Keskusten www-sivujen vertailua

K Kerava

Kerron tässä lyhyesti oman näkemykseni, miltä Levin, Rukan ja Ylläksen sivujen käyttö minusta vaikutti, kun olin varaamassa matkaa sinne. Asun Helsingissä ja tarkoitus oli lentää lähimmälle kentälle ja siitä jatkaa eteenpäin niin kuin vaihtoehtoja tarjolla, reissun ainoa tarkoitus olla rinteessä niin paljon kuin mahdollista. Levillä olin käynyt kerran aiemmin, Rukalla ja Ylläksellä en koskaan ennen.

www.levi.fi toimi hyvin, kaikki tarvittava löytyi helposti. Yhdellä sähköpostilla sain hyviä tarjouksia majoituksesta sekä majoitus lennot vaihtoehdoista, lisäksi alueen kartat, kuljetukset ja muut olivat helposti löydettävissä. Hyvät sivut.

www.ruka.fi toimi kohtuullisen hyvin, mutta majoituksesta piti kysellä itse erikseen jokaiselta majoittajalta eikä selkeää peruskarttaa oli vaikeaa löytää. Jouduin Google Mapsillä katsomaan muutaman paikan sijaintia. Kuljetuksista oli hyvin tarjolla tietoa. Ok sivut, mutta ihmiselle kuka ei tiedä Rukan alueesta mitään voisi tarjota pari peruslinkkiä enemmän ja Levin tyylinen yksi kontakti kaikkiin kyselyihin olisi helpotus.

www.yllas.fi olikin sitten omassa sarjassaan. Ääkköset (äö) eivät toimineet, mitään käsitystä missä eri majoitusvaihtoehdot sijaitsevat oli lähes mahdotonta saada, muutama kohde kertoivat olevan lähellä rinnettä/hissejä, Google Maps:n mukaan matkaa oli kuitenkin kilometrejä. Kuljetuksista ei ottanut vanha Erkkikään mitään selvää, kaiken huippu oli, että lentokenttäbussi kulkee vain pari sesonkiviikkoaa helmikuussa, aivan käsittämätöntä, enemmin olen päivän kauemmin Levillä tai Rukalla kuin suhaan pirssillä Ylläkselle. Majoituksia olisi Rukan tyyliin ilmeisesti pitänyt kysellä joka paikasta itse, mutta kun puoli tuntia olin kiroillut sivuilla, niin eipä enää kiinnostanut.

Koska Levillä olin jo aiemmin käynyt, varasin Rukan matkan, mutta jos kaikki paikat olisivat olleet käymättä, sivujen perusteella olisin kyllä mennyt Leville. Ylläksellä on aika paljon skarpattava tässä markkinoinnin lajissa, suosittelen lämpimästi www.yllas.fi vastaaville ottamaan oppia kilpailijoiden sivustoista.

1

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimisnainen

      Ihan hyvä analyysi ja taustatiedoksi lisättäköön, että Levillä on koko alueen yrittäjien yhteisyritys Levin matkailu Oy kehittämässä aluetta kokonaisuutena ja juuri sen takia www-sivut ja palvelujen saatavuus on hyvällä tasolla.

      Toisin kuin vaikkapa Ylläksellä, missä ei ole ymmärretty, että täällä pääkaupunkiseudulla asuu miljoona ihmistä, jotka lomasuunnitelmia tehdessään käyttävät suuri osa aktiivisesti juuri nettiä tiedon hakuun ja vertailuun.

      PS. Ylläkselle kulkee reittibussi joka lennon jälkeen, ks. http://www.yllas.fi/?deptid=16778 .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe