Ihania kuvia Venetsiasta

venetsiaan_tahdon

32

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tornatore

      ...ihan totta!

    • venetsiastaaa

      Kyllä siellä on oikeasti noin upeaa :)

    • resdevil

      On kyllä hienoja kuvia :)

    • italiaanokondoleeri

      syksyllä ja talvella ei ole noin kaunista, mutta Venetsia onkin kesäkaupunki vailla vertaa ;)

      • Vongole

        Kesäkaupunki vailla vertaa jos tykkää haisevasta, seisovasta ilmasta ja armottomasta ryysiksestä.

        Keväällä ja syksyllä Venetsian ilma raikasta. Hieman viileämmällä ilmalla jaksaa paremmin kävellä ja tutki Venetsian nähtävyyksiä. Matkailukauden alussa ja lopussa jonot eivät ole seisovia, vaporettoihin mahtuu sisään ja kaduilla kulkemaan, hinnatkin tuntuivat nousevan kesäksi.


      • koska_venetsiaan
        Vongole kirjoitti:

        Kesäkaupunki vailla vertaa jos tykkää haisevasta, seisovasta ilmasta ja armottomasta ryysiksestä.

        Keväällä ja syksyllä Venetsian ilma raikasta. Hieman viileämmällä ilmalla jaksaa paremmin kävellä ja tutki Venetsian nähtävyyksiä. Matkailukauden alussa ja lopussa jonot eivät ole seisovia, vaporettoihin mahtuu sisään ja kaduilla kulkemaan, hinnatkin tuntuivat nousevan kesäksi.

        eikös siellä ole syksyisin / alkutalvesta niitä tulvia? Itse olen vain käynyt kesällä ja on aivan totta että siellä haisee, kuuma ja ryysistä on


      • Vongole
        koska_venetsiaan kirjoitti:

        eikös siellä ole syksyisin / alkutalvesta niitä tulvia? Itse olen vain käynyt kesällä ja on aivan totta että siellä haisee, kuuma ja ryysistä on

        Kevät ja syksy ovat minusta parhainta matkustusaikaa Venetsiaan. Tulvia on, mutta vain kerran olen joutunut kulkemaan pitkospuita pitkin - oma seikkailunmakunsa silläkin. Eikä tulvia ole koko ajan.

        Tulvathan riippuvat pitkälti vuorovesistä ja olen nähnyt (vaan en muista missä) Venetsian vuorovesiennusteet ja -tilastot jossain. Niitä voisi ehkä käyttää matka-ajankohdan suunnitteluun, kuunkiertoon kun kerta vuorovedet perustuvat ja niitä pystytään ennustamaan. Jos nyt Acqua alta sattuu matkan aikana, niin voihan sitä Markuksen torilla luuhaamisen sijaan vaikka lähteä mantereella käymään (edellyttäen ettei ole yhden päivän retkellä Venetsiassa).


      • kiittivinkist
        Vongole kirjoitti:

        Kevät ja syksy ovat minusta parhainta matkustusaikaa Venetsiaan. Tulvia on, mutta vain kerran olen joutunut kulkemaan pitkospuita pitkin - oma seikkailunmakunsa silläkin. Eikä tulvia ole koko ajan.

        Tulvathan riippuvat pitkälti vuorovesistä ja olen nähnyt (vaan en muista missä) Venetsian vuorovesiennusteet ja -tilastot jossain. Niitä voisi ehkä käyttää matka-ajankohdan suunnitteluun, kuunkiertoon kun kerta vuorovedet perustuvat ja niitä pystytään ennustamaan. Jos nyt Acqua alta sattuu matkan aikana, niin voihan sitä Markuksen torilla luuhaamisen sijaan vaikka lähteä mantereella käymään (edellyttäen ettei ole yhden päivän retkellä Venetsiassa).

        kiva kertomus:)


      • il meteo
        Vongole kirjoitti:

        Kevät ja syksy ovat minusta parhainta matkustusaikaa Venetsiaan. Tulvia on, mutta vain kerran olen joutunut kulkemaan pitkospuita pitkin - oma seikkailunmakunsa silläkin. Eikä tulvia ole koko ajan.

        Tulvathan riippuvat pitkälti vuorovesistä ja olen nähnyt (vaan en muista missä) Venetsian vuorovesiennusteet ja -tilastot jossain. Niitä voisi ehkä käyttää matka-ajankohdan suunnitteluun, kuunkiertoon kun kerta vuorovedet perustuvat ja niitä pystytään ennustamaan. Jos nyt Acqua alta sattuu matkan aikana, niin voihan sitä Markuksen torilla luuhaamisen sijaan vaikka lähteä mantereella käymään (edellyttäen ettei ole yhden päivän retkellä Venetsiassa).

        Tässä tämän päivän merenkorkeuskäyrä.
        http://www.ilmeteo.it/portale/marea-venezia

        Merenpinnan nousua 80 senttimetriin saakka pidetään normaalina ilmiönä. Näyttää sattuvan tuo nousuvesi myöhäiseen iltaan juuri tällä haavaa ja alimmillaan on merenpita aikaisin aamusta. Ei kannata pelätä sillä Veneziassa on hyvät hälytysysteemit ja kauppojen ja hotellien sekä ravintoiden ovissa on hyvät sulkusysteemit. Hotelleilla on kumisaappaita antaa lainaan.

        Tässä säätiedoitus

        http://www.ilmeteo.it/meteo/Venezia


      • il meteo
        il meteo kirjoitti:

        Tässä tämän päivän merenkorkeuskäyrä.
        http://www.ilmeteo.it/portale/marea-venezia

        Merenpinnan nousua 80 senttimetriin saakka pidetään normaalina ilmiönä. Näyttää sattuvan tuo nousuvesi myöhäiseen iltaan juuri tällä haavaa ja alimmillaan on merenpita aikaisin aamusta. Ei kannata pelätä sillä Veneziassa on hyvät hälytysysteemit ja kauppojen ja hotellien sekä ravintoiden ovissa on hyvät sulkusysteemit. Hotelleilla on kumisaappaita antaa lainaan.

        Tässä säätiedoitus

        http://www.ilmeteo.it/meteo/Venezia

        Täältä muuten voitte löytää melkein kaiken mitä etsitte Veneziasta

        http://venezia.paginegialle.it/veneto/venezia.htm


    • venetsiaan_nyt

      Venetsia on mielestäni maailman hienoin kaupunki.

    • venetsianlove

      Venetsia on ihana!

    • 272727272

      Onko hotellit kalliita Venetsiassa? Tai antakaas kun arvaan...ON!

      • kalle_spar

        Ne on hemmetin kalliita. Kannattaa majoittua Venetsian naapurikuntiin. Säästät paljon!


      • venetsia fani
        kalle_spar kirjoitti:

        Ne on hemmetin kalliita. Kannattaa majoittua Venetsian naapurikuntiin. Säästät paljon!

        Höpö - höpö kalle_spar, sesongin ulkopuolella saa ihan kohtuuhintaisen hotellin ja kun kerta Venetsiaan menee, niin tietenkin sitä yöpyy sitten siellä - nauttii aamun sumusta aamutuimaan jne. Eihän sitä mennä Roomaankaan ja majoituta jonnekin huitsin nevadaan - tai Hesaan ja ollaan yötä Keravalla...


      • Basta
        venetsia fani kirjoitti:

        Höpö - höpö kalle_spar, sesongin ulkopuolella saa ihan kohtuuhintaisen hotellin ja kun kerta Venetsiaan menee, niin tietenkin sitä yöpyy sitten siellä - nauttii aamun sumusta aamutuimaan jne. Eihän sitä mennä Roomaankaan ja majoituta jonnekin huitsin nevadaan - tai Hesaan ja ollaan yötä Keravalla...

        Heheheheheee, toi oli niin hyvä! Olen täsmälleen samaa mieltä: Jos lähden Venetsiaan niin asun myöskin niillä saarilla, viimeiset 2 kertaa ah niin mukavassa Cannareggiossa...ihan kohtuuhintaisia hotelleja läheltä vaporettoa ja Canal Grandea touko- tai syyskuussa alk. n. 100 EUR 2hh. Syyskuussa taas mennään 4 pv:n reissulle nauttimaan ainutlaatuisesta miljööstä ja maailman parhaista Spritzereistä=)


      • satunnainen matkaili
        Basta kirjoitti:

        Heheheheheee, toi oli niin hyvä! Olen täsmälleen samaa mieltä: Jos lähden Venetsiaan niin asun myöskin niillä saarilla, viimeiset 2 kertaa ah niin mukavassa Cannareggiossa...ihan kohtuuhintaisia hotelleja läheltä vaporettoa ja Canal Grandea touko- tai syyskuussa alk. n. 100 EUR 2hh. Syyskuussa taas mennään 4 pv:n reissulle nauttimaan ainutlaatuisesta miljööstä ja maailman parhaista Spritzereistä=)

        minäkin ihastuin Venetsiaan ikihyväksi, vaikka vaan kerran siellä vkon viettänyt. Haluu sinne taas, juu, mutt mitä Cannareggio-paikoista suosittelit? Tuolla nimellä niitä kun näkyy olevan kahdeksan (8) sillä samaisella saarella... joku lähempänä ja joku hiukka kauempana kanaalista...
        Ja toiseks, mitä tai mikä mainitsemasi Spritzeri on...?
        Anteeksi tää tietämättömyyteni ...tai maalaisuuteni, ihan miten vain ;)


    • gondolieeri

      Viikon päästä Venetsiaan...onkohan siellä jo lämmintä? Katsoin, että 20 pitäisi olla?

    • prlt

      Venetsiaa sanotaan kalliiksi paikaksi. Ainakin laukkuja ja kenkiä nahkaisena sai halvalla tänä keväänä!

      • louisvuittonfani

        Halvalla? Olikohan piraattituotteita? Aidot kyllä maksavat hemmetisti.


    • perthi66

      Ihania myös nuo muut Italia kuvat. Taidan olla rakastunut...ITALIAAN :)

    • rew_ssbore

      Uskaltaakohan Venetsiaan mennä syksyllä vai onko silloin tulvia?

      • teroty7

        Mikä ettei...Toisinaan siellä on tulvinut, mutta normaalisti ei.


      • -quattro-

        Olen osein ollut Venetsiassa juuri syyskuussa: ei ole niin pahat ruuhkat turisteja ja ilma on yhtä lämmin kuin heinäkuussa Suomessa eli noin 23 varjossa päivällä. Yhtään tulvaa en ole nähnyt. Kolme ekaa viikkoa syyskuussa ovat ainakin olleet ihan upeita reissuja.


    • retuty

      tulvia tulvia on

      • vino e pane

        Tänään tulin Veneziasta ja ihanaa oli. Turisteja oli todella paljon ja italialaisia luokkaretkeläisiä. Viime päivinä 18 ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.


      • turismokalle
        vino e pane kirjoitti:

        Tänään tulin Veneziasta ja ihanaa oli. Turisteja oli todella paljon ja italialaisia luokkaretkeläisiä. Viime päivinä 18 ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.

        Nopeasti ne turistivirrat alkaa. Itsekkin tietysti turisti, mutta silti olisi hieno kokea aitoa Venetsiaa eikä turistilaumoja.


    • siljaline2

      Tietysti itsekkin olen turisti, mutta nauttisin enemmän siitä ettei paikassa olisi muita turisteja, vain paikallisia.

    • jätevesikuski

      Huh hellettä sanoi Venetsian kävijä. Tulin juuri venetsiasta enkä voi suositella. Siellä oli aivan liian kuuma ja kadut alkoivat haista

      • Venetsian kävijä...

        Tulin juuri venetsiassa 16.7.2012. Paikka oli idyllinen, mutta kyllä siitä glamouri häipyi.. paikka oli täynnä ostoskojuja ja myyntipisteitä ja turisteja kuin muurahaispesässä. Hellettä 32 astetta. Nähtävyyksiin pitkä tunteja kestävät jonot. Ruokaa ja juomaa ja matkamuistoja sai kyllä edullisemmin kuin olin ajatellut. Tosin söimme vai ruokaa, jolla pysyi hengissä.. pitsaa ja ym leipiä. Pasta oli yllättävän kallista..kun pitsaa sai 3 €urosta ylös päin joutui pastasta maksaa yli kympin :( .
        Auton parkkeeraaminen päiväksi maksoi 21 €, josta sitten oli kuitenkin parin kilometrin kävelymatka varsinaiseen vanhaan venetsiaa. Samoin autolle takaisin löytämisessä oli hankaluuksia.. hyvä kartta auttaa asiaa :) . Gondolikyyti oli 80 €, joka minusta oli arvokasta sekin. Kanavat eivät mielestäni haisseet... voisin kuvitella, että iltamyöhään ehkä paikka olisi parhaimmillaan. Ilman muuta paikassa kannatti käydä, sillä kyllähän siitä niin paljon puhutaan. Samojen matkamuistojen hinnat vaihtelivat moninkertaisesti eri kojujen välillä.


      • ihanavenetsia
        Venetsian kävijä... kirjoitti:

        Tulin juuri venetsiassa 16.7.2012. Paikka oli idyllinen, mutta kyllä siitä glamouri häipyi.. paikka oli täynnä ostoskojuja ja myyntipisteitä ja turisteja kuin muurahaispesässä. Hellettä 32 astetta. Nähtävyyksiin pitkä tunteja kestävät jonot. Ruokaa ja juomaa ja matkamuistoja sai kyllä edullisemmin kuin olin ajatellut. Tosin söimme vai ruokaa, jolla pysyi hengissä.. pitsaa ja ym leipiä. Pasta oli yllättävän kallista..kun pitsaa sai 3 €urosta ylös päin joutui pastasta maksaa yli kympin :( .
        Auton parkkeeraaminen päiväksi maksoi 21 €, josta sitten oli kuitenkin parin kilometrin kävelymatka varsinaiseen vanhaan venetsiaa. Samoin autolle takaisin löytämisessä oli hankaluuksia.. hyvä kartta auttaa asiaa :) . Gondolikyyti oli 80 €, joka minusta oli arvokasta sekin. Kanavat eivät mielestäni haisseet... voisin kuvitella, että iltamyöhään ehkä paikka olisi parhaimmillaan. Ilman muuta paikassa kannatti käydä, sillä kyllähän siitä niin paljon puhutaan. Samojen matkamuistojen hinnat vaihtelivat moninkertaisesti eri kojujen välillä.

        Kiitoksia :) Mielestäni pysäköintihinta on ollut varsin kohtuullinen tosi olen sitä mieltä että Venetsiaan pitää mennä veneellä. Sama kuin ravintolaan menisi takaoven kautta.


    • aivanmahtavapaikka

      Minulla on yksi sana Venetsiasta: IHANA :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8821
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1335
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1239
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1112
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1094
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      847
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      818
    9. 46
      809
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    Aihe