Nimellä vai ilman?

Kysyyjä

Naapurini kulkee yöt päivät korkkareilla sisällä kerrostaloasunnossaan, ja tässä talossa ei äänieristystä juuri ole. Samoin kaikki pulina kun tulevat viikonloppusin kännäämästä kuuluu seinän takaa makkariini (kuuluu mistä ne puhuu). Ajattelin laittaa ystävällisen lapun, että josko ottaisivat naapurit huomioon, mutta kun olen täällä lukenut näitä viestejä ja kiinnittänyt huomiota joidenkin ihmisten asenteisiin, niin mietin, että uskaltaako sitä laittaa viestiä omalla allekirjoituksellaan?

96

7503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Laita lappu ilman allekirjoitusta, muuten leimaudut helposti kyttääjäksi.
      Voi olla, että naapurisi ei ymmärrä, kuinka helposti kaikki kuuluu.
      Jos ei tämä tehoa, niin sitten yhteys isännöitsijään.
      Isännöitsijä laittaa sitten huomautuksen, eikä siinäkään tule sinun nimesi esille.

      Reilua toki olisi laittaa lappu nimellään, mutta ei kannata.
      Siitä alkaa yleensä helvetinmoinen kiusanteko.

      • vincennes

        minä en pidä nimettömiä viestejä minään. jos ei ole pokkaa omalla nimellään tai kasvotusten tehdä asiaansa selväksi voi pitää mölyt mahassaan!!!


      • Nahkurin orsilla
        vincennes kirjoitti:

        minä en pidä nimettömiä viestejä minään. jos ei ole pokkaa omalla nimellään tai kasvotusten tehdä asiaansa selväksi voi pitää mölyt mahassaan!!!

        Kyllä sinäkin siinä vaiheessa ala "pitää nimettömiä viestejä minään" , kun asiasta tehdään virallinen valitus isännöitsijälle kerätyn nimilistan kera. Sen jälkeen isännöitsijä pistää sinulle kolme varoitusta tiuhaan tahtiin, ja sitten onkin häätö väistämätön tosiasia.


      • kokenutkaikentietää

        kaikki aina sanoo että on niin paljon reilua kun laittaa sen oman nimen joka lappuun ja niin edelleen. Kokemuksesta osaan sanoa että kun kerran laitat nimen johonkin kirjoittamaasi niin sen jälkeen saat sitä kyllä katua kunnolla, jokaikinen nimetönkin lappu laitetaan sen jälkeen sinun kirjoittamaksesi, on kuin taloissa ei sen jälkeen enää muita asukkaita enää löytyisikään ketä syyttää ihan joka ikisestä asiasta josta valitetaan tai tehdään ilmoitus. Oveasi käy joku sotkemassa ja jos omistat jonkin ajoneuvon sitä käydään säätelemässä ja kaikenlaista pientä kiusaa tehdään. Puhutaan kovaan ääneen pihoilla ja juuri sinusta niin että kaikki varmasti kuulee millainen häirikkövalittaja olet. Pahimpia on sellaiset yh-äidit joiden kakaroista on joku mennyt sanomaan jotain, kun mitään ei saa sanoa enää ja ei mistään. Kyllä on maailma mallillaan kun poispilatu elää elämäänsä ja kasvattaa niitä uusia poispilattuja joille ei kukaan saa koskaan sanoa mistään mitään. Ketuttaa tällainen meno ja meininki.


      • enough!
        vincennes kirjoitti:

        minä en pidä nimettömiä viestejä minään. jos ei ole pokkaa omalla nimellään tai kasvotusten tehdä asiaansa selväksi voi pitää mölyt mahassaan!!!

        No justiinsa. Sinä et taida välittää naapureittesi kotirauhasta ylipäänsä muutenkaan mitään. Jos saat nimettömän huomautuksen joltakulta naapurilta, ymmärrät kai olettaa sen olevan seinänaapur(e)iltasi; ei suinkaan kuitenkaan vastapäisestä talosta tai toisesta korttelista. Tai toki sekin on mahdollista, jos oikein helvetin kovaa metakkaa pidät. Sitten kun sen nimettömän varoituksen olet saanut, voit mennä katsomaan naapureiden ovista tai asukastaulusta ketä asuu seiniesi takana, alapuolella jne. Sinulle se nimi paperisssa merkitsisi tietysti sitä, että voisit alkaa katsoa kieroon tätä valittajaa ja tehdä jopa pientä jäynää/kiusaa tälle asukkaalle, ottaa hänet hampaisiisi jne.

        Mä olen valittanut 3x isännöitsijälle yläkerran naapurin 24-h-soittotreeneistä (ihan mihin vrk-aikaan tahansa tunteja putkeen), mutta isännöistijä ei tee mitään, kun tämä paikkakunta on niin pieni ja kaikki tuntevat toisensa eli isännöitsijä (nainen) ja soittaja ovat kenties kaveria keskenään tai joku tällainen hyvä veli -systeemi on varmasti toimimattomuuden taustalla.

        Isännöitsijä soittaja haluavat näemmä jättää kaiken sen varaan, että minä "ymmärtäisin" muuttaa pois talosta. Muutankin satavarmasti, kunhan sopivan kämpän löydän. Toivon sydämeni pohjasta, että seuraava asukas on tomerampi eikä kuuntele tuota 24/7-musisiointia yhtään!!!! Tässä asuntoyhtiössä kun on minulle tehty muutakin hallaa (jopa poliisiasian olisin voinut tehdä yhdestä jutusta); minä en ole itse ollut syyllinen mihinkään. Kaikki johtuu huollon ja isännöitsijän toiminnasta.


      • Että silleen
        Nahkurin orsilla kirjoitti:

        Kyllä sinäkin siinä vaiheessa ala "pitää nimettömiä viestejä minään" , kun asiasta tehdään virallinen valitus isännöitsijälle kerätyn nimilistan kera. Sen jälkeen isännöitsijä pistää sinulle kolme varoitusta tiuhaan tahtiin, ja sitten onkin häätö väistämätön tosiasia.

        Sisällä kävelemisestä tai keskustelusta ei voi edes teoriassa saada häätöä.

        Minulle on joskus joku naapuri yrittänyt hankkia häätöä hissin ja suihkun käytöstä ilta-aikaan (pääsin töistä klo 22.00). Arvaa menikö läpi? NO EI MENNYT.


      • --
        Että silleen kirjoitti:

        Sisällä kävelemisestä tai keskustelusta ei voi edes teoriassa saada häätöä.

        Minulle on joskus joku naapuri yrittänyt hankkia häätöä hissin ja suihkun käytöstä ilta-aikaan (pääsin töistä klo 22.00). Arvaa menikö läpi? NO EI MENNYT.

        No eihän tässä ollut kysymys mistään häädöstä, vaan naapurille esitetystä pyynnöstä ottaa elämisessään toisetkin huomioon. Jos on aihetta jostain sanoa, niin kyllä luulisi, että kuka tahansa vähänkään järkevä ihminen tajuaa suhtautua asiasta huomauttavan naapurin pyyntöön ystävällisesti ja ymmärtäväisesti ilman, että pitää sotaa pistää pystyyn. Eri asia sitten, jos aiheetta syytellään...


      • sepesus
        Nahkurin orsilla kirjoitti:

        Kyllä sinäkin siinä vaiheessa ala "pitää nimettömiä viestejä minään" , kun asiasta tehdään virallinen valitus isännöitsijälle kerätyn nimilistan kera. Sen jälkeen isännöitsijä pistää sinulle kolme varoitusta tiuhaan tahtiin, ja sitten onkin häätö väistämätön tosiasia.

        Nykyään riittää yksi varoitus


      • tt
        -- kirjoitti:

        No eihän tässä ollut kysymys mistään häädöstä, vaan naapurille esitetystä pyynnöstä ottaa elämisessään toisetkin huomioon. Jos on aihetta jostain sanoa, niin kyllä luulisi, että kuka tahansa vähänkään järkevä ihminen tajuaa suhtautua asiasta huomauttavan naapurin pyyntöön ystävällisesti ja ymmärtäväisesti ilman, että pitää sotaa pistää pystyyn. Eri asia sitten, jos aiheetta syytellään...

        korvatulpat ja luve kirjaa tai ratio soimaa hanki oma elämä ettei toisten elämä häirihe


      • sartdygui

      • ljäljkthk
        vincennes kirjoitti:

        minä en pidä nimettömiä viestejä minään. jos ei ole pokkaa omalla nimellään tai kasvotusten tehdä asiaansa selväksi voi pitää mölyt mahassaan!!!

        SIEHÄN SÄLLI OOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • isännöisijä hommiin

      asiasta voisi ilmoittaa suoraan heti isännöitsijälle ja pyytää, että hän huomauttaa asiasta?

      • jäkätijäkäti

        vittu mitä nipotusta. get life assholes


      • Isännöitsijä_Tku
        jäkätijäkäti kirjoitti:

        vittu mitä nipotusta. get life assholes

        Olet ilmeisesti itse häirikkö. Päättelen sen viestisi sisällöstä. Kannattaisi kehittää älyään sinunkin....


      • PsychedelicSchoolgir
        jäkätijäkäti kirjoitti:

        vittu mitä nipotusta. get life assholes

        Opettele jäkätijäkäti kirjoittamaan, ottaa päähän tuommoinen. Pelle.


      • aaaashoooleeee
        jäkätijäkäti kirjoitti:

        vittu mitä nipotusta. get life assholes

        kuulehan sinäkin persläpi. Ei ole kerrostaloasujan elo kovin lempeää, kun aamulla herää naapurin paskantamiseen, korkojen kopinaan (voit kulla joka askeleesta missäpäin huoneistoa liikutaan) ja illalla nukahdat helvetilliseen kantapääaskeltamiseen. Joidenkin on pakko asua kerrostalossa. Ja se elämä on jo hankittu, mutta sen laatua on yritettävä edes jotenkin nostaa.
        Toisekseen se kuuluu " get A life", persläpi.


    • -Post it-

      Kirjoita lappu jonkun toisen naapurin nimellä, niin et itse saa vihoja niskaasi. Lisäksi saat eloa rappuun, kun naapurit alkavat riidellä.

      • ilmoitustaululle

        Kerro asiasta isännöitsijälle, että laittaa ilmoitustaululle lapun, jossa huomauttaa naapurisovusta ja häiritsemisestä.
        Hiljaisuus yöaikana on säädetty muutenkin. Muistutus siitäkin on paikallaan!


      • kahjoin

        Toi on hyvä idea. Olen harrastanut sitä. Jättänyt jos mitä lappusia toisten oviin kaikkien näkyville, mutta ilman kenenkään allekirjoitusta. saan aivan kaamean kaaoksen aikaan ja kaikki kyttäävät toisiaan. Paras juttu on se, että laittaa naapurin oven velkaviestin. Toinen hyvä juttu on jättää avoin kiitoskirje ihanasta yöstä. Kyllää naapureilla on sitten pitkiksi ajoiksi herkkua.


    • Pena888

      ehkä kannattaisi mennä hoitoon ja ÄKKIÄ.

    • mummu60

      osta korvatulpat ei oo kallita tai o rehellinen soita ovikelloa ja sano suoraan. Itse tein niin ja pyysivät anteeksi häiriöö nyt on ollut hiljasta

    • toinen samanmoinen

      Jos kuulet millaisilla kengillä naapuri kävelee, tiedät mitä hän puhuu ja tiedät että hän on tullut kännäämästä olet kyttääjä. Petät vain itseäsi uskottelemalla jotain muuta. Vaikka totuus lisää tuskaa niin tunnusta asia rehellisesti itsellesi niin sinun on paljon parempi olla. Sen jälkeen voit täysillä hoitaa naapurikyttääjän vähän arvostettua mutta todella tarpeellista tointa.

      • ..sä oot täälläkin, miksi siis muuttaa jo totuttua linjaa? Nimettömät viestit ja verhonraosta kyttääminen kuuluvat muutenkin kerrostalokulttuuriin. Ei pidä mennä tekemään mitään uutta ja radikaalia......


    • -w-

      oma naapuri oli sekaisin vuoden päivät.. yöllä soitteli musiikkia kovalla ja ramppasi tupakalla ja paiskoi ranskalaista parveketta, että taulut helisi sekä imuroi.. kerran kävi sanomassa niin loppui.. isännöitsiälle tein kaksi (2) valitusta, niillä ei ollut mitään vaikutusta. käy sanomassa yöllä, kun meno on kovimmillaan, että voluumit pienemmälle, että häritsee sillä on parempi vaikutus, kuin jollain lapuilla ja viesteillä!

    • Kurkkua myöden täynn

      Kerrostalon järjestyssäännöissä hiljaisuus on klo 22-07. Sitä on kaikkien syytä noudattaa että naapurit jaksavat aamulla mennä töihin keräämään verorahoja Sossun käyttöön.

    • uskallat

      Ihanaa, että asun asunnossa jossa on kunnon äänieritys!! En muuttaisi edes tuollaiseen taloon. Missä pitää koko ajan miettiä, että puhuuko liian lujaa ja häiritseekö yskimiseni tms. jotain...

      Mielestäni voisit naapurisi nähdessäsi sanoa, että ehkä ette ole huomannut, mutta tässä talossa on todella huono äänieristys jne. Kerrot, että et haluaisi kuulla muiden yksityisiä keskusteluja ja sinua häiritsee korkokenkien kopina... Mielestäni ihan reilua kertoa suoraan, eikä laitella nimettömiä lappusia. Ehkä naapuri ei ole tajunnut kuinka se kuuluu ja häiritsee (kaikkia ei häiritse samat asiat...). Ja lopettaa kun mainitset asiasta. Jos et uskalla nenätysten sanoa, niin laita lappu ja nimesi siihen.

      Vaarana tietysti on, että naapuri onkin joku kunnon häirikkö ja alkaa vainoamaan sinua ja tekemään kiusaa. Tai sitten hän lvain tyytyy siihen, että lakkaa tervehtimästä ja haukkuu sinua takanapäin. Tai ehkä hän ottaa onkeensa ja on sitä mieltä, että sanoit asiasta. Helpompaahan se tietysti on nimetön lappu laittaa ja niin suurinosa tekee. Eräs tuttuni miehensä kanssa pyysi yläkerran naapurin alas ja meni itse naapurin asuntoon ja demonstroi miten äänet kuuluu heidän asuntoonsa...!

    • Rauhaa rakastava

      Sanot sille naapurille päin naamaa asian etkä edes lähettele mitään lippulappusia.
      Voit myös sopia taloyhtiön hallituksen kanssa että tulevat joku kerta paikalle vaikkei muuta kuin kuuntelemaan niin homma on selvä, varoitus tulee ja pyörät alkaa pyöriä.
      Itse tein sen typerän virheen että olin aluksi liian pitkäpinnainen ja laitoin lappuja sekä nimellä että ilman, ei tulosta. Sitten kävin henk .koht ilmoittamassa metelistä sekä rauhallisesti että täyden raivon vallassa ja kun ovea ei enää avattu sovin parin hallituksen jäsenen kanssa että tulevat pikaisesti kuuntelemaan ja toteamaan paikan päälle ja avot. Kaksi päivää, varoitus luukusta ja nyt jo yli vuosi täysin hiljaista!!!!
      Naapurille ei tarvitse morjestella mutta paskanko sillä on väliä kun voin taas nukkua yöni rauhassa ja naureskella tavattaessa. Kuri ja säännöt ne olla pitää!

      • Dedeee

        Laita allekirjoitukseksi jonkun tunnetun motoristikerhon presidentin nimi. Se kyllä tehoaa hyvin.

        Kalle kovaluu
        Presidentti
        Bangodos MC


      • corleooni!
        Dedeee kirjoitti:

        Laita allekirjoitukseksi jonkun tunnetun motoristikerhon presidentin nimi. Se kyllä tehoaa hyvin.

        Kalle kovaluu
        Presidentti
        Bangodos MC

        Calabrian mafia ulottaa lonkeronsa ympäri maailman

        - Kun joutuu tekemisiin 'Ndranghetan kanssa, myös koko perhe joutuu tekemisiin sen kanssa, Luupää sanoo.

        Mafian olemassaolo on "suomalaisille" niin itsestään selvää, ettei sitä vastaan edes kapinoida.

        - Ihmiset haluavat elää rauhassa, joten he teeskentelevät kuin mitään ongelmaa ei olisikaan.

        - ja allekirjoitus vaikka joku maffia päällikön nimi. HeH


    • apua?

      Mitään ongelmaa ei saisi vähätellä ja kerrostalossa on aika joilloin on hiljaisuus... mutta on sellaisiakin kunnon häirikköjä, jotka pitää hirveitä ryyppybileitä. Möykkää ja rymistelee niin, että koko talo tärisee.
      Itse olen sitä mieltä, että kerrostalossa asuvan on hyväksyttävä ainakin tietynlaiset äänet. Ihan hipihiljaista ei voi vaatia. Mutta missä se raja sitten menee?

      Kannattaa miettiä millainen naapuri on ja miten hän mahdollisesti suhtautuu. Ja voihan olla, että arvaaa kuka se oli vaikka laitat nimettömän lapun. Ehkä isännöitsijä voisi laittaa kaikille lapun, jossa muistuttaa hiljaisuudesta?

    • kopina

      Laita nimimerkillä jos et omalla nimelläsi,"terv.naapuri" esim.

    • paik

      Mun mielestä olis kaikkein fiksuinta puhua asiasta kasvotusten eikä viestien välityksellä. Näin kun ajattelen itseäni samassa tilanteessa. Uskoisin, että yhteisymmärrystä löytyy, kun vaan menee oikealla asenteella.

    • alistunut pelkääjä

      Hei Rakas Naapurimme ! Keskustele toisten naapureiden kera ja miettikää haittaako se myös heitä, sitten ystävällinen huomioonottaminen. Mieheni on kovaääninen ja pelkään, että häiritsee naapureita, vielä ei kukaan ole antanut muikkaria.Mieheni ei ymmärtäisi, jos joku nimellä ystävällisesti mainitsisi Ehkä tuo kiusaa minua eniten ja koiraamme, joka luikkii ulos peloissaan, minä yritän olla kusi sukassa, etten häntä häiritse.Myös musan ääretön kuuroksi tekevä kuunteleminen. Humala paljon syy. Huh,huh.ONkohan mielen, vai -viinanvikainen ?

      • hall.puh,joht.

        Häiriköinnistä kannattaa ensin kertoa hallituksen puh.johtajalle. Hän voi käydä keskustelun häiriköijän kanssa, ilman että nimesi tulee julki. Jos se ei tuota tulosta, hän voi määrätä isännöitsijän laittamaan varotuksen kyseiselle henkilölle. Isännöitsijä on taloyhtiön palkkalainen ja on velvollinen toimenpiteisiin, riippumatta on kyseinen henkilö kaveri tai ei. Hallituksen puh.joht. yleensä jututtaa myös toisia häiriköijän naapureita ja otaa selvää, että kyse on todellisesta häiritsevästä käytöksestä. Eihän turhan takia ketään syytetä. Asioista pitää puhua reilusti, eikä selän takana, se yleensä tuttaa parhaan tuloksen. Myös hankalia henkilöitä asuu kerrostaloissa, joille taas on kovemmat otteet otettava käyttöön.


    • vaikea asuminen

      Meidän taloyhtiössä pitää asiat ilmoittaa isännöitsijän kautta. Nimettömien kirjeiden kirjoittelu on kerran ainakin kielletty, sillä sehän kirjoitteleminen ei ole fiksua ja johtaa usein vasta kirjeisiin monessa asiassa. Minä Sinuna etsisin uuden asunnon, sillä ei ole mitään järkeä asua talossa jossa ei ole kunnon äänieristystä. Eikä yöllä saa kuulua pölinöitä.

    • " täti naapurista"

      meillä asuu naapureina nuori tyttö joka elää sossun rahoilla ja työssä käyvä poikaystävä ei vakituisesti asu samassa osoitteessa.

      tulevat kämpille joka ilta 22.00 jälkeen ovia paiskoen, mekastavat monta tuntia, tyttö alkaa siivoamaan ja tiskamaan yleensä 22.30 jälkeen, käyvät suihkussa, harrastavat äänekästä seksiä, ( tyttö valittaa kuin joku eläin, lol...) jne..

      hekään eivät näytä ymmärtävän, että kaikki puhe kuuluu naapureille selvästi. kun vihjasin asiasta nimettömällä lappusella, pariskunta alkoi v* maan, ja tyttönen "vakuutteli" että tämä on MUN ELÄMÄ, ( joka ei kuulu meille... haha hahahaa ) sun muuta asiatonta tekstiä.. Huvittavaa !

      vaikuttivat kuitenkin noloilta, kun kerroin kaiken puheen kuluvan naapureille.. esimerkkinä kerroin joitakin asioita, joita olen kuullut.

      uhkasivatpa vielä ottaa yhteyttä "vuokraisäntään" ( asumme omassa huoneistossa ! ) koska meiltä kuuluu öisin kolinaa ( öö.. mitä kolinaa ??? ? ) tahtoivat ainoastaan tehdä kiusaa ja kostaa huomauttamisen..

      tässäkin taloyhtiössä on olematon äänieristys..

      • Asian sivusta

        "meillä asuu naapureina nuori tyttö joka elää sossun rahoilla ja työssä käyvä poikaystävä ei vakituisesti asu samassa osoitteessa."

        Mitenkähän tuo, että tyttö asuu sossun rahoilla liittyy asiaan? Ja mistä tiedät, että tyttö saa sossusta rahaa? Äippä/iskä voi maksaa vuokran tai voi olla säästöjä tms. Itse olen ollut työtön ja en hakenut sossusta rahaa.

        Tuollainen käytös ei ole fiksua, kävi töissä tai ei tai maksoi vuokransa miten hyvänsä.


      • täti naapurista
        Asian sivusta kirjoitti:

        "meillä asuu naapureina nuori tyttö joka elää sossun rahoilla ja työssä käyvä poikaystävä ei vakituisesti asu samassa osoitteessa."

        Mitenkähän tuo, että tyttö asuu sossun rahoilla liittyy asiaan? Ja mistä tiedät, että tyttö saa sossusta rahaa? Äippä/iskä voi maksaa vuokran tai voi olla säästöjä tms. Itse olen ollut työtön ja en hakenut sossusta rahaa.

        Tuollainen käytös ei ole fiksua, kävi töissä tai ei tai maksoi vuokransa miten hyvänsä.

        no, kun tyttö puhuu suureen ääneen soppaKÄYNNEISTÄÄN, LOOOOL ! Siitä tiedän, että on sopan asiakas. ollut töissä, mutta kertoi suureen ääneen poikaystävälleen ottaneen loparit ..

        ei kandeerais huutaa asioita niin kovaan ääneen, jollei halua naapureiden kuulevan tai tietävän asiasta.

        täti, joka on muutaman vuoden vanhempi kuin naapurinsa..


      • ari koistinen
        Asian sivusta kirjoitti:

        "meillä asuu naapureina nuori tyttö joka elää sossun rahoilla ja työssä käyvä poikaystävä ei vakituisesti asu samassa osoitteessa."

        Mitenkähän tuo, että tyttö asuu sossun rahoilla liittyy asiaan? Ja mistä tiedät, että tyttö saa sossusta rahaa? Äippä/iskä voi maksaa vuokran tai voi olla säästöjä tms. Itse olen ollut työtön ja en hakenut sossusta rahaa.

        Tuollainen käytös ei ole fiksua, kävi töissä tai ei tai maksoi vuokransa miten hyvänsä.

        Sossun rahoilla! sä oot HULLU


    • jollei sulla ole munaa seistä huutojesi takana...älä huuda... metsä kattos vastaa niinkuin sinne huutaa...

    • ******

      Vaan suoraa puhetta, kerro päin naamaa että mikä häiritsee ja kysy voivatko tehdä jotain asialle, näin olen itse toiminut naapureiden kanssa aina, en ole kyttääjän leimaa saanut kun olen kertonut asian suoraan. Ihmisiä naapuritkin on ja uskovat paremmin kun puhuu suoraan, mutta tuollaiset lapselliset nimettömät tuskin toimivat, päin vastoin.

    • Ex bilehile

      Hei
      Talossani oli samallainen ongelma korkokenkä bile hile.Kyseinen henkilö ei tajunnut miten kasunossa korkkareilla edestakaisin ravaaminen kuuluu monta kerrosta alaspäin varsinkin yöllä.Varsinkin viikonloppuisin kikatus ja viidet korkkarit ensin asunnossa jasitten baarien sulkemisen jälkeen asunnossa ja rappukäytävässä juokeminen.Lisäksi aina kun ks. henkilö oli lähdössä töihin tai muualle aina korkkariravi sisällä.Kyllä se pidemmänpäälle alkaa häiritä. Laitoin nimettömänä lapun ja kerroin ystävällisesti bailaus ja korkokenkä asian häiritsevyydestä ja ilmoitin toistaiseksi ei ole ilmoitettu isännöitsijälle.Mukaan laitoin järjestys säännöistä kopion.Ilmeiseti tämä henkilö tajusi asian ja vähensi korkkariraveja sisätiloissa.Yleensä jos ilmoittaa nimen saa häiriköintiä, myös isännöitsijän kautta voi ilmoittaa asiasta.Erään tuttuni , hän oli valittanut melusta;oveen hakattiin, huudeltiin ja uhkailtiin käytävässä jopa työnnettiin asetta postiluukusta.Nimen ilmoittamisella oli tuli tässä kohtaa suuria ongelmia. On se hankalaa välillä jokaisella pitää olla oikeus elää oman tyylistä kotirauhaa tai myös joskus pitää hauskaakin. Huomaan myös tiukkapipoista asenetta ns. bilettäjien puolelta ja meluavien lappsiperheitten puolelta.Toivottavasti löytyy kaikkkia osapuolia tyydyttävä keskitie näissä asioissa.Terv,entinen bilehile,joka tajusi asian muiden huomioon ottamisesta.Ei asioista huomauttaminen tarkoita tiukkapipoisuutta.Jatkuva yö meluaminen varsinkin, kun käy myös vkl. töissä voi käydä raskaaksi.Kaikki maksavat aika isoja summia asumisesta huomioon pitää ottaa puolin ja toisin joillekkin koti on rauhoittumisen paikka ja vkl pitää saada levätä ei biletys ole ainoa rentoutumis tapa kaikille ihmisille, myös nuoremille.

      • surunraato

        me asutaan perheen kanssa omakotitalsosa ja silti naapurista saattaa joskus kuulua häiritsevää meteliä... sitä kun käy asiallisesti sanomassa asiasta päin naamaa niin varmasti se tehoaa jopa paremmin kun se että käyt huutamaan naama punasena tai että lähettelet lappuja. Ei siitä mitää kyttääjän mainetta tuu jos käyt asiallisesti sanomassa että meteli häiritsee.


    • samassa veneessä

      ..reilusti päin naamaa.Tuskin naapurisikaan haluaa että kuulet heidän keskustelunsa,eiköhän ne aika yksityisiksi ole tarkoitettu omassa asunnossa.Menet vähän nolona kertomaan,että kuuleppas,olis tämmönen propleema,ja vaikka tiedustelet naapurilta että kuinka paljon hän kuulee sinun juttujasi...
      jos asian esittää oikein,ei kukaan loukkaannu,tai mitään koston kierrettä aloita,ja sittenhän on hyvä laittaa kova kovaa vasten jos näin käy.Kyllä jokaisen on yö-aika saatava rauhoittua kotonaan,päivällä kuuluviin ääniin ei voi oikein vaikuttaa,mutta hiljaisuus on joka talon yössä oltava.Itse ainakin ymmärtäisin,jos asia esitetään oikein,eikä tulla esim. vi....lemaan tai uhkailemaan heti häädöllä.
      Tsemiä sulle ja naapurilles!

    • lkjkllh

      valitusta vain eteenpäin! Entisen kämppäni naapurissa asui narkomaani, joka metelöi jatkuvasti. Tein naapurista useamman valituksen vuoden aikana puhelimitse isännöitsijälle. Kaikki valitukset kuulemma merkattiin ylös. Luulin olleeni ainut valittaja, mutta juteltuani parin naapurin kanssa, sain selville että tyyppiä oli yritetty saada pois kämpästään jo useamman vuoden ajan. että useampi vuosi siinä häädössä menee. Minulla oli vain tuuri kun en joutunut asumaan siinä metelissä kuin vuoden.
      Uskon kuitenkin että isännöitsijän kautta valittaminen oli kaikkein tehokkain keino.

    • 60+ "kyttääjä"

      tavatessanne ja ihan ystävällisessä hengessä. Ehkä naapurisi ei tiedä, mitä kaikkea sinä joudut tai pääset kuulemaan. Tai laita kohtelias viestilappu ja varusta se omalla allekirjoituksellasi. Ainoastaan sairaan väkivallan uhka saattaisi estää minua toimimasta omissa nimissäni. Silloin saattaisin soittaa poliisille. Olen jättänyt muutamia kertoja lappusia ja pari kertaa olen käynyt soittamassa ovikelloa kovan metelöinnin aikana. Tähän mennessä siitä ei ole koitunut itselleni mitään harmia, vaan päinvastoin ovat kiittäneet ja ottaneet toivomukseni huomioon.

      • HOIJAA

        MOI! MITÄÄN TYPERIÄ LAPPUA MIHINKÄÄN,IHMISELLÄ TÄYTYY OLLA POKKAA MENNÄ KASVOTUSTEN JUTTELEMAAN ASIASTA!!!!!!


      • Yksi naapureista
        HOIJAA kirjoitti:

        MOI! MITÄÄN TYPERIÄ LAPPUA MIHINKÄÄN,IHMISELLÄ TÄYTYY OLLA POKKAA MENNÄ KASVOTUSTEN JUTTELEMAAN ASIASTA!!!!!!

        Jos ei kasvotusten voi asiasta sanoa, ei se häiritsekkään. Niin itse olen häirikkönaapureiden kanssa tehnyt, ihme ja kumma, tehosi paremmin kuin isännöitsijä.


    • kloo

      Mene koputtamaan ja kysymään olisiko mahd. ettette esim. 22 jälkeen soittaisi niin lujaa? ei mtn hemmetin lappuja kun ihan siis suorakontakti niin ei jää mtn epäselväksi.. laput ihan siis pelkkää pelkoa..uskallusta kehiin ja suoraan vaan sanomaan ystävällisesti.

    • asdfasdfsdf

      Menee kerran ja toisenkin sanomaan suoraan ovelle, ja jos kolmannen kerran tarvitsee niin kirves läpi soittopelistä. On tullut kokeiltua ja toimi vallan hyvin.

    • doira54

      Kenkien kopina kuuluu varmasti alakertaankin ei kovinkaan paljon sivusuunnassa.
      Oma naapurini soittaa nyymusikkia niin kovaa että se kuuluu olohuoneeseen vaikka on 2 huonetta välissä.
      Soitin ovikelloa ja kutsuin kuuntelemaan itse. Johan loppui soitto. Taisivat hankkia kuulokkeet.
      Kerrostalossa on naapureita ja ääniä kuuluu.Rappukäytävässä SELVÄNKIN ihmisen ääni kaikuu.
      Osta korvatulpat tai käy puhumassa suoraan kuten joku ehdottikin.
      Nimettömät laput eituo ratkaisua.
      Aurinkoista kevättä ja naapurisopua kunnioittaen kaikille

    • .......

      Mene suoraan päin naamaa juttelemaan. Kerro asiasi kohteliaasti, sano tietäväsi, etteivät tee tätä kiusallaan vaan eivät ehkä vain ole huomanneet miten paperiseinät asunnossa on. Tuo ei ole kyttäystä vaan asia häiritsee sua eikä ketään voi sen perusteella mitenkään leimata tai muutakaan. Jos esim.koiramme haukkuisivat asunnossani, niin toivoisin naapureiden tulevan mulle kertomaan asiasta suoraan päin naamaa, jotta voisin vaikuttaa asiaan. En ottaisi (enkä ole koskaan ottanutkaan) sitä pahalla, kun asia kerrotaan kohteliaasti, vaan olen itse myöhemmin mennyt kysymään onko haukkuminen loppunut vai jatkuuko poissaollessani.

    • 19+19

      minä antaisin sellaisen neuvon, että mene puhumaan asiasta ihan naamatusten, asiallisesti ja neutraalisti. naapurisi ei välttämättä edes tiedä tekevänsä meteliä.

      • rauhaa kotielämään

        jos yöaikaan häiritään ja kolistaan ja juhlitaan sinulla oikeus tehdä valitus tai laittaa lappu oma asiasi laitatko nimee vai et..mieti mitä siitä voi seurata kiusaajia riittää..mielestäni ei kannata mennä sanomaan lehdestäki lukenu että on tullu turpaan tai puukko kylkeen nappurilta jolle valittaa häiriöstä..poikani muutti kerrostaloon siellä huudetaan juhlitaan ja koira haukkuu,, onneks koira ihminen muutti ja häiriköt muuti on rauhallista...hän siitä ohimennen isännöitsijälle suoraan sanoi että näitä häiriöitä esiintynyt ei sanonut missä asunnossa..koska pelkäsi kostoa ..viime kesänä lehdessä joku nuori poika puukotettiin just kun valitti yöllisistä äänistä ja pitäs nukkuu aamulla töihin meno...oma 25v poikani elää rauhallista elämää antaa arvon toisillekin niikuin kotona on opetettu


    • oikein silmin

      Miksei et itse mene ystävällisesti asiasta kertomaan ihan kasvotusten? Jätä "ystävälliset" laput ja soitot isännöitsijöille ihan suosiolla viimeiseksi vaihtoehdoksi, ymmärräthän että voit saattaa niillä naapurisodan ja pahimmassa tapauksessa kenties häädön naapurillesi?

      Ymmärrän toki että naapurista tuleva meteli häiritsee, mutta se ikävä kyllä kuuluu kerrostaloelämään. Meteli varmasti ärsyttää jopa niin paljon että aletaan liioittelemaan koko häiriötä; sinunkaan naapurisi tuskin OIKEASTI "päivät ja yöt" läpeensä sipsuttaa korkkareillaan. Ja onko ne viikonloppumökät tosiaan joka viikonloppuisia, vaiko harvemmin? Jos näin, niin kerro siitäkin ihmeessä naapurillesi reilusti, sitä meteliä ei aina itse tiedostakaan.

      Itse olen pitänyt asunnossani juhlat kahdesti kolmen vuoden aikana, ja jo toisella kerralla naapuri soitti poliisin yhdentoista aikaan lauantai-iltana. Näiden juhlien jälkeisenä viikonloppuna jostain muualta kuului kovaa musiikkia ja naapuri koputti minun lattiaa ja paukutti patteria vaikka olin katsellut vain televisiota (hiljaisella) itsekseni ja olin menossa nukkumaan. Naapuri itse remontoi kodissaan milloin mitäkin, porat saattaa laulaa sunnuntai-aamuna jo kello 7 ja koira räksyttää usein aamusta iltaan. En valita koska äänet kuuluvat kerrostaloelämään ja itse olen sen valinnut. Kaikkea ei tietenkään pidä sietää, mutta voi myös nätisti käydä kohtuuttomasta metelistä sanomassa.

      • -----

        Täällä joku vasaroi keskellä yötä kerrosta ylempänä, aloitti ja lopetti vähän väliä, en saanut selville mistä asunnosta vasarointi kuului, joten en voinut mennä sanomaan asiasta. Niimpä jätin omaan oveeni lapun, jonka vasaroija huomaisi kävellessään alas, nimellä varustettuna, jos jäi epäselväksi keneltä lappu oli.
        Kotiin palatessani lappu oli kadonnut, ovi kello soi ja taloyhtiön hallituksen jäsen, kertoi lisänneensä oman nimensä lappuun ja vieneensä sen alakerran ilmoitustaululle. Ja hän sanoi, että asia käsitellään kokouksessa.

        Eipä siinä vielä mitään.. Toisen kerran käytyäni ulkona ja palattuani, joku talon mummo oli minua vastassa! ja pälisi, että ei täällä ole mitään lappuja tapana jättää ja, että ei hän ole kuullut mitään..Joopa joo. Miksi monien mummojen pitää kytätä ihmisiä...
        Nyt on jonku verran asukkaat mulkoilleet, mutta olen hymyillyt takaisin.. :)


    • Oskari 40 vee

      Ne on nämä nykyajan miehet juuri tuollaisia kuin kuvasit; käppäilevät korkkareissaan hönöpäissään yöt ja päivät päästää vähät välittämättä naapurin asumisrauhasta.
      Ihan normaalia keskustelua tuo vaan vaatii. Nimettömänä esiintyminen antaa sinusta kuvan että et ole tosissasi asiasi takana ja olet "niuhottaja". Soita naapurin ovikelloa ja pyydä kahville. Istutte kasvotusten ja keskustelette asiasta jolloin kantasi ja asenteesi tulee myös vastapuolelle selväksi. Jos se ei tehoa, niin isännöitsijän kautta naapuri kyllä vaihtuu hetken kuluttua.
      Asioilla on hyvä tapa järjestyä kun niistä puhutaan kasvotusten ja oikeilla nimillä.

    • rose18

      ne voi alkaa tehä valituksia ihan turhistakin.

      • ITSE VEIN NAAPURIN POSTILAATIKKOON VALITUSKIRJEEN NIMELLÄ MISSÄ UHKASIN YHTEYDEN OTOLLA ISÄNNÖITSIJÄÄN JA SIITÄHÄN EI NAAPURI TYKÄNNYT TIETENKÄÄN VAAN TEKI MEISTÄ SITTEN ILMOITUKSEN ISÄNNÖITSIJÄLLE :D (ilman mitään järkevää syytä).


      • errdgd
        Nojonna kirjoitti:

        ITSE VEIN NAAPURIN POSTILAATIKKOON VALITUSKIRJEEN NIMELLÄ MISSÄ UHKASIN YHTEYDEN OTOLLA ISÄNNÖITSIJÄÄN JA SIITÄHÄN EI NAAPURI TYKÄNNYT TIETENKÄÄN VAAN TEKI MEISTÄ SITTEN ILMOITUKSEN ISÄNNÖITSIJÄLLE :D (ilman mitään järkevää syytä).

        se pyöri useimmillka foorumeilla joa tähtitieteen puolella.


    • haluan nukkua yöni

      Asun itsekin kerrostalossa, ylin kerros. Alakerran naapurien kaksi koiraa haukkuvat joskus yötä päivää, vaikka häiriköintiä ei saisi tapahtua klo 22-06. Soitimme isännöitsijälle tästä asiasta ja hän sanoi, ettei voi laittaa heille huomautusta, ellei joku muukin asukas valita koirista. Mitään ei ole tähän mennessä tapahtunut (6kk).
      Että tälläistä toimintaa lohjalaiset isännöitsijät harrastavat, eivät tee töitään..

    • Naapurisopu

      Mielestäni toisille asukkaille viestien laittaminen nimellä tai ilman ei ole edes tarpeen. Pitää ottaa yhteyttä isännöitsijään tai hallitukseen olipa sitten vuokra- tai omistusasunto. Niin se marssijärjestys käsittääkseni menee, sillä emme ole toistemme "poliiseja"!
      Meillä on "sopimus" hyvien naapureiden kanssa, että jopa yösähköllä voi pestä astiat koneessa, he voivat käydä suihkussa, puistella matot partsilta jne. Joustavuutta puolin ja toisin ja hyvin- sanoisinpa ERITTÄIN hyvin on mennyt. Ei kannata ihan joka asiasta niuhottaa. Jokainen elää tavallaan ja elämäähän tämä jokaisella vain on!!!

      • ....................

        että tämä naapuri kuulee myös ääniä muista asunnoista, eikä niistä ole moksiskaan. Voit siis siinä mielessä itsekin jättää hiipparoinnit vähemmälle ja elää niin kuin ihminen ainakin omassa huoneistossasi.


    • ...

      heille face to face? Mitätulee taas korkkareilla kotonaan kulkemiseen, on se jokaisen perusoikeus. Tuskin hän sitä tekee ainoastaan sinulle vittuillakseen vaan siksi, että hän tykkää kulkea kengät jalassa sisätiloissa. Humalassa on taas selvää, että äänen volyymi kohoaa ja kertomasi mukaan on kyse ainoastaan siitä, ei muusta metelistä. Harkitse nyt kuitenkin toisenkin kerran miksi valitat naapureille ja mikä todellisuudessa on sen ärsytyksesi takana. Ei millään pahalla, ystävällisenä neuvona ainoastaan lähimmäiselle.

    • Myös häiritty

      Kerrostaloissa kovapohjaisilla kengillä tapahtuvan kävelyn ääni kantautuu varsin hyvin "kopsutteluna" niin alaspäin kuin sivullekin (omaa kokemusta on). Oikea marssijärjestys näissä asioissa olisi kai se, että kirjaat ylös noita "kopsutteluja" viikon parin ajan ja toimitat sen sitten isännöitsijälle. Voi olla, että hän vaatii sinua keräämään nimilistan, ketä kaikkia se "kopsuttelu" on häirinnyt. Jos isännöitsijä on osaava tyyppi, hän laittaa kaikille asukkaille viestin, että kovapohjaisia kenkiä ei pidä käyttää yöaikaan.

      Jos isännöitsijä sitten on lepsu eikä tee mitään, lähetä tiedot hallituksen puheenjohtajalle. Jos hänkin on lepsu, eikä tee mitään muuta kuin nostaa kokouspalkkiot ja juo ne kokouspullakahvit, soita joku yö paikalle poliisi. Ei sitä tarvitse pelätä ja tässä on se hyvä puoli, että hälytyskeskuksesta löytyy todistusaineistoa.

    • Naapuritar-72

      suht ystävälliseen sävyyn naapurille (yksinäinen vkonloppuisä) klo 3.30 yöllä musiikin soitosta sillä seurauksella, että naapuri tuli heti perään kännipäissään arvostelemaan kasvatustaitojani, kun lapsemme huutaa! Ok, 3-vuotias poikamme on kovaääninen ja itkee joskus öisin, kun on nähnyt pahaa unta. Mielestäni meiltä kuuluvat äänet ovat ns. elämisen ääniä ja poijallakin yritetään hillitä äänenkäyttöä sen, minkä pysytytään. Talossa on huono äänieristys, mutta jos naapuri popittaa niin kovin, että laulunsanoista saa selvän ja että jumputus ihan tuntuu lattiassa, mielestäni se ei enää mahdu kategoriaan "Elämisen äänet". Naapuri rähjäsi, että miksen ole mennyt valittamaan muille, jotka kuulema aamulla 7 aikaan soittavat musiikkia, että se kuuluu käytävään. Yritin sanoa, että olisin mennyt, jos se kuuluisi meille asuntoon, mutta naapurin vastine tälle oli kansainvälinen käsimerkki ja haistattelut päälle. Me olimme kuulema ainoita, jotka olivat tulleet hänelle asiasta kasvotusten valittamaan (oli jo toinen kerta, lukemattomat kerrat ollaan vain purtu hampaita yhteen ja kestetty), muuten on tullut lappuja postiluukusta. Totesin, että eikö se nyt ole reilumpaa tulla sanomaan, mutta sitä se ei hänen mielestä ollut. Hän oli sitä mieltä, että hänellä on oikeus pari kertaa kuukaudessa mölytä juuri niin lujaa ja pitkään kuin huvittaa. Järjestyssäännöistä, joissa sanotaan, että hiljaisuus klo 22-06, viisviesaten.

      Mielestäni naapuri meni henkilökohtaisuuksiin siinä vaiheessa, kun rupesi vastineeksi arvostelemaan kasvatustaitojani. Sitä kun ei voi seinän läpi arvioida, miksi lapsi itkee (kehtasi ihmetellä, onko lapsella kaikki hyvin, kun hänen lapsensa ei kuulema ole koskaan huutaneet). Meillä ei ole ikinä pahoinpidelty eikä laiminlyöty lasta ja siksi olen vieläkin murheissani ja vihainenkin, että aiheetta saa tuollaisia syytöksiä niskaan.

      Vastaisuudessa päätimme mieheni kanssa, että soitetaan suoraan poliisille tai isännöitsijälle.

    • nainen_30

      Jos tiedät tämän naapurisi naamalta, voisit jututtaa häntä pihassa/rapussa kasvokkain, kauniisti. tai mennä soittaman ovikelloa joku päivä. Kasvotusten tulee äänensävytkin esille eri tavalla (helpompi olla ystävällinen) ja saatte selvitettyä koko asian kerralla. Mikäli naapurisi ei sitten tästä keskustelutuokiosta ota opikseen, niin ei muuta kuin valitusta isännöitsijälle.

      Tähän taloon muuttaessani (6 vuotta sitten) sain alkuun nimettömiä lappusia postiluukkuun joltain naapurilta. Niissä mm. valitettiin mattojentamppauksessa parvekkeella (en ole ikinä tampannut mattoja parvekkeella) ja viikonloppuöisin metelöinnistä rappukäytövässä (heräsin tuohon joitakin kertoja itsekin kun viereisen asunnon sinkkumies könysi baarireissuiltaan kotiin). Eipä noilla lappusilla mitään virkaa ollut mihinkään ja nakkasin ainakin itse ne saman tien roskiin. Kyse ei ole mistään kirjallisesta huomautuksesta sati varoituksesta, jos se tulee naapurilta, eikä isännöitsijältä.

    • Uneton II

      Asumme kerrostalossa pienessä "kylätaajamassa". Vuorotyössä käy toinen, tulee kotiin usein klo. 05:30.
      Ja naapurissa ravaa kodinhoitajia jatkuvalla syötöllä vanhusta hoitamassa. Olen huomauttanut ilmoitustaululla viestillä heille, ja asukkaille & vierailijoille, että ovet voisi laittaa hiljemminkin kiinni. Aina herää moiseen meluun. Jatkuva kolina, esim. huoneistossa komeron/kaappien ovet paukkaa jatkuvasti. Mikä pahintä huoneistossa kolisee itse isännöitsijä! Vaikea valittaa kun ko. henkilö kuuluu myös hallitukseen. Oon kyllä mennyt sanomaan suorat sanat 2 kertaa, ei tepsi.
      Eikä auta muuten korvatulpatkaan, pitäskö ruveta juopoksi, jolloin saisi edes joskus nukkua?
      Nukahtamislääkkeet ei auta. Monesti olen kuunnellut hiljaa radiota tai mp3 soitinta, rauhallista musiikkia.
      Auttaa joskus, ja uni tulee.
      Pakko hommata äänieristeitä seiniin, ja väliovi huoneistoon.
      Huh, huh. Stressi on ainainen, ja äkäisyys kaikille tutuillekin. Että sellasta...

      • Myös häiritty

        Ei kannata missään tapauksessa mennä yöllä soittamaan häirikön ovikelloa ja kertomaan omia ajatuksia. sitä ei tiedä, mitä saa vastaansa!

        Itse huomautin "kopsuttelusta" yhtiökokouksessa kyseisen asunnon omistajalle (kopsutteleva avopuoliso ei ollut paikalla), mutta viesti meni perille. Kopsuttelu yöaikaan loppui.

        Mutta tämän asunnon ihmiset tykkäsivät myös riidellä ja varsin kovaäänisesti yöaikaan. Huuto alkoi klo 22 jälkeen ja jatkui pahimmillaan jonnekin klo yhteen tai kahteen. Kerrostalomme on malliltaan erikoinen, joten tällä samalla tasolla, johon huuto kuuluu, on vain nämä kaksi asuntoa. Huuto ei kantaudu samalla tavalla sivulle, kuin "kopsuttelu". Niinpä sitten kerran hermo petti n. klo 1 yöllä ja soitin poliisille, siis 112. Oli vaan sikäli huono tuuri, että kyseisenä pe - la välisenä yönä poliisilla oli niin paljon keikkaa, että ehtivät paikalle vasta n. klo 2 yöllä. He soittivat meidän kelloa ja tulivat käymään. Silloin oli jo hiljaista, joten totesimme poliisien kanssa, että ehkä lienee parempi, että eivät mene enää herättämään nukkuvaa karhua.

        Laitoin tästä poliisien käynnistä viestin seuraavana päivänä hallituksen puheenjohtajalle, joka kertoi asiasta "häiriköille". Sen jälkeen riitely yöaikaan on loppunut lähes täysin. Korostan edelleenkin, että posiisille soittamista ei kannata pelätä. Hälytyskeskuksesta löytyy todistusaineistoa, jos haluaa nostaa juttua niin hallitusta, isännöitsijää kuin asukastakin kohtaan.

        Kestämistä ja jaksamista, mutta älä mene yöllä huomauttamaan asiasta. Se voi pahimmassa tapauksesa olla hengenvaarallista!


    • feija*

      jos et uskalla keroa häiriöstä suoraan kyseiselle henkilölle niin on parempi että muutat metsään asumaan. olet raukka

    • 393939

      Henkilökohtaisesti lähtisin ratkomaan asiaa kasvokkain ja keskustelun kautta. Suurin osa ihmisistä on todennäköisesti varsin ymmärtäväisiä jos asian esittää heille ystävällisessä mielessä ja kertoen miten heidän toimintansa vaikuttaa sinun elämiseesi.

      Asia voi ehkä vaikuttaa vaikealta, mutta ihmisiähän kaikki tyynni olemme. Todennäköisesti naapurisi ei vain tiedosta asiaa eikä näin olleen osaa toimintaansa muuttaa.

      Luulisin, että keskimäärin enemmän naapureita ärsyttäisi nimenomaan nimetön lappu ja siinä valituksen aihe. Rohkeasti vain keskustelemaan asiasta. Siinä tuskin mitään häviää.

      Keskustelun jälkeen jos asiat eivät muutu niin sen jälkeen voi harkita muita keinoja. Rehellisyys ja suoruus saavat varmasti paremman vastaanoton kuin nimetön lappu.

      • YksiönRumpali

        Munmielestä riippuu vähän katu-uskottavuudesta miten tulee toimia. Jos saa keskusteltua asiasta niin, että se eukko kusee alleen ja tuskin pysyy edes korkokengillä pystyssä kotonaan kun tietää, että asut lähellä, niin eiköhän suora puhe ole ihan hyvä ratkaisu. Jos ilmaisutaso on enemmän jotain tärisevää piipitystä, niin se nimetön lappu alkaa olla jo aika kova sana. Naapurin identiteetin sijoittuminen sika-ihminen akselilla on myös hyvä huomioida ratkaisua tehdessä.


      • Ghosbuster
        YksiönRumpali kirjoitti:

        Munmielestä riippuu vähän katu-uskottavuudesta miten tulee toimia. Jos saa keskusteltua asiasta niin, että se eukko kusee alleen ja tuskin pysyy edes korkokengillä pystyssä kotonaan kun tietää, että asut lähellä, niin eiköhän suora puhe ole ihan hyvä ratkaisu. Jos ilmaisutaso on enemmän jotain tärisevää piipitystä, niin se nimetön lappu alkaa olla jo aika kova sana. Naapurin identiteetin sijoittuminen sika-ihminen akselilla on myös hyvä huomioida ratkaisua tehdessä.

        Kokeile ensin sitä lappua postiluukusta ja jos ei auta ota yhteys isännöitsijään ja jos siitä ei ole apua
        niin soita poliisit paikalle kun meteli ja töminä on pahimmillaan niin eiköhän metelöitsijät tokene!


    • Annaaaaa

      Laita vaan oma nimesi siihen lappuun, ainakin minä arvostaisin paljon enemmän sellasta huomautusta josta huomaa että ottaa vastuun tekemisistään eikä pysy nimettömänä. itse aikoinani laitoin aina oman nimeni jos oli jostain jollekin huomauttamista, kuten kerrostaloissa helposti käy, ja tulen laittamaan jatkossakin. AInakaan mun tapauksessa ei ole minkäänmoista kiusantekoa esiintyny lappusen laiton jälkeen.

      Voi olla että naapuri ei itse tiedä aiheuttavansa häiriötä ja saattaa jopa tykätä siitä että asiasta ilmotetaan.

    • 3 pyörä

      kannattaa ehkä laittaa nimimerkillä naapurisi.ja kertoa että hän ei asu yksin tässä talossa.ja kertoa mitkä äänet aiheuttavat suurinta melua.jokaisella on oikeus elää normaali elämää.itse tykkään soittaa viulua,joskus joku naapuri on tiputtanut pari euroa postilaatikosta.se on ehkä vihje et tänä yönä ovat kuulleet jo tarpeeksi soittoani

      • tittityy

        ehdottomasti nimettömiä valituksia! Valitin kerran poliisille jatkuvasti väärinpysäköidystä kuorma-autosta, jonka kuski asui meidän naapurissa niin eikös ne poliisit,kun ne tuli katsomaan ja käski sen äijän siirtää autonsa pois, niin samalla kertonu sille naapurille mun nimen. Tosi kivaa.


      • MINÄMINÄMINÄitte

        Aivan. SINÄ TYKKÄÄT soittaa viulua... Entäs jos kukaan muu kuin SINÄ ei tykkää sun soitantaasi kuunnella, vaikka soittaisit kuin Menuhin (vai mikä se oli?)?

        Kerrostaloasunto ei ole mikään treenikämppä. Mun yläpuolella tykätään soittaa pianoa, kitaraa, rumpukonetta (ööööö vai mikä lie?) = konemusaa, jalkalyö tahtia lattiaan jne. Arvaa ketuttaako? Jos haluan kuunnella "omaa" musaa radiosta, cd:ltä, telkkarista. pitää laittaa volyymit turhan kovalle että kuulisin/erottaisin "oman" musani, ja yksi kaunis päivä käy varmaan niin että tullaankin kenties valittamaan minun soittavan liian kovaa!! Soitto soi yläkerrassani ihan mihin vrk:n aikaan tahansa eli 24/7. Soi muuten parhaillaanKIN. Arghhhhhhhhhhhh!

        Niin, isännöitsijälle olen ilmoittanut "vasta" kolme (3) kertaa asiasta....


    • Juttele kasvotusten tai älä muuta autiolle saarelle. Vain nynnyt lähettelee nimettömiä lappuja ja sellaisilla ihmisillä ei juuri mitään virkaa/väliä olekaan...

    • Martina/Melinda

      Tiedän erään ystäväni ongelman Espoossa Gäddvikissä. Siellä on muutoin rauhallisella pienkerrostaloalueella sellainen häirikkö johon ei tunnu tehoavan oikein mikään. Talossa on 16 huoneistoa ja on omistusasuntotalo ja muutoin väki tuntuu olevan asiallista ja aika välitöntä kenenkään tekemisistä. Siellä on eräässä asunnossa jonkin pankinjohtajan poika joka aika ajoin pitää mitä erikoisinta meteliä ja hänellä tuntuu olevan jotain kavereita aina viikonloppuisin keskellä yötä aamutunneille asti.

      Ystäväni on kirjoittanut taloyhtiön hallitukselle asiasta ja ollut yhteydessä isännöitsijään useamman kerran ja siitä on kyllä heidän taholtaan huomautettukin kirjallisesti useastikin. Lisäksi paikalle on soitettu kuulemma poliisikin pari-kolme kertaa kun tuota kovaäänistä jutustelua ja muuta meteliä on kestänyt tuntikaupalla.

      Kuitenkaan ei muut naapurit tunnu juuri välittävän koska meteli ei niin hyvin kuulu kuin ystäväni huoneistoon joka sattuu olemaan juuri tämän metelijöitsijän yläpuolella. Jossain vaiheessa asiaa on kysytty että miksi muut eivät valita ja vastaus on kuulemma ollut että eihän tuota naapuria voi häätää kun se on muutaman muunkin talossa asuvan hyvä kaveri.

      Kuitenkin minullakin on omakohtaisia kokemuksia tästä kun olen joskus yöpynyt talossa ja silloin autoni oli siinä pihalla. Johan siihen silloin tuli lappuja että "mitäs sinä huora täällä teet" ja muuta vastaavaa. En millään jaksa käsittää tuollaista kun en edes juuri tunne sieltä ketään ja käyn koko paikassa melko harvoin. Olin enimmäkseen tuolla noin nelisen vuotta sitten ja olen kuullut että tilanne jatkuu yhä vielä jopa niin että naapuritalojenkin väki tuntuu tietävän tämän häirikön koska se ja hänen kaverinsa ajavat autoilla keskellä yötä todella lujaa pitkin katuja. Pari muutakin ystävää tunnen Gäddvikistä ja hekin kertovat samaa että juuri tuo kyseinen häirikkö terrorisoi miltei puolta kylää noilla yöllisillä ajoillaan ja talosta kuuluu joskus viikonloppuisin meteliä.

      Kertokaapa että mikä neuvoksi kun mikään ei tunnu auttavan. Taloyhtiöstä samoin kuin isännöitsijästäkään ei juuri tunnu olevan apua vaikka onkin kirjattu liki kaikki tapahtumat jo vuosien ajalta ja niistä on reklamoitu vaikka mihin. Poliisikaan ei voi muutoin auttaa kuin vain tapauksen kerrallaan ja sama saattaa jatkua jo viikon päästä.

      Pitäisikö ystäväni tehdä rikosilmoitus ja haastaa oikeuteen tuollainen häirikkönaapuri? Lakimiestenkin kanssa on tuota jo mietitty ja tulossa saattaa olla jopa vuosikausia kestävä prosessi jonka aikana tuo voi häiriköidä koko sen ajan välittämättä yhtään mistään.

      Ystäväni on asunut talossa kymmeniä vuosia ja muutoin on viihtynyt talossa oikein hyvin mutta sitten tuli tämä häirikkö. Vaikea olisi myydäkään tuollaista asuntoa kun kukaan ei varmaan suostu ostamaan huoneistoa jonka alapuolella on tuollainen ongelmatapaus. Ainakaan kunnon hintaa ei huoneistosta saa. Mitä siis tehdä kun siitä muuttokaan ei ole ihan helppo asia?

      Onko kellään kokemuksia mistään vastaavasta?

    • uaeaktj

      Asiallisesta asiasta ilmoittaminen tehdään suoraselkäisesti aina omalla nimellä. Aiheettomat napisijat ja pelkurit kirjoittavat nimettömiä kirjeitä.

      Puheen kuuluminen naapuriasuntoon ei ole normaalia. Tee asiasta ilmoitus isännöitsijälle, sillä äänieristystasoa on parannettava.

    • Rehellisyys maan per

      Olen sitä mieltä, jos on asiallista huomauttaa tollaisesta asiasta, niin miksi ei voi ystävällisiste asiasta
      jutella naapurin kanssa ihan nenätysten, kertoa asiasta miten äänet kuuluu ja, jos asiaan ei tule muutosta, sen jälkeen ottaa isännöitsiään yhteyttä.
      Minusta on aina kohteliasta asioida omalla nimellä ja rehellisesti se ei ole kyttämistä, jos äänet häiritsee
      ja on haitaksi toisille, asiasta pitää heille tehdä ilmoitus, jos he sellaisa naapureita, että haluavat ymmärtää
      toisten asumisen myös.
      Kannatan rehellistä toimintaa, ei nimettömiä lappuja.

    • Olisipa omakotitalo

      Ilman muuta! Niin tein minäkin parisen viikkoa sitten, kun seinänaapurissani juhlittiin keskellä viikkoa puolille öin. Jos alkaa tulla häiriköintiä siltä suunnalta, turvaudun isännöitsijään ja viime kädessä poliisiin. Ihmiset ovat todellisia idiootteja ja/tai eivät halua välittää muista ihmisitä, vaan elävät kuin "pellossa".

    • ...

      Tee valitus. Itse asuin joskus häirikkönaapurien vieressä(kämppä oli vuokra-rivari & tietty se keskimmäinen kolmesta.)
      Heti kun muutti siihen, niin naapurit soitti 24/vrk musaa bassot kovalla. Oli kiva tehdä 18h päivää, kun nukkumaan mennessä joutui sitä kuuntele & jos sai nukuttua, niin saman uudestaan herätessä.
      Ymmärrettävästä syystä en pystynyt menemään heille siitä valittamaan& jos olisinkin, niin ei olisi ollut varmaan, että känniset ihmiset ottaisivat sitä hyvällä.

      2viikkoa varmaan kuuntelin & sitten pyysin isännöitsijää laittamaan lapun heille/ilmoitustaululle näistä säännöistä.esim. milloin hiljaisuus yms..
      Ensimmäisessä asunnossa kun asui lapsi-perhe& siinä oli pihalla muutenkin pari muuta rivaria, jotka kuuluivat samalle vuokra-isännälle..

      Ikävä kyllä isännöitsijä laittoi lapun heille suoraan.. Sen jälkeen alkoi se naapurin nainen kyttäilemään menojani... Sekä huutelemaan.

      Nyt parempi, kun pääsi muuttamaan sieltä pois.=D
      Mutta elä ala antamaan periksi tuollaisessa.

    • jm

      Käytä hyvä ihminen omaa nimeäs. kyttääjä kun kerran olet.

    • gitta

      sitä, että naapuri tulisi juttelemaan suoraan kasvotusten. on paljon ystävällisempää ja vähemmän virallista kuin lappu. kannattaa aina miettiä miltä itse tuntuisi. kyllä se vituttaisi jos joku laittaisi lapun, sitä jäisi miettimään kuinka vihainen se onkaan... ja siitä ne huonot välit tuleekin. on ihan asiallista sanoa, ja jollei ole mikään idiootti niin tajuaa kyllä.

    • emilia_eee

      Ehdottomasti ilman nimeä eli nimettömänä. Mutten kaikki rapun asukkaat pitää sua ihan kyttääjänä ja joka puuttuu muiden asioihin. Joten ilman nimeä, ymmärrän hyvin että haluat vain rauhaa ja elää ilman turhaa mekkalaa.

    • haitanneeko

      suoraan nimettömänä ellet esitä asiaa isännöitsijätoimiston kautta

    • kyllä se siitä

      ajattelematon; parempi huomauttaa kuin anata asian paisua.

    • 2423646456446654

      Suosittelen ihan omalla nimellä tehdä hänelle, tai ihan puhua naapurillesi. Vanhoissa taloissa seinät ovat oikeasti paperimassaa, mikä ei suodata ääntä juuri ollenkaan...Varsinkin illalla, jolloin elämisen äänet aika hiljaisia itsellään.

      Itse en henkilökohtaisesti tee niin mitään asian eteen, jos paperissa ei ole nimeä tai ei esittäydy ovella. Jos tekee ja asiallisesti ilmoittaa, että esimerkiksi on pakko saada lepoa, koska aikasin aamulla töihin. Olen silloin valmis kyllä antamaan henkilölle täyden rauhan ja pyrkiä hillitsemään yöelämää.

      Asun siis talossa, jossa puhetta vähänkin kovemmat äänet kuuluvat...Eli kusella käyminen illalla on mahdotonta tehdä äänettömästi, jos toinen nukkuu seinän takana.

      "mutta kun olen täällä lukenut näitä viestejä ja kiinnittänyt huomiota joidenkin ihmisten asenteisiin, niin mietin, että uskaltaako sitä laittaa viestiä omalla allekirjoituksellaan?"

      - Muista, että suomi24 edustaa anonyymiteettiä(?) ja ihmiset, jotka vasta 2000 luvulla ovat huomanneet sen käyttävät sitä tehdäkseen kiusaa ja levittääkseen negatiivista paskaa, jotta saisi todennäköisesti heikkoon tunne elämäänsä jotain sisältöä ja paremman mielen. Koska oikeassa elämässä eivät uskalla sanoa edes kaupan myyjälle päivää, vaan vedetään nokka lattiaan ja jos saa ystävällistä hymyä, niin näytetään kypsältä tomaatilta. Semmoista se on. :)

      Mutta teet sitten hänelle valituksen nimelläsi, tai nimettömänä. On sinun asiasi ja miten itse katsot sen tarpeelliseksi. Tottakai suosittelen ekana pyrkimään naapurin kanssa kompromissiin, mutta jos ei auta niin ota taloyhtiöön yhteyttä.

      • hyvä(?) naapuri

        No minä kävin ainakin ihan naapurin ovella ja pyysin ystävällisesti, että olisivat hiljempaa, kun soittivat musiikkia niin kovalla, että sain helposti selvän siitä.. Jonkinlaiset ryypingit oli menossa.
        Sanoin, että kello on jo niin ja niin paljon, hiljaisuus on siitä ja siitä ja, että menen seuraavana aamuna aikaisin töihin.
        Lupasivat olla hiljempaa ja oikeasti olivat. Ja sen jälkeen iloisessti moikkaillaan rapussa, eikä ole meteeliä kuulunut...
        Reippaasti vaan naamatusten:)

        Voisin kuvitella, että anonyymisti kirjoitetut kirjelaput saisi käyttämään korkkareita vieläkin enemmän..


    • häiritty

      se seuraava kerta kun kuulet niiden tulevan kännissä kotio,niin tee, kuten mä tein:menin ja sanoin ,että jos tuo elämöinti ei lopu,niin tuun ja teen siitä lopun. se auttoi.

    • fishface

      että tiedän ketä vetää pataan, kun tavataan!

      • voe voe

        oma kokemus rivitaloasujana. ei tehonnut keskustelu hyvillä mielin eikä suuttuneena. isännöitsijä antanut 2varoitusta ja melu loppui siiihen.


    • näää on näitä

      eip täs muuta

    • muusasiko

      kerää nimiä naapureilta ja vie isännoitsijälle -
      niin tässä tehtiin ,kun 1. keräsi ja vei ,kun halusin kolata lunta ja olla jelpiksi -
      nyt en saa tehdä! oli muka tullut autoihin naarmuja -
      EN OLE NIITÄ AIHEUTTANUT! JOS ON NÄYTTÖÄ TULKOON HENK KOHT PUHUMAAN -

    • ###

      Normaalitilanteessa ehdottaisin tuota kasvotusten asiallisesti sanomista, mutta esimerkiksi itselläni on naapuri, joka käyttää huumaavia-aineita ja alkoholia ja yleensä vielä sekaisin, joten ainut miten näiden nistiteinibileisiin on voinut yrittää vaikuttaa on poliisi (ei hyötyä) ja isännöitsijälle sanominen (hyödytöntä). Kerran erehdyin avaamaan oven, kun näitä ihmisiä oli siinä sen takana ja hetihän sieltä oli joku änkeämässä meille. Tosin ei päässyt oviaukkoa pidemmälle, kun törmäsi "kauniisti" hymyilevään koiraani, joka ei ole pieni. Nyt olenkin ajoittanut huoneistostani poistumisen silloin, kun rappukäytävässä ei ole yhtään tätä porukkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5653
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3774
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2765
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2206
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      110
      2069
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1339
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe