e-pillereistä kovat kivut

Onko kenelläkään muulla kokemuksia siitä, että e-pillereitä käyttäessä olisi kuukautiset todella kivuliaita?

Ennen e-pillereitä omat kuukautiseni olivat täysin kivuttomat. En tuntenut siis yhtikäs mitään, ei mitään olotilamuutoksia, ei mitään sivuoireita ennen tai niiden aikana, ei MITÄÄN kipuja. Kuukautisten olemassaoloa ei edes huomannut, paitsi mitä nyt oma silmä tottakai näkee. Mutta nyt e-pillereitä käyttäessä kivut ovat pahat ja olo on huono. Eikös e-pillereitä nimenomaan määrätä usein helpotukseksi jos kärsii kovista kivuista? Noh, minulla ne näköjään tuottaa niitä.

Muilla tällaisia kokemuksia/tietoa asiasta?
67810
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Itselläni oli täysin sama!! Nyt lopettamisen jälkeen olo on yleisesti ottaen parempi ja kuukautiskivutkin taas lievenneet. Ehkä jossain vaiheessa ne taas ovat täysin kivuttomat. : ) Lääkäri sanoi vain minulle aikoinaan "Voi voi", eikä tuntenut tarvetta vaihtaa pillerimerkkiä kerran muuta vikaa ei ilmennyt.

Äänestä
  • Kuullostaa todella tutulta. Ilman pillereitä ei melkeinpä mitään kuukautiskipuja, mutta pillereiden kanssa tuntuu että joku viiltäisi alavatsaa veitsellä... Itselleni pillerit määrättiin aknen hoitoon, ei ehkäisyyn. Kumman siitä sitten valitsee: Huonon ihon vai todella kivuliaat kuukautiset?

    Äänestä

E-pillereiden on todettu JOILLAKIN ihmisillä helpottavan kuukautiskipuja, mutta jos ne olisivat jotain menkkakipujen poistolääkkeitä, niitä varmaan myytäisiin sillä nimellä. Kyseessä on kuitenkin ehkäisypilleri, jonka yhtenä sivuvaikutuksena voi (Huom! VOI) kokea kipujen helpottavan. Ihan yhtä hyvin sivuvaikutuksena kivut voivat pahentua tai ilmaantua ensimmäisen kerran. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Aika monellekin tulee jotain oireita pillereistä.

Itsellä on myös hyvin pientä kipuilua varsinkin ensimmäisnä tyhjennysvuotopäivinä, vaikka luomutilassa ei ollut koskaan kipuja.

Äänestä
  • Kyllä tiettyjä e-pillereitä määrätään myös koviin kuukautiskipuihin tai runsaaseen vuotoon. No mutta mutta, jos olet jo syönyt pillereitä sen muutaman kuukauden testiajan ja sivuoireet eivät katoa, niin kannattaa tosiaan käydä gynellä ja pyytää pillerimerkin vaihtoa. Muuta en osaa oikein sanoa, kun mulla pillerit ei muuttanut kipua suuntaan tai toiseen. Samalla tavalla sattuu ihan pirkuleesti pari ekaa päivää niin kuin sattui ennen pillereitäkin.

    Äänestä

  • ........... kirjoitti:

    Kyllä tiettyjä e-pillereitä määrätään myös koviin kuukautiskipuihin tai runsaaseen vuotoon. No mutta mutta, jos olet jo syönyt pillereitä sen muutaman kuukauden testiajan ja sivuoireet eivät katoa, niin kannattaa tosiaan käydä gynellä ja pyytää pillerimerkin vaihtoa. Muuta en osaa oikein sanoa, kun mulla pillerit ei muuttanut kipua suuntaan tai toiseen. Samalla tavalla sattuu ihan pirkuleesti pari ekaa päivää niin kuin sattui ennen pillereitäkin.

    "Kyllä tiettyjä e-pillereitä määrätään myös koviin kuukautiskipuihin tai runsaaseen vuotoon."
    Niinhän niitä määrätään, mutta kuten sanottu, ehkäisypillerit eivät välttämättä vaikuta mitenkään tähän asiaan, koska vuodon määrän väheneminen ja kipujen vähentyminen ovat aina sivuvaikutuksia. Joillekin tämä sivuvaikutus tulee ja joillekin ei. Se on aina kiinni yksilöstä miten pillerit vaikuttavat.

    Äänestä

Niistä voi tulla semmosia kipuja ja pistelyitä mulla on ollu ja on edelleen

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


painkiller^ kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla kokemuksia siitä, että e-pillereitä käyttäessä olisi kuukautiset todella kivuliaita?

Ennen e-pillereitä omat kuukautiseni olivat täysin kivuttomat. En tuntenut siis yhtikäs mitään, ei mitään olotilamuutoksia, ei mitään sivuoireita ennen tai niiden aikana, ei MITÄÄN kipuja. Kuukautisten olemassaoloa ei edes huomannut, paitsi mitä nyt oma silmä tottakai näkee. Mutta nyt e-pillereitä käyttäessä kivut ovat pahat ja olo on huono. Eikös e-pillereitä nimenomaan määrätä usein helpotukseksi jos kärsii kovista kivuista? Noh, minulla ne näköjään tuottaa niitä.

Muilla tällaisia kokemuksia/tietoa asiasta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu