Rapsiöljy ??

sahr

Mites, kun olen kuullut että kissoille voi kuivaraksuihin sekoittaa rapsi/rypsiöljyä hiukan, niin turkki kiiltää ja pysyy hyvänä? Itse olen todennut kikan hyväksi, niin koirilla kuin hevosilla, mutta kissoista ei ole kokemusta?
Koirilla turkki ruvennut kiiltämään ja ollut super hyvä kuntoinen, samoin hevosilla kun talvikarvaa ovat vaihtaneet kesäkarvaan, niin jo on ero ollut huomattava!

Uskaltaako kissallemme kokeilla samaa? Turkki ihan ok kuntoinen, mutta voisi olla parempikin. Ruoka valio kuitenkin ihan priima. Karvan lähdöstä haluaisi eroon, koska pudottaa turkkiaan ihan törkeitä määriä. Ei ole stressaantunut.

Kiitos jos joku ystävällinen osaisi vastailla =)

2

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuuuuuu

Jotkut varmaan väittää/miettii ettei rypsiöljy sovi kissoille,koska kissat ovat lihansyöjiä,mutta ovathan koiratkin samalla tavalla kuin kissat,ja meidän koirille annettiin joskus rypsiöljyä,tai syötettiin koirien kuivamuonaa,johon oli lisätty rypsiöljyä(mm.markettien ruoka Luppa,siinä on rypsiöljyä,nykysin syötetään laadukkaita ruokia,mutta en tiedä onko niissä rypsiöljyä,mutta kyllä turkki silti kiiltää tosi hyvin nuista laadukkaista ruuista,samoin myös kun syötettiin rypsiöljyä,ja meidän kaikki koirat on tykänny rypsiöljystä,jos on sekoittanut ruokaan,tai antanut silleensä ruokalusikallisen per päivä).Mutta itse kun paistan kissoilleni kaloja uunissa,laitan päälle vähän rypsiöljyä(en ainakaan usko että siitä on haittaakaan? ainakaan ei nuille ole tullut mitään),syötin n.1kk:den pari-kolme kertaa viikossa n.5 ihan pientä kalaa uunissa rypsiöljyä päälle laittaen ja kyllä turkki kiiltää! :)
      tuon parempaan kuntoon ei voi turkki kissalla mennä,on kuin silkkiä,aivan mahtavan sileä ja kiiltävä.
      sillä on hieman "pitempi" karva,mutta ei ole pitkäkarvainen/puolipitkäkarvainen,vaan sellasta vähän pitempää karvaa menee selkää pitkin(hankala on selittää :D) eli ei ole siis semmonen lyhyt karva,mikä menee "pystyyn".

ja kun tuo on vielä mustavalkoinen,niin valkea kohta on kuin lunta,ja mustat kohdat kiiltää auringon paistaessa ikkunasta,sekä valokuvissa huomaa heti että turkki kiiltää.

nykyisin syötän kuitenkin kalat raakana(ovat olleet pitkään pakkasessa),mutta aijon jatkossa laittaa rypsiöljyä vähän mm.märkäruokaan sekoittaes,miks ei myös kuivien raksujen sekaan.

minun kissat ainakin tykkäävät rypsiöljystä,se on niin hyvää..

• miuuuuuu

Muuten,vielä jatkoa edelliseen,tuolta mun toiselta kisulta ei kyllä lähde karvaa paljon ollenkaan :O.
      siiskun olen sitä rypsiöljyä laittanut vähän kalojen päälle.
      että jos on esim.jotakin ruokaa,mistä kissa ei tykkää,niin ruokaan voi sekoittaa rypsiöljyä,niin ainakin menee alas sekin :).
      siis en tiedä että tykkäävätkö kaikki kissat edes rypsiöljystä,mutta jos se rupeaa hotkien ym innolla syömään esim.kalojen päälle laitettua rypsiöljyä ni on hyvä konsti opettaa rypsiöljyn kanssa syömään sellaista mikä ei maistu. Sain vinkin kaveriltani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe