Kuusamoraportti

Lupasin aiemmin matkaraportin kuusamon reissultani, mutta ei tässä paljon sanottavaa ole. Kerron lyhyesti susianalyysin kannalta oleelliset tapahtumat. Huomatkaa, kuinka reaalista ja järkevää susianalyysi on näidenkin todellisten ja nykyajan tapahtumien näkökulmasta katsottuna:

Minut siis kutsuttiin illanistujaisiin (aiempi avaukseni) jonnekin perähikiälle. En viitsi tänne julkiselle palstalle laittaa tarkempaa osoitetta. Jo ulkona haistoin vahvan alkoholin ja hien hajun. Soitettuani ovikelloa (jokin rituaaliesine), oli noin minuutin kestävä tauko. Kun ovi vihdoin aukaistiin, vastassani oli pyssy kädessä apinaihmisen näköinen paskaeinari, joka valitteli susien paljoudesta. Minut toki toivotettiin tervetulleeksi taloon. Einarin lapset ja vaimokin siinä pyörivät ympärilläni ja höpöttivät jotain oikein kaupunkilaisvieraasta. Toin lapsille tuliaisiksi shakkilaudan ja tammiset nappulat.

Heti ensimmäiseksi perheen uros tarjosi viinaa ja esitteli asearsenaaliaan. Oli monennäköistä haulikkoa ja kivääriä. Apina hoki koko ajan kännissä, jotta "täällä ei sudet vittuile". Nyt en jaksa tämän enempää kertoa vierailustani, koska tässä jo tuli ilmi kaikki oleellinen. Sain mahani täyteen, ja viinaakin join jonkin verran. Vierailuni kesti noin nelisen tuntia ja se ei tuonut mitään oleellista uutta faktaa susianalyysin kannalta. Samaa vanhan toistoa. Siksipä minun puheillani on tilastotieteenkin kannalta hyvin vahvaa painoarvoa. Tämä on todellinen tilanne tämän päivän suomessa susiuskovaisten metsäläisten keskuudessa.

18

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kusilyytikko myös

      Sitten heräsit ja huomasit kannabissätkän jo sammuneen. Nousit ripeästi ylös ja suuntasit sossuun hakemaan harkinnavaraista, koska diileriltä ei saa luotolla.

      • jälleen kerran hädissään ainuita ja tyhjänpäiväisiä "valtti"korttejaan (kannabis ja sossu), kun ei rahkeet riitä muuhun. Heh heh, huvittavaa on, etten ikinä ole sortunut noihin valtteihisi. Kyllä voi apinalla olla huonot pelikortit.


    • uskon, on se

      että joit viinaa.
      Mutta että joku sitä sinulle tarjosi, niin sitä en usko.

      • no miksi sitten uskot kaiken maailman juttuja susien vaarallisuudesta? Ovatko kenties susiuskovaiset sukulaisesi aivopesseet sinut tuollaiseksi velliperseeksi ja raukaksi? Susianalyysi ei ole mitään uskontoa, vaan havaintoaineiston loogista käsittelyä ja pohdintaa.


      • ekopost
        Susianalyytikko kirjoitti:

        no miksi sitten uskot kaiken maailman juttuja susien vaarallisuudesta? Ovatko kenties susiuskovaiset sukulaisesi aivopesseet sinut tuollaiseksi velliperseeksi ja raukaksi? Susianalyysi ei ole mitään uskontoa, vaan havaintoaineiston loogista käsittelyä ja pohdintaa.

        miten mies joka aamulla lähtee vaikkapa susi metsään voi peljätä susia?? kyllä se on sellainen homma,että jos jotain pelkää,niin sitä yrittää välttää koko ajan.eli ei suden metsästäjä voi peljätä susia,kun se niitä pyytää.ei voi kun ihmetellä analyytikon järjen juoksua,kun tuollaisia väittää.


      • Vanhempi lapsineen
        ekopost kirjoitti:

        miten mies joka aamulla lähtee vaikkapa susi metsään voi peljätä susia?? kyllä se on sellainen homma,että jos jotain pelkää,niin sitä yrittää välttää koko ajan.eli ei suden metsästäjä voi peljätä susia,kun se niitä pyytää.ei voi kun ihmetellä analyytikon järjen juoksua,kun tuollaisia väittää.

        Törmään lähes viikoittain metsässä liikkuessa susiin. Jälkiä näen harva se päivä.
        Minä aikuisen ihmisen en niitä osaa pelätä, mutta katson mihin lapseni päästän. Koulukyydin olen järjestänyt kotiovelta, jos en itse jouda kuljettamaan. Tämä on reaalismia.


      • Vanhempi lapsineen kirjoitti:

        Törmään lähes viikoittain metsässä liikkuessa susiin. Jälkiä näen harva se päivä.
        Minä aikuisen ihmisen en niitä osaa pelätä, mutta katson mihin lapseni päästän. Koulukyydin olen järjestänyt kotiovelta, jos en itse jouda kuljettamaan. Tämä on reaalismia.

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.


      • On se säälittävää
        Susianalyytikko kirjoitti:

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.

        vellipersehieriäinen, joka pieraisemella tuuskaHTAA perseelleen.

        Oot naurettavin kuselle haiseva turjake, jonka päälle susetkin nostavat koipeaan, ja painelevat jonossa venäjälle.


      • Kyseleväinen
        Susianalyytikko kirjoitti:

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?


      • E.LAINE
        Kyseleväinen kirjoitti:

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?

        Selvästikkin aloitteleva kirjailija niin huovismaisesti käsittelee sanaa ilman minkäälaista kosketusta todellisuuteen tarina varmaan jatkuu pontikan keittoa korpikuusen alla ja sökö ringissä ryyppäämisellä .......... mitä kaikkea tarina pitää sisällää huh


      • E.LAINE kirjoitti:

        Selvästikkin aloitteleva kirjailija niin huovismaisesti käsittelee sanaa ilman minkäälaista kosketusta todellisuuteen tarina varmaan jatkuu pontikan keittoa korpikuusen alla ja sökö ringissä ryyppäämisellä .......... mitä kaikkea tarina pitää sisällää huh

        kirjoittelen, niin se on yleensä tietokirjallisuutta, eikä mitään tyhmille pallinaamoille tarkoitettuja tylsiä romaaneja. Joskus olen myös suoltanut susianalyysiin liittyviä runoja. Haluatko, jotta jälleen laitan tänne pikku runonpätkän pelkuriapinoihin ja ylväisiin susiin liittyen?


      • Kyseleväinen kirjoitti:

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?

        susi mässäilee ihmislapsen lihalla, niin tällöin susiauskovaiset hysteeriset apinat saavat vihdoin ihmisuhrimarttyyrinsa. Koira ei kelpaa näille hihhuleille. Koirathan raatelevat jatkuvasti niin lapsia kuin vanhuksiakin tässä maassa. Siitä ei vaan nosteta minkäänlaista meteliä. Pitää olla SUSI.


      • On se säälittävää kirjoitti:

        vellipersehieriäinen, joka pieraisemella tuuskaHTAA perseelleen.

        Oot naurettavin kuselle haiseva turjake, jonka päälle susetkin nostavat koipeaan, ja painelevat jonossa venäjälle.

        sinä sitten vaikka kukkanen, heh heh, senkin pimpulapampulapoika.


      • Sinut on punnittu
        Susianalyytikko kirjoitti:

        susi mässäilee ihmislapsen lihalla, niin tällöin susiauskovaiset hysteeriset apinat saavat vihdoin ihmisuhrimarttyyrinsa. Koira ei kelpaa näille hihhuleille. Koirathan raatelevat jatkuvasti niin lapsia kuin vanhuksiakin tässä maassa. Siitä ei vaan nosteta minkäänlaista meteliä. Pitää olla SUSI.

        Tottero oot, kun et tuota käsitä. Vai ei minkäänlaista meteliä, Niillehän annetaan heti tappotuomio.-Pitääkö siitä vielä meteliä nostaa ?

        Ja kun sinä oot koirien vihaaja ja susille syöttäjä, oot vähintään kaksinverroin mielisairaampi, kuin lapsia purevat koirat. ja et tee mitää eroa kiltin lasten hauvelin, ja jonkun idiootti raivotautisen bitbullin välillä.

        ja oot osoittanu täydellistä idiotismia jo muutenkin, siihen on pätevät perustelutkin.


      • Sinut on punnittu kirjoitti:

        Tottero oot, kun et tuota käsitä. Vai ei minkäänlaista meteliä, Niillehän annetaan heti tappotuomio.-Pitääkö siitä vielä meteliä nostaa ?

        Ja kun sinä oot koirien vihaaja ja susille syöttäjä, oot vähintään kaksinverroin mielisairaampi, kuin lapsia purevat koirat. ja et tee mitää eroa kiltin lasten hauvelin, ja jonkun idiootti raivotautisen bitbullin välillä.

        ja oot osoittanu täydellistä idiotismia jo muutenkin, siihen on pätevät perustelutkin.

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.


      • on totisesti
        Susianalyytikko kirjoitti:

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.

        järki hirttänyt lopullisesti kiinni, linkität samaa naurettavaa tolkutusta
        perä perää saamatta mitään järjellistä sanotuksi, täysin tärähtänyttä
        sopellusta susieinareista ja kuraperseapinoista jotka ovat sairaan
        mielikuvituksesi tuotetta. etkö sinä raukka ymmärrä että tuollaisista
        kirjoituksista voidaan saattaa oikeudelliseen vastuuseen kunnian
        loukkauksesta? kirjoitusten lähde saadaan kyllä selville vaikka kuinka
        PIILESKELISI nimimerkin takana.


      • Heh hih hah
        Susianalyytikko kirjoitti:

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.

        Hauska kuulla suhteellisuudesta kaverilla, joka oravaa säikähtäneenä piti tuoda kopterilla pois Nuuksiosta ja joka parin kanin ja ketun takia vaatii yleistä tappourakkaa Helsinkiin.


    • viherpöllyssä

      mutta saahan sitä yrittää.Vähän uskottavampi satu olis kannattanut tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      212
      1714
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1123
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      927
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      78
      895
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      817
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      596
    Aihe