuutteko, että teiän poika saattaa hävetä homouttaan jo valmiiksi ja ettei tollanen suhtautuminen auta sitä yhtään? Hyväksykää ja tukekaa sitä. Homous ei ole sairaus eikä valinta vaan ominaisuus. Seksuaalisen suuntautumisen ei pitäisi määrittää ihmisen luonnetta/arvoa. Antakaa ihmisten rakastaa, ketä haluavat.

    • eiolejumalaa

      hei viesker1985 oletko oikeasti noin ahdasmielinen ja vanhoillinen? miksi pitää vielä 2000-luvulla käyttäytyä kuin elettäisiin jotain 1800-lukua???

    • Erilaisuus = rikkaus

      Lapsesi on homo. On ymmärrettävää, että isä suhtautuu hommaan nuivasti. Mutta puhu miehellesi! Älä anna poikasi ymmärtää etteivät vanhemmat hyväksy häntä! Sano miehellesi että hän on edelleen poikanne! Kukaan ei voi muuttaa hänen seksuaalista suuntautumistaan, kuin hän itse. Mutta voi olla että se onkin pelkkää vaihetta, kokeilun halua yms. Hän on erilainen, hyvä!

    • Mietivähäjo

      Mitä pahaa on olla homo ajatelkaa jos sinulle sanotaisiniin ettet voi olla tykästynyt poikiin.õ

    • Somppa

      Homoseksuaalinen ihmisryhmä on vuorenhuippu itsemurhaa tekevistä. Lisäksi sille on tyypillistä alkoholisoituminen, lyhyet suhteet, pettäminen, mielenterveysongelmat ja masennukset.

      Annan hyvä neuvon teille avioparina. Alkakaa yhdessä tutkia Raamattua. Ottakaa Jeesus pelastajaksenne. Häneltä saatte rauhan sisimpäänne. Saatte syntinne anteeksi. Alatte ymmärtämään syyn miksi poikanne on langennut suureen häpeään ja tuhoon. Te saatte uuden asenteen suhteessanne poikaanne. Poikanne näkee teissä tapahtuneen muutoksen elämässänne, arvoissanne ja kaikessa.

      Jumala pystyy muuttamaan.

      Amerikassa on suuri järjestö johon kuuluu kymmeniä tuhansia ex-lesboja ja ex-homoja, transsuja.... jotka ovat olleet niitä sateenkaarilippujen heiluttajia ja "syntymästään asti homoja". Nämä ihmiset ovat tulleet uskoon ja saaneet vapauden.

      Homous ei ole perinnöllistä missään nimessä. Se on tutkittu identtisillä kaksosilla. Osa vain väittää homoutta asiaksi, johon ei voi vaikuttaa (koska perinnöllistä) ja siksi luonnollista. Tämä on täysin perätöntä ja valhetta.

      Eipä kukaan ole vielä avannut suutaan niin, että sanoisi pedofiliankin olevan perinnöllistä.

      On yksi voima joka voi vapauttaa : Jeesuksen Kristuksen verinen, tuskainen ja historiaa mullistanut ristiinaulitseminen Golgatalla. Hänen tekemänsä syntiemme sovitus, kuolema, ylösnousemus ja nouseminen Taivaisiin. Muuta mahdollisuutta ei ole syntien orjuudesta vapautumiseen, syntien anteeksisaamiseen, sisäiseen lepoon ja rauhaan. Jeesus sanoi: " Tulkaa minun luokseni työtätekevät ja raskautetut niin minä annan teille levon. "

      Voitte rukoilla poikanne puolesta, että Jumala puuttuisi hänen elämäänsä, vapautuisi homoudesta ja hän löytäisi Jeesuksen elämäänsä. Joillekin Jeesus on ilmestynyt, joku ihminen on käynyt Helvetissä, joku kuollut ja herännyt kuolleista... Olen tavannut tällaisia ihmisiä ja tiedän heidän elämänsä ihmeellisiä muutoksia. Kerralla loppunut huumeiden käyttö, alkoholismi, homous, väkivalta.... Jeesus on Vapahtaja.

      Alkakaa lukemaan Raamattua, aloittakaa Uudesta Testamentista. Rukoilkaa yhdessä. Jumala vastaa.

      Joh 3:16, 17 (hiukan yksinkertaistettuna) "...niin on Jumala sinua rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettet sinäkään, jos häneen uskot, hukkuisi, vaan sinulla olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan sinua, vaan sitä varten, että sinä hänen kauttansa pelastuisit. "

      Herra sinunatkoon teitä !

      • jeesustappaahomotperkele

        asiapuhetta <3


    • HelppoaJaYksinkertaista

      Kaikki ovat enemmän tai vähemmän homoja. Teidän tapauksessa isä on BI ja todennäköisesti myös poika.

      Kyllä homokin voi saada biologisia lapsia nykypäivänä, sehän on vain järjestelykysymys.

    • useampilapsi

      Eipä tuo homous estä lasten saantia! Käy vilkaisee vauvakuume-keskustelupalstaa,niin siellä on homoja kuin paljon hakemassa lisääntymisseuraa.. :)

      Klinikoillakin soermanluovuttajista varmaan hyvä osa miehistä hinttejä,et ihan turhaan murehdit suvun jatkumisesta. Ja toisekseen jos suvunjatkumisen jättää yhden lapsen varaan,niin se on iso riski jäädä ilman lapsenlapsia..

    • homousonsairaus

      POIKASI JOUTUU HELVETTIIN JA SE ON OIKEIN! JOS OLISIN MIEHESI OTTAISIN HETI ERON!

    • TinoVuorela

      Isällä on oikea asenne tuonlaisen vahingon suhteen pitäis sultakin tulla vähän jonkin sortin palautetta suosittelen remmiä tai ihan perinteinen 6 pannuhuoneessa ilman mitään

    • hohomopizza

      harmi se on kyl homo

    • Homo13

      Siis itsekin olen homo ja myönsin kaverille ja nyt ei olla kavereita huomahuomasn että kiinnostuin poikien peniksistä.

    • Heteromake

      Homppeli on tomppeli.

    • jokinen69

      oliko_hinuri

    • Jokuneuvoja

      On tämä kyllä vanha keskustelu mutta teen asiani selväksi. Homous pitää hyväksyä ja jos tunnet olevasi homo niin kerro siitä vahemillesi olit minkä ikäinen tahansa. Se että pojalle huudetaan/haukutaan asiasta on säälittävää. Poika voi saada ikuiset traumat ja näin isän ja pojan välit menevät poikki. Kaikki saa olla kiinnostuneita juuri siitä mistä haluaa. Itse en ole homo. Olin bi tossa ennen murrosiän alkua. Mutta antaa pojan tehdä mitä haluaa.

    • Cool18

      Blaaablaablaaaaa!

    • IIHF

      SAATANA missä suvaitsevaisuus poika on nuori ja teidän homma vanhempina on hyväksyä hänet sellaisenaa saatana tollaset pitäis ampua

    • DramaDrama

      Tuo ei auta yhtään tähän hätään, siiz jollet siiz sattunu siiz huomaamaan siiz. Siltä kyllä vikuttaa siixccczz!

    • pop98

      Homofobiaa esiintyy ainoastaan piilohomoilla, eli sellaisilla joilla on taipumus homouteen itsellä ja fobialla koettavat piilottaa sitä ja kieltää, mutta silti se nostaa päätään, minkäpä luonnolleen voi.
      Poika selvästi perinyt isältää homogeeniä.

      Ja sitäpaitsi, suomessa on nykyään nuoria miehiä 20% enemmän kuin naisia, joten valtava määrä miehiä jää joka tapauksessa lapsettomiksi kun naiset on myös niin nirsoja ettei kiltti mukava mies riitä kenellekkään. Se vuoksi tällä hetkellä noin 40% miehistä jää nyt lapsettomiksi, joten ei se homous paljoa lastenlapsettomuuden todennäköisyyttä suurenna.

    • MirandaUusi13wee

      Toi on vääristelyy!

      Tiedoks vaa, et tota ei kaanata vittuakaan ymmärtää!

    • homoboy

      Olen 15 eivätkä vanhempani hyväksy että olen homo ja haluan tappaa itseni joten anna pojan olla mikä hän on...

      • ookoo


      • määääää

        Älä tapa itseäsi.Miehen veli on homo.Normaaleja ihmisiä tekin olette.Kivoja,fiksuja ja hyviä tyyppejä kaikin puolin. Sussa ei ole mitään vikaa,koko elämäsi on edessäsi,eikä homous ole mikään sairaus.Ole vapaasti mikä olet,ei se nykyään ole mikään kauhistus enää.Meilläkin suku hyväksyy asian samoin tuon miehen työkaverit työpaikalla . Etsi voimaa muista aikuisista.Esim.kuraattori koulussa,terveydenhoitaja,harrastukset,muut sukulaiset.


    • kukatkukkii

      Onnea vaan, tavalliselle ihmiselle on aivan sama kunhan nuori ihminen on niin terve ja niin ettei tule vaan perussuomalaiseksi ja uskovaisille onkin vaikeampaa hyväksyä mitään muuta kuin herran pelko.

    • Vastaus
    • määäää

      Entäs sitten.Ei ole maailman kauhein asia.Mun miehen veli on homo. Ei ole kumppaninsa kanssa sen kummempia ihmisiä kuin ketkään muutkaan.Käyvät töissä,remppaavat asuntoaan.Koti on tosin sisustettu paremmin kuin meillä heteroilla.Ihan normaalia elämää viettävät kaikin puolin.Eivätkä hillu missään meikissä ja korkokengissä ympäri kaupunkia tms.Voi tietysti olla vaan kokeilukin,mutta entä jos ei ole niin samahan tuo on. Anna rakastaa ketä tahtoo,nuoresi elämä se on ei sun.Tue,tue tue ja hyväksy. Kivoja normaaleja fiksuja ihmisiä on homotkin.

    • EppuEpänormaali

      Jälkiabortti?

    • Isällinen

      On varmasti järkytys ja todella raskasta elää tuon kaltaisen miehen rinnalla. Tuohon on kuitenkin saatavissa lääkäreiltä apua. Miehesi psykiatrinen hoito voisi helpottaa perhe-elämää hyvinkin pian ja on vielä mahdollista korjata jo tapahtuneet virheet.

    • Velho_Uolevi

      On varmasti myös kova pettymys, kun tietää ettei luvassa ole lapsenlapsia. Silloin jää mummoilut ja pappailut kokematta. Pahempaa olisi kuitenkin saada tietää, että oma lapsi on EU-vastainen juntti. Silloin joutuisi ajattelemaan omasta lapsesta, että toivottavasti tuo ei lisäänny.

    • Dere

      Voi että, on teillä raskasta. Sä ehkä hitusen poikaasi rakastat sellaisena, mitä hän on, mutta miestäsi sun ei tulis rakastaa enää lainkaan, kun noin asiaa ajattelee. Hän on sairas ja mieltä vailla. Olette varsin vanhakantaisia ajatusmaailmaltanne. Jos on niin kova lastenlasten kaipuu, niin ottakaapa vaikka koira. Säälittävää tuollainen ajatusmaailma. Itse tulin kaapista toki vasta lähes 3kymppisenä ja isä ei sitä hyväksynyt, mutta mutsin kans välit hyvät ja mä oon happy. Isääkin kuitenkin yhä rakastan ja merkkipäivinä muistan vaikkei vastakaikua tulekaan, mutta osani koen asialle tehneeni 😆

    • Anonyymi

      Olen vielä nuori, että minun ei tarvitse noista jälkeläis asioista nii murehtia. MUTTA toivoisin itse saavani lapsena ja kokea sen onnen (ja välil vitutukse :D.) Oman lapsen kanssa voisi tiedä kaikenlaista yhdessä ja käydä esim sen kanssa syömässä välillä ulkona jne. Mutta olisihan se kivaa myös olla niiku pappa/ukki. Saisi itse opettaa niille esim tälläisiä tärkeitä taitoja jos ei vielä osaa. Esim mitenkä puu kaadetaan järkevästi (Jos asuu maaseudulla ja pitää saada polttopuita.) Jos joku jaksoi lukea niin kiva. En ole homoja tai lesboja vastaan.

    • Anonyymi

      Isä tekee oikein kyllä. Adoptois tuollaset mielisairaat

    • Anonyymi

      Meilläkin on epäonnistunut kasvatus totaalisesti.

      Itse suren omalla kohdallani sitä, että en saa lastenlapsia. Se raastaa mun sielun ulos.

      Tämä romutti kaiken. Myös oman elämänhalun, aivan kuin kirous olisi laskeutunut päällemme. Päässä soi vain hintti, hintti, hintti eikä mitään muuta. Olo on tyrmistynyt ja epäuskoinen.

      Onko tämä koettelemus seurausta omista tai edeltävien sukupolvien synneistä, en tiedä?

    • Anonyymi

      omg!

    • Anonyymi

      Vaihdoitko lapsesi ulostulossa kasvatusmetodia? Mikä on tilanne keväällä 2024?
      Facebookissa on esimerkiksi digitaaliset sisällöntuottajat: Ôffïxïàl Âlêx ja Esteban Coachniki

    • Anonyymi

      Miksi homous on niin vaikeaa hyväksyä? Osoittaa vaan omaa ymmärtämättömyyttään sillä. Se ettei saa lapsenlapsia on ihan turha väite. Ja eivät edes kaikki heteroperheetkään tee enää lapsia tähän epävarmaa sekavan maailman- ja sisäpoliittisista syistä johtuen. Lasten määrä laskee jatkuvasti. Itse tiesin tavallaan jo 13v että tykkään enemmän pojista kuin tytöistä. Toki kokemusta on molemmista sukupuolista, mutta edelleen pojat kiinnostaa vieläkin enemmän. Eikä ole mitään ongelmia ollut seksuaalisen suuntautumisensa suhteen. Ne jotka eivät hyväksy homoa kaveriksi joutaakin mennä pois. Ei se ystävyys silloin ole koskaan ollut todellista vaan pinnallista. Aito ystävä hyväksyy jokaisen sellaisena kuin tämä on ja omalla kohdallani vain muutama on lähtenyt homouteni tultua heidän tietoonsa. Vanhemmatkin olivat aluksi vastaan ja pitivät minua outona tai "sairaana" mutta ovat kuitenkin hyväksyneet lopulta asian eikä sitä nykyään kukaan enää ihmettele

      • Anonyymi

        Ihan niin, aito ystävyys ei laadi siihen että joku on homo , ketju on vanha mutta aina vaan ajankohtainen , ja aina vaan on homofoobeja , joilla on mitä ihmeellisimpiä selityksiä,asiaan. Ihmettelen usein miksi ovat kuitenkin niin kiinnostuneita asiasta kun melkein joka päivä on joku homofoobi kirjoittanut asiasta jotain, normaalille ihmisille ei ole mitenkään ongelma jos kaveri tai kollega on homo, .ainoastaan niille jotka obåvat niitä elämän kovan koulun oppilaita jotka eivät ylety ymmärtämään asiaa, usein nolla koulutus meriittinä.
        Ja joku älykääpiö jopa vertailee homoja pedofiileihin , niin tietämättömiä ovat , osaakohan ne edes lukea että tietäisivät hieman asioista


    • Anonyymi

      Vanha ketju, ja ihmeelliset vanhemmat poika raukalla jos on rakastanut poikaa ennen kun tiesi homoudesta niin kuinka se rakkaus sitten loppuu, ja isäkin vielä haukkuu ,
      Itsehän nämä vanhemmat ovat lapsen maailmaan saattaneet , ja heidän yhteisillä perintötekijöillä . Joten hullu on isä ja hyvin tietämätön ja pelkää mitä muut sanovat, eikö sen vertaa hänessä ole jätkää että seisoisi pojan puolella , sillä ei kai poika sille mitään voi jos on homo. Ja äitikin kovasti huolehtii ettei saa lapsenlapsia ,
      Kyllä homoillekkin on yleensä lapsia ja ihan omia vielä , joten ei kai poika näiden vanhempien vuoksi voi elää, hänen on saatava elää omaa elämäänsä ihan sellaisena kun on. , hän ei ole rikollinen, eikä valehtelija ainoastaan hänellä on homoseksuaalinen suuntaus , ja sen suuntauksen voi saada kuka tahansa syntyessään .
      Toivon mukaan tämä poika tänään elää omaa elämäänsä onnellisena ihan sellaisena kun hän on . Ja nämä vanhemmat sitten , ei pitäisi hommata lapsia jos on niin kova pelko että heistä tulee homoja . Eniten inhotti tuon isän haukkumiset omalle lapselleen , ei olle kypsä ihmisten mitenkään

    • Anonyymi

      Remmillä pahuus lähtee ja Herran pelolla kuritus t;Emilia

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe