Lasku kutsun mukana vieraille?

Marjaana82-

Tuleva mieheni keksi sellaisen idean, että laitamme kutsun mukana laskun (hän tulostaa tietokoneohjelmalla) missä on häätilinumero ja jopa hienosti viitenumerokin mukana. Summa on 60 €/henkilö eli laskua maksetaan 60, 120, 180 tai 240 € jne. sen mukaan montako vierasta tulee ko. perheestä. Näin saadaan rahat tilille ja samalla nähdään kuinka monta vierasta on tulossa.

Eihän tuossa hirveästi jää voittoa, kun järjestelyt maksavat n. 40 €/hlö. Ehkäpä hintaa pitäisi korottaa?

Mitä mieltä olette tästä?

148

13374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahastusta...

      esim.
      - vessassa käynti 2€ (isommasta tarpeesta 5€)
      - henkarin vuokraus 3€
      - ym.

      Eiköhän se voittto siitä kasva...

      • hyvä juttu

        mutta ei saa unohtaa hengitysmaksua, koska kyllähän jonkun täytyy a)sisätiloissa pidettäessä maksaa ilmastoinnissa kuluva sähkö tai vaihtoehtoisesti b)ulkona pidettäessä huolehtia ettei hääseurueesta vapaudu liikaa hiilidioksiidia ilmakehään->ilmastonmuutos nopeutuu

        :)


      • suustani..

        mutta mä jättäsin moisiin häihin menemättä!!


      • *``Sabrina``*
        hyvä juttu kirjoitti:

        mutta ei saa unohtaa hengitysmaksua, koska kyllähän jonkun täytyy a)sisätiloissa pidettäessä maksaa ilmastoinnissa kuluva sähkö tai vaihtoehtoisesti b)ulkona pidettäessä huolehtia ettei hääseurueesta vapaudu liikaa hiilidioksiidia ilmakehään->ilmastonmuutos nopeutuu

        :)

        No ohho, johan maailma mallissaan, kun pitää vielä maksaa, että pääsee tai kutsutaan häihin. Minä perseeni pyyhkisin tuommoseen kutsuun!


      • Nature75
        *``Sabrina``* kirjoitti:

        No ohho, johan maailma mallissaan, kun pitää vielä maksaa, että pääsee tai kutsutaan häihin. Minä perseeni pyyhkisin tuommoseen kutsuun!

        Kaikkea sitä vastaan tuleekin :D


    • huh huh

      ...me ei olla vieraslistalla! se olisikin hienoa tulla viiden pienen lapsen kanssa häihin, josta tulee sitten laskua 420 euroa! huh huh! Mitäs ohjelmaa lapsille on, jos lapsien "ylläpito" maksaa 40 euroa/lapsi? uskon ettei lapset ainakaan tuon rahan edestä syö.

      • __________________

        älä narise, vaan mene sinne siskosi häihin


    • onpa omituista

      Jos tuollaisen kutsun saisin niin en todellakaan osallistuisi...

      • Marjaana82-

        ...että nälkäiset tyhjätaskut pysyvät poissa ruokaa hamstraamasta. hih! :)


    • senttiä

      Hmm. Miksi ylipäänsä järjestätte hääjuhlat, jos kerran juhlien kustantamisesta tulee noin suuri tuska? Nykypäivänä hääpari tarjoaa juhlat lähimmilleen vihkimisen kunniaksi. Vieraiden ei ole tarkoitus maksaa juhlista yhtään mitään.

      Naimisiin voi mennä ihan kaksinkin maistraatissa tai seurakunnan tiloissa. Kun ei järjestä juhlia ollenkaan, niin pääsee halvimmalla.

      • eijeijei

        Oletteko te kaikki tähän ketjuun vastanneet todella ottaneet tuon aloituksen tosissanne?! En tajua, tuohan on ihan pelkkä vitsi, joku pelleilee kun täällä on niin paljon puhuttu siitä miten morsiusparit nykyään vain keräävät rahaa häillään. Miettikää nyt itsekin...


      • naimisissa 13v

        Naimisiinhan mennään aina rahan takia. Sulhon perhe toivoo hyviä myötäjäisiä, morsiamen perhe toivoo sulholla olevan niin hyvä palkkatyö, jotta tytär tarttee elämänsä vaan shoppailla ja pesäkoloaan tuunata. Jos tuo ei sovi sulholle, morsian voi pyöräyttää pari tenava ja saa sitten "virallisesti" olla vaikka kotona sen 3v., jos ei sulho siihen suostu, keinosiementäjiä aina on vaikka esson paarissa.


      • tahtomattaantyötönN
        naimisissa 13v kirjoitti:

        Naimisiinhan mennään aina rahan takia. Sulhon perhe toivoo hyviä myötäjäisiä, morsiamen perhe toivoo sulholla olevan niin hyvä palkkatyö, jotta tytär tarttee elämänsä vaan shoppailla ja pesäkoloaan tuunata. Jos tuo ei sovi sulholle, morsian voi pyöräyttää pari tenava ja saa sitten "virallisesti" olla vaikka kotona sen 3v., jos ei sulho siihen suostu, keinosiementäjiä aina on vaikka esson paarissa.

        aina se on nainen,joka vieroksuu työtä....miehet saa ne isopalkkaisimmat työt ja monesti mies saa paikan jos hakijana mies ja nainen. Älytöntä,että naiselta vaaditaan samaa vaik lähtötilanne eriarvoinen. Hei,antakaa mulle naiselle se työpaikka, ni mielelläni huhkin ja tienaan.


      • reallover

        Lopettakaa tyhjä vouhotus ja menkää maistraattiin. Jos haluaa kalliit kirkkohäät niin silloin pitää olla vara järjestää häät! Jos on pakko mennä kirkossa naimisiin niin sen voi tehdä halvallakin ja vain "pikkupiirissä". Yleisestikin olen sitä mieltä, että kirkkohäät turhia. Rakkaus ei tarvitse julkista kuulutusta.


      • eksä
        reallover kirjoitti:

        Lopettakaa tyhjä vouhotus ja menkää maistraattiin. Jos haluaa kalliit kirkkohäät niin silloin pitää olla vara järjestää häät! Jos on pakko mennä kirkossa naimisiin niin sen voi tehdä halvallakin ja vain "pikkupiirissä". Yleisestikin olen sitä mieltä, että kirkkohäät turhia. Rakkaus ei tarvitse julkista kuulutusta.

        Ei ole enää julkista kuulutusta, ellei sitä nimenomaan pyydetä.


      • iloilona
        eijeijei kirjoitti:

        Oletteko te kaikki tähän ketjuun vastanneet todella ottaneet tuon aloituksen tosissanne?! En tajua, tuohan on ihan pelkkä vitsi, joku pelleilee kun täällä on niin paljon puhuttu siitä miten morsiusparit nykyään vain keräävät rahaa häillään. Miettikää nyt itsekin...

        ja käsitettykin. Jos joku kirjoittaa vitsikysymyksen, niin saahan siihen vastatakin vitsinä. Kysymyshän kuului, mitä mieltä olette? Ei vastauksia tarvitse kommentoida vaan kysymystä, sillälailla vitsiketju etenee. Tosikoita on aina joukossa, jotka muka suuttumalla tai kysyjää tai vastaajaa moittimalla haluavat pilata leikin.


    • ludiana

      Minuun ainakin meni täydestä, sillä tuolla ulkomailla on ollut tapana antaa rahaa hääparille, siis juurikin kutsuun vastaamisen yhteydessä. Ja on noloa jos ei ole varaa antaa mitään. Lähinnä se on varmaan pesämunaa varten, mutta kuitenkin.

      Kivahan se on, jos isoista juhlista tykkää, mutta rajansa kaikella...

      • Juuriharja

        Missä ihmeen "tuolla" ulkomaille. Viittelöitkö kädella samalla kun kirjoitat.

        Juurikin-sanan käyttö paljasti lopullisesti sen, kuka olet.


    • voivoi..

      tärkeää on myös kutsuun laittaa mukaan työvuorolista. Kuka tarjoilee, kuka ottaa valokuvat, kuka videokuvaa. Ohjelman järjestely toiselle ja esiintymiset toiselle. Itselle jää valittajan rooli, kun ilmaiseksi ei saa kaikkea - vaikka mä haluuun kaikkea.

    • savannaha

      Eipä ole tarkoitus että vieraat maksavat teidän häät!

    • ...

      Miten ajattelitte velottaa morsiamen tanssituksesta, minuuttitaksa vai n€/tanssi?

    • häät

      jättäisin väliin..taidatte saada viettää häät kahdestaan..

    • ei ole nyt

      pelkkä provo, niin sanoisin, että miehelläsi ei taida olla liiemmin tilannetajua eikä ainakaan ns. sivistystä, vaikka sellaisena itseään pitäisikin ja fiksuna keksittyään tuollaisen idean. 60 e on nykyisin valitettavan pieni raha, kun menee vaikka ruokakauppaan, se on totta. Mutta juuri siksi se voi olla suuri este monelle juhlijalle. Toisaalta, vaikka vieraat oisi hyvätuloisia/varakkaita, ei hekään yleensä tykkää siitä, että tuolla tavalla vaaditaan jotakin kallista. No, yleensäkin mun mielestä nämä häälahjalistat yms. menee liian pitkälle siitä ihanteesta, että vieraat muistavat, jos haluavat muistaa sankareita. Me miehen kanssa mennään naimisiin kaksistaan, ehkä viedään molempien perheet syömään jossain vaiheessa sen kunniaksi. Ei muita järjestelyjä, sitä ollaan mietitty, jos lähettäisi jollakin tapaa ilmoituksen, kortin esim. joillekin jälkeenpäin häämatkalta, et ollaan avioiduttu, onkohan tämä sitten taas tyhmä idea?

    • fever82

      Siis ootteko te ihan sekaisin? maksua häihin tulemisesta, ihmisiä laskuttaa jotka tulevat teitä ja teidän rakkauttanne kunnioittamaan...jösses...

    • ölö

      ihan perseestä itse en ainakaan tulis noin visujen häihin

      • jaaasko

        Haluatte pitää ilmeisesti todella pienet häät. Tarjoiluksi riittää todennäkisesti puoli kiloa lihaa ja pari kiloa perunoita sekä vähän vihanneksia. Olutta voitte hankkia varmuuden vuoksi koko korin.

        Tämän täytyy olla vitsi.


    • Provojen Provo

      Voiko maksaa myös visalla? Entä luonnossa? Entä jos kuorii pottuja niin tarviiko maksaa? Toivottavasti lasku on oikein hieno ja vielä tietokoneohjelmalla tehty, se nostaa sen arvoa. Oikeastaan voisitte lähettää pelkän laskun ja juhlia kahdestaan niin ei tarvitsisi kenenkään vaivautua paikalle.

    • B

      alkaa olla mauttomuuden huippu, jos kutsu tulee niin en 100 varmasti tule häihin.

      • EVVK1112

        Menkää erämaahan pitämään häänne ja pitäkää tunkkinne kans. EVVK !


    • vinkkinä

      laittakaa kutsuun ennemmin että häälähjana voitte kartuttaa teidän häämatkatiliä ja tilinumero perään..

    • alvpäälle

      voisitte samalla listatua pörssiin ja jakaa sitten osinkoa vieraille, "osallistusmismaksun" mukaisesti. Sitten olen mukana

    • sfasdasdfadsfasdf

      Idiootti - itse lähettäisin ilmoittautunajana vastalaskun 160 euroa / henki matkakuluja. Ettei kai halua sitten ketään häihin.

      • häät on kiva juttu

        Joopa joo. Hyvä idea toi matkalasku. Vois tehdä oikeen tietokoneohjelmalla :D :D


      • Vimwetra
        häät on kiva juttu kirjoitti:

        Joopa joo. Hyvä idea toi matkalasku. Vois tehdä oikeen tietokoneohjelmalla :D :D

        Entä jos suostuu panemaan puolisoa ihan ilmaiSEKSI, niin saaanko alennusta vaikka 50 prosenttia, nyt on naisystävä Ghanassa jumissa ja tarvis saada jotain mätäskoloa?


    • sairaansaita

      Saranat kuluu, saranat kuluu.... Lattia kuluu. Ihan oikealla linjalla olette, maksut niille jotka kuluttavat. Tosi hyvä homma, että tulitte esiin, voisitteko ehkä tehdä blogin noista hyvistä ideoista?

    • kaamos III

      Hääilmapiirin hengittäminen 20 e. Ja heitettävä riis, 1e/riisinjyvä.Myydään kirkon ovella.
      lattiankulutuslisä jos tanssii 3 e/kenkä(loppuillasta jotkut vettä tuhkimokännissä 1 kenkä jalassa)
      sitten vaikka morsimmen suutelu 5 e(pano 20e)
      kyllä te rikastutte ja morsiankin saa riittävästi nahkatulppaania ennen hääyötä

      • päivääeurokiitos...

        Ja lisäksi nämä
        - parkkimaksu 6e/tunti
        - narikkamaksu 2e/hlö, ihan sama onko takkia tai ei
        - paukut 6e
        - oluet 6e
        - vessassa käynti 2e
        - kirkon käyttö maksu 5e
        - pappimaksu 2e
        - virren veisuu 1 euro virsikirjasta, ulkoa opeteltuna 50 senttiä
        - hääkakku 2e pieni pala, 4 euroa iso pala
        - muut makeat leivonnaiset 1e
        - kahvi 1e
        - karaoke laulu yksin laulaessa 3e/laulu, ryhmä laulut 2e/laulu
        - tanssimaksu 1euron tanssi, hääparin kanssa 5 euroa
        - morsiamen ryöstö 10e
        - morsiamen sukkanauhan saaja saa 10euron laskun
        - puheenpito maksu 3 euroa lyhyt puhe, pitkä 5e
        - hääparin onnittelu 2 euroa
        - leikkeihin osallistumismaksu 2e/leikki
        - valokuvaus 1e kuva, videokuvaus 10e tunti
        - juhlista poistumismaksu 5e


      • 69,69
        päivääeurokiitos... kirjoitti:

        Ja lisäksi nämä
        - parkkimaksu 6e/tunti
        - narikkamaksu 2e/hlö, ihan sama onko takkia tai ei
        - paukut 6e
        - oluet 6e
        - vessassa käynti 2e
        - kirkon käyttö maksu 5e
        - pappimaksu 2e
        - virren veisuu 1 euro virsikirjasta, ulkoa opeteltuna 50 senttiä
        - hääkakku 2e pieni pala, 4 euroa iso pala
        - muut makeat leivonnaiset 1e
        - kahvi 1e
        - karaoke laulu yksin laulaessa 3e/laulu, ryhmä laulut 2e/laulu
        - tanssimaksu 1euron tanssi, hääparin kanssa 5 euroa
        - morsiamen ryöstö 10e
        - morsiamen sukkanauhan saaja saa 10euron laskun
        - puheenpito maksu 3 euroa lyhyt puhe, pitkä 5e
        - hääparin onnittelu 2 euroa
        - leikkeihin osallistumismaksu 2e/leikki
        - valokuvaus 1e kuva, videokuvaus 10e tunti
        - juhlista poistumismaksu 5e

        Ottaa Y-tunnus ja muistettava myös että alv on noussut heinäkuun alusta


      • päivääeurokiitos... kirjoitti:

        Ja lisäksi nämä
        - parkkimaksu 6e/tunti
        - narikkamaksu 2e/hlö, ihan sama onko takkia tai ei
        - paukut 6e
        - oluet 6e
        - vessassa käynti 2e
        - kirkon käyttö maksu 5e
        - pappimaksu 2e
        - virren veisuu 1 euro virsikirjasta, ulkoa opeteltuna 50 senttiä
        - hääkakku 2e pieni pala, 4 euroa iso pala
        - muut makeat leivonnaiset 1e
        - kahvi 1e
        - karaoke laulu yksin laulaessa 3e/laulu, ryhmä laulut 2e/laulu
        - tanssimaksu 1euron tanssi, hääparin kanssa 5 euroa
        - morsiamen ryöstö 10e
        - morsiamen sukkanauhan saaja saa 10euron laskun
        - puheenpito maksu 3 euroa lyhyt puhe, pitkä 5e
        - hääparin onnittelu 2 euroa
        - leikkeihin osallistumismaksu 2e/leikki
        - valokuvaus 1e kuva, videokuvaus 10e tunti
        - juhlista poistumismaksu 5e

        aika hyvä hinnoittelu!
        tota listaaha vois jatkaa vaikka loputtomiin =D


      • Mira--
        päivääeurokiitos... kirjoitti:

        Ja lisäksi nämä
        - parkkimaksu 6e/tunti
        - narikkamaksu 2e/hlö, ihan sama onko takkia tai ei
        - paukut 6e
        - oluet 6e
        - vessassa käynti 2e
        - kirkon käyttö maksu 5e
        - pappimaksu 2e
        - virren veisuu 1 euro virsikirjasta, ulkoa opeteltuna 50 senttiä
        - hääkakku 2e pieni pala, 4 euroa iso pala
        - muut makeat leivonnaiset 1e
        - kahvi 1e
        - karaoke laulu yksin laulaessa 3e/laulu, ryhmä laulut 2e/laulu
        - tanssimaksu 1euron tanssi, hääparin kanssa 5 euroa
        - morsiamen ryöstö 10e
        - morsiamen sukkanauhan saaja saa 10euron laskun
        - puheenpito maksu 3 euroa lyhyt puhe, pitkä 5e
        - hääparin onnittelu 2 euroa
        - leikkeihin osallistumismaksu 2e/leikki
        - valokuvaus 1e kuva, videokuvaus 10e tunti
        - juhlista poistumismaksu 5e

        Aika läppä toi lista, ei v*ttu et hajosin XDDDDD


      • hahahahahhiihhoho
        päivääeurokiitos... kirjoitti:

        Ja lisäksi nämä
        - parkkimaksu 6e/tunti
        - narikkamaksu 2e/hlö, ihan sama onko takkia tai ei
        - paukut 6e
        - oluet 6e
        - vessassa käynti 2e
        - kirkon käyttö maksu 5e
        - pappimaksu 2e
        - virren veisuu 1 euro virsikirjasta, ulkoa opeteltuna 50 senttiä
        - hääkakku 2e pieni pala, 4 euroa iso pala
        - muut makeat leivonnaiset 1e
        - kahvi 1e
        - karaoke laulu yksin laulaessa 3e/laulu, ryhmä laulut 2e/laulu
        - tanssimaksu 1euron tanssi, hääparin kanssa 5 euroa
        - morsiamen ryöstö 10e
        - morsiamen sukkanauhan saaja saa 10euron laskun
        - puheenpito maksu 3 euroa lyhyt puhe, pitkä 5e
        - hääparin onnittelu 2 euroa
        - leikkeihin osallistumismaksu 2e/leikki
        - valokuvaus 1e kuva, videokuvaus 10e tunti
        - juhlista poistumismaksu 5e

        tapoit minut melkein nauruun. x)


    • .Make-

      Vituttaa nuo häät, pitkään on jo laitettu kerjuulista mitä pitäisi ostaa ja nyt saakeli laskuja.

      Miettikää miten paljon aiheutatte sivullisille harmia häillänne! Häät perhepiirin tapahtumaksi kuten hautajaisetkin... häät ovat vain sukulaisten ja tuttujen rahastusta.

      Toissa vuonna tuli serkulta hääkutsu jota en ollut edes vuosiin tavannut, mukana oli lahjalista Stockmannille. Kumpikin hyvissä töissä insinöörinä ja tuomarina meikäläinen silloin työttömänä ja näille rahapäille olisi pitänyt oikein Stockmannilta ostaa tavaraa kiesus. Jos ette muutenkaan tapaa jotain ihmistä niin on Todella Röyhkeää alkaa häiden livulla lypsämään. Sanoin että jos ei muuten kiinnosta tavata ellei tavaran tai rahan kanssa tule niin antakaa olla.

      • gftfr

        ihan hyvä idea, itsellä oli häät järjestetty omaan raflaan ja sinne oli meillä illallis kortti 160 € ja hyvin riitti vieraita (90) ja tasokkaita eikä mitään luuseri työttömiä paskoja


      • Maakrapu*

        Juu, enpä osallistuisi moisiin häihin. Mielestäni jo lahjalista on tökerö ajatus. Lahjanhan on tarkoitus olla jotakin mitä lahjan antaja haluaa hääparille lahjoittaa. Jos pelkää, että joku vieraista ei itse keksi lahjaa, voi ideoita kertoa läheisille ystäville ja perheenjäsenille, joilta ymmällään olevat tuttavat yleensä ymmärtävät vinkkejä kysellä.

        Sen sijaan ihan normi etikettiä on, että lahjan arvo on edes suunnilleen sen verran kuin juhlien tarjoilut per hlö kustantavat ja että jokainen lahjoittaa omien kykyjensä mukaan. Esim. työttömältä riittää mainiosti vahva panostaminen juhlien talkootyöhön (esim. autokuskina päivystäminen) ja ainakin meidän suvussa varakkaalta sukulaispapalta voi puolestaan odottaa jotain hieman arvokkaampaa kirjekuorta.

        Eli älkääpä nyt hyvät immeiset laskua mukaan laittako. Sillä vain loukkaatte läheisiänne.


      • ei pummeille.....

        Kohta jokaiikka laittaa ennen joulua kaikille tutuille ja sukulaisille lahjalistan, esim. Ostakaa sitä ja tätä Stokkalta jouluksi/syntymäpäiväksi jne...
        HYI että ällöttää pummailu!


      • Kielipolliisi
        gftfr kirjoitti:

        ihan hyvä idea, itsellä oli häät järjestetty omaan raflaan ja sinne oli meillä illallis kortti 160 € ja hyvin riitti vieraita (90) ja tasokkaita eikä mitään luuseri työttömiä paskoja

        Illalliskortti on yhdyssana.


      • Hoblaa123

        Oi oi, oikeinko Stockmannilta olisi pitänyt ostaa. Tiimaristako meinasit? Tai Markantalosta? Jos olisit lukenut sitä lahjalistaa, olisit huomannut että siellä oli joukossa myös halpoja lahjoja ja myös kimppalahjat ovat sallituuja. Olisit kerännyt köyhien porukan ja kimpassa ostaneet pyyhesetin.

        Kirjoitit , ettet ollut tavannut hääkutsua vuosiin. No eipä niitä vuosia aiemmin esitelläkään.


    • Onnelinen köyhä

      Minusta jokainen päättäkön itse paljonko on valmis rahaa antamaan. Yksinhuoltaja lapsineen saa antaa vähemmän kuin hyvätuloinen sinukku täti. Ja rahan määrään vaikuttaa myös kuinka läheinen vieras on hääparille.
      Itse antaisin isomman summan siskolle tai serkulle. Kuin kummin kaiman tädin ystävälle.

      Kun minä järjestän hääni minullakin on tilinumero kutsussa mutta rahat ohjataan kirkon ulkomaan apuun tai vastaavaan. He sitä rahaa enemmän tarvitsee kuin minä ja mieheni. (Tulomme ovat köyhyys rajan alapuolella) Häät ovat juhlat joka tuottaa taloudellista tappiota hääparille, Rahan korvaa se kun saa viettää hääpäivän rakkaitten ihmisten kanssa

      Kaikki juhlat tuottavat järjestäjälle tappiota. Yo-juhlat maksaa vanhemmat. Mutta kukaa keräkään rahat niistä kinkereistä. Kyllä aivan lakkipää tietenkin. Sama pätee lasten synttäreihinkin.

      • no ei kaikille maksa vanhemmat.
        minä jouduin maksamaan kaiken itse, tarjoilut tein itse lohikeittoa, leivonnaisia, pikkuleipiä, leipiä ja kakkuja myöten. kahvitkin jouduin itse kaatamaan. noh, pari siskoa auttoi kyllä, toinen pikkuleipien valmistuksessa, ja toinen hoisi vauvaani itse leipoessani ja laittaessani. hyvät juhlat oli kummiski.


      • Osaa haluu
        Mmelissi kirjoitti:

        no ei kaikille maksa vanhemmat.
        minä jouduin maksamaan kaiken itse, tarjoilut tein itse lohikeittoa, leivonnaisia, pikkuleipiä, leipiä ja kakkuja myöten. kahvitkin jouduin itse kaatamaan. noh, pari siskoa auttoi kyllä, toinen pikkuleipien valmistuksessa, ja toinen hoisi vauvaani itse leipoessani ja laittaessani. hyvät juhlat oli kummiski.

        En tajua tuota suomalaisten meininkiä tarjoilla KEITTOA juhlissa. Se on alkuruoka, ei mikään juhlie pääateria. Kai oli puuroa myös niille, joilla oli jäänyt aamupala syömättä?

        Nostan silti hattua sille, että järkkäsit omat bileesi. Kaikki eivät pysty.


      • mummu**
        Osaa haluu kirjoitti:

        En tajua tuota suomalaisten meininkiä tarjoilla KEITTOA juhlissa. Se on alkuruoka, ei mikään juhlie pääateria. Kai oli puuroa myös niille, joilla oli jäänyt aamupala syömättä?

        Nostan silti hattua sille, että järkkäsit omat bileesi. Kaikki eivät pysty.

        on hyvä juhlaruoka, kun se on valmistettu hyvin ja maukkaaksi.

        Jokainen tekee oman näköisensä juhlan ja tarjoaa itselle sopivat ruuat. Ja joku laittaa laskun kutsuun :)


      • Zidukka
        Osaa haluu kirjoitti:

        En tajua tuota suomalaisten meininkiä tarjoilla KEITTOA juhlissa. Se on alkuruoka, ei mikään juhlie pääateria. Kai oli puuroa myös niille, joilla oli jäänyt aamupala syömättä?

        Nostan silti hattua sille, että järkkäsit omat bileesi. Kaikki eivät pysty.

        Keittohan oli tarkoitettu ihmisille, jotka tulivat juhliin kauempaa. Mitään ruokajuhliahan niistä ei ollut tarkoituskaan tehdä.
        Juuh, oisin puurotki keittäny, jos joltai ois jääny aamupala syömätä =DD


    • sitä kuuleekin!

      Tämä on varmasti provo! Ei kukaan noin tyhmä voi oikeesti olla, eihän??
      Jos häitä ei ole vara järjestää omilla rahoilla vaan ne tarvii kinuta vierailta, niin kannattasko unohtaa koko häät. En ikinä osallistuisi moiseen kusetukseen eikä varmasti moni muukaan, saisitte hipata ihan keskenänne!
      Jos mun mies ehdottas tollasia kutsuja ihan tosissaan, niin vois ajatus koko häistä mennä harkintaan ja kyllä mua hävettäs jos tuo jonkun tutun tietoon tulis.

    • jotain rajaa

      moista kuullutkaan, jotta osallistumisesta häihin peritään maksu? Mutta jotenkin voisin ajatella että vaihto-ehtona maksu tai samanarvoinen lahja. Silti olen perinteisen lahjan puolella.

      Olen ollut häissä jotka toimivat nyyttiperiaatteella ja se toimi hyvin. Kyseessä oli kuitenkin aika isot häät.

      Eli häitä varten oli toimikunta, muutamia henkilöitä jotka mainittiin kutsussa ja heihin piti ottaa yhteyttä ja kertoa mitä syötävää tai juotavaa voisi tuoda. Sillä tavoin kertyi erilaista ruokaa yllin kyllin ja lisäksi oli tarjolla lohikeittoa. Häälahjoja pari sai myös.

      Luulen, etten menisi häihin joista pitää maksaa kymmeniä euroja... n 20 e olisi raja.

    • Naimisiin.....

      Onpa tökeröä hääjuhla meininkiä!

    • havukka-ahonajatteli

      Eikö kannattais jättää koko häät pitämättä. Laskepa paljonko
      silloin "nettoaisit"???

    • fasf

      Oikeesti sun pitäisi maksaa 60e, jotta vaivautusin häihisi..

    • pelimies on erimies

      luonnossa morsmaikulle silla aikaa kun mies laskeskelee päivän kassaa.

    • Ulla-Sofia

      Narikkaraha mukaan. Totta puhuakseni, jos ei ole varaa järjestää häitä ilma muiden panosta - parempi mennä maistraattiin ja pullakahveille sen jälkeen. En ikinä laittaisi maksulappua edes leikillä mihinkään kutsuun. En myöskää ikinä osta mukana olevien häälahjasuositusten mukaisia lahjoja. Haluan, että lahja kertoo antajastaan jotain ei saajastaan. Lahjoja joko arvostetaan tai sitten ei, mutta ei niitä pitä tilata vierailta.

      Häät ovat aika usein lähinnä inhottavat teennäiset pukujuhlat kun pitäisi olla avioliiton iloinen juhlistamistilauus - usein kaukana siitä. Kun tulee kutsu jossa nainen/mies menee toisen tai kolmannen kerran naimisiin - aika usein itselleni sattuu ylitsepääsemätön työeste - ei pääse. Pahinnassa tapauksessa kolmannet häät 7. vuoden sisällä. Menee maku moisista kinkereistä.

    • Yualle

      kun ei edes naurata :)

    • tolonen.jukka

      kukapa tonne menisi? ahne hölmö

    • mörtsi

      Mää en ainakaa tulis noihi häihi! Jättäkää juhliminen väliin mieluummin kokonaan. Jos jumankekka haluaa juhlat niin sitten pitää niistä olla valmis myös maksamaan!! Ei kaikkea voi vierailta laskuttaa.
      Tossa tulee vieraille sellainen olo, että kulkee hintalappu otsassa.
      Kaikki ideat jotka päähän pälkähtää ei välttämättä ole toteuttamiskelpoisia ilman hienosäätöä - tässä miettisin vielä ainakin vuoden...

    • häät on kiva asia

      Miks pitää isot häät jos ei niihin oo varaa? Että pitää muiden maksaa....jokaisen pitäis pitää sellaset joihin rahat riittää. Siis omat :D

    • tosi hyvä keksintö

      Hääyönkin voisi jakaa osiin ja hinnoitella, jättää sulholle sitten vartti johonkin väliin, jos se ny enää mitään jaksaa. Tulis sitä pesä-munaa kerättyä, niinku.

    • no kiddo

      Toivottavasti ette ole tosissanne!

    • Näin se on!

      Kuulostaapa ahneelta. Anteeksi mutta, mielipiteeni on tämä......
      Hääjuhlanne on teidän, sinun ja sulhasesi ongelma kustannusten sekä järjestelyjen osalta!
      Ei ole FIKSUA TODELLAKAAN, LAITTAA HÄÄKUTSUKORTTIEN MUKANA RAHALAHJA VAATIMUSTA.
      "HINNOITELTUNA" Henkilömäärän mukaan......

      Luuletko että häävieraistanne kukaan näihin häihin, keveällä sydämellä sekä iloisena tulisi?
      Häiden tulisi olla iloinen tapahtuma. Häävieraitten niskaan on varmasti " EPÄKOHTELIASTA", Sysätä kustannuksia. Sillä muuan ikivanha sanonta kuuluu näin!

      JOKAINEN VIHILLE TAHTOVA, JÄRJESTÄÄ HÄÄNSÄ VARALLISUUTENSA MUKAAN!
      TE YHDESSÄ TARJOATTE, NIILLE VIERAILLENNE JOTKA PÄÄTÄTTE HÄIHINNE KUTSUA.....

      Häälahjat joita toivottavasti saatte lahjan muodossa tai rahana, otatte vastaan kiitollisena!

    • Greeve

      vieraita pukkaa ylettömästi---mielestäni mautonta, rahalahjan on oltava vapaaehtoinen, ettekö halua tavaralahjoja laisinkaan?? Älä suostu.

    • rk

      Taitaapa olla aika harvat häät, josta voitolle jäädään. Onneksi meillä appiukko hoisi suurimman osan kulungeista, joka toki perinteiden mukaan morsiammen isälle kuuluukin.

    • ...

      Toivottavasti tämä on vitsi!

    • Miss Mossad.

      Vaihda miestä ja vikkelään.

      • Mis Mossad.

        Oli niin hauska, että jopa uskoin tälläkertaa uuh :DDD


    • P. Iste

      Ryhdyttekö tähän hääspektaakkeliin yrittäjänä vai työntekijänä. Siis maksatteko voitosta tuloveroa vai perustatteko toiminimen tms. yrityistoimitaanne varten? Jos siviilihenkilöinä järjestätte juhlan ystävillenne ja sukulaisillenne, ei siihen laskutus kuulu.

    • Minna 73

      Mutta miksi ihmeessä laittaa noin pieni summa, me ajattelimme periä 200 € hengeltä, ja kun tarjottavat ruuat tekee talkooporukka meille jää muiden kulujen jälkeen yli satanen hengeltä puhtaana käteen. Olemme suunnitelleet lähettävämme kutsuja varmuuden vuoksi sellaisillekin joita ei muuten tulisi kutsuttua. Voisivathan he ottaa osaa hyvään tarkoitukseen vaikkeivat tulisikaan paikalle. Ruokaa teemme silti maksettujen paikkojen mukaan.

    • En edes kuokkimaan

      Aika typerää pistää vieraat maksamaan - en tulisi ollenkaan.

      • Piiskanlovi

        Minusta teidän kannattaisi myydä häänne vaikka Messilän kartanolle tai Pyhäniemen kartonolle. Moni varmaan maksaisi pääsylipusta vanhan ajan kartanohäihin.


    • -kuittaaja-

      ..tänne kun oli etusivulla otsikko mutta pakko kommentoida kun on niin hölmö ajatus. Oletko ihan tosissasi vai muuten vajaa? Jos laskutukseen päädytte niin toivotavasti ei kukaan ole niin tyhmä että maksaisi, saati tulisi paikalle, siellähän sitten himmailette tyhjässä kirkossa ja hiljaisilla jatkoilla.

      • Lukihärö

        Ei voi muuta sanoa kuin että oletpa sitten ääliön moukan itsellesi mieheksi valinnut jos asiaa tosissaan ehdottaa, moukka olet itsekin kun kyselet vielä hinnan nostosta. Vakka näköjään kantensa tosiaan valitsee...


      • xirca
        Lukihärö kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa kuin että oletpa sitten ääliön moukan itsellesi mieheksi valinnut jos asiaa tosissaan ehdottaa, moukka olet itsekin kun kyselet vielä hinnan nostosta. Vakka näköjään kantensa tosiaan valitsee...

        ...hyvinkin. mitä mahtavat verottaja & viranomaiset asiasta sanoa?


    • ullapulla-69

      Tän on pakko olla sen missi Viivin ja kumppaninsa idea..

    • kuokkavieras

      Toisaalta voisi laittaa myös köyhemmille sukulaisille halvemman vaihtoehdon esim. 20 ekee per lärvi. Tällä saisi seisomapaikat juhlatilan takaosasta ja kahvia pahvimukeista ja palan pullapitkosta. Paremmin elämässään menestyneet voisivat valita taasen hanhenmaksa-kaviaarimenun esim 100 eken hintaan ja tietysti istumapaikat läheltä morsiusparia ja tanssilattiaa. Perusjunteille sitten esim. tuo 40 ekee ja tarjoilut sen mukaan.

    • Matti Viikate

      Tuohan on ihan hyva homma, se on kuitenkin mukavempaa menna naimisiin, kun tekee voittoa samalla rahallisestikin. Sehan tuossa on etta jos kutsuu enemman vakea, niin kulut henkiloa kohden laskevat. Talloin voittoa jaa enemman tuolla 60e hinnallakin. Mutta sinallaan tuo 60 on aika sopiva hinta, ei ole liian paljoa, mutta voittoa kuitenkin saa aikaan. Tuossa voi myos lopettaa tuskailun etta ei ole varaa menna naimisiin, ja sen sijaan tehda voittoa naimisiin menolla. Talloin ei tarvitse siirtaa haita, ja silti talouskin menee mukavasti. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • Muistakaa laskuttaa

      kaikesta myös toisiltanne ja ottakaa laskuttaminen tavaksi, sillä aviopuolisoiden välinen laskuttaminen on jokaisen toimivan avioliiton kivijalka, etten sanoisi!!!

    • Vastaavasti nykyäänk

      Vanhaanaikaan oli morsiamen tanssittamisesta vapaaehtoinen maksu rahaa kertyi joskus paljon mutta oli morsiankin aamulla kerralla poikki. Humaltuneet miehet eivät paljon välittäneet maksun suuruudesta. Oli tavallaan kilpailu morsian reppanan kustannuksella.

    • 6915

      Onko ihmiset oikeesti näin helposti narutettavissa?? Provo mikä provo, mut ihan hauska sellainen.

    • Seppo696969

      Tuhon laskuun siis sisältyy pano, saa panna morsianta, hän odottaa sänkyyn sidottuna peppu pystyssä (perseeseen muuten saa panna samaan hintaan) ja lopuksi morsiammen äiti ottaa suihin. Sitten voisin ehkä maksaa, jos viinat ja ruoka kuuluu vielä hintaan...

    • Libob

      Monetko haat saa pitää vuodessa... Jos vaikka kerran kuussa menisi vihille niin....

    • 78798

      Hullua! Hiukan on sairas ajatus!

    • Hyvä ideä

      Jos U2 esiintyy, niin voin maksaa ja tulla, vaikka en vieraslistalle kuuluiskaan.

    • naimisissaoleva

      Voi herran jestas, et voi olla tosissas? Ymmärtäisin sen jos vieraat saisivat kustantaa omat juomat (alkoholi)

    • Järkkyä!!!

      aivan suunnattomasti yleensäkkin sellainen "toisilla rahastaminen" kun kyse on omista häistä. Milloin laitetaan bestman, kaaso, morsiusneidot, sukulaistet maksamaan mitäkin. Polttarit on ainoa jonka ymmärrän, mutta muuten häät on mielestäni Teidän itse maksettava.

      Te päätitte mennä naimisiin, ei kukaan muu. Joten älkää laittako läheisiänne kärsimään siitä, että häät tulikin yllättäen kalliiksi ! siinä on oikeasti ihmisillä ystävyyssuhteet loppuneet

      • 999,999

        Täytyy muistaa sanoa omille lapsille et ku kupsahdan nii hautajaisis vois käyttää samaa taktiiikkaa, kaikkein paksuimman lompsan omaavat pääsis jopa arkkua kantamaa, ja huutokaupattais eka lapiovuoro


    • Jarno-Petteri

      Voisin tönäistä sulhasta pers'silmään.

    • ar'g

      Paras trolli ikinä.

      Repesin niin, että vedet tuli nenästä..

      • xxxz

        Maksaa myös verot noista.


    • peteks

      jää voittoa??? voi elämän kevät.... xD

    • ;olof

      Mahtava trolli, saat 10 pistettä ja paukaijamerkkin.

    • Ei turhia lahjoja

      Sittenpähän ei tarvitse turhanpäiväsiä häälahjoja ostella. Säästyisi mietimiseltä, lahjojen vaihdolta...

    • Ei mikään tyhjätasku

      Loistoidea! Toivottavasti ollaan kavereita ja kutsu tulee mullekin. Laskuja on niin kiva maksaa, voisin maksaa jopa tuplaten, ihan vaan maksamisen ilosta. Tällä tavalla varmaan jää ne turhat, köyhät vieraat tulematta. Mitä niillä siellä juhlissa tekeekään, ei niitä kukaan kaipaa. Kunhan tulevat syömään, kun hääpari maksaa. Ehdottomasti häistä pitää jäädä kunnolla voitolle!

    • : DD..

      Täh..(?!) --siis ottiko jotkut tän oikeesti tosissaan : D..??

    • Sulhanen -07

      Toivottavasti tämä oli jonkun huono pila ja vähän provosoida ihmisä, ei kai kukaan tosissaan voisi tuollaista tehdä! Loppukommentti voitosta on mielestäni pahin, ei kai kukaan mene naimisiin saadakseen juhlien järjestelystä voittoa??

      • Shittis

        Voishan siihen kutsuun vielä laittaa,että omat eväät ja juomingit mukaan ja persaukisilta pääsy kielletty.


    • kovin utelias olen

      tulossa. Häät lienee jo vietetty, miten menivät juhlat. Paljonko tuli vieraita?

      • IGIGIG

        Häät omien resurssien mukaan.Tottakai ollaan kateellisia hyvin toimeentulevien perheiden morsiamille joille kymppitonnin häät ei ole ongelma eikä mikään.


    • hyvä juttu mä sanon

      Aika kätevää, mutta entäs lahjalista? Mitä ajattelitte saada lahjaksi? Miten olis vaikka kesämökki järven rannalla? Oma asunto tai talo? Auto? Vene?

    • kaikki maksaa...

      Meikäläisen laskutushinta on 65€/tunti, joten jos häät kestää 55 minuuttia ollaan sujut... mutta jos menee pidempään niin lasku tulee myöhemmin....

    • mitä helv..

      Jos tulee niin kalliiksi, että tarvitsee vieraita rahastaa, niin miksi pitää edes sen tasoisia häitä?

    • Metsien tosimies

      Kyllä voi nykymaailmassa olla ahneita pikku paskoja!!!! Ei kykkä kannata naimisiin edes mennä kun eroaisitte kuitenkin muutaman vuoden kuluttua.... oletteko niin saatanan köyhiä että pitää häät vierailla maksattaa???!!! Ai jumalauta että pilasitte mun illan!!!

    • Juiliu

      HUHHHAH, trollitrollitrollitrolli JA VIELÄ KERRAN TROLLI!!!!!!!! Älkää ihmiset käräyttäkö hermojanne tämän provon takia, aika hauska :D

    • Useesti häissä käyny

      KUNHA ETTE SITTE ODOTA ENÄÄ HÄÄ-LAHJAA!!!!! jo on keksintö kyllä aika huano...minä en ainakaan tulisi vaikka LASKU? olisi vain 10e......

    • ilhljhl

      Et voi olla tosissasi...Luultavasti saa olla aika hyviä ystäviä teillä, että jos noilla ohjeilla tulevat juhliinne.

      Sellainen käytäntö on musta ihan ok., että jos naimisiin menevä pari pyytää laittamaan mahdolliset lahjarahoitukset esimerkiksi häämatkatililleen muiden häälahjojen sijaan tai että jos hääpari laatii lahjalistan (koska eihän kukaan jaksa vastaanottaa kymmentä lautassettiä tai hyvän parisuhteen opasta, jollei sellaisia tarvitse...), josta vieraat saavat valita. Ensimmäisessä tapauksessa häämatkarahalahjoituksen suuruuden on kuitenkin oltava häävieraaksi kutsutun vieraan vapaasti valittavissa ja toisessa tilanteessa (jos pari laatii häälahjalistan) on oltava korrektisti eri hintaisia lahjavaihtoehtoja, tai muuten menisi mielestäni ehkä mauttomaksikin.

      Epäilen juttuasi provoksi ( ketkä tollasia jaksaa ja luuletko todella olevasi hauskakin?!!)... Luulis, että jos niin köyhä on, että häidenkin järjestämisessä pitää miettiä voiton maksimointia, kannattaisi jättää häät järjestämättä kokonaan... Tietysti monet ovat köyhiä, eikä siinä mitään, mutta ei kukaan ei halua juhliin, jossa vieraat ajateltaisiin vain kustannuseräksi tai hääkulujen kattajiksi.

      Menkää naimisiin vaikka picnic- nurtsilla tai mukavassa kesäisessä metsikössä, papin tms. saatte Suomessa melko halvalla vihkimään yhteiskunnan puolesta ja lisäksi ette tarvitse kuin kaksi todistajaa ja yhden vieraan, jotka suostuvat 'hääkustannusarvioosi', niin ainakin grillituotekustannukset, häämatkanne romanttiseen lähimetsään, patteristot mankkaanne mahdollista häävalssia varten, kaffet ja 1 kpl pullapala ja kaljamäyris on kuitattu... Tosin sun kannattaa muistaa, että ruoka on syytä tarjota vihkivälle papillekin ja että usein tällä on mukanaan avustava henkilö. Tietysti voit vaihtoehtoisesti maksimoida "voittosi" olemalla tarjoamatta vieraillesi mitään hiukopalaa ja toteuttaa sellaista 'hieman lyhemmän kaavan' vihkimeininkiä, jolloin juhlienne kestoksi on _virallisesti_ hääohjelmaanne määritelty esim. vihkimisen kesto kymmenen minuutin tarkkuudella... Etikettimokaa et suoranaisesti tuossa tee, mutta olisi erikoista, jos kukaan kaipaisi sinua tai juhliisi tuon jälkeen.

      *hoh hoijaa*

    • Tikori

      No en ole ennen kuullut, että pakollinen maksu häihin tulemisesta. Häät järjestetään hääparille eikä vieraille hääparin tai heidän vanhempiensa lompakon paksuuden mukaan. Tuommoinen rahastaminen kuullostaa kohtuullisen törkeältä. Häiden ei edes kuulu tuottaa voittoa vaan olla onnellinen alku onnelliselle avioliitolle.

      Jos haluaisin antaa rahaa tärkeille ihmisille, niin antaisin itse valitsemani summan heidän tililleen.

    • Sanon minä

      Oikeenko tosissas meinaat periä häävierailta maksun??
      Oikeen kiinnostaa tietää että miten olette järjestäneet jokaiselle lapselle ohjelmaa sen 60€ edestä??
      Koska pieni lapsi ei tosiaankaan syö ja juo monenkaan euron edestä!!
      Ja jos häävierailla on pieniä vauvoja mukana niin meinaatteko heltäkin periä maksun??
      Jäis kyllä meidän perheeltä tälläset häät välistä, vaikka olis kuinka läheinen sukulainen tai ystävä...

      Vois kyllä sanoa että ei järki paljon päätä hivele!!!!

      • igorscotch

        Totta kai vauvoista rahastetaan myös. Ja jos alkavat parkua kesken vihkimisen, lätkäistään käteen vielä uusi lasku, vähän niin kuin sakkona, kun pilasivat seremonian muilta. Varsinkin vihkiparilta.

        Ei paljon järki päätä hivele sullakaan, jos luulet aloittajan olevan tosissaan...


      • ??
        igorscotch kirjoitti:

        Totta kai vauvoista rahastetaan myös. Ja jos alkavat parkua kesken vihkimisen, lätkäistään käteen vielä uusi lasku, vähän niin kuin sakkona, kun pilasivat seremonian muilta. Varsinkin vihkiparilta.

        Ei paljon järki päätä hivele sullakaan, jos luulet aloittajan olevan tosissaan...

        Ja sä tiedät paremmin vai??


      • igorscotch
        ?? kirjoitti:

        Ja sä tiedät paremmin vai??

        Totta kai tiedän, eihän toi aloittaja voi olla tosissaan. Tää on niin läpinäkyvä provo, että naurattaa vaan tyypit, jotka vastaa tosissaan.


    • Viinat

      kanssa maksulliseksi ja hääpaikalle parkkimaksu 10e auto ja jos Miehellä ei ole kravattia sakkoa 50e Naisilla liian hieno puku sakkoa 50e

    • maritana rutitana

      Silleen saa rahaa kerättyä.

      Laittakaa aina jotain lisähöystettä mukaan. Vessassa käynti 20€ ja wc -paperin käyttö 10€ per pala. Käsien pesu 20€ saippua 5€. Käsien kuvaus 30€. Vessa vetäminen kaupan päälle!.

    • märzu

      mua suoraansanoen inhottaa tollanen toiminta. mun häissäni ei vieraiden tarvitse todellakaan maksaa yhtään mitään, ja lahjaksi saa ihan vapaasti tuoda joko sen 500e tai halpoja kippoja. naurettavaa, miks järjestää juhlat yli omien varojensa? :DD

    • Erojuhlat

      Awww, jotkut otti aloituksen tosissaan. Aloitus oli hauska provo, mutta nää kommentit on vielä parempaa viihdettä.

    • triohfodsah

      Hääkutsu kannattaa tulostaa lasertulostimella, niin näyttää kalliimmalta. Ehkä joku maksaa vähän enemmän, kun on hieno lasku.

      Viitenumero on todella omaperäinen idea. Mitäs, jos jätätte kutsun pois ja lähetätte vain laskun?

      Älkää unohtako maksumuistutuskuluja ja viivästyskorkoa... :)

    • ensimmäinenkinkö

      Onpa tökeröä, varmaan jättäisin menemättä jos tuollainen kutsu tulisi. Hääpari maksaa viulut (paitsi tapaukset "pappa betalar") ja järjestävät sellaiset kekkerit mihin lompakko venyy.

    • hyl

      Lennettiin Las Vegasiin. Pari tonnia liput ja hotellit, kukat ja videot. Ei lohisopaa eikä ruisleipää juhlapäivänä.

      • häät oli hölmölä hö

        Luin koko ketjun läpi, vain hymähdellen. Mut sitten toi viivästyskorko, sai mut kyl repee :)))). Veet silmissä nauran. Oikeesti hienot häät pystyy järjestää halvallakin. Siitä vaan itse vääntämään kakkua ja pikkuleipää, suolata kukin taitojen mukaan. Ylipäätään jotkut pitopalvelun järjestämät juhlat, vaan kertoo hääparin ja heidän sukulaistensa, mielikuvituksettomuudesta, ja taidottomuudesta.
        Mut vielä kerran kiitos viivästyskorosta :)


    • Aika paha !!!!

      En tulis koko häihin.Voittoako haettekin naimisiin menolla ????????

    • ei vieras

      vieraiden asiako on teidän häänne maksaa??? taidatte olla ihan kakaroita??? naurettava ajatus, toivottavasti kukaan ei suostu moiseen älyttömyyteen!!!!

    • .......

      aika epäreilua lapsiperheille tuommoinen järjestely. ja älkää sitten pyytäkö lahjoja erikseen.

    • Häähullu

      En ole ollut yksissäkään häissä ainakaan vuoteen. Ois ihkuu päästä mukaan. Voisin maksaa hiukan extraa.

    • siat

      Miksi te laskutatte läheisimpiänne???? Oletteko jokin, näe häät, hinta 100 egee-yritys???

    • ihmettelen...

      Olipa provo tai ei - mutta jos ei, niin ensiksikin toivon, ettet tuon valopään kanssa mene elämääsi sotkemaan. Voi olla että elämän varrella hän suoltaa sinulle muita yhtä loistavia kotioloistaan kertovia ideoita. Hieman epäilen, että taidat olla syntyperäinen blondi, koska sinun on kyseltävä meiltä muilta mielipidettä asiassa, joka kertoo huonosta käytöksestä, muiden arvostamattomuudesta ja ahneudesta ja -kuten jo mainitsinkin, miehen ääliömäisyydestä.
      Toivon hartaasti, että tämä on pelkkänä provona lukuun laitettu höpötys. Sellaisena se on onnistunut huvittamaan - menee jopa härskistä vitsistä! Muuten, millaisia ovat muut miehen sukulaiset? Yrittäjiä?
      Onnea elämääsi, ja tarkkanäköisyyttä sekä tervettä kriittisyyttä.

      • 22

        Tämä oli hyvä juttu, näinhän hääparit tekee vaikkakaan eivät suoranaisesti lähetä laskua. Rahaa toivotaan tilille - sinne ei kovin vähän kehtaa pistää tai sitten toivotaan muuta, joka maksaa myös melkoisesti.

        Aloittajalle vihjeeksi - vihkivala kannattaa uusia jonkin vuoden päästä niin sitten voitte lähettää jälleen laskun.


    • Kultapossukerho

      Loistavaa. Ehdotan vain että maksusumma pidetään vapaa-ehtoisena. Tehdään kutsussa tiedettäväksi, että kaikki lahjoitetut summat, lahjoittajien nimineen kuuluu osana hääohjelmaan. Jos alkuperäinen tilisiirto oli lahjoittajan mielestä liian pieni voi hän vielä hääjuhlassa lisätä lahjoituksensa summaa käteisellä.

    • folkke

      tuleva rouva voi mennä myymään itseään esim. 50 laaki. äkkiähän on rahat koossa, jos hyvin käy voi saada
      itsekin, vaikka 60, jos pokalta heltiää!!!

      • 1000 euroo

        Vielä voisi rahatsaa sillä että tanssi morsiammen kanssa 10 e. PAikka vihkiparin pöydässä 1000 e.
        Olen onnellinen ettei tullut yhtään hääkutsua tänä vuonna.


    • VOI LUOJA

      ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ OLLENKAAN VIHILLE!!!
      JOS SAISIN TUOLLAISEN KUTSUN NAURAISIN NIIN VISKAISIN SEN ROSKIIN!!!! ENKÄ TAATUSTI HALUAISI
      OLLA ENÄÄ TEKEMISISSÄ KANSSANNE !!!!!!!!!! PS. JOS JÄRJESTELYT MAKSAVAT N 40 EUROA PER NUPPI
      NIIN ETTE YMMÄRRÄ TALOUDENPIDOSTAKAAN MITÄÄN !!!
      PERHEESSÄMME VIETETTIIN JUURI HÄITÄ JA HINNAKSI TULI RUOKINEEN, JUOMINEEN, KAKKUINEEN YM YM 8 EUROA PER NUPPI ! JA HÄÄT OLIVAT IHANAT JA YLTÄKYLLÄISET !!!!!!!!!!!!

    • Auku

      Enpä tosiaankaan osllistuisi noihin häihin. Joka aikoo naimisiin mennä, niin pitää ne olla vara järjestää omallakin rahalla...

    • onnea kiskureille

      Uskon lujasti, että saatte ihan kahdestaan viettää häitänne.

    • rahastusta

      Alkaa mennä aika överiksi kun pitää jo maksaa että voi mennä häihin. Itse kieltäytyisin mokomiin menemästä.

    • Robotorpeedo

      jos saan morsiammen hoitelemisesta -50%! H....vetin hyvä idea! Sais morsian ainakin hoitoa, mitä ei tuu saamaan luuseriäijältään!

    • Heil hitler

      Tuon toteuttamisen jälkeen voitkin herättää natsipuolueen uudestaan henkiin.

    • hahahahaaaahaa

      hahahaaaaaahahahaahahahhaaaaaa köhköh.... aaaaaaaaaah kiitos.....

      • morskua tahtoo

        Kyllähän morsiamenkin olisi annettava omastaan, jos vieraatkin niin joutuvat rahalla tekemään.
        Miksei tietty sulhanenkin, mut tuskin kukaan sitä luuseria haluaisi, ellei se miehen homo pikkuserkku.
        Mut morsian vaan pyllistämään kaikille, sitten toimii, muuten ei.


    • leppa

      ..., ehkä pitäis pitää ne häät kuiteski maistraatissa. ...Niin jäis niitä sukulaisia ja tuttavia sitten niiten häitten jälkeenkin jäljelle ? Sitten kun on tultu virastotalosta ulos niin jokanen tajuaa ettei olis ollut mitään vtn järkee laittaa rahaa sellaseen hoohookkeeseen. Suurin osa eroo lopulta, suhde on vain lapsentekoa varten ja sitten taas d..d...di....di....dis...dis...diskoon, jihuuuu !!!!!

    • OLETTE MOUKKIA

      En ole ikinä kuullut moista. Jättäisin häihin tulon ehdottomasti, en edes harkitsisi. Miten noloa ja moukkamaista käytöstä lähettää lasku, velvoittaa vieraita, -ihmisiä, jotka tulevat julistamaan onneanne! Miksi pidätte niin kalliit häät, jos teillä ei ole siihen varaa? Mihin tämä maailma on menossa!? Hävetkää!

      • häävieras

        Kyllä tuokin idea on jo keksitty, ja on ihan arkitodellisuutta nykyään kun kaikki mitataan rahassa!

        Olen suunnilleen tuollaisen hääkutsun saanut sukualaiselta, jonka kanssa ei vuosiin ole ollut muuta kanssakäymistä. Ei siinä nyt suorastaan laskuamollut, mutta kylläkin tilinumero ja suositeltunsumma. Lisäksi paikkakunnan hotelliluettelo, koska häät olivat satojen kilometrien päässä toisella paikkakunnalla.

        Vieraitten oletettiin siis matka- ja lahjakulujen lisäksi omaan laskuunsa yöpyvän hotellissa!


    • pshp

      Ei tulisi itselle mieleenkään periä mitään maksuja jos naimisiin olisin menossa. Sääliksi käy sua kun tuollaseen pihtariin oot sortunut, vaihtaisin sinuna miestä ja äkkiä, ties vaikka älyää periä sulta makuuhuonemaksua jatkossa.... Onnea vaan jatkoon, sitä uskoakseni tulet tarvitsemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe