Koiran kuolemasta ilmoittaminen

Yksin nyt

Tiedän, tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. vanha koiramme kuoli toissapäivänä, ja minä tietämätön täällä pohdin että täytyykö ja mihin/miten sen kuolemasta on ilmoitettava? Rekisteristä se täytyy ainakin poistaa, mutta miten se tapahtuu? En ole suostunut edes ajattelemaan, että tämäkin päivä joskus koittaa, mutta niinhän se vaan eteen tuli.. :(

Kiitos jos joku viitsii vastata asiallisesti..

9

4267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso menetys

Ei sinun tarvitse sitä mihinkään ilmoittaa, paitsi jos kotikunnassasi peritään koiraveroa. Oisko silloin kaupungin rahatoimisto oikea paikka ? Jos koirasi on rotukoira eli kennelliiton rekisterissä ei sitä myöskään tarvitse poistaa mitenkään. Sinne voi käydä Koiramme lehdessä olleen ohjeen mukaan laittamassa koiran kuolinpäivän ja kuolinsyyn mutta se ei ole mitenkään pakollinen. Jaksamista surussasi, se on kova paikka,itse olen sen joutunut kokemaan jo neljästi.

• ap

Kiitos sinulle!
        Ihan kamalalta tuntuu, vaikka tiedänkin että tämä oli koirani parhaaksi - kivut ja kärsimys loppuivat. Hyvän elämän sai onneksi elää, mutta kyllä suru on suuri :(

• otanosaa
        ap kirjoitti:

Kiitos sinulle!
        Ihan kamalalta tuntuu, vaikka tiedänkin että tämä oli koirani parhaaksi - kivut ja kärsimys loppuivat. Hyvän elämän sai onneksi elää, mutta kyllä suru on suuri :(

itselläni todennäköisesti tänä vuonna sama tilanne,vielä hoidan urhoollisesti,mutta teen jo pikkuhiljaa luopumista-voin kuvitella ,että on rankkaa.ajattele että kaikella on hyvä tarkoitus ja koiramme on tarkoitettu osaksi elämän kulkua.-yleensä ihmiset ottavat uuden pennun, joka helpottaa oloa,mutta ja aina saa uusia koiria muista se, jos se lohdutta yhtään vielä.niihin kiintyy aivan liikaa.joskus voi olla helpotuskin että osaa luopua ja se on koiran parhaaksi jos sairas.VOIMIA!!!kevät tulee pikkuhiljaa ja linnut laulelee!!!!!:)

• viiia

kennelliiton jalostus .fi on osio nimeltä kuolinsyy ja sinne voit tiedon lisätä kennelliiton kautta jos haluat..varsinkin jos koira kuollut nuorena voisi olla hyvä tieto jos vanhana kuolinsyy voi olla vanhuus.

hyvä tieto se on rotua aatellen muttei pakollinen.

otan osaa suuruusi itsellänikin on pian sama tilanne mutta kyse vanhuus ja aattelin sen tietoihin lisätä sinne rekisteriin.

http://jalostus.kennelliitto.fi/

• surun kanssa

sellainen osio kuin oma koira. Sinne täytyy rekisteröityä, ennen kuin voi kuoleman lisätä. Minä olen sinne ilmoittanut jo kolme edellistä koiraa. Tosin jälkeenpäin, koska eihän tuo vielä hirveän kauan ole ollut käytössä.

• ap
        surun kanssa kirjoitti:

sellainen osio kuin oma koira. Sinne täytyy rekisteröityä, ennen kuin voi kuoleman lisätä. Minä olen sinne ilmoittanut jo kolme edellistä koiraa. Tosin jälkeenpäin, koska eihän tuo vielä hirveän kauan ole ollut käytössä.

Kiitos ystävällisistä ja ymmärtäväisistä vastauksistanne!

Tuo koira oli ensimmäinen koirani, eli 10-vuotiaaksi ja nyt ihan viime viikkoihin asti tosi terveen elämän. onneksi niin. Siksi kuitenki shokki on ollut aikamoinen, ja koti tuntuu ihan mielettömän tyhjältä.. tutut, mukavat rutiinit puuttuvat, samoin aina heiluva häntä ja ne ihanat silmät ja kaikki yhteiset jutut.. :( Ei koiraa turhaan sanota ihmisen "parhaaksi ystäväksi," on se niin uskollinen ja ihana kumppani ainakin minulle ollut. Sydäntä särkee ja mieli on tyhjä, mutta onneksi koiran ei tarvitse enää kärsiä - se on kaikkein tärkeintä.
        Hyvää keväänalkua teille, ja vielä kerran kiitos vstauksistanne!

• Otanosaa
        ap kirjoitti:

Kiitos ystävällisistä ja ymmärtäväisistä vastauksistanne!

Tuo koira oli ensimmäinen koirani, eli 10-vuotiaaksi ja nyt ihan viime viikkoihin asti tosi terveen elämän. onneksi niin. Siksi kuitenki shokki on ollut aikamoinen, ja koti tuntuu ihan mielettömän tyhjältä.. tutut, mukavat rutiinit puuttuvat, samoin aina heiluva häntä ja ne ihanat silmät ja kaikki yhteiset jutut.. :( Ei koiraa turhaan sanota ihmisen "parhaaksi ystäväksi," on se niin uskollinen ja ihana kumppani ainakin minulle ollut. Sydäntä särkee ja mieli on tyhjä, mutta onneksi koiran ei tarvitse enää kärsiä - se on kaikkein tärkeintä.
        Hyvää keväänalkua teille, ja vielä kerran kiitos vstauksistanne!

Ei sitten tule mieleen koiran omalle kasvattajalle ilmoittaa ... ?

• mielenkiinto
        Otanosaa kirjoitti:

Enä itse ainakaan viitsisi ilmoitella, paitsi jos kasvattaja on ollut kiinnostunut koirasta sen elinaikana ja pidetty yhteyttä. Muutoin kasvattajaa kovin paljon kiinnostaa.

• ap
        Otanosaa kirjoitti:

Kasvattajalle ilmoitin heti seuraavana päivänä. Olemme olleet yhteydessä vähintään vuosittain, joten hänelle toki ymmärsin kertoa. En vain tajunnut häneltä kysyä neuvoja muuhun ilmoittamiseen.
        Kiitos kaikille hyviä neuvoja antaneille ja osaaottaneille! Nyt pahin järkytys on laantunut, ja vähitellen olen koiran tavaratkin saanut laitettua pois. Kovasti on ikävä, ja arki tuntuu oudolta, mutta pakko vain totutella..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe