Vuokra-asuntojen hinnat pietarissa?

muuttaja22

Olen muuttamassa Pietariin.

Täällä on varmasti paremmin asiasta tietäviä..

mikä mahtaa olla hyväkuntoisen, asuttavan yksiön vuokrataso
lähellä Metro (petrogradskaja) tai (chernaya rechka) asemia olevissa asunnoissa?

300-400-500 EUR/kk ?

Kiitos (asiallisista) vastauksista!!!

18

2298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marakiu

      Asuntojen vuokra Pietarin esikaupungeissa on talouskriisin seurauksena jonkin verran laskenut. Suomea yleisemmin asunnot vuokrataan Pietarissa kalustettuina. Asuntojen yleistaso on yleensä Suomea heikompi ja varsinkin rappukäytävät voivat olla kurjassa kunnossa.

      Euron kurssimuutokset vaikuttavat asunnon vuokraan, mutta arvioisin, että kalustetun perusyksiön saa noilta kulmilta noin 400 eurolla. Hintaa nostaa, jos talo on uusi ja jos asunto sijaitsee metron vieressä.

      Vuokrauksessa voi käyttää asunnonvälittäjien palveluja. Luotettavia firmoja ovat esim. Itaka ja Adveks. Firmat ottavat palkkiona yhden kuukauden vuokran, mutta laittavat paperit kuntoon, jolloin homma on virallisempaa ja ulkomaalaisen kannalta turvallisempaa. Kannattaa etukäteen selvittää kuuluvatko ns. kunnalliset palvelut (suomeksi yhtiövastike) vuokralaisen vai vuokraisännän maksettavaksi. Yksiöissä yhtiövastike on 50 euron luokkaa.

      • Muuttaja22

        Hyvä tietää. Vuokrauskäytännöt taitavat olla erilaisia kuin suomenmaassa? (vuokra maksetaan ruplissa käteen..? Vuokaisäntä saattaa tulla omilla avaimilla kylään..?) ulkomaalaisena, Kuten mainitsit, on suurempi riski tulla huijatuksi. Olen katsellut из рук в руки- lehdestä ilmoituksia ja osa niistä vaikuttaa olevan liian hyviä ollakseen totta...


      • marakiu
        Muuttaja22 kirjoitti:

        Hyvä tietää. Vuokrauskäytännöt taitavat olla erilaisia kuin suomenmaassa? (vuokra maksetaan ruplissa käteen..? Vuokaisäntä saattaa tulla omilla avaimilla kylään..?) ulkomaalaisena, Kuten mainitsit, on suurempi riski tulla huijatuksi. Olen katsellut из рук в руки- lehdestä ilmoituksia ja osa niistä vaikuttaa olevan liian hyviä ollakseen totta...

        Vuokra maksetaan kaiketi yleisimmin kerran kuussa käteen ruplina. Eli käytännössä vuokraisäntä käy hakemassa rahat ja tsekkaamassa samalla kuinka asuntoa on pidetty. Ilman muuta pitää tehdä isännälle heti selväksi, ettei tällä ole oikeutta tulla asuntoon vuokralaisen tietämättä.

        Moni suomalainen valittaa, että venäläiset vuokraisännät ovat ahneita ja pyrkivät jatkuvasti nostamaan vuokraa. Ehkä ulkomaalaista pyritään myös hyväksikäyttämään. Vuokratason muutoksia voi seurata esim. kioskista ostettavien asuntobulletiinien, kuten ruk v ruki tai netin kautta, esim. www.bn.ru. Kannattaa sopia vähintään puolen vuoden kiintehintainen ruplasopimus, ettei isäntä narise asiasta joka kuukausi.

        Toisaalta vuokraisännät saattavat olla hyvinkin huolehtivaisia ja auttavaisia (leveä venäläinen luonne?). Kannattaa toimia tahdikkaasti, mutta määrätietoisesti isännän kanssa.

        Osa vuokraisännistä ei haluaisi tehdä vuokrasopimuksia kirjallisena tai antaa edes kuittausta maksetusta vuokrasta. Tällainen isäntä todennäköisesti jättää verot maksamatta ja pelkää kärähtävänsä myöhemmin jos vuokralaisen kanssa tulee kinaa. Yleinen tapa on, että vuokralainen esitellään esim. tyttären ulkomaalaiseksi poikakaveriksi, joka sattuu olemaan kylässä. Kyllä ainakin kuitti maksetusta vuokrasta pitää vaatia isännältä.

        Siinä mielessä nyt on vuokraajan markkinat, että asuntoja on valtavasti tarjolla, joten vuokraaja on hyvässä neuvotteluasemassa.


      • Muuttaja22
        marakiu kirjoitti:

        Vuokra maksetaan kaiketi yleisimmin kerran kuussa käteen ruplina. Eli käytännössä vuokraisäntä käy hakemassa rahat ja tsekkaamassa samalla kuinka asuntoa on pidetty. Ilman muuta pitää tehdä isännälle heti selväksi, ettei tällä ole oikeutta tulla asuntoon vuokralaisen tietämättä.

        Moni suomalainen valittaa, että venäläiset vuokraisännät ovat ahneita ja pyrkivät jatkuvasti nostamaan vuokraa. Ehkä ulkomaalaista pyritään myös hyväksikäyttämään. Vuokratason muutoksia voi seurata esim. kioskista ostettavien asuntobulletiinien, kuten ruk v ruki tai netin kautta, esim. www.bn.ru. Kannattaa sopia vähintään puolen vuoden kiintehintainen ruplasopimus, ettei isäntä narise asiasta joka kuukausi.

        Toisaalta vuokraisännät saattavat olla hyvinkin huolehtivaisia ja auttavaisia (leveä venäläinen luonne?). Kannattaa toimia tahdikkaasti, mutta määrätietoisesti isännän kanssa.

        Osa vuokraisännistä ei haluaisi tehdä vuokrasopimuksia kirjallisena tai antaa edes kuittausta maksetusta vuokrasta. Tällainen isäntä todennäköisesti jättää verot maksamatta ja pelkää kärähtävänsä myöhemmin jos vuokralaisen kanssa tulee kinaa. Yleinen tapa on, että vuokralainen esitellään esim. tyttären ulkomaalaiseksi poikakaveriksi, joka sattuu olemaan kylässä. Kyllä ainakin kuitti maksetusta vuokrasta pitää vaatia isännältä.

        Siinä mielessä nyt on vuokraajan markkinat, että asuntoja on valtavasti tarjolla, joten vuokraaja on hyvässä neuvotteluasemassa.

        Ulkomaalainen (etenkin suomalainen tai Yhdysvaltain kansalainen) voi joutua helposti "maksumieheksi" tai sitä saatetaan yrittää. Olen tämän itse huomannut. Suomen passi, Suomen kieli tai vastaava merkki, joka viestii ulkomaalaisuudesta... on merkki useille paikallisille kävelevästä rahapussista.

        Onko sinulla tietoa onko yleistä että vuokrasopimus tehdään suoraan esim vuodeksi kerrallaan?

        ajattelin asua paikan päällä muutaman kuukauden majoituksessa, joka minulle järjestetään ja alan katselemaan paikan päältä asuntoa... todennäköisesti järkevin tapa?


      • marakiu
        Muuttaja22 kirjoitti:

        Ulkomaalainen (etenkin suomalainen tai Yhdysvaltain kansalainen) voi joutua helposti "maksumieheksi" tai sitä saatetaan yrittää. Olen tämän itse huomannut. Suomen passi, Suomen kieli tai vastaava merkki, joka viestii ulkomaalaisuudesta... on merkki useille paikallisille kävelevästä rahapussista.

        Onko sinulla tietoa onko yleistä että vuokrasopimus tehdään suoraan esim vuodeksi kerrallaan?

        ajattelin asua paikan päällä muutaman kuukauden majoituksessa, joka minulle järjestetään ja alan katselemaan paikan päältä asuntoa... todennäköisesti järkevin tapa?

        Joo. Todennäköisesti järkevin tapa aloittaa.

        Jos asunnonvälitysfirma on mukana tekemässä vuokrasopimusta, niin kyseessä voi olla hyvinkin laaja, monisivuinen sopimus. Siihen voi varmaan yrittää kirjata vuoden kestävän kiinteän ruplahinnan. Eri asia suostuuko vuokraisäntä, koska vuokrat näyttäisivät taas kääntyneen lievään nousuun. Euron kurssi putoaa myös parhaillaan aika rajusti, mikä voi yllättävästi nostaa asumiskustannuksia.

        Sinänsä Venäjällä asuminen ei nyt kummemmin poikkea Suomessa asumisesta. Ulkomaalaisia yritetään yleensä höynäyttää kaikkialla, mutta asioista selviää, kun toimii määrätietoisesti ja johdonmukaisesti.


    • 18

      muuttaisin suoraan Pietarin keskustaan, koska sieltäkin saa yksiöitä 400 e:lla.

    • Asunto??

      Ei taida osoite olla ihan oikealla suunnalla,mutta Kupchinossa, ulitsa BelaKuna olisi vapaana kaksio.
      Metrolle Volkovskaja matkaa raitiovaunulla n. 10 min. ja sieltä metrolla keskustaan n. 10-15 min.
      Autolla keskustaan n. 25 min. Rauhallinen kerrostalo, asunto siisti, uusittu suihku/wc, keittiö samoin.
      Kaasuhella, jaakaappipakastin jääkaappi ,mikro, pesukone,tv, internet on myös ja konekin tarvittaessa sop muk. Haluaisimme "käyttöoikeuden" toiseen huoneeseen kun käymme Pietarissa,mutta asunto muuten käytössä,kalustettu. Hinta 300 euroa/kk. Asunto vapaa heti. Olemme suomalaisvenäläinen
      pariskunta ja asumme Suomessa. Luotettava! Jos jotakuta kiinnostaa niin laita vaikka mail-osoite ja otamme yhteyttä.

      • asunto?9

        Millainen paikka Kupchino? Ainakin metrolinjan päässä = Lähiö.
        Luulisi olevan ajoittain rauhatonta?


      • on rauhallinen
        asunto?9 kirjoitti:

        Millainen paikka Kupchino? Ainakin metrolinjan päässä = Lähiö.
        Luulisi olevan ajoittain rauhatonta?

        Ei ole ihan metrolinjan päässä ,n 1 km raitiovaunulla metrolle. Suht koht rauhallista aluetta , ei ole ollut ongelmia. Aina on alueita jonne "pohjasakka" kerääntyy ,mutta tämä ei. On paljon kiinni siitä minkälaisia asukkaita talossa sattuu olemaan, tässä talossa työssäkäyviä ihmisiä ja eläkeläisiä. Luulen että keskustassa
        paljon rauhattomampaa.


      • asunto9
        on rauhallinen kirjoitti:

        Ei ole ihan metrolinjan päässä ,n 1 km raitiovaunulla metrolle. Suht koht rauhallista aluetta , ei ole ollut ongelmia. Aina on alueita jonne "pohjasakka" kerääntyy ,mutta tämä ei. On paljon kiinni siitä minkälaisia asukkaita talossa sattuu olemaan, tässä talossa työssäkäyviä ihmisiä ja eläkeläisiä. Luulen että keskustassa
        paljon rauhattomampaa.

        Voisin ottaa yhteyttä sähköpostilla?


      • Laita viestiä

    • MMAP

      Hei!

      Todennäköisesti et tule saamaan HYVÄÄ yksiötä alle 500€ kyseiseltä alueelta (Petrogradskaya/ Chernaya Retschka) tai sitten pitää käydä todellinen tuuri.

      Minulla olisi tarjota pari metropysäkkiä pohjoisempaa (asunnolta n. 1 km Pionerskajan metroasemalle) uudesta talosta 41m2 asunto (huone, keittiö, kylpyhuone, iso eteinen, vaatehuone) joko kalustettuna tai ilman.

      Luotettavan ja mahdollisesti pitkäaikaisen vuokralaisen kanssa sopuvuokra. "Viimeisen päälle hintaa" tärkeämpää olisi saada asuntoon hyvä luotettava vuokralainen.

      Mikäli haluat, voin laittaa lisätietoja ja kuvia sähköpostilla.

      • muuttaja22

        Kiitos kaikile asialiisista vastauksista!

        MMAP - muuttoni siirtyy vuodelle 2011
        joten palaan asiaan myöhemmin.
        Olen kyllä kiinnostunut vuokrasuhteesta..

        (lupaan kertoa kokemuksia tänne kun olen muuttanut ja asunut
        paikassa hetken aikaa)

        hyvää kesää!


    • muuttaja22

      Nostetaan tämä topic ylös.

      Eli olen muuttamassa kesän loppupuolella pietariin.

      Etsin yksiötä, jossa hintahaitari pyörii 300-500e/kk.
      ainakin irr.ru sivuston hintojen mukaan tällä hintahaarukalla
      pitäisi saada vuokrattua asunto keskustasta.

      Rahoittajana on Suomen Valtio, joten olen varma vuokralainen.

      Vuokra-aika tarvittaessa useita vuosia.

      löytyykö täältä? :)

    • T

      Hei,

      Pionerskajan sekä Kupchinon asuntojen omistajat, laitatteko viestiä [email protected], olisin kiinnostunut vuokraamaan asunnon.

    • Alina_

      Hei, etsin myös asuntoa Pietarista, mikäli kenellä olisi tarjota vuokralle asuntoa tai tietää jonkun jolla olisi, olkaapa yhteydessä [email protected]

      • suomalainen perhe etsii asuntoa pietarista elokuun 2012 puolivälistä alkaen:
        yst vast: [email protected]


    • vitamiini-i

      Suomalainen opiskelija etsii asuntoa Pietarista (1-2 huoneen) 01.09.2012 alkaen ainakin vuodeksi eteenpain.

      sahkopostiosoite: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe