Steinerkoulu-ideologia?

Sekoiluja.

Mua on alkanut kiinnostaa mikä se oikein on, kun olen tavannut kaksi ihmistä tässä parin vuoden aikana ja ne molemmat on ihan sekopäitä. Ne on kyllä hyvissä ammateissa mutta voi taivas sitä yksityiselämää - mitä sekoilua. Kertokaa nyt jotain, että mä tajuan mitä helvetti niitä riivaa?

12

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hullu-Steiner

      ja paljon täältä! Mä arvasin jotain tämän suuntaista. Mä oon ihmetellykin niiden juutalaisvastaisuutta sekä ihme henkimaailman juttuja. Ovat molemmat ateisteja, mutta jutut pyörii silti jossain sfääreissä, niin ettei perässä pysy. Toinen on väkivaltainen, jotkut tutut sanoo, että se vetää spiidiä kun sekoilee ja tappelee ja se toinen taas ryyppää niin paljon, että vielä henki lähtee.

      • 4+11=15

        :( Toivottavasti nämä kaksi ihmistä eivät liity steinerkouluun mitenkään. (Tämä ei nimittäin tule kirjoituksestasi ilmi). Steinerkoulussa nimittäin ei ole juutalaisvastaisuutta. Tai no mikä minä olen sanomaan. Saattaahan K-kaupassakin olla, mutta K-kaupan ideologiaan se ei kuitenkaan kuulu.


      • Hörhöilyä siis?
        4+11=15 kirjoitti:

        :( Toivottavasti nämä kaksi ihmistä eivät liity steinerkouluun mitenkään. (Tämä ei nimittäin tule kirjoituksestasi ilmi). Steinerkoulussa nimittäin ei ole juutalaisvastaisuutta. Tai no mikä minä olen sanomaan. Saattaahan K-kaupassakin olla, mutta K-kaupan ideologiaan se ei kuitenkaan kuulu.

        sen Steinerkoulun. Siis olleet siellä ihan lapsesta aikuiseksi asti. Mä en tunne muita kuin ne kaksi, mutta se riittääkin mulle ihan vaikka tilastollisesti. Sit mä ihmettelin sitä Steinerin taidekouluimagoa, koska se toinen ei kyllä ymmärrä taiteesta yhtään mitään, ei osaa tehdä mitään, ei musiikkia, ei piirrä tai maalaa, askartele, siis ei mitään. Toinen on kyllä lahjakas piirtäjä, mutta niin on sen vanhemmatkin. Muuten se sitten onkin ihan sekopää.

        Ne kertoi jostain Mikael-enkelin palvonnasta ja meditaatiotanssista jne. Mun käsityksen mukaan enkelipalvonta on kiellettyä esim. Raamatussa joten miten se muka on kristillisiin arvoihin perustuvaa opetusta? Tai jokin teosofia ym. niinhän on saatanan palvontakin! Siis tosi omituista, lähinnä nyt ihmettelen, miten tälläinen skole voi toimia edes? Tavallaan taiteen varjolla? Mä itte olen käynyt taidelukion ja opit on kyllä kaukana noista niiden touhuista. Ei tajuu. Hämärää.


      • Sori vaan.
        4+11=15 kirjoitti:

        :( Toivottavasti nämä kaksi ihmistä eivät liity steinerkouluun mitenkään. (Tämä ei nimittäin tule kirjoituksestasi ilmi). Steinerkoulussa nimittäin ei ole juutalaisvastaisuutta. Tai no mikä minä olen sanomaan. Saattaahan K-kaupassakin olla, mutta K-kaupan ideologiaan se ei kuitenkaan kuulu.

        Kyllä näitä löytyy ja paljon:
        Varsinkin juutalaisista Steiner kirjoitti eräissä yhteyksissä samaan sävyyn kuin natsit (yhteenvetona ks. Dugan 1996) (8).


      • 16+18=34
        Hörhöilyä siis? kirjoitti:

        sen Steinerkoulun. Siis olleet siellä ihan lapsesta aikuiseksi asti. Mä en tunne muita kuin ne kaksi, mutta se riittääkin mulle ihan vaikka tilastollisesti. Sit mä ihmettelin sitä Steinerin taidekouluimagoa, koska se toinen ei kyllä ymmärrä taiteesta yhtään mitään, ei osaa tehdä mitään, ei musiikkia, ei piirrä tai maalaa, askartele, siis ei mitään. Toinen on kyllä lahjakas piirtäjä, mutta niin on sen vanhemmatkin. Muuten se sitten onkin ihan sekopää.

        Ne kertoi jostain Mikael-enkelin palvonnasta ja meditaatiotanssista jne. Mun käsityksen mukaan enkelipalvonta on kiellettyä esim. Raamatussa joten miten se muka on kristillisiin arvoihin perustuvaa opetusta? Tai jokin teosofia ym. niinhän on saatanan palvontakin! Siis tosi omituista, lähinnä nyt ihmettelen, miten tälläinen skole voi toimia edes? Tavallaan taiteen varjolla? Mä itte olen käynyt taidelukion ja opit on kyllä kaukana noista niiden touhuista. Ei tajuu. Hämärää.

        Siis 2 ihmistä riittää mielestäsi "ihan vaikka tilastollisesti" osoittamaan, että koko koulutusjärjestelmä on mätä? Ei kuulosta ihan vakuuttavalta. Minä tunnen kyllä myös steinerkoulussa olevia hörhöjä ja myös järkeviä tyyppejä - aivan kuten peruskoulussakin.

        Steinerkoulu ns. "taidekouluna" (siinä määrin missä tämä pitää paikkansa) on mielestäni hieman eri asia kuin esimerkiksi mainitsemasi taidelukio. Taidelukioon hakeudutaan käsittääkseni siksi, että pidetään erityisen paljon kuvataiteista ja omataan siihen liittyviä lahjoja. Steinerkouluun sen sijaan saa mennä kuka vaan - kiinnostaa taide tai ei. Vanhemmathan sen valitsevat.

        Arvelinkin, että vedät tuon surullisen kuuluisan Steiner-sitaatin tähän mukaan. Miten se mielestäsi liittyy steinerpedagogiikkaan? Steiner kirjoitti pedagogiikasta loppujen lopuksi hyvin vähän ja steinerpedagogiikka on kehitetty hänen jälkeensä aivan muiden ihmisten toimesta. Steinerkoulu ei myöskään perustu kristillisiin arvoihin sen enempää kuin peruskoulukaan.

        En tiedä jaksanko spekuloida tässä sen enempää koska kirjoituksesi vilisee "ateisteja, joilla on ihme henkimaailmanjuttuja", saatananpalvontaa, enkelienpalvontaa... Ehkä tämä keskustelu ei nyt pysy enää ihan järkevyyden rajoissa :)


      • Steinerfaija.
        Sori vaan. kirjoitti:

        Kyllä näitä löytyy ja paljon:
        Varsinkin juutalaisista Steiner kirjoitti eräissä yhteyksissä samaan sävyyn kuin natsit (yhteenvetona ks. Dugan 1996) (8).

        Vuosisadan vaihteen Saksassa...

        Se on vähän eri asia kuin tämän vuosituhannen Suomi.


      • selvännäköinen
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Vuosisadan vaihteen Saksassa...

        Se on vähän eri asia kuin tämän vuosituhannen Suomi.

        Joten hänen tekstejään on kenenkään tavallisen kuolevaisen turha lähteä kyseenalaistamaan.


      • Steinerfaija.
        selvännäköinen kirjoitti:

        Joten hänen tekstejään on kenenkään tavallisen kuolevaisen turha lähteä kyseenalaistamaan.

        Mutta selvä se ei kyllä ollut ;o)


      • Steinerilaiseksi?
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Mutta selvä se ei kyllä ollut ;o)

        Suomeen pitäisi rakentaa uusi vaihtoehtoinen koulu. Nykyinen kunnallinen peruskoulu on menossa lujaa hyvin kummalliseen suuntaan. Etsin lapselleni jotain muuta sisältöä koulutukseen. Minä väitän, että tavallinen kunnallinen alakoulu tuppaa olemaan aika vihamielinen paikka. Sellainen, jossa humanismi ei ole arvossaan.

        En halua, että lapsestani kasvaa ihminen, joka ei pidä lähimmäisistään eikä osaa nauttia heidän annistaan.

        Olen käynyt etsimässä koulua lapselleni kotikaupunkimme Steinerkoulusta. En tiedä mitä ajattelisin. En ole sinnekään häntä heti viemässä... Ja minulle riittäisi melko yksinkertaiset perusjutut. Toki pidän myös siitä, että lapsille olisi heti koulun jälkeen tarjolla myös kerhoja. Niitä muuten meidän Steinerkoulussamme jonkin verran onkin. Mutta kaikki maksaa niin rutosti...


      • Ann-Marit
        Steinerilaiseksi? kirjoitti:

        Suomeen pitäisi rakentaa uusi vaihtoehtoinen koulu. Nykyinen kunnallinen peruskoulu on menossa lujaa hyvin kummalliseen suuntaan. Etsin lapselleni jotain muuta sisältöä koulutukseen. Minä väitän, että tavallinen kunnallinen alakoulu tuppaa olemaan aika vihamielinen paikka. Sellainen, jossa humanismi ei ole arvossaan.

        En halua, että lapsestani kasvaa ihminen, joka ei pidä lähimmäisistään eikä osaa nauttia heidän annistaan.

        Olen käynyt etsimässä koulua lapselleni kotikaupunkimme Steinerkoulusta. En tiedä mitä ajattelisin. En ole sinnekään häntä heti viemässä... Ja minulle riittäisi melko yksinkertaiset perusjutut. Toki pidän myös siitä, että lapsille olisi heti koulun jälkeen tarjolla myös kerhoja. Niitä muuten meidän Steinerkoulussamme jonkin verran onkin. Mutta kaikki maksaa niin rutosti...

        Peruskoulu on saattanut olla hyvä juttu silloin itse olin koulussa ja kansakoulu muuttui peruskouluksi. Mutta nykyään se tarvitsisi vahvaa muutosta, jotain inhimillisempää otetta. Lapset eivät ole samanlaisia kuin edes 10 vuotta sitten. Valitettavasti.
        Meidänkin paikkakunnalla on steiner-koulu, mutta en tosiaan pidä siitä ideologiasta. Näennäisesti siellä on kaikki ihan kivasti, mutta sitten se kiva onkin lopulta outoa.
        Jokin vaihtoehto olisi poikaa, ei peruskoulusysteemi tässä ja nyt ainakaan muutu. Itse miettisin kristillistä koulua, jos sellainen lähellä olisi.


      • Steinerfaija.
        Ann-Marit kirjoitti:

        Peruskoulu on saattanut olla hyvä juttu silloin itse olin koulussa ja kansakoulu muuttui peruskouluksi. Mutta nykyään se tarvitsisi vahvaa muutosta, jotain inhimillisempää otetta. Lapset eivät ole samanlaisia kuin edes 10 vuotta sitten. Valitettavasti.
        Meidänkin paikkakunnalla on steiner-koulu, mutta en tosiaan pidä siitä ideologiasta. Näennäisesti siellä on kaikki ihan kivasti, mutta sitten se kiva onkin lopulta outoa.
        Jokin vaihtoehto olisi poikaa, ei peruskoulusysteemi tässä ja nyt ainakaan muutu. Itse miettisin kristillistä koulua, jos sellainen lähellä olisi.

        Olisi kiva tietää, kun siihen viitataan, että mistä puhutaan?


    • vipes.90

      Steinerpedagogiikka

      Video Steinerpedagogiikasta
      Mene alla olevasta linkistä katsomaan Steinerpedagogiikkaa käsittelevä video (0-14min)
      http://oppiminen.yle.fi/ihminen-yhteiskunta-piilotetut/kasvatus-oppiminen/kasvatustaidon-gigantit-osat-1-3

      Kiinnitä videon katselun aikana huomiota seuraaviin asioihin:

      - Millaista kasvatuksen ja opetuksen tulisi Steinerin mukaan olla?
      - Millaisia oppiaineita koulussa tulisi opettaa ja miten?
      - Miten steinerilaisen arkkitehtuurin ajatellaan vaikuttavan lapseen?

      tässä on yksi hyvä koulu: http://www.turunkristillinenopisto.fi/index.php vaikka onkin Turussa mutta sen yhteydessä on asuntola
      kannattaa käydä tutustumassa on hyvä koulu suosittelen muillekin vaikka asuisi muulla paikka kunnalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe