Tässä olisi teille mainio matkakertomus Pariisista. Matka on toteutettu pienellä budjetilla. Lue ja ihastu! http://minnematka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=63
Pienellä budjettilla (matkakertomus)
45
3481
Vastaukset
- chez moi
Juu, vähän pisti silmään tuo vastaanottovirkailijan kuvailu: "tummaihoinen, kierosilmäinen mies" ... Mitä ihmeen merkitystä sillä ihon värillä ja silmien kieroudella on? Uskokaa pois, tässä kaupungissa piisaa tummaihoisia, kieroista silmistä puhumattakaan. Parin kuukauden jälkeen ette enää huomaa koko asiaa. Tuo vaan paljastaa kirjoittajan maatiaisuuden. Nakkilassa niitä tummaihoisia ja kierosilmäisiä ei taida sitten niin paljoa tulla kadulla vastaan? :P
- chez moi
Vielä kommenttia noihin tekstin "tietoihin":
Toisin kuin tekstissä väitetään, ei ole olemassa mitään klo 18 sääntöä bonjourin ja bonsoirin suhteen. Enemmän siihen vaikuttaa valoisuus, hämärällä säällä moni sanoo bonsoir jo klo 16... Eikä se muutenkaan ole niin vakavaa, kunhan tervehditte... :) - poupauz
Jos sinulle chez on tummaihoiset arkipäivää, niin miksi kiinnität huomiota moiseen seikkaan tekstissä? Ottaa päähän ihmiset keiden mielestä on rasistista mainita ihmisen ihon väri hoh! Ja saa kai sitä tekstiä elävöittää. Kirjoittaja ei varmaan olisi saanut edes käyttää sanaa mies, vaan olisi pitänyt käyttää sanaa henkilö.
Mistä näitä chez:n kaltaisia tollaja tulee? :D - chez_maalainen
Ihan mukava, että tekstissä kuvataan ihmiset tarkkaan. Niin kuin tuossa joku aikaisempi kirjoitti, niin taidat olla itse joku maalainen kun kiinnität huomiota sanaan tummaihoinen. Sinun mielestä ei varmaan saa edes kertoa hiusten väriä!
- chez moi
chez_maalainen kirjoitti:
Ihan mukava, että tekstissä kuvataan ihmiset tarkkaan. Niin kuin tuossa joku aikaisempi kirjoitti, niin taidat olla itse joku maalainen kun kiinnität huomiota sanaan tummaihoinen. Sinun mielestä ei varmaan saa edes kertoa hiusten väriä!
Hahhahhahahaa.... :D Näköjään siellä ollaan ihan eri planeetalla. :D Kuka tässä mistään rasismista on puhunut? Minun silmiin tuo vaan näytti lähinnä kömpelöltä. Mietipä kuvausta, jossa menet Tukholmassa hotelliin, ja kerrotaan, kuinka vaaleatukkainen silmälasipäinen vastaanottovirkailija otti vastaan. Huippu kiinnostavaa, eikö totta? Tuo oli minun mielleyhtymäni... Mut hei ihan kivaa, että saitte eksoottisia väristyksiä tästä "kuvailevasta" tekstistä... :D
- chez_maalainen
chez moi kirjoitti:
Hahhahhahahaa.... :D Näköjään siellä ollaan ihan eri planeetalla. :D Kuka tässä mistään rasismista on puhunut? Minun silmiin tuo vaan näytti lähinnä kömpelöltä. Mietipä kuvausta, jossa menet Tukholmassa hotelliin, ja kerrotaan, kuinka vaaleatukkainen silmälasipäinen vastaanottovirkailija otti vastaan. Huippu kiinnostavaa, eikö totta? Tuo oli minun mielleyhtymäni... Mut hei ihan kivaa, että saitte eksoottisia väristyksiä tästä "kuvailevasta" tekstistä... :D
Ei hitto :D Jos lause tai kuvaus näyttää kömpelöltä se tekee kirjoittajasta maalaistollon sinun mielestä? Nyt tuli hyvät naurut.
- alatalonmikkot
oletko tollo chez? Onko tabu mainita ihonväri? Haloo eletään 2000-lukua ei 1990-lukua!
- retinom
Eiköhän tuo ole kuvailevaa tekstiä? Sama kuin kirjottaisi vaalea hiuksinen tarjoilija.
- eiffeltornista
Hienosti osattu kertoa matkasta. Hyviä vinkkejäkin oli paljon! Olen itsekkin lähdössä Pariisiin parin viikon päästä pikkubudjetilla:)
- evitaeiei
Niinpä! :) Yrittäkää nyt kaikki punahiuksiset ja vihreäsilmäiset pysyä asiassa! Oli kiva lukea aitoa innostusta hehkuva matkakertomus. Toivottavasti näillä palstoilla kohtaa vastaavanlaisia jatkossakin.
- hehahhehaha
Ei hitto mitkä naurut sain tosta chez moi tyypistä :D :D Piti linkittää ihan kaverillekkin tämä keskustelu chezin takia :D
- redsauron
naurut sain moikka chezistä. Ps. Älä chez moi lue kirjoja, niissä on rasismia!
- eiffelinkuningas
maksaako eiffel-torniin?
- ------
No mitäpä luulet? Tottakai maksaa :) Oisko jotain 10-20e
- reetufrederik
------ kirjoitti:
kaikesta ne sitten ottaakin rahaa. Ei varmaan vessaankaan pääse ilmaiseksi.
- queenofthedark
------ kirjoitti:
Niin paljonko ihan oikeesti?
- tyrkkyliisa
Todella mahtava matkakertomus. ISO KIITOS THANKS!
- moneymoney1
Kuinka paljon sinulta meni rahaa reissussa?
- aikahalpaa
Ei mennyt paljoa:)
- jorma pekkis
Tää viesti ketju on täyttä kuraa samoin minnematka.com
- varokaa
on parempi varoa ennakkoon ja varoa näitä sivustoja. näillä käynnin jälkeen on aina vaarana virukset ja roskapostit. OLKAA VAROVAISIA TÄLLAISTEN SIVUJEN KANSSA.
näistä asioista ei voi liikaa varoittaa, maailma on pullollaan tällaisia sivuja, matkoista ja kohteitsa saa tietoa paljon paremmista sivuista kuin näistä joissa voi piillä vaara.. - uuno007
varokaa kirjoitti:
on parempi varoa ennakkoon ja varoa näitä sivustoja. näillä käynnin jälkeen on aina vaarana virukset ja roskapostit. OLKAA VAROVAISIA TÄLLAISTEN SIVUJEN KANSSA.
näistä asioista ei voi liikaa varoittaa, maailma on pullollaan tällaisia sivuja, matkoista ja kohteitsa saa tietoa paljon paremmista sivuista kuin näistä joissa voi piillä vaara..Turvallinen sivusto piste!
- Todella säälittävää!
varokaa kirjoitti:
näistä asioista ei voi liikaa varoittaa, maailma on pullollaan tällaisia sivuja, matkoista ja kohteitsa saa tietoa paljon paremmista sivuista kuin näistä joissa voi piillä vaara..Juuri näin. Ja tätä ketjua nostavat jatkuvasti sivuston edustajat, ihan vaan saadakseen sivustolleen liikennettä ja itselleen lisää massia! Niin läpinäkyvää!!!
- tiirati
Tosi mukavasti kirjoitettu matkakertomus. Disneylandista olisin kaivannut enemmän tietoa.
- disneylandParis
Jep niin mäkin
- pariisissa_olin
Kiitos kertomuksesta näin jälkikäteen. Palasin juuri Pariisista ja käytin paljon kertomuksen vinkkejä.
- 2v9sd9ds2v9
Paljonkohan kannattaa varata käyttörahaa mukaan matkalle ja mitä sieltä kannataa ostaa? Olen lähdössä Pariisiin opastetulle matkalle (5pv), joten matkustaminen nähtävyydet on melko pitkälle maksettu. Lisäksi syömässä käydään illalla ulkona ja mahdollisesti omatoimisesti jossain museossa tms. katsomassa.
- pankkiiriX
Itse otan aina 100 euroa per päivä matkaan minne vain!
- yyterinkingi
Ota rahaa hitosti mukaan...kahvikuppikin maksaa 10 euroa.
- retury
Mainiota:)
- rednexi1
Erinomainen kertomus kuina voi pienellä budjetilla matkailla Euroopassa.
- Pariisissa 1966
Kiitos HYVÄSTÄ kirjoituksesta. Tuli hyvää tietoa ensi syksyn matkalleni.
Ihmetytti tuo lentokentän huono tarjonta, siis vain yksi liike.?- pläääääääh
No eikä ole vain yhtä liikettä, tarjonta riippuu miltä terminaalilta lähtee.
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/shops-services/shopping/shopping.htm
- interrailman
Kuis hyvin Pariisista pääsee Lontooseen sillä junalla?
- vrkonnarit
Kyllä sillä pääsee, mutta lentäminen on usein halvempaa ja nopeampaa. Junassa on kyllä oma hohto tai jännistys kun tunnelia matkataan pitkään:)
- aussigirl44
Likainen, tunkkainen,kallis ja ihmisetkin ylimielisiä. Pariisissa ei ole mitään hyvää!
- virtuaalimatkalija1
Suosittelen menemään oikeasti Pariisiin, virtuaalimatkalta voi jäädä vähän väärä mielikuva paikasta.
- rethymnon1
Kuinka pitkä matka Pariisista on Disneylandiin? Kulkeeko bussi tai joku keskustan ja huvipuiston väliä?
- Bertrand_Delanoë
"Pariisi sijaitsee pohjoisessa Ranskassa Seinen varrella ns. Pariisin altaassa, 65 metriä merenpinnan yläpuolella. Korkein maastonkohta kaupungin rajojen sisäpuolella on 130 metriä korkea Montmartren kukkula kaupungin pohjoisosassa. Kaupungin keskustassa sijaitsee kaksi saarta, Île de la Cité ja Île Saint-Louis.[5]
Seine virtaa kaupungin läpi idästä länteen. Sen vuoksi joen pohjoispuolta sanotaan tavallisesti Oikeaksi rannaksi (ransk. Rive Droite) ja eteläpuolta Vasemmaksi rannaksi (ransk. Rive Gauche). Oikealla rannalla on vanhastaan ollut kaupungin liike-elämän keskus. Vasen ranta sen sijaan on tullut tunnetuksi ennen kaikkea kulttuurin keskuksena, jonka keskeisin osa on perinteinen yliopistokaupunginosa Quartier latin."
Lähde: Wikipedia - patonki_on_pahaa
Ranskalaiset ovat niin pinnallisia, EI KIITOS!
- hih-hih!
Ja me suomalaiset ollaan niiiin syvällisiä - etenkin muutaman tuopin jälkeen??!
- citroen_on_Huono
Mieluummin terveellinen oluttuoppi kuin ranskalaisten diivailujuomia.
- rahat_tiukilla
Kiinnostaisi tietää kuinka pienellä budjetilla voi tehdä Pariisin viikonloppumatkan?
- valtiovarainministe
200 euroa lentohin ja majotukseen ja 100 euroa kulutusrahaa. Milt kuulostaa?
- jeesjeesmies
valtiovarainministe kirjoitti:
200 euroa lentohin ja majotukseen ja 100 euroa kulutusrahaa. Milt kuulostaa?
hyvältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579