moikka, me nyt harkitaan gran canarialle lähtöä jossain vaiheessa, ja itselläni on HIRVEÄ haipelko... tiedän etteivät ne yleensä ole agressiivisiä, mutta sen siitä saa kun katsoo tappajahain liian nuorena.... :/ onko gran canarialla tavattu muita kuin näitä merienkeleitä (kuinka vaarallisia ne muuten on..??) ? ja jos on niin mitä? ja käykö ne ihmisten kimppuun miten helposti? onko jollain kokemuksia et onko nähny siellä haita? :/
haita..?
18
5127
Vastaukset
- tsiisus**
voi herranjumala...
- ei nyt
nukkumaan...tai hoitoon..
- Arkihenkseli
Ei kyllä kanarialla tarvitse haita pelätä. Kannattaa kuitenkin katsoa valaisevat dokumentit mm. Deep Blue Sea, Tappajahai 1-3 ja kuriositeettina 80-luvun kulttuuripläjäys "Piranha"
- shark_fear
kiitti vikalle joka vastas, edelliset ei ollu mistää kotosi. jokaine pelkää jotaki ja ei siit hoitoo tarvi hankkiutuu. jos jotaki ei kiinnosta/ei tiiä vastausta nii miks hitos luette tätä?
- Arkihenkseli
shark_fear kirjoitti:
kiitti vikalle joka vastas, edelliset ei ollu mistää kotosi. jokaine pelkää jotaki ja ei siit hoitoo tarvi hankkiutuu. jos jotaki ei kiinnosta/ei tiiä vastausta nii miks hitos luette tätä?
Täällä on kaikenmaailman pikkukakaroita liikenteessä, hiihtoloma ja sensellaista.
Kyllähän haita lähtökohtaisesti on KAIKISSA maailman merissä, mutta ihmisille vaarallisia lajeja tuskin löytyy itäiseltä atlantilta.
Englanninkielisen wikipedian artikkeli haista varmasti valaisee asian tiimoilta. - shark_fear
Arkihenkseli kirjoitti:
Täällä on kaikenmaailman pikkukakaroita liikenteessä, hiihtoloma ja sensellaista.
Kyllähän haita lähtökohtaisesti on KAIKISSA maailman merissä, mutta ihmisille vaarallisia lajeja tuskin löytyy itäiseltä atlantilta.
Englanninkielisen wikipedian artikkeli haista varmasti valaisee asian tiimoilta.joo siltähän se vähän vaikuttaa... mutjookiitti :)
- hyvää matkaa
hätää sillä Kanarialla ei tarkene meressä uida ja uima-altaissa ei ole muita kuin koli-bakteereja.
- muuttolintu43
vesissä, mistä ne muuten ilmaantuisivat, kun niitten näkemiseksi järjestetään joka laivasatamasta hain pyydystys-laivareissuja, jotka kestävät useimmiten koko iltapäivän. Laivamiehet saavat muutaman hain ja ne ripustetaan laivan nokkaan ja yhdestä tehdään hai-ruokaa, palasia paistettuna isossa kattilassa. Ne hait ovat keskim. 1, 5 metrin kokoisia, siis pieniä.
Paras varoa kuitenkin. - kokemusta enemmän
Kerran ku olin iglesissä aamulenkillä n klo 5,oli iha pimeetä. Yöllä olivat hinaneet maihin yhden hain, oli kai päässy turvaverkon läpi. Musta kiiltävä virtaviivainen otus on. Kunnioitusta herättä ulkomuoto.
- shark_fear
okei, kiitti.
- Arkihenkseli
shark_fear kirjoitti:
okei, kiitti.
Ettei kaikki hailajit ole ihmisille vaarallisia.
- J
Turvaverkon? Alkup. kysyjälle tiedoksi, että Kanarialla ei ole uimarannoilla turvaverkkoja.
Lisäksi kannattaa mittiä sitä, että oletko koskaan kuullut/lukenut hain koskaan vahingoittaneen ketään Kanarialla?
Itse olin Teneriffalla vuoden vaihteessa ja meressä oli mukava uida ja vain ottaa vastaan aaltoja.
Hyvää matkaa!
Juke - Leena523
J kirjoitti:
Turvaverkon? Alkup. kysyjälle tiedoksi, että Kanarialla ei ole uimarannoilla turvaverkkoja.
Lisäksi kannattaa mittiä sitä, että oletko koskaan kuullut/lukenut hain koskaan vahingoittaneen ketään Kanarialla?
Itse olin Teneriffalla vuoden vaihteessa ja meressä oli mukava uida ja vain ottaa vastaan aaltoja.
Hyvää matkaa!
Jukeastu jalalaanikaan mereen. Siellähän on myös meduusoja, jotka polttavat ikävännäköisiä jälkiä ihoon.
Sitten kaikenlaisia pieniä urveltaijia, jotka imeytyvät ihon läpi. Luin tämän jostain kirjasta. Pitkin verisuonia
liikkuvat ja saattavat mennä aivoihin.
Kerran yhdessä dokkarissa näytettiin ihmisiä, joille oli käynyt näin. - Arkihenkseli
Leena523 kirjoitti:
astu jalalaanikaan mereen. Siellähän on myös meduusoja, jotka polttavat ikävännäköisiä jälkiä ihoon.
Sitten kaikenlaisia pieniä urveltaijia, jotka imeytyvät ihon läpi. Luin tämän jostain kirjasta. Pitkin verisuonia
liikkuvat ja saattavat mennä aivoihin.
Kerran yhdessä dokkarissa näytettiin ihmisiä, joille oli käynyt näin.On sullakin pelon aiheet. Voi tsiiiisus.
Oletko koskaan miettinyt, että maapallo kieppuu periaatteessa tyhjyydessä? Mehän saatetaan pudotya hetkenä minä hyvänsä jonnekin!
Varo, ettei ala päätä särkemään.
- Pamfletti
Jos et ui yli 100 m rannasta, vaara on pieni. Olematon. Mutta yleissääntönä on, että hait ovat niin pieniaivoisia, ettei niillä ole juuri muita käytöstapoja kuin nälkä. Ihmishaihin kuuluu (luonnontieteellisesti) noin 150 lajia, joista 3 on ylitse muiden: valkohai, tiikerihai ja härkähai - näitä nimitetään "sielunmessu-haiksi", tappajahai kai olisi vähemmän lennokas, suomalaiskansallinen ilmaisu.
Käytännössä vain härkähai liikkuu niin lähellä matalaa rantaa, että sen hampaisiin voisi uimari oikeasti joutua. Tosin tiikerihaiden ryhmään kuuluva valkoevähaikin on tappanut ihmisiä hiljattain Punaisella merellä.
Tilastojen valossa turisti voi kuolla liikenteessä tai muussa onnettomuudessa, muttei hain kidassa. Lähellä rantaa on Kanarialla aina turvallista, ja nyrkkisääntönä on, että jos se iskee, uhri on aina kauimpana uiva. Jos pelkäät, ui vain aallonmurtajien "saartamilla" merenrannoilla. Sinne ei yksikään iso hai tule. Muutenkin nämä ihmissyöjät viihtyvät etupäässä todella lämpimissä merissä.
Pelkääminen ei ole tyhmää, mutta pelon voittaminen on viisautta. Ylihuomenna Teneriffalle! - haipelkoinen
OLEN MENOSSA BAHIA FELIZIIN JA ITSEÄKIN PELOTTAA...
- 8-9
"OLEN MENOSSA BAHIA FELIZIIN JA ITSEÄKIN PELOTTAA.."
Hyvä hyvä! Aina kannattaa pelätä — tosin oikeita asioita. Joku mainitsi aikaisemmassa viestissään uimisen sadan metrin päähän rannasta. Sitä ei pidä MISSÄÄN TAPAUKSESSA tehdä, sillä Kanarian ohi kulkee erittäin voimakkaita merivirtoja, jotka aikoinaan veivät mukanaan mm. Lahden kaupunginjohtajan.
Jos sitten on joitakin eläimiä välttämättä pelättävä, niin pelkää vaikka ampiaisia. Ne nimittäin tappavat vuosittain monta kertaa enemmän ihmisiä kuin hait.
- Ollosollos
http://twitter.com/ojedathies/status/680501442793324544/photo/1
Katsoppas miten voi käydä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671550YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2381211- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava248991Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891