koira ja susi

löysin kirjoista

tässäpä teille muutama koira jolla on mahdollisuus suteen. ei hirveän hyvä mutta kuitenkin mahdollisuus

tosa inu
arjalainen molossikoira
anatolian karabash
Lion d'Occitanie

Ja sitten irlannin susikoiran esi-isä mutta kuollut sukupuuttoon : irlannin vinttikoira. luurankojen perusteella säkä on ollut n.125cm ja paino 150kg ja vielä vinttikoira!


Ja sitten kaukaasianpaimenkoiraa ei kannata edes ehdottaa kun nuo syö niitä aamiaiseksi....

13

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löysin kirjoista

      elikkäs älkää sitten minua teurastako! nämä rodut esiintyvät vaan aina kun mainitaan susientappajakoira....

      • ghuyhj

        Noin painavaa (150 kg) koirarotua ei ole koskaan ollut olemassakaan. Maailman painavimmat koirat elävät nykypäivänä, ja ne ollaan tarkoituksellanäyttelymielessä niin suuriksi jalostettu. Esimerkiksi työirlanninsusikoirat olivat 1800-luvulla nykyisiä näyttelyirlanninsusi pienempiä ja kevyempiä


      • ei oppi ojaan kaada
        ghuyhj kirjoitti:

        Noin painavaa (150 kg) koirarotua ei ole koskaan ollut olemassakaan. Maailman painavimmat koirat elävät nykypäivänä, ja ne ollaan tarkoituksellanäyttelymielessä niin suuriksi jalostettu. Esimerkiksi työirlanninsusikoirat olivat 1800-luvulla nykyisiä näyttelyirlanninsusi pienempiä ja kevyempiä

        minäkin oon lukenu tästä tästä irkun esi-isästä! hautakaivauksissa ovat tosissaan löytäneet ihmisruumiin vierestä koiran rankoja joiden säkä on 125cm. käyttivät koiraa n.500 vuotta sitten metsästyskoirana mutta raivokkuuden vuoksi tappoivat lähes loppuun. ja sitten kun kokeilivat jalostaa sen uudestaan, niin tästä syntyikin nykypäivän irkku!!!!


    • eiks joo

      mistään kirjoista vaan erään asiantunijan kirjoituksista joka täällä kirjoitteli aikoinaan. minäkin talletin nuo tiedot sillä hän tuntui tietävän tosi paljon roduista

      • asiantuntija123

        jos oletetaan että kohtaavat luonnossa ( ei esim. taistelukehässä )

        tosa inu: mitätön mahdollisuus. rohkeus ei riitä.
        arjalainen molossikoira: ehkä paras näistä. silti löisin milloin tahansa suden puolesta vetoa.
        anatolian arabash: ilmeisesti anatolianpaimenkoiran muunnos. ei pärjää, mutta parempi kuin tosa.
        Lion D'Occitanie: ei pärjää

        luonnossa kohdatessa susi vie voiton, mutta koirataisteluissa koiran suurempi koko on suuri etu sutta vastaan.


      • ceoheoewfö

        ton nimeisestä kirjasta kyllä esim. löytyy. on kyllä englanninkielinen.

        Siellä mainittiin just tosan ongelmasta luonnossa. ja tosa on vaan kohdannut aasiansusia jotka ovat pienempiä kun esim. täkäläiset.

        molossikoira ja karabashista löysin parhaiten tietoa dog breeds legends and histoy tai joku tommonen. myöskin englannin kielinen.

        tosa ja molossi eivät oo olleet ikinä kilpasilla mutta siitä pitäs tulla melkosen tasaväkinen vääntö häkissä. mutta molossi voittais luonnossa..


      • alisughla
        asiantuntija123 kirjoitti:

        jos oletetaan että kohtaavat luonnossa ( ei esim. taistelukehässä )

        tosa inu: mitätön mahdollisuus. rohkeus ei riitä.
        arjalainen molossikoira: ehkä paras näistä. silti löisin milloin tahansa suden puolesta vetoa.
        anatolian arabash: ilmeisesti anatolianpaimenkoiran muunnos. ei pärjää, mutta parempi kuin tosa.
        Lion D'Occitanie: ei pärjää

        luonnossa kohdatessa susi vie voiton, mutta koirataisteluissa koiran suurempi koko on suuri etu sutta vastaan.

        Kaukaasianpaimenkoira voittaa suden.


    • on kaukkari

      Joka on varmuudella tappanut susia. Muut on vaan olettamusta.

      • pilliputti

        Ketä oikeesti kiinnostaa?? Meillä on kaukkareita enkä tosiaan halua niiden tappavan yhtään eläintä! Teidän munanjatkehaaveisiin kannattaa hankkia sinivalas, se tappaa sudenkin.


      • näin tosikko olen
        pilliputti kirjoitti:

        Ketä oikeesti kiinnostaa?? Meillä on kaukkareita enkä tosiaan halua niiden tappavan yhtään eläintä! Teidän munanjatkehaaveisiin kannattaa hankkia sinivalas, se tappaa sudenkin.

        Totta turiset kuomaseni.
        Meiltäkin löytyy laumanvartiokoiria, enkä aivan välttämättä halua niiden hyökkäävän kenenkään kimppuun. Tuloksenahan on totaalinen teurastus.
        Joka-ainoa laumanvartija koira tappaa suden ja jopa karhun. Mitä helvetin hyötyä on koskaan ollutkaan hankkia sellaisia koiria lampaita, vuohia, muuta karjaa suojelemaankaan susilta, ilveksiltä, puumilta, karhuilta, hyeenoilta jne jos ne eivät niille mitään mahtaisi? Sieltä mistä kukakin laumanvartijakoira on kotoisin ja sukupuultaan koira on sellainen, jolla työhön edes on edellytykset, tappaa alueen pedot mennen tullen joko yhdessä muiden suojelioiden kanssa tai erikseen. Näin päivän selvästä asiasta tuskin edes tarvitsee tämän enempää keskustella.
        Toisekseen tosat ja kumppanit on tarkoitettu taistelemaan toisia koiria vastaan, ei muita eläimiä vastaan ja vaikka niitä rotuja onkin, niiden ei missään vaiheessa, kuten tosa inun, ole ollut tarkoitus voittaa härkää kehässä. Kyseessä on ollut kansanhuvi, mitä väliä kuka kuolee, kunhan kaikilla on hauskaa ja raha virtaa.


      • kerrostalokaukkis
        pilliputti kirjoitti:

        Ketä oikeesti kiinnostaa?? Meillä on kaukkareita enkä tosiaan halua niiden tappavan yhtään eläintä! Teidän munanjatkehaaveisiin kannattaa hankkia sinivalas, se tappaa sudenkin.

        Täällä jatkuvasti kyseenalaistetaan tuollaiset lempeät kaukkarit. Minä olen saanut paljon kritiikkiä täällä, kun asun kaukkarini kanssa kerrostalossa (olen maininnut siitä täällä), eikä se vartioi. Jos väitätte kaukkareiden kuuluvan johonkin muuhun kuin susia ja varkaita vastaan taistelemiseen, niin sanasota taas kohta alkaa. Joku keskustelija täällä vain kannustaa kaukasianpaimenkoirien säilyttämiseen ylisuojelevina.


      • Tosikko olen
        kerrostalokaukkis kirjoitti:

        Täällä jatkuvasti kyseenalaistetaan tuollaiset lempeät kaukkarit. Minä olen saanut paljon kritiikkiä täällä, kun asun kaukkarini kanssa kerrostalossa (olen maininnut siitä täällä), eikä se vartioi. Jos väitätte kaukkareiden kuuluvan johonkin muuhun kuin susia ja varkaita vastaan taistelemiseen, niin sanasota taas kohta alkaa. Joku keskustelija täällä vain kannustaa kaukasianpaimenkoirien säilyttämiseen ylisuojelevina.

        Minä asun kahden keskiaasianpaimenkoiran kanssa kerrostalossa.

        Tarkoitin tuolla lähinnä sitä mihin koirat ovat oikeasti jalostettu muun muassa. Koiran käytös onkin sitten kiinni omistajasta. Lähtökohtana koira on vartiokoira, mutta omistaja neuvoo koiraansa miten tilanteissa toimitaan. Ei sen erikoisempaa.


    • Pistolmancando

      No kyllä koiralla ja pistoolilla on hyvät mahdollisuudet eliminoida susilauma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe