Vanhukset automaatille

Jopel

Kari-Pekka Lohiluoma, Kuntaliiton toimitusjohtaja, on lehtitiedon mukaaan sanonut, että hoitopaikkojen vanhuksille voitaisiin laittaa sellaisia automaatteja, joista he hakisivat tarvittaessa ruokansa ja juomansa.

Hoitotestamentinkin jokainen joutuisi tekemään.
Minä oletaan siksi, että ketään ei voitaisi syyttää, jos vanhus nälkään kuolee.

Niin ja sitten osastoille voitaisiin laittaa valvontakamerat tietenkin. Ihan niin kuin nykyaikaisesa navetassa, jossa lehmät tulevat automaateille syömään ja juomaan ja automaatin lypsettäviksi.
Paitsi, että vanhukset on jo lypsetty rahoistaan ennakkoon.

Onkohan tuolla Kari-Pekalla karjatilallisen tausta, kun on noin hienon idean saanut aikaan.

Minä oletan, että ne valvontakamerat eivät ole kuitenkaan niiden vanhuksien takia, vaan niillä saataisiin kiinni ne osastoille saapuneet luontoaktivistit, jotka jostain kummasta syystä olisivat saaneet päähänsä, että mummeja ja ukkejakin pitäisi suojella.

Minä antaisin tässä ilmaisen vinkin K-P:lle.
Lisää siihen automaattiin piikkiautomaatti, josta elämään kyllästynyt vanhus saisi nopean avun nöyryytykseen.
Mikä säästö yhteiskunnalle.

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h ö l k ä t e n

      Se onkin sitten hyvä mittari, Jos ei itse pääse ruoka-automaatille niin joutaa pois.

      • Ja siitä syystähän se kameravalvonta justiin on. Jos ei pääse automaatille, niin korjataan pois tilaa viemästä ja vähennetään yksi annos ruokinnasta.

        Isoveli valvoo.


    • vilosohvi

      Kuntaliitto on vahvasti Keskusta/Maalaisliiton ohjauksessa. Syykin on selvä. Suomen pirstoutunut kuntarakenne on Keskusta/Maalaisliiton vaalitaktinen etu.
      Ei siis lainkaan ihme, että Kuntaliiton johtoporras on vahvasti miehitetty ja naisitettu Kepuleilla.
      Kun nyt vanhusten hoitolaitoksille ehdotetaan navetasta mallia otettua ruokintasystemiä, joka perustuu itsepalveluun, niin ei pidä unohtaa, etttä automaattien läheisyydessä tarvitaan paljon rollaattoreille parkkipaikkoja.
      Tässä olisi ilmainen vihje Kuntaliiton johdolle. Muistakaa panna myös rollaattorien parkkipaikka maksulliseksi.
      Siitä kertyisi sievoinen summa jaettavaksi vaalirahana Kepun ehdokkaille, kuten Kaikkoselle.
      Jokin koira saattaa olla haudattuna Kuntaliiton ehdotuksessa, sillä ei pidä unohtaa milloinkaan, että KEPU PETTÄÄ AINA.

      • Kat..eija1

        Nehän pisnismiehet ovat aina häärineet terveydenhuollon ja sosiaalitoimen eli julkisten palvelusysteemien ympärillä. Sinne ollaan kaupattu jos jonkinmoista tarviketta, laitetta ja koulutusta (laadunvarmennus, realiteettiterapia, kehityskeskustelut, omahoitaja ym) Välillä oli niin paljon koulutusta, että osastolle jäi liian vähän väkeä poilashoitoon. Koulutuksesta tuli usein pakkopullaa, harvoin siitä oli hyötyä.
        Kylvettäjät irtisanottiin ja vanhusten vesipesu korvataan kivalta tuksuvalla voidepesulla. = kk.pesulappuun turautetaan voidetta ja sillä pyyhkäistään iho. Tuleehan sekin hintoihinsa, ei sellainen pieni muovipullo pitkälle riitä.
        Hoivahoidossa vanhukset pistetään vaippoihin, helppoa, ei tarvitse WC:hen kuljettaa. Yritetäänkö enää missään pitkittää vanhusten vuodepotilaaksi jäämistä. Vaikka aktivoiva humanitäärinen hoito on enemmän työtä vaativaa, mutta se on kuitenkin monin verroin antoisampaa sekä hoitajille että vanhuksille.
        Kuinka ennen ehdittiin pukea vanhukset ja auttaa istumaan, WC:hen ja ruokasaliin. Siinä ylläpidettiin vanhuksen kävelytaitoa ja ehkäistiin vuodemakuun haittoja, joita on todella paljon.
        Konsultit ovat aivopesseet johtoportaan ja kauppa on käynyt. Nyt ollaan siirtymässä suurempiin muutoksiin, palveluiden yksityistämiseen. Todistamalla todistetaan, että siinä kunta säästää. Näkis vaan. Vanhusten hoidosta tullut tuottavaa bisnestä.
        Automaattisesta tietojen käsittelystä hoitolaitoksissa on hyötynsä, mutta kokemukset osoittavat sen varastavan huomattavan osan perushoidosta. Tietokonefirmat lisäksi kauppaavat ohjelmiaan, jolloin sijaisiksi tuleville se on iso haitta.
        Uusia innovaatioita tulee voiton maksimoimiseksi hienoilla perusteluilla höystettynä. Robotit ja valvontakamerat vaikuttavat vitseiltä, mutta siitä näkee, että monenmoista on muhimassa, kuten tuo ruokinta-automaattikin.
        Tv:ssähän näimme ulkoiluautomaatin, jossa pyörätuolissa istuvat vanhukset kierrätettiin ympäri rataa. Systeemi oli tietysti aika arvokas laitokselle, joka sellaisen pihalleen hankkii.


      • +++---
        Kat..eija1 kirjoitti:

        Nehän pisnismiehet ovat aina häärineet terveydenhuollon ja sosiaalitoimen eli julkisten palvelusysteemien ympärillä. Sinne ollaan kaupattu jos jonkinmoista tarviketta, laitetta ja koulutusta (laadunvarmennus, realiteettiterapia, kehityskeskustelut, omahoitaja ym) Välillä oli niin paljon koulutusta, että osastolle jäi liian vähän väkeä poilashoitoon. Koulutuksesta tuli usein pakkopullaa, harvoin siitä oli hyötyä.
        Kylvettäjät irtisanottiin ja vanhusten vesipesu korvataan kivalta tuksuvalla voidepesulla. = kk.pesulappuun turautetaan voidetta ja sillä pyyhkäistään iho. Tuleehan sekin hintoihinsa, ei sellainen pieni muovipullo pitkälle riitä.
        Hoivahoidossa vanhukset pistetään vaippoihin, helppoa, ei tarvitse WC:hen kuljettaa. Yritetäänkö enää missään pitkittää vanhusten vuodepotilaaksi jäämistä. Vaikka aktivoiva humanitäärinen hoito on enemmän työtä vaativaa, mutta se on kuitenkin monin verroin antoisampaa sekä hoitajille että vanhuksille.
        Kuinka ennen ehdittiin pukea vanhukset ja auttaa istumaan, WC:hen ja ruokasaliin. Siinä ylläpidettiin vanhuksen kävelytaitoa ja ehkäistiin vuodemakuun haittoja, joita on todella paljon.
        Konsultit ovat aivopesseet johtoportaan ja kauppa on käynyt. Nyt ollaan siirtymässä suurempiin muutoksiin, palveluiden yksityistämiseen. Todistamalla todistetaan, että siinä kunta säästää. Näkis vaan. Vanhusten hoidosta tullut tuottavaa bisnestä.
        Automaattisesta tietojen käsittelystä hoitolaitoksissa on hyötynsä, mutta kokemukset osoittavat sen varastavan huomattavan osan perushoidosta. Tietokonefirmat lisäksi kauppaavat ohjelmiaan, jolloin sijaisiksi tuleville se on iso haitta.
        Uusia innovaatioita tulee voiton maksimoimiseksi hienoilla perusteluilla höystettynä. Robotit ja valvontakamerat vaikuttavat vitseiltä, mutta siitä näkee, että monenmoista on muhimassa, kuten tuo ruokinta-automaattikin.
        Tv:ssähän näimme ulkoiluautomaatin, jossa pyörätuolissa istuvat vanhukset kierrätettiin ympäri rataa. Systeemi oli tietysti aika arvokas laitokselle, joka sellaisen pihalleen hankkii.

        semmotis pyärätoolin kanssa siihen automatille, jossa on se pesureikä, ja ämpäris mä siron kiin. Saa sitte tyhjentää sen ko se on täynnänsä. Siin mä sitten istusin yötä päivä ja turisisin ja ehrottaisin mitä nappii kannatta painaa. Säästys ne kalliit vaipatkin nääs.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe